Program Madani Rakyat 2024 Zon Selatan 15 17 Ogos


Program Madani Rakyat 2024 – Zon Selatan [15 Ogos]
Program MADANI Rakyat 2024 merupakan kesinambungan Program Setahun Bersama Kerajaan MADANI. 
Program ini diteruskan lagi ke peringkat negeri mengikut zon bagi memberi peluang kepada masyarakat setempat untuk bersama-sama memahami, melihat dan menilai dasar serta inisiatif baharu yang dilaksanakan oleh Kerajaan MADANI dalam usaha meningkatkan kesejahteraan hidup rakyat.
Berikut dikongsikan info lebih lanjut mengenainya Program MADANI Rakyat 2024 bagi Zon Selatan.
Baca juga:
Budi MADANI 2024 Skrim Perubatan MADANI 2024 Diskaun Saman PDRM 50% Program MADANI Rakyat 2024 Program MADANI Rakyat 2024 ini merupakan wadah untuk masyarakat mendapatkan perkhidmatan secara langsung daripada kementerian dan agensi di peringkat Kerajaan Persekutuan dan peringkat Kerajaan Negeri. 
Di samping itu, memberi peluang kepada masyarakat umum mengemukakan pandangan dan cadangan penambahbaikan mutu perkhidmatan Kerajaan. 
Program ini juga dapat mewujudkan saluran komunikasi berterusan antara masyarakat dengan Kerajaan, sekaligus memperkukuhkan hubungan dalam usaha membina negara yang lebih sejahtera selaras dengan agenda Malaysia MADANI.
Program MADANI Rakyat 2024 telah dimulai dengan pelaksanaan di Zon Tengah dari 23 hingga 25 Februari 2024 di Kompleks Sukan Kuala Selangor, Selangor melalui kerjasama strategik Kementerian Pertanian dan Keterjaminan Makanan (KPKM) dan Kerajaan Negeri Selangor.
Program MADANI Rakyat 2024 Zon Utara pula telah berlangsung dari 3 hingga 5 Mei 2024 di Tapak Pesta Sungai Nibong, Pulau Pinang dengan kerjasama strategik antara Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan Kementerian Pengangkutan (MOT).
Kementerian Kemajuan Desa dan Wilayah (KKDW) bersama-sama Kerajaan Negeri Pahang telah menjayakan Program MADANI Rakyat 2024 Zon Timur di Dataran Sayangi Kuantan, Pahang dari 5 hingga 7 Julai 2024.
Tarikh & Tempat Program MADANI Rakyat Zon Selatan Program MADANI Rakyat Zon Selatan merangkumi Negeri Johor, Negeri Sembilan dan Melaka.
Tarikh: 15 hingga 17 Ogos 2024 (Khamis hingga Sabtu) Masa: 9.00 pagi hingga 10.00 malam dan 17 Ogos 2024 (Sabtu), bermula pada pukul 9.00 pagi hingga 6.00 petang Lokasi: Dataran UTM, Johor Bahru Program ini dianjurkan Pejabat Perdana Menteri (PMO) melalui Unit Penyelarasan Lonjakan Prestasi (PACU) dengan kerjasama strategik Kementerian Ekonomi (KE) dan Kerajaan Negeri Johor.
Majlis penutupan Program MADANI Rakyat 2024 Zon Selatan dan Setahun Ekonomi MADANI bakal disempurnakan oleh Perdana Menteri, YAB Dato’ Seri Anwar bin Ibrahim pada 17 Ogos 2024 (Sabtu) dan turut dihadiri oleh kepimpinan tertinggi Kerajaan Persekutuan dan Negeri.
Objektif Program MADANI Rakyat 2024 Zon Selatan akan memberi tumpuan kepada pelaksanaan dasar Ekonomi MADANI serta komitmen berterusan Kerajaan dalam memperkasa rakyat, usahawan dan industri sejak setahun dilancarkan.
Platform ini merupakan ruang untuk Kerajaan memaklumkan pencapaian dan manfaat Ekonomi MADANI kepada rakyat melalui inisiatif seperti sumbangan asas rahmah, bantuan awal persekolahan, perkhidmatan pembiayaan mikro, skim jaminan perumahan dan pencapaian Pelan Induk Perindustrian Baru 2030 (NIMP 2030) serta Pelan Hala Tuju Peralihan Tenaga Negara (NETR).
Turut diketengahkan pada program kali ini adalah aktiviti berkaitan kesejahteraan rakyat, agenda perpaduan, TVET dan karnival kerjaya, pelancongan, pertanian dan keterjaminan makanan, kesejahteraan luar bandar serta pameran dan perkhidmatan berhubung pendidikan Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik (STEM) dan Kecerdasan Buatan (AI) serta pelbagai perkhidmatan yang disediakan oleh agensi Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri termasuk pameran aset-aset Kerajaan.
Selain itu, Jualan MADANI yang menawarkan potongan harga dan tawaran istimewa bagi barangan keperluan harian turut disediakan untuk pengunjung. Program ini melibatkan kolaborasi strategik bersama syarikat berkaitan kerajaan (GLC), pertubuhan bukan kerajaan (NGO), dan pihak swasta.
Tarikan & Program Diadakan PROGRAM YANG DIJALANKAN
PERKHIDMATAN DITAWARKAN – KEMENTERIAN KEWANGAN
PROGRAM DI PAVILION JOHOR
PERKHIDMATAN BERGERAK – KEMENTERIAN / AGENSI
Agensi Anti-Dadah Kebangsaan
Mobile Recovery Treatment (MRT) Konsultasi / Kaunter aduan SWCorp Malaysia
Lori 3R (Trash to Cash) Guna semula barang kitar semula Khidmat nasihat pengurusan sisa pepejal dan pembersihan awam Bank Rakyat
Bas Pondok Panas on Wheels Majlis Perbandaran Kulai
Kaunter bayaran cukai bergerak Kementerian Kewangan Malaysia
Perkhidmatan Bergerak KWSP Perkhidmatan Bergerak BSN METMalaysia
Perkongsian info mengenai meteorologi dan ramalan cuaca Pameran peralatan Portable Automatic Weather Station (PAWS) LPPKN – Bas Bergerak (Klinik Nur Sejahtera)
Saringan kesihatan Pendaftaran saringan mamogram Promosi perancangan keluarga dan klinik subfertiliti Perkhidmatan saringan kanser serviks HPV DNA Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup
Pendaftaran syarikat (baru / pembaharuan) Bayaran kompaun Perkhidmatan MyDATA Pendaftaran EBIZ Perkhidmatan semakan paten Permohonan baru / pembaharuan paten Kementerian Kesihatan Malaysia
Klinik pergigian bergerak (van) Klinik pergigian bergerak (bas) Wellness on Wheel Truck Jabatan Pendaftaran Negara
Permohonan kad pengenalan 12 tahun Gantian Kad Pengenalan rosak / hilang / tukar alamat (sertakan bil utiliti) Urusan pendaftaran kelahiran dan cabutan daftar kelahiran Urusan pendaftaran kematian dan cabutan daftar kematian Jabatan Pengangkutan Jalan
Pembaharuan Lesen Memandu Malaysia (LMM) Pembaharuan Lesen Kenderaan Motor (LKM) Persendirian / Perdagangan Pembayaran Saman (kecuali kes senarai hitam) Pemeriksaan Motosikal (LKM) tamat tempoh melebihi 3 tahun Program pertukaran topi keledar Dan pelbagai lagi aktiviti menarik. Orang ramai dijemput hadir untuk bersama-sama memeriahkan Program Madani Rakyat 2024 bagi Zon Selatan.
Maklumat Lanjut Untuk sebarang maklumat lanjut berkenaan Program Madani Rakyat 2024 bagi Zon Selatan, sila layari laman web rasmi MADANI Malaysia. Atau, ikuti FACEBOOK rasmi Malaysia MADANI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/program-madani-rakyat-2024/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=program-madani-rakyat-2024

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengambilan Jawatan Kosong Upnm Ogos 2024 Kini Dibuka

Pengambilan Jawatan Kosong Upnm Ogos 2024 Kini Dibuka

papar berkaitan - pada 21/8/2024 - jumlah : 103 hits
Info mengenai jawatan kosong UPNM Ogos 2024 Para pemohon boleh merujuk maklumat lengkap mengenai jawatan kosong UPNM Ogos 2024 yang diumumkan oleh pihak Universiti Pertahanan Nasional Malaysia dengan pelbagai tawaran kerja dibuka Makluman k...
Himpunan Solidariti Gaza Sedunia 3 Ogos 2024 Dan Perarakan Di Bukit Bintang Anjuran Bds Malaysia

Himpunan Solidariti Gaza Sedunia 3 Ogos 2024 Dan Perarakan Di Bukit Bintang Anjuran Bds Malaysia

papar berkaitan - pada 2/8/2024 - jumlah : 260 hits
HIMPUNAN SOLIDARITI GAZA SEDUNIATahukah anda yang hanya 2 hari sebelum Allahyarham Ismail Haniyeh mati syahid beliau telah menyeru dunia untuk mengadakan himpunan solidariti untuk Palestin pada 3 Ogos ini MARILAH KITA MENYAHUT SERUAN HIMPUN...
01 08 2024 Madani Terkini Pmx Kutuk Tindakan Meta Turunkan Hantaran

01 08 2024 Madani Terkini Pmx Kutuk Tindakan Meta Turunkan Hantaran

papar berkaitan - pada 2/8/2024 - jumlah : 87 hits
Perdana Menteri Dato Seri Diraja Anwar Ibrahim mengutuk tindakan Meta yang bertindak biadab menurunkan kandungan video dan ucapan takziah serta kritikan beliau terhadap pembunuhan Ketua Biro Politik Hamas Ismail Haniyeh di Facebook rasmi be...
1 Ogos 2024

1 Ogos 2024

papar berkaitan - pada 2/8/2024 - jumlah : 120 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Dah bulan 8 yer which 4 bulan lagi dah nak tamat tahun 2024 Begitulah kitaran hidup kita Semakin hari semakin ke depan pandang ke depan dengan helaian muka surat baru tinggalkan helaian belakang sebagai k...
Ramalan Terkini Untuk Eur Usd Pada 19 Ogos 2024

Ramalan Terkini Untuk Eur Usd Pada 19 Ogos 2024

papar berkaitan - pada 19/8/2024 - jumlah : 100 hits
Pasangan EUR USD mengakhiri minggu lalu dengan kenaikan yang agak pesat Pergerakan ini sekali lagi menunjukkan semangat kuat dalam kalangan pedagang untuk kedudukan panjang dalam euro Pada carta 4 jam penunjuk teknikal RSI bergerak dalam ju...
Ketua Mui Puji Presiden Yang Beri Makan Rakyat Itu Program Tuhan

Ketua Mui Puji Presiden Yang Beri Makan Rakyat Itu Program Tuhan

papar berkaitan - pada 2/8/2024 - jumlah : 96 hits
KH Anwar Iskandar mengingatkan pemerintah tidak boleh membiarkan ada masyarakat yang kelaparan
Harga Tiket Zoo Johor Dibuka Pada 31 Ogos 2024

Harga Tiket Zoo Johor Dibuka Pada 31 Ogos 2024

papar berkaitan - pada 19/8/2024 - jumlah : 116 hits
Harga Tiket Zoo Johor Dibuka Pada 31 Ogos 2024 Zoo Johor akan dibuka semula kepada orang ramai mulai 31 Ogos ini Bagi pengunjung yang merancang untuk ke Zoo Johor pada 31 Ogos ini sila letakkan kenderaan anda di tapak parkir Penjara Ayer Mo...
Jom Singgah Event Saudagar Lorong Seni Pada 3 Ogos 2024

Jom Singgah Event Saudagar Lorong Seni Pada 3 Ogos 2024

papar berkaitan - pada 3/8/2024 - jumlah : 152 hits
Jom Singgah Event Saudagar Lorong Seni Pada 3 Ogos 2024 Ini Salah satu tarikan terbaru yang ada di area tempat aku membesar iaitu Masai Hehe Dulu dulu memang beli barangan sekolah kain untuk buat baju raya Dan naik bas Dari bus stand kat si...
Tpm Dedah Draf Mou Peruntukan Ahli Parlimen Pembangkang

Dpm Fadillah Reveals Drafts Of Government Opposition Mou

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Man Cendol Outing

Sulaman Cinta Khat

Generating Boutique Names


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia


Pesta Makanan Di Batu Pahat Johor

Temmax69 2567 Temmax69 Top 41 By Danilo Temmax69 Temmax69 Win 10

Kebaikan Pokok Senduduk Ada 2 Jenis Senduduk Ungu Dan Senduduk Putih

Langsingkan Tubuh Dengan Kekacang Rahsia Kurus Tanpa Rasa Bersalah

Pertandingan Tarik Tali Dan Badminton Terbuka Hong Kong

Why Property Maintenance Is Crucial For Preserving The Value Of Your Investment