Presiden Bakal Presiden Dapig


 

Steady...cikgu dan anak murid..akhirnya semua jelas. right and clear.
Dulu awal awal tersebarnya audia perbualan zahid dan cikgu nya anwar bukan main lagi mamat ni bersilat menafikannya...

Jangan kata nak report polis, akhirnya Zahid sendiri mengaku..


“Selain keputusan mesyuarat yang menolak cadangan menarik semula sokongan kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN), beliau (Ahmad Zahid) mengaku itu suaranya dalam perbualan bersama Anwar yang viral tidak lama dahulu. Beliau kata Anwar yang hubunginya.

“Ahmad Zahid juga mengaku telah menandatangani surat menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri,” dakwanya ketika dihubungi hari ini.
Semalam, kira-kira 29 ahli Parlimen UMNO mengadakan pertemuan di Wisma Perwira membincangkan isu keluar dari Kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang turut dihadiri Ahmad Zahid dan bekas Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak. – UTUSAN ONLINE   sumber
Zahid berkuasa kerana di kelilingi oleh para pembodek dan pengampu yang jelas berkepentingan diri, Ketua bahagian menyokong Zahid kerana mahu di pilih sebagai calon dalam pilihanraya. Itu sebab kenapa Zahid masih boleh menang di pilih sebagai Presiden kerana ada 6 negeri lagi yang belum mengadakan pilihanraya. 
Soal kalah pilihanraya bukan utama kerana jajaran baru yang Zahid cipta membuktikan kalah pilihanraya tetap boleh menerima nikmat kuasa. Soal meminta sedekah dan ihsan dari Aljub atau menyembah DApig hingga menggadai prinsip dan roh perjuangan parti itu bukan halnya. Halnya ialah kuasa..! Menang bonus, kalah tetap tak lapar dan dahaga. PArti melarat itu bukan urusan mereka. Ahli bodoh dan hanya taat apabila di titah oleh mereka.
Itu sebab bila Pemuda atau Mat Kasan kondom cuba nak mengajar DApig tuhan politik mereka dengan permohonan maaf, (walhal permohonan maaf DAP jika ada sekali pun tetap tidak boleh orang melayu terima. Baca sini)
Zahid terus menutup ruang dan di sambut pula oleh Setiausaha Agung nya hari ini supaya UMNO move on, DApig langsung tidak akan tunduk kautow kepada UMNO, Komunis tidak akan sesekali tunduk kepada Melayu yang memberikan mereka ruang untuk hidup bersama sama di dalam negara ini apabila memberikan mereka jus soli awal kemerdekaan dahulu.
Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke hari ini meminta ahli-ahli Umno supaya tidak lagi mengungkit kisah silam dan menoktahi segala sengketa serta terus fokus untuk bergerak ke hadapan bersama kerajaan perpaduan.
Mengulas desakan  Pemuda Umno yang menuntut DAP membuat permohonan maaf secara terbuka, Loke berkata dia bersetuju dengan ucapan dasar PresidenUmno, Ahmad Zahid Hamidi, semalam  yang menyatakan bahawa perkara berkenaan telah diselesaikan ketika rundingan penubuhan kerajaan pusat dan tidak seharusnya dibangkitkan lagi. sumber
Bagi DApig sejak bahari lagi UMNO adalah musuh perjuangan mereka. Permohonan maaf hanya akan menjejaskan segala taji dan taring  serta  semangat perjuangan komunis Malaysian Malaysia yang tetap mereka pertahankan sehingga kini, Lebih dari itu permohonan maaf hanya akan melemah dan melemaskan DApig di mata kaum mereka. Bagi DApig UMNO lebih hina dari PBB di Sarawak. DApig boleh terbang ke Sarawak untuk meminta maaf tetapi bukan UMNO yang hanya berada di depan mata.


Apa dah jadi sebenarnya kepada pemimpin UMNO yang masih lagi bersama Zahid walau pun di belakang sok sek sok sek mengata. Apa nak jadi kepada ahli UMNO yang terus menerus berpaut di lutut pemimpin yang terang terang menipu mereka.
Apa lah yang mereka boleh berikan mahupun janjikan kepada anak cucu cicit pewaris bangsa dengan budaya politik sonsang yang membawa sengsara. Hilang kuasa, akhirnya anak kecil main roket..!
Hakikatnya bagi rakyat negara ini sejak sebelum Merdeka, awal merdeka hingga la sekarang, UMNO itu Melayu dan Melayu itu UMNO. Itu sebab rakyat selama ini tahu kemenangan UMNO/BN sejak dahulu dalam PRU adalah asas kepada kesetabilan politik yang akhirnya membentuk kerajaan yang cekap dan selamat dalam mengurus rakyat dan negara. 
Ini di dasari oleh pemimpin UMNO ketika itu semuanya meletakkan kepentingan parti lebih utama, iaitu kepentingan Melayu juga menjaga kepentingan semua lapisan rakyat yang berbilang bangsa serta berbeza anutan agama adalah teras mereka berpolitik.
Tapi teras mereka berbeza, teras mereka ialah laba individu dan puak. teras mereka ialah untung sendiri. Budaya yang menular ini bukan sahaja menguntungkan mereka secara peribadi tapi yang lebih malang dan bahaya ialah ianya memberikan keuntungan politik kepada DAPig. Parti yang jelas menolak dan membelakangkan kepentingan tuan tanah watan ini. Kan dah banyak sangat contoh yang berlaku..!
Nak tunggu apa lagi ahli UMNO? Lu Fikir La Sendiri..!!!




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://politikputramerdeka.blogspot.com/2023/06/presiden-bakal-presiden-dapig.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lelaki Tunjal Kepala Pemandu Wanita Bakal Dihadapkan Lagi Pertuduhan Pukul Amp Ugut Pekerja Restoran

Lelaki Tunjal Kepala Pemandu Wanita Bakal Dihadapkan Lagi Pertuduhan Pukul Amp Ugut Pekerja Restoran

papar berkaitan - pada 10/6/2023 - jumlah : 133 hits
Gara gara bertindak kasar dengan seorang pemandu wanita di jalan Cameron Highlands lelaki berbaju merah yang tular di media sosial itu telah dihukum penjara tujuh hari oleh Mahkamah Majistret Tapah Namun belum habis mengenai isu tersebut le...
Megawati Bakal Lakukan Pertemuan Dengan Cak Imin Dan Airlangga

Megawati Bakal Lakukan Pertemuan Dengan Cak Imin Dan Airlangga

papar berkaitan - pada 11/6/2023 - jumlah : 86 hits
Sekjen PDI Perjuangan Hasto Kristiyanto mengatakan pihaknya intens menjalin komunikasi dengan Partai Kebangkitan Bangsa dan Partai Golkar serta Gerindra Sebelumnya PDIP melakukan pertemuan dengan Partai Perindo
Exo Bakal Buat Comeback Julai Ini

Exo Bakal Buat Comeback Julai Ini

papar berkaitan - pada 9/6/2023 - jumlah : 156 hits
Ada berita baik buat EXO L SM Entertainment mengesahkan bahawa EXO bakal meriliskan album penuh tak lama lagi Album penuh ke 7 EXO akan dilancarkan pada 10 Julai Kami bekerja keras untuknya dan jadual promosi album akan berjalan seperti dir...
Koordinasi Pencapresan Ganjar Bakal Kunjungi Markas Ppp Dan Perindo

Koordinasi Pencapresan Ganjar Bakal Kunjungi Markas Ppp Dan Perindo

papar berkaitan - pada 9/6/2023 - jumlah : 95 hits
Ganjar mengungkap setiap ke daerah selalu melakukan konsolidasi dengan kader PDIP Serta menyempatkan ke kantor kantor PPP Ganjar juga bakal melakukan hal yang sama dengan Perindo
Pau Kerjasama Dengan Dap Bakal Undang Masalah Besar

Pau Kerjasama Dengan Dap Bakal Undang Masalah Besar

papar berkaitan - pada 8/6/2023 - jumlah : 116 hits
agendaily com07 06 2023Wan Agyl berkata orang Melayu begitu sensitif terhadap perkara tertentu dan tindakan pemimpin parti itu menyeru akar umbi menyokong seteru tradisinya adalah sesuatu yang tidak boleh diterima Seorang pemimpin Pemuda UM...
Ruangan Komen Ig Cha Seowon Diserang Peminat Dek Bakal Kahwini Uhm Hyunkyung Tapi Kenapa

Ruangan Komen Ig Cha Seowon Diserang Peminat Dek Bakal Kahwini Uhm Hyunkyung Tapi Kenapa

papar berkaitan - pada 8/6/2023 - jumlah : 166 hits
Berita gembira yang sepatutnya mengiringi perkahwinan Uhm Hyun kyung dan Cha Seo won secara tiba tiba terpalit dengan komen buruk orang ramai ARTIKEL BERKAITAN Beberapa hari lalu pasangan yang mula berkenalan menerusi drama The Second Husba...
Mahfud Md Bakal Pelajari Utang Rp179 5 M Pemerintah Ke Jusuf Hamka

Mahfud Md Bakal Pelajari Utang Rp179 5 M Pemerintah Ke Jusuf Hamka

papar berkaitan - pada 11/6/2023 - jumlah : 99 hits
Pengusaha Jusuf Hamka menagih utang kepada pemerintah sebesar Rp179 5 miliar Terkait hal ini Menko Polhukam Mahfud MD akan mempelajari dan mengoordinasikannya dengan Menteri Keuangan Sri Mulyani
Tamatkan Teka Teki Mk K Clique Bakal Nikahi Kekasih Hati Jumaat Ini

Tamatkan Teka Teki Mk K Clique Bakal Nikahi Kekasih Hati Jumaat Ini

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 145 hits
Teka teki berkenaan status penyanyi kumpulan rap MK K Clique akhirnya terungkai apabila jejaka asal Sabah itu memaklumkan bakal mendirikan rumah tangga dengan kekasihnya pada Jumaat ini Memetik laporan dari Harian Metro MK atau nama sebenar...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou

The Colours Of Life Perkongsian 1 Hari 1 Hadis Allah Membuka Aib Kepada Pembuka Aib

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol

Tawas Hilangkan Masalah Air Telaga Berbau