Prkrantau N Sembilan Miskin Sepuluh Tahun Kdnk Lagi Tinggi Dari P Pinang Janganlah Over Kill Tok Mat


“Janganlah ‘over kill’…,” bidas calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau, Datuk Seri Mohamad Hasan.
Mohamad atau lebih dikenali sebagai Tok Mat berkata demikian ketika mengulas mengenai kenyataan seorang pemimpin tertinggi PKR yang mengatakan bahawa Negeri Sembilan negeri miskin walaupun mempunyai hasil bumi yang banyak seperti kelapa sawit, getah, balak, minyak mentah dan gas asli.
Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan yang pernah mentadbir negeri tersebut dari tahun 2004 hingga 2018 itu juga hairan apabila pemimpin yang tidak disebutkan namanya itu bersikap demikian.
“Saya hairan bagaimana orang boleh mengatakan bahawa Negeri Sembilan jadi miskin, sepuluh tahun tiada apa-apa sampai mengatakan Negeri Sembilan ada sawit, ada getah, ada bijih timah, ada minyak, ada gas.
“Negeri Sembilan mana ada minyak, mana ada gas… janganlah ‘over kill’,” katanya dalam sidang media di Bilik Gerakan Utama BN, di sini hari ini.
Jelas Mohamad yang juga Timbalan Presiden UMNO yang menjalankan tugas-tugas presiden, jika dilihat kepada pertumbuhan ekonomi mengikut tanda aras Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), bagi bagi tempoh sepuluh tahun 2008 hingga 2018 peratusan bagi Negeri Sembilan mengatasi negeri Pulau Pinang.
“Kalau dilihat daripada prestasi pertumbuhan ekonomi Negeri Sembilan, kalau ambik penanda aras yang selalu dibuat, kita ikut kepada KDNK per kapita, penanda aras yang dibuat di seluruh dunia.
“Kalau kita nak lihat peningkatan atau pendapatan rakyat kita ambil kepada KDNK per kapita, KDNK per kapita Negeri Sembilan dari 2008 hingga 2018 telah melonjak naik sebanyak 55.7 peratus, jika dibandingkan dengan negeri Pulau Pinang dia cuma 52 peratus,” ujarnya lagi.
Justeru tegasnya, dengan perangkaan yang dikeluarkan oleh agensi perangkaan negara tersebut jelas menafikan kenyataan yang mengatakan Negeri Sembilan tidak membangun.
“Kita punya KDNK per kapita lebih RM26 ribu (2008) naik menjadi lebih RM41 ribu (2018). Ini dikeluarkan oleh jabatan perangkaan kerajaan, dan bagaimana ‘anda’ kata Negeri Sembilan tidak ‘perform’.
“Ini bermakna Negeri Sembilan negeri yang cepat membangun dalam masa sepuluh tahun. Itu tak termasuk kalau dibuat Malaysian Vission Valley, dengan semua infra yang dah kita cadangkan, hubungan jalan raya, highway-highway baru, Negeri Sembilan akan terbuka.
“Saya pernah katakan Negeri Sembilan akan jadi negeri yang terbaik dalam negara kita,” katanya.
Berhubung dengan PRK DUN Rantau, Mohamad yang juga Timbalan Pengerusi BN berharap jentera terus bersama-sama menggiatkan usaha untuk menemui seramai mungkin pengundi serta menolak segala tohmahan liar yang bertujuan mahu melemahkan kekuatan jentera parti.
“Saya harap jentera BN akan meneruskan gerak kerja kempen untuk menemui seramai mungkin pengundi-pengundi, pergi rumah ke rumah.
“Jangan dengar cakap-cakap tak betul yang boleh menyebabkan kita rasa tidak senang hati ataupun susah hati.
“Gerak kerja mesti diteruskan sehingglah ke peringkat akhir pada malam 12 haribulan,” katanya.
Tok Mat turut menasihati jentera parti agar jangan terpengaruh dengan kempen-kempen provokasi yang dilakukan segelintir pihak.
“Kita buat kerja, fokus apa yang kita buat dan hendak dibuat, jangan kita terganggu konsentrasi dengan provokasi-provokasi atau tohmahan-tohmahan yang sedang dibuat.
“Banyak cara diorang buat, cuba nak tohmah saya, nak membunuh karektor saya, nak memburukkan Barisan Nasional macam-macam. Mereka memang pakar dalam bidang ini,” ujarnya sambil berkata segala tuduhan yang dilemparkan kepadanya akan ditangani dengan sebaiknya. – MediaUMNO
Umno Online


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/04/08/prkrantau-n-sembilan-miskin-sepuluh-tahun-kdnk-lagi-tinggi-dari-p-pinang-janganlah-over-kill-tok-mat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prkrantau Isytihar Harta Saifuddin Sila Semak Sprm Dan Suk Negeri Sembilan Bidas Tok Mat

Prkrantau Isytihar Harta Saifuddin Sila Semak Sprm Dan Suk Negeri Sembilan Bidas Tok Mat

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 299 hits
Calon Barisan Nasional bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Rantau Datuk Seri Mohamad Hasan berkata tiada keperluan baginya sekarang untuk mengisytiharkan harta Mohamad memberi reaksi demikian ketika ditanya berhubung gesaan Setiau...
Prkrantau Tok Mat Kesal Rancangan Pemodenan N Sembilan Terbantut

Prkrantau Tok Mat Kesal Rancangan Pemodenan N Sembilan Terbantut

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 262 hits
Pemangku presiden Umno Mohamad Hasan melahirkan rasa kesal apabila banyak perancangan dibuat demi kemajuan Negeri Sembilan terbantut setelah BN tewas pada Pilihan Raya Umum ke 14 lalu Walaupun orang kata kita tak buat apa apa saya yakin ora...
Prkrantau Tekad Pas Komitmen Tinggi Pastikan Kemenangan Tok Mat

Prkrantau Tekad Pas Komitmen Tinggi Pastikan Kemenangan Tok Mat

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 315 hits
Komitmen PAS berada di tahap tertinggi dalam membantu calon Barisan Nasional Datuk Seri Mohamad Hasan bagi memenangi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Rantau ujar Penolong Setiausaha Agung PAS Pusat Khairul Faizi Ahmad Kamil Kata Tim...
Prkrantau Bantu Saya Jadi Ketua Pembangkang Negeri Sembilan Tok Mat

Prkrantau Bantu Saya Jadi Ketua Pembangkang Negeri Sembilan Tok Mat

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 246 hits
Pengundi di Rantau diharap memberikan sokongan kepada Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Kecil kawasan itu bagi membolehkan Datuk Seri Mohamad Hasan menjadi ketua pembangkang dalam Dewan Undangan Negeri Negeri Sembilan Mohamad yang juga Ti...
Prkrantau Tok Mat Orang Sini Senang Nak Jumpa Penduduk Rantau

Prkrantau Tok Mat Orang Sini Senang Nak Jumpa Penduduk Rantau

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 372 hits
Calon Barisan Nasional bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Rantau Datuk Seri Mohamad Hasan disifatkan oleh penduduk sebagai individu yang paling layak mewakili mereka Berlatarbelakangkan anak tempatan serta telah banyak membantu d...
Tok Mat Isytihar Harta Setiap Tahun Di Sprm Semasa Menjadi Menteri Besar

Tok Mat Isytihar Harta Setiap Tahun Di Sprm Semasa Menjadi Menteri Besar

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 303 hits
Datuk Seri Mohamad Hassan atau Tok Mat yang akan bertanding di PRK Rantau menyatakan bahawa beliau tiada keperluan untuk mengisytiharkan harta seperti yang diminta parti lawan kerana sudah tidak bergelar Menteri Besar Untuk pengetahunan and...
Prkrantau Ahmad Zahid Terus Beri Sokongan Kepada Tok Mat

Prkrantau Ahmad Zahid Terus Beri Sokongan Kepada Tok Mat

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 256 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini hadir ke pusat penamaan calon Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Rantau di Dewan Serbaguna Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Bandar Sri Sendayan di sini Beliau yang sedang bercuti se...
Prkrantau Tok Mat Jawab Tuduhan Tidak Berasas Anwar

Prkrantau Tok Mat Jawab Tuduhan Tidak Berasas Anwar

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 370 hits
Datuk Seri Mohamad Hasan hari ini menyangkal dakwaan bahawa beliau gagal menjalankan tugas dengan berkesan ketika memegang jawatan sebagai Menteri Besar negeri ini selama tiga penggal Timbalan Presiden UMNO itu berkata pembangunan di dalam ...
Prkrantau Tok Mat Mahu Najib Turun Ke Sendayan

Prkrantau Tok Mat Mahu Najib Turun Ke Sendayan

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 321 hits
Sendayan membangun kerana Najib 1MDB kata Mat Hasan Pemangku presiden Umno Mohamad Hasan mahu bekas perdana menteri Najib Razak melawat bandar Sendayan sebagai sebahagian daripada kempen pilihan raya kecil DUN Rantau Mohamad berkata atas ba...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris