Rasa Tak Sedap Hati Patah Balik Bapa Ini Imbas Kembali Detik Selamatkan Kanak Kanak Mangsa Dera


“Riak wajahnya dalam ketakutan, kepalanya bengkak dengan kesan darah selain badan turut ada kesan lebam sementara jari telunjuk tiada kuku.”
Begitu kata Ahmad Nor Faizal Mohd Nor, 37, individu yang menyelamatkan seorang kanak-kanak lelaki dipercayai berusia tiga atau empat tahun dipercayai mangsa dera di tepi jalan di Cheras Utama di sini, kira-kira jam 11.30 malam Jumaat lalu.

Ahmad Nor Faizal berkata, ketika itu dia dalam perjalanan pulang ke rumah dari kedai dengan menunggang motosikal sebelum terlihat kanak-kanak terbabit di tepi jalan.
Menurutnya, dia yang berasa tidak sedap hati berpatah semula sebelum melihat kanak-kanak itu melambai ke arahnya.
“Saya ada bertanya dia hendak ke mana sebelum kanak-kanak itu memberitahu dia sesat lalu membawanya pergi makan di warung berhampiran.
“Pada masa itu, saya turut bertanya kepada orang di situ (warung) sama ada mengenali kanak-kanak terbabit namun tiada yang mengetahuinya,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Katanya, dia kemudian memaklumkan perkara itu ke dalam kumpulan WhatsApp penduduk, masjid dan sebagainya namun semua tidak mengenali kanak-kanak itu.

“Ketika itu saya lihat keadaannya sangat teruk dengan kesan luka baru dan lama di badan selain terdapat darah pada rambutnya.
“Kaki sebelah kanak-kanak terbabit juga tempang dan apabila dia tanya dia menjawab dalam sepatah-sepatah,” katanya.
Menurutnya, lebih menyedihkan dia turut melihat ada kesan gigitan berbentuk gigi di badan kanak-kanak terbabit manakala salah satu jarinya tiada kuku dan tidak dirawat dengan baik.
“Ketika saya tanya kenapa dia dipukul kanak-kanak terbabit hanya memberitahu papa minum bir (mabuk) lepas itu dia dipukul.
“Dia (kanak-kanak itu) juga ada beritahu mamanya juga dipukul sementara kesan cedera pada kepala kerana dihentak ke dinding,” katanya.
Katanya, dia kemudian menghubungi polis untuk memaklumkan perkara itu selepas penduduk tidak mengenalinya.
“Saya sebagai seorang bapa melihat kanak-kanak terbabit diperlakukan lebih teruk daripada binatang kerana jika hendak marahkan anak pun perlu ada batas.
“Tidak kisahlah kanak-kanak itu warga asing atau tempatan, tetapi dia tetap kanak-kanak tambahan pula mukanya cuak apabila ditanya ingin pulang ke rumah atau tidak,” katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan berkata, sepasukan anggota rondaan cegah jenayah (RCJ) dikejarkan ke lokasi menemukan mangsa di tepi jalan berhampiran sebuah apartmen sebaik dimaklumkan orang awam.
Menurutnya, pemeriksaan mendapati mangsa mempunyai kesan kecederaan di beberapa bahagian badan, tangan, jari dan dahi selain tidak menemui butiran atau dokumen pengenalan diri.

“Mangsa yang berpakaian lengkap ketika dijumpai dipercayai warga asing kerana tidak mempunyai sebarang kesan suntikan vaksin di bahu dan mangsa juga tidak memahami serta tidak dapat berkomunikasi dalam bahasa tempatan.
“Mangsa kemudian dirujuk dan ditempatkan di Wad Kanak-kanak Hospital Kajang bagi rawatan lanjut. Hasil pemeriksaan awal pegawai perubatan mendapati mangsa berada di dalam keadaan sihat dan stabil,” katanya
Menurutnya, siasatan dibuat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001 kerana mempunyai elemen penderaan dan pengabaian terhadap kanak-kanak.
Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta menghubungi Inspektor Mohd Zaiyaudi Mohd Yaakub di talian 019-5355395 atau balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.
Kredit: Hmetro

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!

The post “Rasa Tak Sedap Hati & Patah Balik” Bapa Ini Imbas Kembali Detik Selamatkan Kanak-Kanak Mangsa Dera appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/rasa-tak-sedap-hati-patah-balik-bapa-ini-imbas-kembali-detik-selamatkan-kanak-kanak-mangsa-dera/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Agong Kembali Ke Kolam Pancing Rakyat Seloroh Sekali Terjebak Susah Patah Balik

Agong Kembali Ke Kolam Pancing Rakyat Seloroh Sekali Terjebak Susah Patah Balik

papar berkaitan - pada 16/1/2023 - jumlah : 201 hits
Baru baru ini tular di media sosial apabila Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah nbsp Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah dan nbsp Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah nbsp Aminah Maimunah Iskandariah berkenan berangkat melakukan aktiviti...
Lakonan Dalam The Glory Dipuji Song Hyekyo Akui Rasa Tak Sedap Hati Atas Sebab Ini

Lakonan Dalam The Glory Dipuji Song Hyekyo Akui Rasa Tak Sedap Hati Atas Sebab Ini

papar berkaitan - pada 8/1/2023 - jumlah : 121 hits
Nampaknya Song Hye kyo telah berjaya membuktikan kepada penonton bahawa dia seorang pelakon yang serba boleh menerusi transformasinya dalam The Glory ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini Netflix telah melancarkan video The Glory Ulasan Reaksi me...
Bila Tengok Isteri Melahirkan Rasa Tak Nak Lukakan Hati Dia Fazren Spa Q Timang Cahaya Mata Ke5

Bila Tengok Isteri Melahirkan Rasa Tak Nak Lukakan Hati Dia Fazren Spa Q Timang Cahaya Mata Ke5

papar berkaitan - pada 11/1/2023 - jumlah : 156 hits
Pelakon Fazren Rafi yang terkenal menerusi drama SPA Q selamat menimang cahaya mata ke lima beberapa hari yang lalu Berita gembira tersebut dikongsi olehnya melalui laman sosial Instagram Menurutnya dia bersyukur di atas kelahiran yang sela...
Rossa Sera Suap Shuk Sahar Makan Di Makkah Netizen Luah Rasa Syukur Tengok Kembali Bahagia

Rossa Sera Suap Shuk Sahar Makan Di Makkah Netizen Luah Rasa Syukur Tengok Kembali Bahagia

papar berkaitan - pada 13/1/2023 - jumlah : 141 hits
Pelawak Shuk Sahar dan isteri Rossa Sera sedang menjalani ibadah umrah di Tanah Suci Makkah sejak 9 Januari lalu Sebagai tetamu AllahAlhamdulillah permulaan yang baik buat 2023 Dijemput sebagai tetamu Allah Terbaru perkongsian terbaru Sera ...
Drama Hati Tanpa Rasa Lakonan Redza Rosli Dan Scha Elinnea

Drama Hati Tanpa Rasa Lakonan Redza Rosli Dan Scha Elinnea

papar berkaitan - pada 11/1/2023 - jumlah : 269 hits
Drama Hati Tanpa Rasa adalah drama terbaru di slot Samarinda yang disiarkan bagi menggantikan yang telah tamat episodnya Drama Hati Tanpa Rasa ini mula bersiaran di tv3 mulai 13 Disember 2022 setiap Isnin hingga Khamis jam 10 malam Antara p...
Galau Bersama 6 Penyanyi Hebat Bakal Meriahkan Konsert Patah Hati Pada Mac 2023 Nanti

Galau Bersama 6 Penyanyi Hebat Bakal Meriahkan Konsert Patah Hati Pada Mac 2023 Nanti

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 91 hits
Setiap kali putus cinta atau berdepan dengan masalah dalam perhubungan kita pasti akan mendengar lagu sedih secara bersendirian sebagai pengubat hati luka kan Kini anda boleh galau bersama kami sambil mendengar enam penyanyi hebat tanah air...
Dua Mangsa Rela Berenang Selamatkan Diri Selepas Di Lapor Hilang Di Lautan

Dua Mangsa Rela Berenang Selamatkan Diri Selepas Di Lapor Hilang Di Lautan

papar berkaitan - pada 20/1/2023 - jumlah : 132 hits
nbsp KUANTAN Banyak kali saya mengalami kekejangan sepanjang dua hari berenang tetapi saya tidak panik dan terus berenang hingga berjaya sampai ke pantai Mujur saya ada pengalaman menjalani latihan di air ketika masih berkhidmat dalam FRU P...
Ibu Bapa Mangsa 2 Beradik Rentung Masih Trauma Polis Beri Ruang Ambil Keterangan

Ibu Bapa Mangsa 2 Beradik Rentung Masih Trauma Polis Beri Ruang Ambil Keterangan

papar berkaitan - pada 3/1/2023 - jumlah : 123 hits
Polis belum mengambil keterangan ibu bapa kepada dua beradik yang rentung dalam kebakaran di Kampung Simpang Tiga Gombak dekat sini awal pagi semalam Ketua Polis Daerah Gombak Asisten Komisioner Zainal Mohamed Mohamed berkata buat masa ini ...
Yoo Jaesuk Imbas Kembali Kali Pertama Jumpa Dengan Keluarga Isteri Na Kyungeun

Yoo Jaesuk Imbas Kembali Kali Pertama Jumpa Dengan Keluarga Isteri Na Kyungeun

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 167 hits
Baru baru ini pelakon Jo Jung suk telah tampil dalam program You Quiz on the Block sebagai tetamu ARTIKEL BERKAITAN Dalam siaran tersebut Jo Jung suk berkongsi mengenai kebimbangannya sebagai seorang ayah kepada anak perempuannya Saya tidak...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan