Raja Bolasepak Malaysia Hanya Tunggu Masa


Pemain Johor Darul Ta'zim (JDT), Heberty Fernandes meraikan jaringan ketika menentang Perak FC di Stadium Sultan Ibrahim, Johor. ( 📸 ©NSTP/NUR AISYAH MAZALAN) klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)

JDT hanya tunggu masa Melihat kepada prestasi luar biasa mereka, tiada lagi halangan untuk terus memegang gelaran juara dimenangi sejak 2014 dan mengekalkan status 'Raja Bolasepak Malaysia'.

Hanya satu kemenangan sahaja lagi diperlukan Johor Darul Ta'zim (JDT) untuk mengesahkan kejuaraan Liga Super buat kali ke-10 berturut-turut.

Keadaan itu sekali gus bakal menyaksikan Harimau Selatan melakar rekod baharu selaku pasukan pertama berjaya mempertahankan kejuaraan liga utama Malaysia selama sedekad.

Aksi berdepan Kedah Darul Aman (KDA) di Stadium Darul Aman, 26 Ogos ini menjadi perlawanan 'final' buat anak buah Esteban Solari untuk mengeshakan kejuaraan.

Malah, secara kasarnya satu mata berdepan KDA sudah memadai buat JDT untuk meletakkan trofi Liga Super dalam genggaman mereka berdasarkan jumlah perbezaan gol yang terlalu tinggi berbanding pencabar terdekat, Selangor.

Bagaimanapun, JDT mungkin tidak rela tercicir mata meskipun beraksi di gelanggang lawan kerana misi lebih besar dibawa mereka adalah untuk mencipta rekod pasukan sulung merekodkan kemenangan bersih sepanjang musim dalam Liga Super.

Juara Piala AFC 2015 itu ternyata memiliki kelebihan yang sangat besar untuk mengesahkan kejuaraan lebih awal apabila masih berbaki enam perlawanan, satu aksi melebihi Selangor yang sudah bermain 21 perlawanan liga musim ini.

Hakikat sebenarnya gelaran juara 2023 sudah berada dalam genggaman JDT dan hanya menunggu masa untuk disahkan dan nama mereka diukir pada trofi Liga Super.

Melihat kepada prestasi luar biasa anak buah Solari sepanjang musim ini, tiada lagi halangan untuk mereka terus memegang gelaran juara yang dimenangi sejak 2014 dan mengekalkan status 'Raja Bolasepak Malaysia'.

Pertarungan perebutan kejuaraan Liga Super musim ini juga boleh dikatakan sudah berakhir dengan hanya tinggal gelaran naib juara yang menjadi rebutan beberapa pasukan termasuk Selangor, Kedah Darul Aman (KDA), Sabah dan Sri Pahang.

Selepas turut mempertahankan kejuaraan Piala FA bulan lalu, hanya tinggal gelaran Piala Malaysia sahaja yang perlu dipertahankan JDT untuk mereka sekali lagi menyapu bersih semua trofi saingan domestik.

Harimau Selatan juga berpeluang cerah untuk menyamai pencapaian Kedah yang memenangi kejuaraan 'treble' dua kali berturut-turut pada 2007 dan 2008.

SOURCE: Berita Harian

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2023/08/raja-bolasepak-malaysia-hanya-tunggu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Masa Tidak Tunggu Anda

Masa Tidak Tunggu Anda

papar berkaitan - pada 12/8/2023 - jumlah : 141 hits
Peluang emas dari Malaysia bukan baru bermula di peringkat antarabangsa tetapi kini sudah mula menapak ke Filipina Masa tidak menunggu anda Perlu ke saya join Tak perlu pun Boleh ke saya join Anda di alu kan
Tunggu Masa Melingkup

Tunggu Masa Melingkup

papar berkaitan - pada 20/8/2023 - jumlah : 85 hits
Norman Radzuan Negara kita menuju ke arah kehancuran Tidak pernah berlaku percayalah kpd saya ada meramalkan 20 tahun tapi saya pilih 10 tahun negara yang dibina sekian lama ini akn menuju ke arah negara ekstrimis jika mereka berkembang dan...
Rasai Kombinasi Dua Jenama Ikonik Pizza Hut Malaysia Dan Coca Cola

Rasai Kombinasi Dua Jenama Ikonik Pizza Hut Malaysia Dan Coca Cola

papar berkaitan - pada 3/8/2023 - jumlah : 207 hits
Pizza Hut Malaysia dan Coca Cola teruja mengumumkan kolaborasi ikonik dua jenama terkemuka yang menampilkan dua variasi perisa baharu yang lazat Hawaiian Cola Pizza dan Krispy Cola Wingstreet Menariknya setiap hidangan adalah hasil gabungan...
Senarai Pemain Yang Didaftarkan Pada Jendela Perpindahan Kedua Liga Malaysia 2023

Senarai Pemain Yang Didaftarkan Pada Jendela Perpindahan Kedua Liga Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 3/8/2023 - jumlah : 323 hits
Senarai Pemain Yang Didaftarkan Pada Jendela Perpindahan Kedua Liga Malaysia 2023 Senarai Pemain Yang Didaftarkan Pada Jendela Perpindahan Kedua Liga M 2023 Trend Pembelian Pemain Kelab Pantai Timur bernafsu besar AKSI Tukhtasinov ketika be...
Senarai Terkini Universiti Terbaik Malaysia 2024

Senarai Terkini Universiti Terbaik Malaysia 2024

papar berkaitan - pada 3/8/2023 - jumlah : 244 hits
Ranking IPTS dan IPTA UA terbaik di Malaysia 2024 Berikut adalah ranking universiti terbaik Malaysia 2023 berdasarkan penilaian tahunan oleh QS World University Rankings 2024 Penilaian dibuat dengan membandingkan prestasi universiti univers...
Sanusi Says Chinese National Was In Malaysia Before He Became Kedah Mb

Sanusi Says Chinese National Was In Malaysia Before He Became Kedah Mb

papar berkaitan - pada 3/8/2023 - jumlah : 236 hits
ALOR SETAR Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail s claim that I brought in a Chinese national into the country is defamatory says Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor The caretaker Kedah mentri besar said the Chinese national concerned So Loi F...
A Tale Of Two Visitors To Malaysia

A Tale Of Two Visitors To Malaysia

papar berkaitan - pada 3/8/2023 - jumlah : 123 hits
The contrasting visits of Sam Rainsy and Abdul Somad Batubara MURRAY HUNTER The respective visits to Malaysia over the last couple of months by Cambodian opposition figure Sam Rainsy and Indonesian preacher Abdul Somad Batubara tell us very...
Keputusan Piala Malaysia 3 Ogos 2023

Keputusan Piala Malaysia 3 Ogos 2023

papar berkaitan - pada 4/8/2023 - jumlah : 243 hits
Keputusan perlawanan bola sepak Piala Malaysia peringkat 16 pasukan yang berlangsung pada 3 Ogos 2023 Perlawanan melibatkan Perak FC bertemu KDA FC bermula pada pukul 8 15 malam PDRM FC dan Selangor FC serta Penang FC dan KL City FC bermula...
Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Japan Crowned Champions In Sultan Azlan Shah Cup For First Time

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas

Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu

Hari Ibu 2024 Contoh Ucapan Hari Ibu Hadis Berkenaan Ibu



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Lepak Mengopi Di Rumah Kopi38

Union Bistrot Pamer Gabungan Seni Kulinari Tradisional Dan Moden

Sertifikasi Kompetensi Barista Membaca Tren Kebutuhan Sdm Di Kalimantan Barat Saat Ini

Doa Majlis Perkahwinan Doa Untuk Pengantin Dalam Rumi Dan Maksud

Sofea Says Abun Uwee

Family Fun Starts Here Unleash The Power Of Nerf Blasters