Proses Memasang Pintu Siap Bina


Pintu siap bina ini bermaksud saiznya telah ditentukan oleh kilang yang membuatnya. Kedai yang menjualnya pula mengambil terus dari kilang. Pemasangannya pula dilakukan kontraktor yang dilantik oleh penjual/kilang.
Apa Yang Perlu Anda Lakukan Jika Membeli Pintu Siap Bina?Anda perlu memecahkan bingkai pintu lama. Jika tiada kemahiran, boleh dapatkan khidmat tukang rumah. Anda perlu nyatakan dengan jelas, keluarkan pintu dengan bingkainya sekali. Selepas pintu siap bina dipasang, kawasan tepi bingkai perlu ditampal dan di plaster. Bingkai pintu yang dikeluarkan tidak boleh digunakan semula kerana memang akan rosak sewaktu proses hacking dinding dibahagian tepi bingkai.

Sekiranya rumah anda masih dalam proses pengubahsuaian, anda perlu memberitahu tukang rumah untuk membuat ruang empat persegi bagi membolehkan pintu siap bina dipasang dikawasan tersebut. Sama seperti proses binaan tingkap, tukang akan membuat petak empat persegi sebelum pekerja kedai cermin tingkap datang untuk membuat ukuran. Pada waktu ini, dinding masih belum di plaster. Ini akan menghasilkan dinding kawasan yang di plaster lebih rata lepaannya, maksudnya tiada kesan sambungan plaster. Sebaiknya buat keputusan samada mahu menggunakan pintu biasa atau pintu siap bina sewaktu proses ubahsuai rumah. Hasilnya lebih kemas dan cantik.
Memilih Saiz Safety Door Yang SesuaiTerdapat beberapa ukuran standard pintu siap bina, iaitu 3 kaki x 7 kaki, 5 kaki x 7 kaki dan 6 kaki x 7 kaki. Pilihlah saiz pintu yang bersesuaian dengan lebar dinding dan ketinggian paras siling dari lantai.


Kaedah Pemasangan Pintu
Terdapat 2 kaedah untuk pemasangan pintu tidak kira apa jenis pintu sekalipun. Lihat rajah berikut.
Perhatikan pada perbezaan perletakan dasar bingkai pintu yang ditunjukkan didalam gambar di atas yang dilabelkan sebagai A dan B.
Kaedah A menurunkan sedikit bahagian bawah bingkai pintu lebih kurang setengah inci manakala kaedah B, bahagian bawah bingkai pintu mengikut paras jubin lantai dibahagian dalam rumah. Antara tujuan ia diturunkan ialah untuk menghalang air hujan yang mungkin merecik dibahagian bawah pintu. Ia juga dapat mengurangkan risiko dari haiwan berbisa seperti ular dan kala jengking dari memasuki rumah anda.


Setelah pintu ditegakkan, kontraktor pemasangan akan melakukan kerja-kerja kimpalan untuk memegang badan bingkai dengan dinding pintu. Beberapa wall plug akan dipasang dan beberapa batang besi pendek digunakan untuk diikat pada badan bingkai dengan kepala wall plug melalui proses kimpalan.

Proses seterusnya ialah menampal semula dibahagian sisi-sisi bingkai pintu kiri, kanan dan atas. Penggunaan batu-bata merah yang kering boleh mempercepatkan kerja-kerja tampalan. Batu-bata merah cepat meresap simen yang diikat ke dinding. Setelah itu bahagian tersebut akan dilepakan simen dan diratakan.

Bahagian jubin di kaki pintu akan dipasang setelah kerja-kerja lepaan simen di sekeliling bingkai pintu disiapkan. Proses yang terakhir ialah mengecat dinding yang terkesan akibat kerja-kerja lepaan simen.
Untuk membersihkan kesan-kesan simen di lantai, gunakan sedikit larutan kimia yang boleh dibeli di kedai-kedai hardware. Bancuh dengan air paip dan uji sedikit dibahagian jubin tersebut. Bilas dengan air secepat mungkin kerana larutan kimia ini juga boleh menghakis corak jubin. Berhati-hati bila menggunakan larutan kimia.
Sekian.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://transformasirumah.blogspot.com/2020/12/proses-memasang-pintu-siap-bina.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rm6 083 Billion Sudah Dibayar Tapi Tiada Kapal Lcs Siap Bina

Rm6 083 Billion Sudah Dibayar Tapi Tiada Kapal Lcs Siap Bina

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 248 hits
Jawatankuasa Kira Kira Wang Negara Parlimen akan memanggil bekas menteri pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi awal bulan depan bagi melengkapkan prosiding berhubung kegagalan pembekalan enam kapal peronda generasi kedua Littoral Comb...
Apam Pelangi Comel Berinti Buat Kecil Kecil Kukus 10 Minit Siap

Apam Pelangi Comel Berinti Buat Kecil Kecil Kukus 10 Minit Siap

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 688 hits
Anak anak kalau menu simple tapi berjaya tarik perhatiannya memang suka sangat Bagi mama yang ada kerajinan sikit apa kata cuba buat apam susu ni Pasti anak anak suka kerana comel dan gebu Letak pula inti kegemaran anak anak seperti jem str...
500 000 Banser Jabar Mengaku Siap Diterjunkan Di Hari Natal Tahun Baru

500 000 Banser Jabar Mengaku Siap Diterjunkan Di Hari Natal Tahun Baru

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 225 hits
Sebanyak 500 000 personel Anshor dan Banser siap diterjunkan untuk mengamankan perayaan Natal dan Tahun Baru di Jawa Barat Mereka sampai saat ini mengaku on call apabila dibutuhan aparat keamanan Ketua Pengurus Wilayah Anshor Jawa Barat Den...
10 Aplikasi Berguna Untuk Dipasang Selepas Siap Pemasangan Arch Linux

10 Aplikasi Berguna Untuk Dipasang Selepas Siap Pemasangan Arch Linux

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 216 hits
Agak lama juga saya tidak menulis mengenai Linux Niche atau jumlah pembaca yang terlalu kecil menyembabkan saya menjadi semakin perlahan untuk menulis ke arah sistem operasi ini Pun begitu sebilangan kecil pembaca yang berkualiti adalah pen...
Anggota Dpr Fraksi Pks Siap Jadi Penjamin Penangguhan Penahanan Rizieq Syihab

Anggota Dpr Fraksi Pks Siap Jadi Penjamin Penangguhan Penahanan Rizieq Syihab

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 187 hits
Anggota Komisi III DPR RI dari Fraksi PKS Aboebakar Al Habsy menyatakan siap menjadi penjamin penangguhan penahanan pimpinan Front Pembela Islam Rizieq Syihab
Siap Datangi Polda Metro Rizieq Minta Polisi Tak Kerahkan Pasukan Untuk Jemput Paksa

Siap Datangi Polda Metro Rizieq Minta Polisi Tak Kerahkan Pasukan Untuk Jemput Paksa

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 187 hits
Rizieq mengatakan pengerahan pasukan untuk melakukan penjemputan paksa dilakukan polisi bakal menjadi sorotan masyarakat dan menimbulkan kerumunan Menurut Rizieq apabila terjadi kerumunan berpotensi ditumpangi pihak ketiga untuk memprovokas...
Idi Kalau Presiden Siap Jadi Yang Pertama Disuntik Dokter Juga Bersedia

Idi Kalau Presiden Siap Jadi Yang Pertama Disuntik Dokter Juga Bersedia

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 149 hits
Ketua Pengurus Besar Ikatan Dokter Indonesia Daeng M Faqih menyatakan dokter dokter anggota organisasi kedokteran tersebut siap menjadi target pertama vaksinasi Covid 19 apabila Presiden RI Joko Widodo pun mau menjadi pionir disuntik vaksin...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord