Ramadhan Fiesta Di G Hotel Penang


Assalamualaikum. Holla ~

Entri Ramadhan buffet bersambung.. counting days for Ramadhan.. tak sabar rasanya.. dalam keterujaam itu, ada jugak rasa sedih dilubuk hati MZ. Ibu dan Abah sedang mengerjakan umrah dan bakal berpuasa disana.. kali pertama berpuasa jauh dari Ibu Abah… huuuu.. tolong doakan kesejahteraan, keselamatan, kesihatan Ibu Abah MZ ye… tak sabaq lah tunggu depan balik… huuu..

Habis cerita kat sini. Jom ke hotel pulak !

Hari ni MZ nak ke G-Hotel Gurney Jalan Kelawai. Hotel di berhadapan dengan laut tau… best ! bertemakan Ramadhan Fiesta di G-Hotel, pengunjung boleh memilih intuk berbuka puasa samada di G Hotel Gurney mahupun di G Hotel Kelawai.



Untuk Ramadhan kali ini, Taste Café di G Hotel Kelawai  menyediakan menu berbuka dari lauk pauk Melayu sehinggalah ke menu Barat. Menu yang akan berubah (rotation) setiap hari. Pastinya tidak jemu kan kalau menu yang berubah ini.

Menu utama disini ialah Roast dan Grill, yang bagi MZ hampa memang wajib kena cuba tau. Ianya akan disediakan langsung kepada hampa seolah-olah hampa berada di Bazaar Ramadhan. Sebagai menu pembukaan, hampa boleh try pelabagai jenis salad yang disediakan. Terdapat jugak aneka jenis kerabu yang pastinya menambat selera hampa..











Rojak buah adalah salah satu menu wajib cuba disini selain daripada Soto Ayam, Bubur Lambuk, Roasted Duck dan Beef. Ada jugak Whole Roasted Lamb yang buatkan MZ tidur sambil termimpikannya. Sedap baq hang ! Ianya telah diperap semalam dengan rempah ratus Melayu yang sudah pastinya sesuai dengan tekak kita.

Malay Feast Mini Grilled Station jugak adalah salah satu live action stalls, yakni kalau hampa nak, baru ianya disediakan. Terasa macam Bazaar Ramadhan kan ? MZ suka concept sebegini. Antara menu yang disediakan ialah Lamb Chops, Clams, Beef Fillet, Sambal Stringray (nyum nyum) dan jugak Ketam Panggang.

Tidak dilupakan Sotong Goreng Tepung Berempah, Sambal Udang Petai, Lamb Rogan Josh, Daging Dengdeng dan Ketam Berlado. Rasailah keenakan dan kerangupan Ayam Goreng Berempah yang telah diperap sekurang-kurangnya 3 jam sebelum dan telah digoreng secara deep fried.

Untuk penggemar makanan laut pulak, pihak G-Hotel telah menyediakan Seafood on Ice yang mana barisan Chilled Tiger Prawns, Scallops dan Mussels sedia menantikan kehadiran hampa. Sebagai penutup, jangan dilupa Sagu Gula Melaka, Bubur Kacang Hijau dan Durian Mousse Cake. Haaa… ada jugak menu special iaitu Muay Chee yang diperbuat daripada tepung pulut dan disalut dengan serbuk kacang. Sedap weh ! Pisang Goreng, Keladi Goreng, Puding Kelapa dan Marble Swiss Roll pun kena cuba tau.

























Ramadhan Buffet dinner di Taste Café and Sponn ada berlangsung dari 6 May sehinggalah 5 June 2019. Untuk Taste Café harga buffet dinner ialah RM125nett untuk hari Ahad ~ Khamis dan RM160nett untuk hari Jumaat dan Sabtu dengan promosi beli 2 percuma 1. Sementara di Spoon pulak, buffet dinner untuk setiap hari hanya pada harga RM80nett.

G-Hotel turut menyediakan Selamat Hari Raya Feast yang bertempat di Taste Cae dan Spoon pada 5  & 6 June 2019. Buffet lunch di Taste Café berharga RM99nett dan buffet dinner pulak Cuma berharga RM160nett dengan promosi beli 2 percuma 1. Sementara di Spoon pulak, buffet dinner Cuma berharga RM80nett.

Kalau untuk privasi, hampa boleh berbuka puasa di function rooms pada harga RM95nett untuk seorang dan  minimum sebanyak 30 orang. Kalau pakej ni, air bandung adalah free flow tau dan tempat untuk solat jugak adalah disediakan khas. Tapi, hanya available sehingga 4 June 2019 sahaja hokey.







Sila kunjungi www.ghotel.com.my atau hubungi 02-2380000 untuk G Hotel Gurney atau 04-2190000 untuk G Hotel Kelwai untuk sebarang tempahan atau pertanyaan.


pssss... gambaq tidak ber water mark tu credit to Kak Sha naaa....



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://miamorzafirah.blogspot.com/2019/05/ramadhan-fiesta-di-g-hotel-penang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ramadhan Bufet Dinner Di Hotel Royal Penang

Ramadhan Bufet Dinner Di Hotel Royal Penang

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 205 hits
Assalamualaikum Holla Mohon jangan marah haaa entri bersambung dengan menu berbuka puasa di Hotel Royal di Jalan Larut Hotel Royal memang semestinya menjadi pilihan mereka yang menggemari masakan Melayu sebagai juadah berbuka puasa Bukan na...
Chinese Food Halal Di Eastin Hotel Penang Sipekhochiak

Chinese Food Halal Di Eastin Hotel Penang Sipekhochiak

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 274 hits
Hai korang Makanan cina halal or chinese food halal di Penang Dah selalu sangat kami makan nasi kandaq Selasa lepas makan western kat ikea Jumaat baru ni makan kat halab mediterranean Ermm hari ni nak tukar seleralah pula nak makan chinese ...
101 Resepi Penuh Tradisi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang

101 Resepi Penuh Tradisi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 204 hits
Assalamualaikum Holla Dari satu hotel ke satu hotel yang lain Kali ni kita ke Vistana Hotel di Bukit Jambul pulak Dengan bertemakan 101 Resepi Penuh Tradisi Tok Wan hampa boleh nikmati juadah berbuka puasa turun temurun di sepanjang bulan R...
Sajian Tradisi Buffet Bersempena Dengan Bulan Ramadhan Di The Wembley Penang

Sajian Tradisi Buffet Bersempena Dengan Bulan Ramadhan Di The Wembley Penang

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 257 hits
Assalamualaikum Holla Entri Ramadhan buffet lagi Yeah Bulan Ramadhan bakal tiba dalam masa beberapa hari saja lagi Tak sabar rasanya kan Apa yang hampa dah siapkan menjelangnya Ramadhan ni Jangan cakap la pasal baju raya kuih raya etc Maksu...
Bazaar Ramadhan Authentic Malay Arab Cuisines Di Lexis Suites Penang

Bazaar Ramadhan Authentic Malay Arab Cuisines Di Lexis Suites Penang

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 256 hits
Assalamualaikum Holla Sedar tak sedar dah masuk bulan April kan Pantasnya masa berjalan semoga hari kita terus diberkati dan dirahmatiNya sedar tak sedar jugak bulan Ramadhan bakal menjelang Teruja sebenarnya bila Ramadhan menjelang Suka de...
Video Family Of Otters Spotted In Mainland Penang

Video Family Of Otters Spotted In Mainland Penang

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 272 hits
First it was the dolphins now otters have been spotted frolicking along the coastal waters of northern Butterworth Full report and video on the Aliran website The post appeared first on
Putrajaya Must Stop Kedah S Rare Earth Venture Says Penang Water Authority

Putrajaya Must Stop Kedah S Rare Earth Venture Says Penang Water Authority

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 375 hits
Penang Kedah and Perlis rely heavily on Sungai Muda which runs from the Ulu Muda forest reserve for their water supply GEORGE TOWN The Penang Water Supply Corp has criticised Kedah s move to mine rare earths elements in protected areas call...
Penang Jangan Dok Buat Lece Hangpa Bayaq La Kat Lebai Tu

Penang Jangan Dok Buat Lece Hangpa Bayaq La Kat Lebai Tu

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 222 hits
Bayar RM50 juta untuk air kami baru bincang nadir bumi kata MB Kedah kepada P Pinang December 9 2020 ALOR SETAR Menteri Besar Muhammad Sanusi Md Nor mahu Pulau Pinang membayar RM50 juta setahun untuk penggunaan sumber air mentah negeri itu ...
Penang Seeks 1 Year Moratorium On Fines For Housing Of Foreign Workers

Penang Seeks 1 Year Moratorium On Fines For Housing Of Foreign Workers

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 234 hits
Penang has already built two workers dormitories in Batu Maung and Bukit Minyak and approval has been given to build four more GEORGE TOWN The Penang government has requested a one year moratorium on fines against employers for having forei...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


The Benefits Of Wearing Feelingirl S Bodysuits

Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h