Rakyat Indonesia Impikan Pm Hebat Seperti Muhyiddin


Seperti yang diketahui umum, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mendapat pengiktirafan sebagai Perdana Menteri terbaik yang berjaya memimpin negara sehingga Malaysia disenarai antara negara yang paling selamat di dunia dari wabak Covid-19.

Malaysia dicemburui oleh pelbagai negara yang menzahirkan untungnya Malaysia kerana mempunyai pemimpin yang hebat yang mampu mengambil langkah yang sangat efektif dalam membebaskan negara dari wabak Covid-19.

Malaysia mendapat pujian dari pelbagai negara seperti Jepun, United Kingdom, Indonesia dan Amerika Syarikat yang sangat terpegun dengan kejayaan negara kita yang mampu menukar dari ‘3 negara paling teruk dilanda wabak Covid-19 di Asia Tenggara‘ kepada ‘antara negara yang paling selamat di dunia dari Covid-19‘.

Pujian tersebut juga diberikan kepada seluruh rakyat Malaysia kerana memberikan kerjasama yang utuh pada kerajaan agar kejayaan melawan wabak Covid-19 menjadi realiti.

Seorang rakyat Indonesia melalui channel Youtube beliau ‘About Sastra‘ menghasilkan sebuah video bertajuk Indonesian Reacts to 100 Hari Tok ABAH Perdana Menteri Malaysia.

Sastra begitu terpegun dengan sikap Muhyiddin yang walaupun pada awalnya dibenci rakyat Malaysia yang menggelar beliau sebagai pengkhianat, tetapi tetap bersabar dan bersungguh-sungguh melaksanakan amanah yang diberikan.

Kesungguhan dan keikhlasan beliau dalam jalankan tugas sebagai PM akhirnya berjaya menambat hati rakyat yang menyayangi beliau sehingga merujuk beliau dengan gelaran ‘Abah’.

“Saya bukanlah pemimpin yang dipilih oleh anda, tetapi saya akan pastikan seluruh kabinet melakukan yang terbaik untuk rakyat Malaysia” petikan ucapan Muhyiddin ketika mula memegang tampuk kepimpinan sebagai PM.

Sastra juga terharu dengan personaliti Muhyiddin yang dilihat begitu bersahaja dan peramah sewaktu memberikan ucapan seperti seorang bapa yang mahukan yang terbaik untuk anak-anak.

Keupayaan Muhyiddin dalam membaca doa agar Malaysia bebas Covid-19 dan mampu mengetuai laungan takbir semasa sambutan Hari Raya juga menurut Sastra merupakan satu kelebihan yang jarang dimiliki oleh kebanyakan pemimpin pada hari ini termasuk pemimpin di Indonesia juga.

Di akhir video, Sastra berharap rakyat Malaysia menghargai dan menyayangi pemimpin yang hebat ini kerana menurutnya, Tan Sri Muhyiddin adalah satu dalam sejuta atau ‘One in a million’.

“Saya sangat irihati dengan rakyat Malaysia kerana mempunyai Perdana Menteri yang serba boleh dan pemimpin yang seumpama seorang bapa yang mahukan terbaik untuk anak-anak. “, kata Sastra.

Sastra berharap suatu hari nanti akan lahir pemimpin yang hebat seperti Muhyiddin di tanah Indonesia untuk membawa negara tersebut ke persada dunia.

Terbaik Abah, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Ini merupakan video tersebut; https://youtu.be/B6gWl1l-RuA



Sumber : Malaysia politik.com






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/06/rakyat-indonesia-impikan-pm-hebat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakyat Malaysia Terkandas Di Indonesia Rayu Kerajaan Sabah Bantu Kembali Ke Tanah Air

Rakyat Malaysia Terkandas Di Indonesia Rayu Kerajaan Sabah Bantu Kembali Ke Tanah Air

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 268 hits
TAWAU 23 Jun Kami merayu kerajaan negeri Sabah supaya bantu kami pulang ke Tawau luah Juliana Arifudin rakyat Malaysia yang kini terkandas di Nunukan Indonesia bersama suami dan anaknya Menurut Juliana dia dan suami Hermawan Zainuddin 31 se...
Betulkah Rakyat Masih Mahukan Dr Mahathir Sebagai Perdana Menteri Seperti Yang Beliau Dakwa

Betulkah Rakyat Masih Mahukan Dr Mahathir Sebagai Perdana Menteri Seperti Yang Beliau Dakwa

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 405 hits
Dr Mahathir sering mendakwa beliau ingin bersara tetapi rakyat mahukan beliau terus menjadi Perdana Menteri Betulkah apa yang beliau dakwa atau itu cuma alasan beliau untuk terus menjadi Perdana Menteri Kali ini admin harap pembaca dapat me...
Kalau Muhyiddin Sakit Pun Apa Rakyat Nak Kisah Entah Entah Atok Mati Dulu

Kalau Muhyiddin Sakit Pun Apa Rakyat Nak Kisah Entah Entah Atok Mati Dulu

papar berkaitan - pada 17/6/2020 - jumlah : 254 hits
Hari ini Malaysiakini dan Sarawak Report memainkan isu Muhyiddin sakit Kalau Muhyiddin sakit sekali pun rakyat tak kisah pun yang penting rakyat selasa cara Muhyiddin dan kerajaan PN membelanjakan wang negara untuk membantu rakyat Menjaga k...
Pm Muhyiddin Is Looking To Remove Dewan Rakyat Speaker And One Of His Deputies

Pm Muhyiddin Is Looking To Remove Dewan Rakyat Speaker And One Of His Deputies

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 343 hits
Muhyiddin s submission to Parliament to remove the speaker is a first in Malaysian history small Cover image via Malaysiakini span span small On 13 July when the Dewan Rakyat reconvenes it might be the last day for the current Speaker Moham...
Muhyiddin Akan Tentukan 6 Wakil Rakyat Ada Kes Mahkamah Dilepaskan

Muhyiddin Akan Tentukan 6 Wakil Rakyat Ada Kes Mahkamah Dilepaskan

papar berkaitan - pada 13/6/2020 - jumlah : 288 hits
Tun Mahathir Mohamad mendakwa Tan Sri Muhyiddin Yassin akan memastikan enam orang wakil rakyat yang sedang di dalam perbicaraan mahkamah tidak akan didapati bersalah Malah katanya sewaktu Muhyiddin rancang untuk terima Umno dan Najib Razak ...
Bubar Sahaja Bersatu Masuk Umno Seperti S46

Bubar Sahaja Bersatu Masuk Umno Seperti S46

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 248 hits
Bersatu menerima tamparan hebat apabila pemimpin vokal Umno Datuk Dr Mohd Puad Zakarshi mencadangkan agar parti itu dibubarkan dan ahlinya menyertai Umno seperti Semangat 46 Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu berkata Bersatu tidak boleh menjadi...
Masih Ayu Seperti Dulu Wajah Terkini Arni Nazira Dalam Usia 41 Tahun Tetap Tak Jemu Dipandang

Masih Ayu Seperti Dulu Wajah Terkini Arni Nazira Dalam Usia 41 Tahun Tetap Tak Jemu Dipandang

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 918 hits
Memiliki raut wajah yang lembut dan ayu memberi kelebihan buat penyanyi pop serta pelakon popular era 90an Arni Nazira Sedar tak sedar sudah 11 tahun Arni Nazira menyepikan diri dari bidang seni setelah mendirikan rumahtangga buat kali kedu...
Geger Babi Hutan Kakinya Seperti Manusia Makan Nasi Dan Minum Kopi Di Banyumas

Geger Babi Hutan Kakinya Seperti Manusia Makan Nasi Dan Minum Kopi Di Banyumas

papar berkaitan - pada 17/6/2020 - jumlah : 375 hits
Warga di Jatilawang Banyumas Jawa Tengah digegerkan dengan adanya seekor babi hutan yang memiliki keanehan dari bentuk fisiknya Pada ke empat kakinya terdapat jari memanjang layaknya manusia namun hanya berjumlah empat jari Anehnya lagi bab...
Apa Itu Wang What Is Money

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution

Nandos Peberet Selamanya



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Lirik Lagu Sangkar Derita Oleh Haqiem Rusli

Rumah Maw Art Studio Seni Dan Kafe Moden Menarik Di Langkawi Kedah

Pelancaran Muzik Video Hening Rindu Marsha Milan

Kelantan Dua Penguat Kuasa Ambil Duit Rm23 000 Lepas Suspek Dadah

Wanita Masih Hidup Ada Kubur Sendiri

Bukan Melayu Tak Perlu Takut