Pm Umum Tangguh Bayar Tapi Bnm Jadi Along Sepatutnya Lupus Bunga



Sikit Tazkirah Ekonomi: 
Gabenor BNM, Nor Shamsiah, Kapitalis Yang Berjiwa Ah Long Tak Ada Hati Mahu Tolong
Posted by SnapShot at 5/03/2020


Perdana Menteri, TS Muhyiddin Yassin mengumumkan semua rakyat Malaysia yang ada pinjaman bank akan diberi moratarium bayaran atau penangguhan bayaran balik kepada bank selama 6 bulan bermula dari bulan April 2020 hingga bulan September 2020 (BACA DI SINI).

Tujuan kerajaan memberikan moratarium bayaran balik pinjaman selama 6 bulan adalah untuk membantu meringankan beban rakyat yang kehilangan pendapatan secara total sepanjang tempoh PKP.

Maksudnya, penangguhan bayaran balik pinjaman bank itu akan di bawa kehadapan dan tempoh bayaran balik pinjaman akan ditambah selama 6 bulan.

Senang cerita, peminjam tidak perlu bayar apa-apa sepanjang tempoh 6 bulan moratarium bayaran balik diberikan dan tidak ada faedah tambahan atau tindakan undang-undang yang akan dikenakan oleh pihak bank kepada peminjam.

Menteri Kewangan, Tengku Zafrol sendiri sudah menyatakan perkara ini dengan jelas.

Tapi sangat mengejutkan dan menimbulkan kemarahan rakyat bila Bank Negara Malaysia (BNM) mengumumkan faedah tambahan akan dikenakan ke atas moratarium bayaran balik selama 6 bulan (BACA DI SINI).

Dalam bahasa Ah Long yang mudah :

"Ini 6 bulan tara bayar pokok, tak apa, tapi itu gua punya untung, mesti mahu bayar."

Faedah selama 6 bulan itu akan ditambahkan dalam bayaran balik bulanan peminjam kepada bank.

Kenyataan dari BNM jelas bertentangan dengan tujuan kerajaan memberikan monatarium bayaran balik bulanan, malah ianya juga bertentangan dengan kenyataan yang BNM sendiri keluarkan sebelum itu.

Apa atau siapa yang menyebabkan Gabenor BNM, Nor Shamsiah membuat kenyataan yang berbelit-belit?

Lebih mengejutkan bila rakyat mengetahui faedah tambahan itu hanya dikenakan ke atas pinjaman bank dan tidak kepada pinjaman sewa beli.

Seperti yang dinyatakan oleh DS Najib, keputusan BNM itu hanya menguntungkan pihak bank dan golongan T20 dan akan terus menekan golongan B40 dan M40 yang teruk terjejas dalam tempoh PKP (BACA DI SINI).

Ahli politik veteran, Tengku Razaleigh pula menyatakan, dalam saat susah begini, BNM sepatutnya berada bersama-sama rakyat dan bukannya terus menekan rakyat yang dalam kesusahan (BACA DI SINI).

Menteri Kewangan, Tengku Zafrul sendiri sudah meminta sekali lagi supaya bank menghapuskan semua faedah selama 6 bulan di sepanjang tempoh moratarium di berikan kepada peminjam (BACA DI SINI).

Tetapi jelas kepada kita, Gabenor BNM, Nor Shamsiah lebih memikirkan masaalah golongan kapitalis dan bagaimana caranya untuk memberikan keuntungan berganda kepada bank daripada kesempitan rakyat.

Apakah Nor Shamsiah masih lagi mahu berdegil dan membantah keputusan dan seruan yang dibuat oleh kerajaan atau akan membuat U-Turn sekali lagi untuk akur kepada keputusan kerajaan?

Kalau beliau masih lagi mahu mempertahankan keputusan yang beliau buat, maka kerajaan melalui Kementerian Kewangan mesti panggil beliau untuk berikan sedikit tazkirah.

Jelaslah pada kita, Nor Shamsiah berwatak Ah Long yang cuma fikirkan untung!!! 


Selanjutnya sila lihat surat pengaduan, pandangan dan komen mengenai khidmat bank seperti berikut... Klik di sini...Sunday, August 16, 2009 Bank Islam Terus Pekak, 3 Pegawai Polis Bukit Aman Datang Siasat..Thursday, November 19, 2009 Polis & Bank Islam, Tolonglah, Apakah Perlu Mengadu Pada Menteri?Thursday, August 27, 2009 Bank Islam Tg Malim Masih Pekak Kepada Pengguna..Sunday, August 16, 2009 Simpan Duit Dalam Bank Islam, Lesap. Bank Lepas Tangan.Thursday, May 31, 2012Bank Islam Raih Anugerah, Tapi Zalimi Penyimpan..Saturday, July 15, 2017Wahai Bank Islam, Selesaikan Kes Ini, Atau Jawab D..

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Rakyat perlu memberi kerjasama sepenuhnya bersama pemerintah untuk terus gerakkan ekonomi dan bangkit semula, insya Allah! Yang penting Malaysia perlu bangun bersama Islam berlandaskan syariat. Allahu Akbar!
Terus gerakkan  ekonomi segera, bangkit semula! Insya Allah!
Sila Lihat.. Sikit Tazkirah Ekonomi..*Sikit Tazkirah Ekonomi: Tugas K'jaan Bantu Poket R...*Turunkan Harga Kereta, Begini! Bukan Macam Janji P...*Tugas Pulih Ekonomi, Beli Barangan Buatan Malaysia...*FELDA, Suatu Pandangan Awal Harungi Musibah.. -Pre...*33 Projek Bekalan Air Kini Hingga 2025 Di K'tan.
*Negara rugi RM2.4 bilion sehari sepanjang PKP
*Inilah masa bank patut bantu rakyat - Tengku Zafru...*PM Umum Tangguh Bayar Pinjaman Tapi BNM Jadi Along...

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2020/05/pm-umum-tangguh-bayar-pinjaman-tapi-bnm.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bukan Biasa Biasa Tapi Donat Bersantan Super Lembut Berlemak Awesome

Bukan Biasa Biasa Tapi Donat Bersantan Super Lembut Berlemak Awesome

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 512 hits
Donat biasa mungkin sudah biasa untuk kita namun donat yang satu ini sedikit istimewa Donat dengan gabungan santan di dalam kandungan bahannya buat adunan jadi lebih halus lembut dan berlemak Resipi perkongsian ini cukup unik kerana menggab...
Telan Belanja Sebanyak Rm113 Juta Tapi Rating Kian Menurun Apa Cerita The King Eternal Monarch

Telan Belanja Sebanyak Rm113 Juta Tapi Rating Kian Menurun Apa Cerita The King Eternal Monarch

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 479 hits
The King Eternal Monarch ternyata mendapat perhatian bukan sahaja daripada penonton malahan ramai yang bekerja dalam industri drama Korea menantikan gabungan hebat di antara penulis Kim Eun sook dan pengarah Baek Sang hoon yang berjaya memb...
Resepi Kuih Ketayap Ringkas Tapi Sedap Sangat

Resepi Kuih Ketayap Ringkas Tapi Sedap Sangat

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 950 hits
Kuih ketayap ringkas Resepi Kuih Ketayap yang akan saya kongsi kali ini lebih mudah dan cepat menyediakannya Lagipun membuat kuih Ketayap tak memerlukan kita memiliki kepakaran membuat kuih pun asal pandai buat lempeng cukuplah hihi Kuih ke...
Suruh Anak Buat Kerja Dari Kecil Bukan Kita Jadi Bos Tapi Nak Didik Biar Lebih Berdikari

Suruh Anak Buat Kerja Dari Kecil Bukan Kita Jadi Bos Tapi Nak Didik Biar Lebih Berdikari

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 274 hits
Anak adalah anugerah terindah yang Allah SWT kurniakan kepada semua pasangan yang berkahwin Kehadiran cahaya mata disambut dengan penuh kesyukuran dan kasih sayang Dek kerana sayang anak dimanjakan serta segala kehendaknya akan diikuti sehi...
Akibat Memuji Pn Tapi Tak Kemana Jua

Akibat Memuji Pn Tapi Tak Kemana Jua

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 210 hits
Melambung lambong mereka puji kerajaan pintu belakang Walaupun terkurung kita dapat makanan dihantar depan rumah dapat duit lagi masuk dalam akaun Tak payah kerja kata mereka Melompat tok siak Sudin bila harga minyak turun walaupun dia hany...
Sedap Tapi Pelik Tapi Benar Resepi Kek Kukus Biji Nangka Tetamu Rosyam Nor

Sedap Tapi Pelik Tapi Benar Resepi Kek Kukus Biji Nangka Tetamu Rosyam Nor

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 601 hits
Jom belajar buat Sedap Tapi Pelik Tapi Benar Resepi Kek Kukus Biji Nangka Tetamu Rosyam Nor Sangat mudah dan cepat Jangan lupa LIKE SHARE video resepi ini Selamat mencuba
Main Gym Dari Darjah 3 Ke Umur 30an Tapi Bawa Watak Budak Sekolah Drama Ini Dikritik

Main Gym Dari Darjah 3 Ke Umur 30an Tapi Bawa Watak Budak Sekolah Drama Ini Dikritik

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 418 hits
Bila berbicara tentang drama tempatan sering kali ianya kurang mendapat sambutan Ada yang bosan dengan jalan cerita klise dan pemilihan pelakon pula kurang sesuai dengan watak tiada langsung 8216 feel 8217 yang boleh menarik hati penonton B...
Kami Sekeluarga Berhempas Pulas Siapkan Pesanan Tapi Pemilik Restoran Rugi Rm1 500 Ditipu Inspektor Helmi

Kami Sekeluarga Berhempas Pulas Siapkan Pesanan Tapi Pemilik Restoran Rugi Rm1 500 Ditipu Inspektor Helmi

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 333 hits
Bayangkan nak menyiapkan semua pesanan itu dengan keadaan booking last minute dan puasa demikian luah anak kepada pengusaha Restoran Soflina di Jalan Segamat Kuantan Nur Atikah MD Yusof berkata seorang lelaki datang ke restoran keluarganya ...
Covid 19 Who Sudah Beri Nasihat Tapi

Covid 19 Who Sudah Beri Nasihat Tapi

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 335 hits
WHO mendedahkan satu perkara yang sangat penting tentang penularan wabak Covid 19 Video ini adalah kenyataan terbaru Tedros Adhanom Ghebreyesus Ketua Pengarah WHO bertarikh 27 April 2020 Di antaranya Beliau berkata pada 30 Januari 2020 WHO ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya