Projek Giga Laut Merah Coral Bloom Pulau Shurayrah Arab Saudi Pusat Peranginan Terbesar Dan Termewah Di Dunia




Putera Mahkota Arab Saudi Mohammed bin Salman telah melancarkan projek giga Pusat Peranginan Laut Merah yang mewah dan tercanggih di dunia.  Pembangunan "Coral Bloom" telah dirancang oleh firma seni bina Britain yang terkenal di dunia, Foster + Partners.

 

Projek ini akan dibangunkan oleh kerajaan Arab Saudi di Pulau Shurayrah, pulau utama dari Projek di pantai barat Laut Merah.


 



Pulau yang berbentuk seperti ikan lumba-lumba semula jadi ini merupakan rumah bagi sistem terumbu penghalang keempat terbesar di dunia, karang dan sebilangan besar spesies terancam yang masih belum tersentuh lagi.  Konsep pulau ini dirancang untuk menyatu dengan persekitaran semula jadi yang asli.
"Kami mengharapkan para pengunjung terpukau dengan apa yang mereka lihat ketika mereka pertama kali tiba di The Red Sea Project, menikmati pengalaman mewah tanpa alas kaki yang sungguh mengasyikkan," kata John Pagano, CEO Syarikat Pembangunan Laut Merah (TRSDC). "Coral Bloom merancang, mengambil inspirasi dari flora dan fauna yang luar biasa yang terdapat di Arab Saudi, berjanji untuk mewujudkan visi tersebut.




Pulau Shurayrah akan menjadi pintu masuk ke The Red Sea Project, oleh itu adalah amat penting memastikan menetapkan standard dalam seni bina yang canggih dan reka bentuk yang lestari, yang akan menjadi tumpuan di seluruh dunia. Ini dicapai dengan melindungi lingkungan, dan juga menerapkan pendekatan regeneratif. "



Projek ini merangkumi 11 hotel di pulau itu yang akan dikendalikan oleh syarikat hotel jenama paling terkenal dan terbesar di dunia.

 

Reka bentuk projek bernilai berbilion dolar akan mewujudkan pantai baru yang dibuat di pulau berbentuk lumba-lumba bersama dengan lagun baru.




"Projek Laut Merah telah melengkapkan tonggak penting dan sedang dalam perjalanan untuk menyambut tetamu pertama pada akhir 2022, ketika lapangan terbang antarabangsa dan empat hotel pertama akan dibuka. Selebihnya 12 hotel yang dirancang pada fasa pertama akan dibuka pada tahun 2023 , "kata syarikat itu.

 

Reka bentuk hotel telah mengambil kira perubahan dunia dan permintaan pelancong selama 12 bulan terakhir sebagai akibat dari pandemi COVID-19.



"Visi untuk Shurayrah diilhamkan berdasarkan keadaan semula jadi pulau ini, dengan hotel-hotel yang dirancang untuk memberikan kepuasan amat bermakna bagi mereka bermandi-manda di pantai yang terletak di antara bukit pasir seperti kayu apung," kata Gerard Evenden, ketua studio di Foster + Partners .

 

"Material yang kami gunakan berimpak rendah untuk memastikan persekitaran yang kekal bersih dapat dilindungi, sementara penambahan yang di laksanakan di pulau ini berfungsi untuk meningkatkan kelestarian apa yang sudah ada - maka ia dinamakan Coral Bloom."



Apabila pembinaan yang dijangka selesai pada tahun 2030, Projek Laut Merah akan merangkumi 50 pusat peranginan, yang menawarkan hingga 8000 bilik hotel dan sekitar 1300 harta tanah kediaman di 22 pulau dan enam kawasan pedalaman. Destinasi ini juga merangkumi marina mewah, lapangan golf, hiburan dan kemudahan rekreasi. "

 

Visi Arab Saudi 2030 bertujuan untuk mempelbagaikan ekonomi Kerajaan dari ketergantungan pada minyak dan mendorong sektor pelancongan untuk menyumbang 10 persen dari produk domestik kasar.




Projek Laut Merah dimaksudkan untuk menjadi pemangkin industri pelancongan baru di sebuah negara yang membuka kemegahan semula jadi kepada pengunjung dari seluruh dunia. Kerajaan pertama kali mengeluarkan visa pelancong pada tahun 2019 dan mengumumkan pada tahun itu bahawa ia telah menarik pelaburan pelancongan sebanyak $30 juta.  [arabnews.com/ alarabiya.net/ dailymail.co.uk]



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.orangmuo.my/2021/02/projek-giga-laut-merah-coral-bloom.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mb Kedah Projek Ladang Musang King Terbesar Dunia Di Gunung Inas Diarah Henti Julai 2020

Mb Kedah Projek Ladang Musang King Terbesar Dunia Di Gunung Inas Diarah Henti Julai 2020

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 238 hits
Projek ladang durian di Gunung Inas Baling sudah diarah dihentikan pada Julai tahun lepas kata Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor Foto BernamaALOR SETAR 7 Feb Projek ladang durian di Gunung Inas Baling sudah diarah dihentikan pada J...
Arab Saudi Akan Membina Roller Coaster Terpantas Terpanjang Dan Tertinggi Dunia

Arab Saudi Akan Membina Roller Coaster Terpantas Terpanjang Dan Tertinggi Dunia

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 175 hits
Bila bercakap tentang taman tema kita kerap akan mengaitkannya dengan tarikan roller coaster Biasanya taman tema ini ditemui di negara barat tetapi dengan pemerintahnya kini semakin terbuka Arab Saudi juga mula berjinak jinak untuk menjadi ...
Tular Video Ladang Durian Gunung Inas Konon Terbesar Di Dunia Projek Telah Diarah Henti Julai 2020 Sanusi

Tular Video Ladang Durian Gunung Inas Konon Terbesar Di Dunia Projek Telah Diarah Henti Julai 2020 Sanusi

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 292 hits
171 total views 42 views today ALOR SETAR Projek ladang durian di Gunung Inas Baling sudah diarah dihentikan pada Julai tahun lepas kata Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor Beliau berkata justeru pihaknya telah meminta laporan penuh ...
Indonesia Dilarang Masuk Arab Saudi Umrah 2021 Ditunda Lagi

Indonesia Dilarang Masuk Arab Saudi Umrah 2021 Ditunda Lagi

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 185 hits
Pemerintah Arab Saudi mengeluarkan aturan terbaru soal larangan penerbangan internasional di tengah pandemi Covid 19 Indonesia masuk dalam daftar 20 negara yang tidak diperkenankan masuk Saudi Peraturan tersebut diumumkan oleh Kementerian D...
Sop Haji Sudah Dikemas Kini Harap Arab Saudi Terima Kata Menteri Agama

Sop Haji Sudah Dikemas Kini Harap Arab Saudi Terima Kata Menteri Agama

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 196 hits
Zulkifli Mohamad Al Bakri berkata SOP ibadat haji Malaysia yang sudah dikemas kini akan diserahkan kepada kerajaan Arab Saudi untuk diteliti PUTRAJAYA Kerajaan mengemas kini prosedur operasi standard ibadat haji Malaysia dan akan membuat pi...
Dusun Musang King Terbesar Dunia Di Kedah

Dusun Musang King Terbesar Dunia Di Kedah

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 214 hits
Dusun Musang King terbesar dunia di Kedah Kami akan siasat kata MB KedahPredeep NambiarSeorang individu mendakwa dalam video bahawa lereng bukit akan dibersihkan untuk menanam pokok durian dalam dusun terbesar di dunia ALOR SETAR Kedah akan...
Ustazah Basikal Siri 2 Berbasikal Merentasi 7 Negara Hingga Ke Arab Saudi

Ustazah Basikal Siri 2 Berbasikal Merentasi 7 Negara Hingga Ke Arab Saudi

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 399 hits
Judul USTAZAH BASIKAL YAKIN KERANA DIA Penulis Ahmad Isa Nora AdilaPenerbit KMH ArtventureTahun terbit 2020Jumlah muka surat 1 018Harga RM99Saya selesai membaca buku pada bulan Februari tahun lalu dan kini pada bulan Februari 2021 saya sele...
Qiddiya Arab Saudi Membangunkan Hab Hiburan Global Masa Depan Kiamat Semakin Hampir

Qiddiya Arab Saudi Membangunkan Hab Hiburan Global Masa Depan Kiamat Semakin Hampir

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 498 hits
Qiddiya Arab Saudi akan menjadi ibu kota hiburan sukan dan seni dunia menjelang 2030 Bandaraya Qiddiya terletak 40km dari kota Riyadh menjanjikan pengalaman pelancongan yang tiada tandingannya ia adalah salah satu dari sejumlah projek giga ...
Menaker Lapor Kesiapan Program Spsk Pmi Ke Arab Saudi Ke Dpr

Menaker Lapor Kesiapan Program Spsk Pmi Ke Arab Saudi Ke Dpr

papar berkaitan - pada 9/2/2021 - jumlah : 144 hits
Menaker Lapor Kesiapan Program SPSK PMI ke Arab Saudi ke DPR Rapat kerja tersebut membahas kesiapan penyelenggaraan program Sistem Penempatan Satu Kanal Pekerja Migran Indonesia ke Arab Saudi
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia

Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal