Produk Muslim Harga Yahudi


Biasa dengarkan tajuk begini? Segelintir yang tidak tahu hujung pangkal, akan mudah menjatuhkan hukum kepada peniaga Muslim hanya kerana perbezaan harga tanpa mengkaji di sebaliknya. Imej peniaga Muslim sering dihujani dengan negativiti. Sama juga dengan topik minyak masak yang baru-baru ini mendapat perhatian ramai selepas diumumkan kenaikan harga disebabkan minyak sawit mentah (CPO) melebihi RM4,000 per tan metrik pada awal Mac lalu.
Berikutan kenaikan harga minyak, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Alexander Nanta Linggi berkata, hal ini telah menimbulkan rungutan masyarakat dan pasaran tempatan namun kenaikan harga minyak masak tidak bersubsidi bergantung kepada CPO dan harga pula ditentukan berdasarkan permintaan dan bekalan.
 


Kenaikan harga minyak masak ini turut memberi tekanan kepada syarikat pengeluar minyak masak termasuk Minyak Masak Kijang Gold. Produk minyak masak keluaran Purity International Sdn Bhd iaitu syarikat 100% Bumiputera Muslim turut mendapat tempias apabila dilabel sebagai ‘harga Yahudi’ hanya kerana sedikit perbezaan harga.



Pengasas Kijang Gold, Puan Hajah Nor Sabimi Mohamed Aluwi berkata, kecaman yang dihebahkan itu tidak benar sama sekali kerana rata-rata pengguna setia produk mereka menganggap harga minyak masak jenama itu sangat berpatutan selaras dengan kualiti.

“Walhal jika dibandingkan jenama lain yang menggunakan sama kualiti, biasanya harga minyak mereka sebenarnya lebih tinggi tetapi mungkin segelintir pengguna boleh menerimanya kerana jenama mereka sudah lama bertapak di pasaran.
“Pemilihan minyak masak perlu dititikberatkan oleh pengguna bukan sahaja daripada faktor harga, malah pemilihan siapa pengeluarnya, kualiti dan jenis minyak yang digunakan. Penting kerana ia bukan sahaja mendatangkan risiko kepada kesihatan, namun kesucian dan kebersihan sesuatu produk juga perlu diambilkira,” katanya.
Wanita tegas yang juga CFO kepada Purity International ini amat menyarankan agar pengguna memilih produk minyak masak yang sememangnya diyakini keluaran 100% Muslim serta tidak membiarkan diri mereka terjerumus dalam lembah syubhah hanya untuk mendapatkan harga yang murah. 


Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Purity International, Haji Mohd Zaidi Ismail turut menyatakan simpati kepada ramai pengguna minyak masak kerana mereka dikelirukan dengan ‘jenama berbaur Muslim’ di pasaran sedangkan pengeluarnya belum tentu Muslim.
“Banyak juga pengeluar minyak masak menggunakan nama dan mengetengahkan ciri-ciri ‘Islamik’ serta menjual pada harga lebih murah untuk mengumpan sesetengah pengguna Muslim,” kata Mohd Zaidi.
Jenis minyak masak juga katanya, salah satu aspek yang mempengaruhi harga barangan keperluan itu sendiri. Minyak masak di pasaran tempatan mempunyai 3 jenis minyak yang berbeza iaitu CP10, CP8 dan CP6. Kebanyakan minyak peket atau lebih dikenali sebagai minyak subsidi, menggunakan CP8 atau CP10 kerana gred yang lebih rendah serta murah. 
Segelintir pengeluar yang mementingkan keuntungan akan mencampurkan minyak masak kitar semula dan diletakkan peluntur serta pewarna tiruan yang sememangnya boleh ‘membunuh dalam diam’.

 


Bagaimanapun produk keluaran Kijang Gold menggunakan minyak yang berkualiti premium iaitu CP6 super olein yang baik untuk kesihatan. Penggunaan minyak masak CP6 atau minyak sawit merah bukan sahaja mengandungi asid lemak dan mikronutrien penting seperti karotenoid (termasuk pro-vitamin A), vitamin E dan fitosterol, malah dapat mengawal penyakit jantung, katarak, rabun malam, kanser mulut, paru-paru, kulit, hati dan perut.
Disebabkan itu, pihak Kijang Gold sangat menekankan bahawa minyak masak keluaran mereka sangat bagus dan dijamin suci, halal serta berkhasiat.
Jenama Kijang Gold mula bertapak di dalam pasaran tempatan pada akhir tahun 2019 dan mula melonjak naik apabila produk mereka mula memasuki pasaran luar termasuk Kemboja, Myanmar, Maldives, Afrika dan Filipina. 
Untuk mendapat maklumat terperinci tentang minyak masak Kijang Gold, sila layari Facebook Minyak Masak Kijang Gold, Instagram @kijanggold_official dan Twitter @kijanggold.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.eyzamiel.com/2021/04/produk-muslim-harga-yahudi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lancar Produk Selipar Mesra Muslim Neelofa Dikritik Jual Agama

Lancar Produk Selipar Mesra Muslim Neelofa Dikritik Jual Agama

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 309 hits
SURI LAILASelepas isu selebriti popular Noor Neelofa melanggar SOP kerana didakwa berbulan madu di Langkawi rakyat Malaysia sekali lagi mengkritik usahawan berkenaan selepas beliau melancarkan selipar dengan jaminan mesra muslim hasil usaha...
Apakah Produk Muslim Benar Benar Muslim

Apakah Produk Muslim Benar Benar Muslim

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 257 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan rakan yang dikasihi lagi disayangi Sekarang ni tengah hangat di perkatakan di media bahawa minyak masak naik harga Juga turut menerima tempias adalah...
Analisis Btc Untuk 02 April 2021 Uji Rintangan Utama Pada Harga 60 000 Dan Berpotensi Untuk Putaran Penurunan

Analisis Btc Untuk 02 April 2021 Uji Rintangan Utama Pada Harga 60 000 Dan Berpotensi Untuk Putaran Penurunan

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 257 hits
Perkembangan SelanjutnyaMenganalisis carta perdagangan BTC semasa saya mendapati bahawa rintangan utama adalah pada tahap 60 000t dan terdapat peluang untuk putaran penurunan ke arah 54 925 dan 51 000 Nasihat saya adalah memerhatikan peluan...
Intel Celeron N4020 Harga Dan Kinerja Bagus Processor Terbaik Laptop Entry

Intel Celeron N4020 Harga Dan Kinerja Bagus Processor Terbaik Laptop Entry

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 308 hits
Processor Intel Celeron N4020 adalah sebuah SoC dual core yang dibuat untuk laptop murah kelas entry Intel mengumumkannya pada akhir 2019 Dibuat berdasarkan pada arsitektur Gemini Lake dan bekerja pada kecepatan 1 1 sampai 2 8 GHz Jika diba...
Pasangan Mata Wang Usd Jpy Menghadapi Tekanan Penurunan Harga Berpotensi Untuk Meneruskan Ke Arah Tahap Lebih Rendah

Pasangan Mata Wang Usd Jpy Menghadapi Tekanan Penurunan Harga Berpotensi Untuk Meneruskan Ke Arah Tahap Lebih Rendah

papar berkaitan - pada 6/4/2021 - jumlah : 212 hits
Pasangan mata wang USD JPY menghadapi tekanan penurunan harga dari garis aliran menurun serta rintangan tinggi ayunan mendatar yang bersamaan dengan Lanjutan Fibonacci 100 dan Penarikan Semula Fibonacci 78 6 Harga cenderung untuk turun menu...
Adakah Pergerakan Penurunan Harga Eur Usd Telah Berakhir

Adakah Pergerakan Penurunan Harga Eur Usd Telah Berakhir

papar berkaitan - pada 6/4/2021 - jumlah : 187 hits
EUR USD telah pulih dalam jangka pendek tetapi prospeknya masih menurun Lantunan semula entah bagaimana dijangkakan menjelang NFP AS dan setelah penjualan terakhir Seperti yang anda ketahui Kadar Gaji Bukan Perladangan menunjukkan bacaan ya...
Nuhaz Kitchen Bakery Langkawi Kek Sedap Dengan Harga Murah

Nuhaz Kitchen Bakery Langkawi Kek Sedap Dengan Harga Murah

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 376 hits
Nuhaz Kitchen Bakery Langkawi Kek Sedap Dengan Harga Murah Nama Nuhaz Kitchen ku kenali setelah terlihat banyak resipinya telah menjadi viral Banyak resipi yang dikongsikan oleh Nuhaz Kitchen ini mencecah ribuan share Ramai juga yang telah ...
Umno Ada Maruah Dan Harga Diri Bukan Hamba Untuk Dibuli Diganyang Kata Zahid

Umno Ada Maruah Dan Harga Diri Bukan Hamba Untuk Dibuli Diganyang Kata Zahid

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 288 hits
April 1 2021 10 52 PMPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menegaskan perjuangan sebenar Umno adalah nasib agama bangsa dan tanah air PETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata parti itu mempunyai maruah dan harga diri serta bukan ha...
Anggaran Ramalan Harga Bitcoin

Anggaran Ramalan Harga Bitcoin

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 188 hits
Bitcoin meluaskankan peningkatan Pakar berusaha untuk mengetahui sejauh mana harganya boleh dicapai Mata wang kripto utama dunia mengakhiri suku pertama tahun 2021 dengan catatan positif Pada hari Rabu 31 Mac bitcoin mendekati catatan AS 60...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Resepi Char Kuew Teow Udang

Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim