Punca Pas Kalah Pru15 Tersebar



Punca PAS Kalah PRU15 Tersebar? | Presiden PAS Abdul Hadi Awang sekali lagi menegaskan parti Islam itu tidak akan membentuk kerjasama dengan Pakatan Harapan (PH) termasuk menerusi pendekatan khemah besar dalam pilihan raya umum

"PH tidak mampu menegakkan keadilan yang menyeluruh kepada rakyat, walaupun dalam gabungannya terdapat parti yang menjadikan keadilan dan amanah pada jenamanya," katanya.

Abdul Hadi mendakwa ini kerana ramai dikalangan pimpinan PH 'tidak beriman dan tidak bermoral'

Menurut ahli parlimen Marang itu, PH ketika menghadapi PRU14 pada 2018 juga memperlihatkan parti gabungan pembangkang itu secara terbuka mengumpulkan 'kumpulan pemberi rasuah dan penerima rasuah'.
Punca PAS Kalah PRU15 Tersebar?"Ramai dalam kalangan PH yang tidak beriman (beraqidah) dan bermoral (berakhlak) secara terbuka, mengumpulkan kumpulan pemberi rasuah dan penerima rasuah.
“Paling ramai pihak yang melompat parti bukan alasan yang berprinsip, tetapi mengejar janji-janji manis dan janji bohong (seperti rasuah juga)," katanya dalam catatan Minda Presiden PAS hari ini.
Abdul Hadi juga mendakwa PH mengamalkan politik dendam melalui kenyataan terbuka yang mengganggu-gugat urusan pentadbiran negara dan menyusahkan badan kehakiman.
"Malah, dalam PH terkumpul kalangan mereka yang nyata bersikap anti-Islam, mengancam institusi raja-raja, rukun negara, dan asas-asas Perlembagaan Persekutuan khususnya kemuliaan Islam sebagai agama bagi persekutuan.
"Bahkan, terdapat juga kalangan yang fanatik bencikan Melayu dan bumiputera, tanpa peduli adanya hak terhadap agama lain dan berbagai-bagai kaum yang sudah mencukupi," dakwa Abdul Hadi.
Oleh demikian, Abdul Hadi bertegas menolak mudarat politik PH yang lebih besar dan mendatangkan akibat yang lebih parah kepada negara hingga boleh merobohkan asas dan mematahkan cabang-cabang yang penting.
Abdul Hadi berkata hubungan masyarakat majmuk menjadi rapuh apabila PH lebih banyak menyentuh perkara negatif berkenaan dasar dan konsep negara jika dibandingkan dengan BN.
Punca PAS Kalah PRU15 Tersebar?Tambah Abdul Hadi, Islam yang menjadi akidah perjuangan PAS menetapkan bahawa politik tidak berpisah daripada agama yang ada perhitungan dosa dan pahala serta dibawa ke alam akhirat.
Maka, wawasan PAS tidak tamat sekadar melepaskan harapan di alam dunia.
Justeru, PAS tetap mempertahankan hak Melayu, bumiputera dan Islam termasuk bahasa yang menjadi teras kepimpinan negara ini tanpa menghapuskan bangsa dan bahasa lain.
“PAS menentang teori ‘Malaysian Malaysia’ dan menentang sikap fanatik perkauman kerana kedua-duanya bercanggah dengan Islam dan fitrah manusia.
“PAS menegaskan kalau ada sesiapa yang membuat kenyataan orang Melayu ini bersifat perkauman, halaukan dia kerana tidak mengenang budi.
“Bersama dalam PH, parti-parti politik dan badan bukan kerajaan (NGO) yang menegaskan ideologi sekularnya secara terbuka, sehinggakan mereka menolak prinsip agama dalam politik,” tambah Abdul Hadi. -mk






BERMINAT? BERIKLAN DI WEB ADDIN. SILA KLIK LINK DIBAWAH..
http://beriklandiwebaddin.wasap.my/http://beriklandiwebaddin.wasap.my/http://beriklandiwebaddin.wasap.my/

Iklan TeksPeluang Menjana Pendapatan Pasif 5-20% Sebulan Tanpa Perlu Buat Apa2 atau Menaja Sesiapa Yang Terbukti Sejak Tahun 2019 Hingga Hari Ini (KLIK SINI)
Anda Nak Income Dari Trading? Tetapi Tak Mahir Trade Sendiri? Tak Pandai Analisis? Tak Ada Masa? Sibuk Dengan Kerja? Ini Solusinya Trade ANDA Jalan Secara Automatik 24 Jam Sehari, 5 Hari Seminggu! (KLIK SINI)
Hak Penjagaan Harta Anak Bawah Umur Bukannya Isteri Tersayang (KLIK SINI)

                                                                                Iklan

 






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.addindeen.com/2022/09/punca-pas-kalah-pru15-tersebar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biar Umno Pas Bersatu Dan Pejuang Bertembung Di Dalam Pru15 Untuk Mengukur Kekuatan Islam

Biar Umno Pas Bersatu Dan Pejuang Bertembung Di Dalam Pru15 Untuk Mengukur Kekuatan Islam

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 99 hits
Umno PAS Bersatu dan Pejuang perlu lawan 5 penjuru di dalam PRU15 supaya kita boleh ukur sejauh mana Melayu betul betul menyokong Islam
Pas Terdesak Guna Momokan 13 Mei Menjelang Pru15

Pas Terdesak Guna Momokan 13 Mei Menjelang Pru15

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 135 hits
K ParkaranPETALING JAYA Tindakan PAS memomok momokkan kemungkinan berulangnya kejadian 13 Mei 1969 jika parti Melayu tidak menjadi tonggak dalam kerajaan menunjukkan keterdesakannya kata penganalisis Awang Azman Pawi daripada Universiti Mal...
Antara Punca Kluster Mahkamah Ingin Mempercepatkan Pru15

Antara Punca Kluster Mahkamah Ingin Mempercepatkan Pru15

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 151 hits
Antara Punca Kluster Mahkamah Ingin Mempercepatkan PRU15 Keputusan sama ada Ahli Parlimen Kinabatangan Bung Moktar Radin dan isterinya Zizie Izette Abdul Samad dipanggil untuk membela diri atas pertuduhan rasuah berjumlah RM2 8 juta berhubu...
Pru15 Pas Tak Boleh Tumpang Umno Di Perak Umno Reject Pas Di Perak

Pru15 Pas Tak Boleh Tumpang Umno Di Perak Umno Reject Pas Di Perak

papar berkaitan - pada 11/9/2022 - jumlah : 186 hits
PRU15 Umno reject Pas di PerakSeptember 10 2022 UMNO Perak memuktamadkan tiada kerjasama akan dijalinkan dengan Pas dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke 15 akan datang Pengerusinya Datuk Seri Saarani Mohamad berkata UMNO akan bergerak send...
Zahid Dakwa Pembangkang Takut Kalah Jikalau Pru15 Ketika Musim Tengkujuh

Zahid Dakwa Pembangkang Takut Kalah Jikalau Pru15 Ketika Musim Tengkujuh

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 138 hits
KUALA LUMPUR Pengerusi Barisan Nasional Datuk SeriAhmad Zahid Hamidi berkata pembangkang membantah pilihan raya umum ke 15 diadakan pada musim tengkujuh kerana takut akan kalah Ketika melancarkan jentera pilihan raya Pemuda BN Sabtu lalu Za...
Pas Sasar Menang 40 Kerusi Parlimen Kekal Tadbir 3 Negeri Pada Pru15

Pas Sasar Menang 40 Kerusi Parlimen Kekal Tadbir 3 Negeri Pada Pru15

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 122 hits
freemalaysiatoday com September 4 2022 8 00 AMPAS sasar menang 40 kerusi Parlimen kekal tadbir 3 negeri pada PRU15ALOR SETAR PAS menyasarkan untuk memenangi sekurang kurangnya 40 kerusi Parlimen dalam pilihan raya umum ke 15 bagi memperkuku...
R4su4h Rm1 4 Juta Setel Kes Sarawak Report Umno Pkr Amanah Dap Refomasi Pru15 Bn Ph Anuar Tun Rosmah Najib 1mdb Pas

R4su4h Rm1 4 Juta Setel Kes Sarawak Report Umno Pkr Amanah Dap Refomasi Pru15 Bn Ph Anuar Tun Rosmah Najib 1mdb Pas

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 146 hits
CONTOH MACAM NI LA GAMAKNYA DIBAYAR INI CONTOH YA BUKAN BETUL BETUL SUMBER KAMSIAH HAIDER TIADA KAITAN PUN INI SURAT CONTOH SAJA YA BUKAN BETUL MISALNYA LAH KALAU TERIMA SUMBER KAMSIAH HAIDER
Ustaz Pas Ini Kalah Saman Lagi

Ustaz Pas Ini Kalah Saman Lagi

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 158 hits
Dr Mujahid menang saman fitnah ulama Pas Dusuki Rani diperintah bayar kos RM11 000BORHAN AHMADMahkamah Sesyen Shah Alam hari ini telah menolak Saman Fitnah yang difailkan oleh Ustaz Dusuki Rani terhadap Datuk Seri Dr Mujahid Yusof berhubung...
Pru15 Tiada Rundingan Rasmi Pas Umno Tiada Kemajuan Dicapai Muhyiddin

Pru15 Tiada Rundingan Rasmi Pas Umno Tiada Kemajuan Dicapai Muhyiddin

papar berkaitan - pada 8/9/2022 - jumlah : 197 hits
Muhyiddin berkata perkara itu berdasarkan penjelasan Pas pada Mesyuarat Majlis Tertinggi PN yang dipengerusikan beliau malam tadi Gambar failKUALA LUMPUR Tiada rundingan rasmi antara Pas UMNO bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke 15 kata Pen...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris