Polis Rampas Dadah Sita 13 Kenderaan Bernilai Rm800 000 Di Pasir Mas




Polis menahan lima individu termasuk dua wanita dan merampas sepucuk pistol, pelbagai jenis dadah serta menyita 13 kenderaan yang kesemuanya dianggarkan bernilai hampir RM800,000 dalam tiga serbuan berasingan di Pasir Mas pada Sabtu dan Ahad lepas.


Ketua Polis Kelantan Datuk Shafien Mamat berkata lima individu berumur 22 hingga 32 tahun itu dipercayai daripada satu rangkaian pengedaran dadah di negeri ini.


Beliau berkata kegiatan kumpulan itu dikesan selepas sepasukan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pasir Mas dan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan menahan seorang suspek berumur 22 tahun selepas menyerbu sebuah rumah di Gual Nering, Pasir Mas pada 11 malam Sabtu lepas.


Shafien berkata dalam serbuan itu, polis menjumpai dadah jenis syabu dan pil Erimin 5 yang dianggarkan bernilai RM6,560.


"Susulan daripada itu, polis kemudiannya menyerbu sebuah lagi rumah di kampung yang sama (Gual Nering) kira-kira dua jam selepas itu dan berjaya menahan dua lelaki berumur 24 dan 32 tahun.


“Pemeriksaan lanjut dilakukan di dalam rumah terbabit menemukan pelbagai jenis dadah termasuk pil kuda, Erimin 5, cecair kodein dan heroin. Polis juga menjumpai sepucuk pistol jenis Revolver bersama tiga butir peluru yang disembunyikan di dalam kereta jenis Nissan," katanya pada sidang media di IPK Kelantan di sini, hari ini.


Beliau berkata nilai semasa kesemua dadah yang dirampas dianggarkan sebanyak RM114,150.


Menurutnya, dalam serbuan di rumah itu juga sebanyak lapan kenderaan turut disita termasuk kereta BMW, Volvo, Honda, Nissan Navara dan motosikal Ducati ‘Streetfighter’ dan Kawasaki Z1000 yang dianggarkan bernilai RM419,153.


Shafien berkata rentetan serbuan kedua itu, polis kemudiannya telah membuat satu lagi serbuan susulan ke sebuah rumah di Gual Periok, Pasir Mas pada pukul 10.30 pagi, Ahad lepas.


Katanya, dalam serbuan itu dua wanita yang kedua-duanya berumur 25 tahun telah ditahan dan polis merampas dadah jenis Erimin 5 dan pil ekstasi bernilai RM14,700 yang ditemukan di atas lantai rumah itu.


"Dalam serbuan itu, polis turut menyita lima buah kenderaan termasuk kereta jenis Audi dan Toyota dengan anggaran nilai RM218,000," katanya.


Menurutnya, kesemua lima suspek dalam tiga serbuan itu ditahan reman selama tujuh hari mulai 3 hingga 10 Januari untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971.


Sumber: Bernama


Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2021/01/polis-rampas-dadah-sita-13-kenderaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pga7 Rampas Rokok Seludup Bernilai Rm114 000

Pga7 Rampas Rokok Seludup Bernilai Rm114 000

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 260 hits
Oleh PEGAWAI Pemerintah PGA7 Superintendan Azhari Nusi menunjukkan rokok seludup dan mercun yang dirampas pada sidang media di Markas Taktikal Lubok Stol Briged Tenggara Pasukan Gerakan Am Lubok Stol Rantau Panjang hari ini Foto Syaherah Mu...
Polis Nelayan Rugi Rm13 000 Dakwa Di Tipu Individu Menyamar Sebagai Anak Perempuan

Polis Nelayan Rugi Rm13 000 Dakwa Di Tipu Individu Menyamar Sebagai Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 235 hits
nbsp KUANTAN nbsp Seorang nelayan berputih mata apabila kerugian RM13 000 selepas mendakwa ditipu individu tidak dikenali yang menyamar sebagai anak perempuannya menerusi panggilan telefon Jumaat lepas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersi...
Four Nabbed In Pasir Mas For Possessing Cough Mixture Ketum Juice

Four Nabbed In Pasir Mas For Possessing Cough Mixture Ketum Juice

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 179 hits
Pic courtesy of GOFKOTA BARU Four men were detained on possession of 87 pills 61 packages of ketum juice and eight bottles of cough mixture in Pasir Mas last night The four aged between 23 and 25 were resting in a house when they were arres...
Makan Steamboat Murah Di Dapur Arang Steamboat Pasir Mas Kelantan

Makan Steamboat Murah Di Dapur Arang Steamboat Pasir Mas Kelantan

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 635 hits
Makan Steamboat Murah di Dapur Arang Steamboat Korang mencari kedai steamboat yang sedap tapi pada masa yang ada banyak pilihan dan harga murah Apa kata korang cuba steamboat di Pasir Mas yang baru sahaja dibuka pada bulan Oktober yang lepa...
Kes Harian Covid 19 Boleh Cecah 8 000 Mac Ini

Kes Harian Covid 19 Boleh Cecah 8 000 Mac Ini

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 195 hits
Oleh MAISARAH SHEIKH RAHIM NOOR HISHAM ABDULLAHPUTRAJAYA Malaysia boleh merekodkan kes harian Covid 19 sehingga 8 000 kes pada minggu ketiga Mac ini jika jangkaan unjuran kes dengan kadar kebolehjangkitan pada 1 2 Ketua Pengarah Kesihatan T...
Situasi Banjir Di Terengganu Semakin Buruk Lebih 10 000 Dipindahkan

Situasi Banjir Di Terengganu Semakin Buruk Lebih 10 000 Dipindahkan

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 367 hits
loading KUALA LUMPUR 7 Jan Situasi banjir di pantai timur terutama di Kemaman Terengganu semakin buruk malam ini apabila air mula memenuhi bandar Chukai dengan lebih 10 000 orang dipindahkan ke pusat pusat pemindahan di negeri itu
Hentak Cermin Kereta Guna Topi Keledar Botak Kekal Dihukum Denda Rm10 000

Hentak Cermin Kereta Guna Topi Keledar Botak Kekal Dihukum Denda Rm10 000

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 232 hits
Hentak cermin kereta guna topi keledar Botak kekal dihukum denda RM10 000Hukuman denda RM10 000 yang dikenakan terhadap seorang lelaki digelar Abang Botak yang rakaman videonya tular di media sosial kerana menghentak cermin hadapan sebuah k...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil