Program Percuma Kepada Penghidap Kencing Manis Di Kawalkencingmanis Com


Program Percuma KepadaPenghidap Kencing Manis | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah untuk entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai program terbaik untuk penghidap kencing manis. Jadi teruskan membaca dan dapatkan input yang berguna untuk anda dan keluarga ok.
Saya juga tidak terkecuali. Arwah abah saya juga merupakan seorang penghidap kencing manis atau (juga disebut diabetes) dan ibu saya juga menghidap penyakit ini sekarang. Saya seringkali melihat sendiri bagaimana kesan penyakit ini kepada badan ibu saya. Pernah dahulu ibu saya hypo dan saya bingung untuk berbuat apa. Nasib baik ada panduan dari pihak doktor dalam keadaan seperti ini. Jadi, buat anda yang ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan hal ini, jom kita teruskan membaca.
Tahukah anda menurut Kajian Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan 2019 (NHMS 2019), 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia adalah penghidap Kencing Manis iaitu terdiri daripada kira kira 3.9juta rakyat Malaysia. Statistik yang membimbangkan ini turut menunjukkan bahawa Malaysia adalah di antara negara yang mempunyai angka pesakit kencing manis tertinggi di dunia.
Statistik Kencing Manis di Malaysia Kajian mendapati bahawa golongan yang berisiko tinggi mendapat kencing manis adalah terdiri daripada mereka yang mempunyai sejarah ahli keluarga yang menghidap kencing manis, berat badan yang berlebihan serta berumur diantara 45 tahun dan ke atas. Saya juga perlu untuk berhati-hati dan mengawal pengambilan gula kerana sejarah keluarga saya iaitu ibu dan abah saya merupakan penghidap penyakit ini. Menakutkan!
Simptom akibat daripada menghidapi penyakit kencing manis. Malah, golongan yang berisiko ini selalunya tidak mempedulikan keadaan kesihatan mereka sehinggalah mereka disahkan menghidap kencing manis. Penyakit ini boleh menyebabkan banyak komplikasi seperti kegagalan buah pinggang, serangan jantung, lumpuh, kabur penglihatan dan amputasi.
Kesan Dari Kencing Manis Jenis- jenis penyakit kencing manis yang perlu anda ketahui. Dalam situasi pandemik COVID-19 ini, 83% kematian adalah terdiri daripada mereka yang mempunyai sekurang-kurangnya satu masalah kesihatan. Pesakit kencing manis merupakan penyumbang terbesar kepada kematian COVID-19 iaitu sebanyak 70%. Manakala 64.9% kematian pesakit COVID-19 mempunyai masalah darah tinggi. Ini adalah dari Statistik Kematian COVID -19 di Malaysia, pada 11 Oktober 2020.
Statistik Kematian COVID-19 di Malaysia, 11 Oktober 2020 Justeru itu, sebuah platform sehenti yang diterajui ahli professional kesihatan telah dilancarkan awal Januari lalu bagi memberikan pemantauan kesihatan secara PERCUMA kepada mereka yang menghadapi masalah kencing manis. Program secara atas talian ini bakal dilaksanakan selama 14 hari bermula daripada 1 Februari sehingga 14 Februari 2021.
Organisasi tidak berasaskan keuntungan yang menerajui program ini terdiri daripada Doktor Perubatan, Dietitian dan Nutritionist yang akan memberi sokongan serta memantau 150 orang ahli terpilih yang berdaftar di laman sesawang http://www.kawalkencingmanis.com. Program ini tidak hanya terbuka kepada mereka yang telah disahkan oleh doktor sebagai penghidap kencing manis. Malahan, ia turut memberi peluang kepada mereka yang berisiko tinggi menghidap kencing manis serta kenalan terdekat mereka dengan masalah yang sama.
Pelbagai aktiviti pemantauan telah disusun bagi membantu para peserta yang menyertai program selama 14 hari ini. Di antaranya termasuklah:

1 – Jadual pemakanan bagi menurunkan tahap bacaan gula dalam darah
2 – Akitiviti senaman tanpa perlu keluar rumah
3 – Latihan pengawalan stress
4 – Kaedah tidur lena tanpa rasa dan gangguan ingin ke tandas setiap malam
5 – Kaedah dan cara pengambilan nutrisi yang berkesan dari sumber alam semulajadi.
Pastinya ini adalah peluang terbaik bagi para penderita kencing manis dalam usaha untuk mengembalikan nikmat kesihatan dan kesembuhan sepenuhnya secara langkah demi langkah dengan mendapatkan pemantauan berpandu daripada yang pakar.
Tandakan pada ruangan di atas dan semak sekiranya anda merupakan seorang yang berisiko untuk menghidap penyakit ini. Buat anda yang ingin mendapatkan pengetahuan dan maklumbalas lebih lanjut mengenai program ini bolehlah melayari mana-mana medium seperti di bawah:
Laman sesawang rasmi: http://www.kawalkencingmanis.com
FB Page: Program Kawal Kencing Manis
Instagram: Program Kawal Kencing Manis
Sekiranya anda terlepas mengikuti program ini. Sertai batch seterusnya yang akan dijalankan pada 1 Mac 2021 sehingga 14 Mac 2021.
Jadi ayuh kita bersama dalam program ini supaya lebih membuka mata kita mengenai penyakit diabetes ini. Saya sudah mempunyai pengalaman yang lama mengenai penyakit ini. Keluar masuk hospital menemani bapa saya akibat penyakit ini menjadikan saya lebih peka akan bahayanya penyakit diabetes ini. Mungkin kita pandang enteng sahaja jika kita tidak kena, namun apabila sudah terkena, menyesal pun tiada gunanya.
Video testimoni penghidap penyakit diabetes The post Program Percuma kepada Penghidap Kencing Manis di KAWALKENCINGMANIS.COM appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/program-percuma-kepada-penghidap-kencing-manis-di-kawalkencingmanis-com/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kawalkencingmanis Com Menawarkan Program Percuma Untuk Pesakit Kencing Manis

Kawalkencingmanis Com Menawarkan Program Percuma Untuk Pesakit Kencing Manis

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 535 hits
Statistik telah merekodkan lebih 3 9 juta orang yang berumur 18 tahun ke atas menghidapi kencing manis pada tahun 2019 dan sehingga ke hari ini ibarat berada dalam perlumbaan kencing manis masih mengungguli carta penyakit rakyat di Malaysia...
Cara Mengawal Kencing Manis Dan Program Percuma Di Kawalkencingmanis Com

Cara Mengawal Kencing Manis Dan Program Percuma Di Kawalkencingmanis Com

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 887 hits
Pernah tak korang dengar ayat ini jangan minum air manis nanti kena potong kaki Ngerikan bila ada segelintir daripada kita yang menghidap Kencing Manis terpaksa potong kaki Minta dijauhkan Dan korang jangan menyangka penyakit kencing manis ...
Cara Kawal Kencing Manis Program Kawal Kencing Manis Secara Percuma

Cara Kawal Kencing Manis Program Kawal Kencing Manis Secara Percuma

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 1004 hits
Cara Kawal Kencing Manis Program Mengawal Kencing Manis Secara PERCUMA Diabetes atau lebih dikenali dengan Kencing Manis adalah situasi di mana tahap kandungan gula di dalam darah lebih tinggi daripada kebiasaannya Diabetes akan berlaku apa...
Program 14 Hari Kawal Kencing Manis Percuma Cegah Bukan Warisi

Program 14 Hari Kawal Kencing Manis Percuma Cegah Bukan Warisi

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 306 hits
14 Hari Program Kawal Kencing Manis PERCUMA Cegah Bukan Warisi Bila disebut tentang kencing manis atau diabetes memang ramai antara kita yang berasa gerun kerana penyakit ini juga dikenali sebagai pembunuh senyap antara penyebab kematian ut...
Jangan Warisi Penyakit Kencing Manis Ikuti Program Percuma Kawal Kencing Manis

Jangan Warisi Penyakit Kencing Manis Ikuti Program Percuma Kawal Kencing Manis

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 363 hits
Jangan Warisi Penyakit Kencing Manis Ikuti Program Percuma Kawal Kencing Manis Bila disebut tentang kencing manis atau diabetes memang ramai antara kita yang berasa gerun kerana penyakit ini juga dikenali sebagai pembunuh senyap antara peny...
5 Tips Untuk Turunkan Bacaan Gula Penghidap Kencing Manis

5 Tips Untuk Turunkan Bacaan Gula Penghidap Kencing Manis

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 1110 hits
5 Tips Untuk Turunkan Bacaan Gula Penghidap Kencing Manis Kencing manis disebut juga diabetis merupakan penyakit 3 serangkai yang paling banyak dihidapi oleh rakyat Malaysia Apakah 2 lagi penyakit yang saling berkaitan itu Ia adalah tekanan...
Melaka Sedia Program Khidmat Nasihat Syariah Percuma Untuk Pasangan Islam

Melaka Sedia Program Khidmat Nasihat Syariah Percuma Untuk Pasangan Islam

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 162 hits
Ketua Menteri Sulaiman Md Ali MELAKA Kerajaan Negeri Melaka menyediakan Program Khidmat Nasihat dan Rundingan Syariah percuma kepada orang ramai khususnya pasangan Islam di negeri itu sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan 2 0 sehingg...
Bolehkah Pesakit Kencing Manis Sihat Semula Bagaimanakah Cara Menurunkan Bacaan Gula Dalam Darah

Bolehkah Pesakit Kencing Manis Sihat Semula Bagaimanakah Cara Menurunkan Bacaan Gula Dalam Darah

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 1075 hits
Bolehkah Pesakit Kencing Manis Sihat Semula Bagaimanakah Cara Menurunkan Bacaan Gula Dalam Darah Itulah persoalan yang selalu bermain di fikiran Macam mana tak fikir sejarah keluarga Sha sebelah Mak memang mempunyai penyakit kencing manis B...
Kajian Memperlihatkan Sekitar 62 Pelanggan Penstriman Video Apple Tv Adalah Pada Pelan Tawaran Percuma

Kajian Memperlihatkan Sekitar 62 Pelanggan Penstriman Video Apple Tv Adalah Pada Pelan Tawaran Percuma

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 201 hits
Apple sebelum ini telah memperkenalkan perkhidmatan penstriman video mereka tersendiri dinamakan sebagai Apple TV Melaluinya ia menyediakan sejumlah kandungan eksklusif yang tidak ditawarkan pada perkhidmatan lain Namun kini ia dilihat sala...
Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock