Rider Rawat Diri Sendiri Selepas Kem4langan Sorok Lvka Tak Mahu Pelanggan Nampak Yang Penting Makanan Selamat Sampai


SESETENGAH individu mungkin akan melihat tugas seorang penghantar makanan sekadar menunggang motosikal dan menghantar makanan mengikut permintaan di lokasi yang ditetapkan pelanggan.
Namun, di sebalik apa yang kita nampak seperti mudah itu, ramai tak sedar cab4ran utama mereka adalah ris1ko bahaya semasa menjalankan tugas.
Sebuah video yang dikongsi di laman sosial menunjukkan seorang penghantar makanan mengalami kem4langan yang berada di luar sebuah rumah pelanggan dalam keadaan lvka mengundang seb4k netizen.
Muhd Nur Danial Mohd Ravi, 23, cedera di bahagian tangan dan kaki namun tetap meneruskan pekerjaannya demi mencari rezeki.
     View this post on Instagram           A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya dalam perjalanan nak hantar makanan customer pagi tu. Lepas saya ambil bubur dekat vendor i-City Mall, saya terus gerak ke rumah customer dekat Klang. Rumah customer tu dekat kawasan kampung.
“Masa saya tengah nak belok dekat selekoh, motosikal saya tunggang hilang pertimbangan lalu saya terj4tuh. Motor saya terseret ke tepi dan saya terguling tengah jalan. Mujur tak ada kereta lalu, kalau tak, saya tak tahu apa jadi dekat saya masa tu.
“Ada orang yang lalu lalang nampak saya, mereka berhenti dan tanya keadaan saya. Ada yang suruh saya pergi klinik tapi saya tak nak dan kebetulan pula hari Ahad jadi tak ada klinik yang buka. Dalam kepala saya masa tu cuma nak selesaikan kan trip je,” ujarnya yang mesra disapa Dino.

Jejaka ini merupakan anak pertama dalam adik beradiknya.
Jelas Dino yang menetap di Meru, Klang ini, dia sebenarnya berasa sed1h dan tr4uma dengan kejadian yang menimpa dirinya.
Bagaimanapun, anak sulung daripada empat beradik ini juga bersyukur kerana tidak mengalami keced3raan p4rah yang meng4kibatkan dia tidak boleh bekerja lagi.
Saya pun tak mengharapkan simpati atau nak susahkan siapa-siapa sebab tu saya teruskan saja kerja saya.DINOMenurut Dino, dia turut lega setelah melihat keadaan motosikal yang hanya ada kerosakan kecil saja.
“Saya tengok balik selekoh tu rupanya ada tumpahan minyak. Jalan dekat situ licin sebab tu saya boleh j4tuh. Nasib baik saya tak patah tul4ng cuma lvka bahagian lengan kiri dan lutut.
“Motosikal pun cuma ada kesan calar sikit dan cermin belah kiri hancur kena seret dekat jalan tapi masih boleh digunakan. Saya pun bangun dan teruskan saja hantar makanan lagipun bubur yang saya bawa pun masih OK dan tak tumpah.
“Yang saya pelik, bahagian lengan saya berd4rah walaupun saya pakai baju dua lapis. Saya punya t-shirt dan hoodie tak terkoyak langsung. Saya letak iodin, tampal guna kapas dan tisu bahagian lvka tu dan sarungkan semula hoodie untuk sorok dari customer,” jelasnya lagi.
Bercerita lanjut, dia hanya meninggalkan saja makanan yang dipesan di luar rumah kerana sudah dibayar dan tidak mahu pelanggan tersebut melihat keadaan dirinya.

Gambar bahagian lengan Dino yang lvka semasa kem4langan.
Tambahnya lagi, ini bukan kali pertama dia mengalami kem4langan seperti ini dan menganggap ia sebagai lumrah hidup seorang penghantar makanan yang mana pekerjaan ini telah dilakukan selama satu tahun.
“Saya tak jumpa pun customer tu sebab dia dah bayar siap-siap makanan. Saya pun tak mengharapkan simpati atau nak susahkan siapa-siapa sebab tu saya teruskan saja kerja saya,” ujarnya.
Menjelaskan videonya yang tular di TikTok, jejaka ini berkata dia cuma mahu menyimpan video tersebut sebagai kenangan namun dia tidak menyangka akan mendapat perhatian khalayak.
Dia turut menitipkan pesan kepada orang lain terutama sekali kepada individu yang mencari rezeki sebagai ‘rider’ sepertinya.
“Ramai yang komen cakap kesian tengok keadaan saya dalam video tu. Mereka ada juga doakan saya murah rezeki dan berterima kasih dekat saya. Terharu pula bila orang lain boleh hargai dan nampak struggle kerja macam kami ni.

Dino bekerja sebagai rider Grabfood sudah melebihi satu tahun.
“Saya harap semua yang buat kerja sama macam saya, berhati-hati masa kejar trip jangan bawa laju-laju sebab nyawa kita ni tiada ganti,” katanya.
Dalam pada itu, Dino yang mengalami sedikit bengk4k di bahagian bahu berkata dia sedang berehat di rumah untuk dua hingga tiga hari dan akan kembali mencari rezeki semula sebagai penghantar makanan tidak lama lagi.
Komen netizen:



Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network
Sumber: Mstar


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2022/02/rider-rawat-diri-sendiri-selepas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Faktor Penting Kendalikan Covid 19 Akibat Omicron Deteksi Dini Dan Isolasi Diri

Faktor Penting Kendalikan Covid 19 Akibat Omicron Deteksi Dini Dan Isolasi Diri

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 147 hits
Tingkat penyebaran varian Omicron yang tinggi mengharuskan percepatan tingkat penemuan kasus Dengan begitu upaya karantina bisa segera dilancarkan
Batuk Berdarah Mungkin Sebab Luka Dlm Mulut Ini Keadaan Shidee Selepas Kem4langan Skuter

Batuk Berdarah Mungkin Sebab Luka Dlm Mulut Ini Keadaan Shidee Selepas Kem4langan Skuter

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 109 hits
KEADAAN kesihatan penyanyi Shidee semakin baik selepas terbabit kemalangan di kawasan kediamannya di PPR Pinggiran Bukit Jalil Kuala Lumpur pada petang Ahad lalu
Kes Sudah Melebihi 10 000 Berlaku Sesuatu Di Fb Khairy Jamaluddin Selepas Kkm Umum Ada Pengumuman Penting

Kes Sudah Melebihi 10 000 Berlaku Sesuatu Di Fb Khairy Jamaluddin Selepas Kkm Umum Ada Pengumuman Penting

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 200 hits
Kuala Lumpur Malaysia kini sudah sepenuhnya berdepan dengan gelombang varian O micron kata M enteri Kesihatan Khairy Jamaluddin
Terima Hukum Karma Lelaki Dipercayai Bekas Pelajar Bakar Sekolah Namun Terbakar Diri Sendiri

Terima Hukum Karma Lelaki Dipercayai Bekas Pelajar Bakar Sekolah Namun Terbakar Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 230 hits
Tindakan seorang lelaki membakar sebuah sekolah akhirnnya memakan diri apa bila dirinya turut terbakar Difahamkan lelaki itu yang juga bekar pelajar bertindak membakar sekolah Escola Xin Hua School di Macao pada tengahari Memetik laporan be...
Sebagai Co Ceo Agensi Kang Yewon Dikritik Biar Freezia Sendiri Didakwa Sorok Umur Sebenar

Sebagai Co Ceo Agensi Kang Yewon Dikritik Biar Freezia Sendiri Didakwa Sorok Umur Sebenar

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 132 hits
Selepas kisah FreeZia menjadi bualan ramai sepanjang minggu ini nama pelakon Kang Ye won juga turut disebut semua Untuk pengetahuan wanita itu merupakan co CEO kepada agensi Hyowon CNC yang merupakan rumah kepada Song Ji a Malah personaliti...
Selepas 4 Jam Pembedahan Medinah Selamat Dengan Jayanya Erynne Erynna Luah Rasa Syukur

Selepas 4 Jam Pembedahan Medinah Selamat Dengan Jayanya Erynne Erynna Luah Rasa Syukur

papar berkaitan - pada 2/2/2022 - jumlah : 176 hits
Selepas selamat menjalani pembedahan si comel Medinah pada 27 Januari lalu pelakon Erynne Erynna meluahkan rasa syukur yang tidak terhingga kerana pembedahan anak kecilnya itu berjalan lancar Menurut kata Erynne anak kecilnya yang mengalami...
Rider Maut Tercampak Dalam Gaung Selepas Bertembung Dengan Mpv

Rider Maut Tercampak Dalam Gaung Selepas Bertembung Dengan Mpv

papar berkaitan - pada 7/2/2022 - jumlah : 119 hits
The ReporterSeorang penunggang motosikal maut selepas motosikalnya bertembung dengan sebuah kenderaan pelbagai guna dan tercampak ke dalam gaung dalam kejadian di KM 29 Jalan Keramat Pulai Cameroon Highlands pada Jumaat lalu Ketua Polis Dae...
Warga Emas Gigih Cari Rezeki Halal Jadi Rider Hantar Makanan

Warga Emas Gigih Cari Rezeki Halal Jadi Rider Hantar Makanan

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 144 hits
February 12 2022 Kekangan ekonomi keluarga menjadi punca ramai warga emas masih lagi membanting tulang diluar sana untuk mendapatkan penghasilan Ketika ini sememangnya semua orang bertungkus lumus mencari pendapatan Rider umur 68 tahunHal i...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


3 Ayat Pelaris Jualan Tak Perlu Sebut Brand

Breakthrough Your Fitness Plateau Vo2 Max Testing Personalized Plans

Tiada Desakan Mb Perlis Letak Jawatan Setiausaha Agung Pas

Apa Itu Sakit Sciatica Dan Rawatannya

Alas Meja Baru Beli Di Mr Diy

Kerajaan Tak Perlu Layan Najib Razak