Puja Puji Fahri Hamzah Bobby Adalah Avatar Aang Perakit Kekuatan Besar


 

Wakil Ketua Umum Partai Gelora, Fahri Hamzah puja puji pasangan pasangan calon wali kota dan wakil wali kota Medan, Bobby Nasution-Aulia Rahman. Fahri Hamzah sampai menyebut Bobby-Aulia sebagai Avatar Aang, pasangan muda yang bisa mengolaborasikan kekuatan besar.


Pada Jumat malam 25 September 2020, Fahri Hamzah menyampaikan wejangan kepada Bobby-Aulia dalam deklarasi dukungan Partai Gelora pada pasangan tersebut. Fahri mencermati pasangan itu merupakan wujud pasangan kolaborasi.


Fahri lantas menyinggung penyampaian Aulia Rahman, calon wakil wali kota Medan, dalam sambutannya. Kata Fahri, Aulia mampu menggaet masyarakat untuk bersatu dan tidak terkotak-kotak.




Bobby Aulia adalah Avatar Aang


Saat menyinggung pasangan Bobby-Aulia merupakan wujud kolaborasi, Fahri Hamzah menyamakan mantu Jokowi dan Aulia dengan karakter Avatar Aang dalam film Avatar Airbender.


“Kalau Anda pernah melihat film Avatar Airbender, ada penguasa api, penguasa air penguasa tanah, tapi toh yang jadi perakit ini toh namanya Aang. Dia adalah anak muda yang kelihatan lemah lembut, halus, baik budi. Karena sikapnya itulah dia bisa mengolaborasikan kekuatan besar itu untuk hadapi tantangan kita bersama. Saya yakin dari cara bicara, pasangan ini adalah Aang, kolaborator bagi Kota Medan,” kata Fahri.




Puji pidato Bobby
Dalam kesempatan itu, Fahri Hamzah menilai Bobby dan Aulia punya modal yang bagus. Fahri mengakui tak begitu paham detail dinamika politik di Kota Medan. Namun setelah melihat cara pasangan ini berbicara di depan umum, Fahri gembira.


“Tapi begitu melihat pidatonya tadi, menurut saya ini kolaborasi sempurna, tenang saya ngelihatnya tadi kolaborasi tadi. Kayaknya perjodohannya mantap sekali. Saya melihat juga orang dalam Pilkada ini, perjodohannya bak Datuk Maringgih dan Siti Nurbaya yang kawin paksa, kalau tadi lihat tek-tok udah mantap betul. Masuk barang itu,” ujarnya.


Secara khusus, Fahri Hamzah memuji cara pidato pasangan tersebut yang mengalir secara natural.




“Ini pemimpin muda kombinasinya luar biasa, bicara tanpa teks runtut dari pikirannya jelas. Antara Walikota dan wakil walikotanya sudah sepertinya mengerti porsi dan bidang masing-masing tentang apa yang akan dilakukan. Maka saya kira di kota Medan sedang lahir harapan, sebesar apapun krisis, kita akan punya pemimpin yang sanggup bicara dengan rakyat kita,” ujar mantan Wakil Ketua DPR itu.


Wejangan Fahri ke Bobby-Aulia


Fahri lantas menyinggung penyampaian Aulia Rahman, calon wakil wali kota Medan, dalam sambutannya. Kata Fahri, Aulia mampu menggaet masyarakat untuk bersatu dan tidak terkotak-kotak.


Hal itu diyakini Fahri setelah melihat gestur dan cara bicara Aulia. Dia dikatakan mampu menjelaskan kepada semua pihak untuk melakukan persatuan. Dengan begitu, diharap Medan memiliki kekuatan untuk menggapai mimpi di masa depan.


“Saya menangkap apa yang dimaknakan oleh Bang Aulia, dan saya meyakini dari gestur dan cara beliau berbicara, beliau akan sanggup untuk menjelaskan kepada semua kekuatan,” kata Fahri.


Dalam wejangannya kepada pasangan Bobby-Aulia, Fahri sempat menyinggung apabila Melayu menguasai pesisir-pesisir di Sumatera Utara ini. Di mana Melayu pula kemudian menjadi akar bahasa dan budaya Indonesia.


Dengan modal itu, diharap para pemimpin Medan kelak mampu mencerahkan seluruh anak bangsa, agar wilayah ini harus menjadi kota yang wajib dikunjungi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.bagibagi.info/2020/09/puja-puji-fahri-hamzah-bobby-adalah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Partainya Dukung Gibran Dan Bobby Fahri Hamzah Bukan Dinasti

Partainya Dukung Gibran Dan Bobby Fahri Hamzah Bukan Dinasti

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 182 hits
Wakil Ketua Umum Partai Gelora Indonesia Fahri Hamzah menjelaskan alasan partainya memberikan dukungan kepada putra dan menantu Presiden Joko Widodo dalam kontestasi Pilkada 2020 Fahri berpendapat bahwa keterlibatan keluarga presiden dalam ...
Fahri Hamzah Guru Politik Bobby Kalau Belajar Gempuran Sama Saya Saja

Fahri Hamzah Guru Politik Bobby Kalau Belajar Gempuran Sama Saya Saja

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 220 hits
Wakil Ketua Umum Partai Gelora Fahri Hamzah siap jadi guru politik Bobby Nasution Dia memberi wejangan kepada pasangan calon wali kota dan wakil wali kota Medan Bobby Nasution dan Aulia Rahman Fahri siap jadi guru politik Bobby dan Aulia un...
Samuel F Silaen Kini Fahri Hamzah Jadi Anak Manis Bagi Istana

Samuel F Silaen Kini Fahri Hamzah Jadi Anak Manis Bagi Istana

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 227 hits
Wakil Ketua Umum Partai Gelombang Rakyat Indonesia Fahri Hamzah tunjukkan sikap yang berbeda usai tidak lagi menempati kursi wakil ketua DPR RI periode 2014 2019 Direktur Eksekutif Lembaga Kajian Studi Masyarakat dan Negara Samuel F Silaen ...
Fahri Hamzah Pemerintah Sangat Bijak Kalau Pilkada Ditunda Berbahaya Sekali

Fahri Hamzah Pemerintah Sangat Bijak Kalau Pilkada Ditunda Berbahaya Sekali

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 191 hits
Wakil Ketua Umum Partai Gelora Indonesia Fahri Hamzah membela sikap pemerintah tetap Pilkada serentak 2020 sesuai jadwal Fahri mengatakan pemerintah sangat bijak tetap menggelar Pilkada serentak di masa pandemi Covid 19 Masa bakti kepala da...
Patah Kaki Kiri Selepas Jatuh Longkang Besar Berketinggian 2 Meter

Patah Kaki Kiri Selepas Jatuh Longkang Besar Berketinggian 2 Meter

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 154 hits
Seorang lelaki yang berusia 39 tahun terjatuh ke dalam longkang dan mengakibatkan dirinya patah kaki kiri Kejadian berlaku semasa mangsa memalui laluan bahagian belakang sebuah rumah di Taman Perwira Ampang Jaya tadi Pihak bomba menerima pa...
Seorang Gadis Sanggup Habiskan Rm15 Ribu Supaya Bibir Jadi Besar

Seorang Gadis Sanggup Habiskan Rm15 Ribu Supaya Bibir Jadi Besar

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 103 hits
Seorang gadis di Bulgaria sanggup menghabiskan wang sebanyak RM15 ribu untuk membesarkan bibirnya Beliau lebih dikenali sebagai Andrea Emilova Ivanova dan merupakan seorang penuntut dalam bidang falsafah di negaranya Disebabkan seronok mend...
Bahaya Besar Menanti Dap Amanah Sekiranya Ahli Parlimen Umno Sokong Anwar Kata Penganalisis

Bahaya Besar Menanti Dap Amanah Sekiranya Ahli Parlimen Umno Sokong Anwar Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 369 hits
Robin Augustin Mohd Izani Mohd Zain and Kamarul Zaman Yusoff PETALING JAYA Amanah dan DAP akan terkesan teruk sekiranya Presiden PKR Anwar Ibrahim membentuk kerajaan dengan sokongan ahli Parlimen Umno menurut penganalisis Mohd Izani Mohd Za...
Adab Kencing Dan Buang Air Besar Orang Islam Wajib Tahu

Adab Kencing Dan Buang Air Besar Orang Islam Wajib Tahu

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 314 hits
Islam mengatur umatnya dalam berbagai hal termasuk Adab saat Kencing dan Buang Air Besar Sebagaimana kita ketahui kencing dan buag air besar merupakan salah satu kegiatan manusia sehari hari Mengenai hal tersebut Rasulullah shallallahu alai...
Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3

5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia


Life Begin At 40

Perubahan Bila Masuk 40an

Adapting To Consumer Behavior

App Inarah

Aktiviti Majlis Mesra Aidilfitri Tnb Peringkat Korporat Ppim 30 04 2024

Majlis Watikah Pelantikan Pengawas Pemimpin Muda