Pkr Siap Sedia Sidang Parlimen Akhir Jun



Parlimen perlu dibenarkan kembali bersidang sebagai strategi terbaik untuk merumus dasar baharu melawan jangkitan wabak Covid 19 yang semakin membimbangkan.
Ketua Whip KEADILAN di Dewan Rakyat, Datuk Johari Abdul berkata, rakyat menuntut ketelusan dan pertanggungjawaban dari Kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang dilihat gagal mengawal penularan pandemik serta lemah dalam mengendalikan program vaksinasi.
Sehubungan itu, katanya, dengan pembukaan sidang Parlimen satu perbincangan telus rentas parti boleh dilakukan oleh wakil-wakil rakyat untuk mencari solusi atau merumus strategi baharu dalam menamatkan ancaman Covid 19.
“Cara terbaik menangani hal ini adalah dengan memastikan Parlimen bersidang semula secepat mungkin. Persidangan akan membolehkan Ahli Parlimen backbencher meminta penjelasan terperinci dari menteri-menteri yang jelas telah gagal.
“Persidangan Parlimen juga akan memberi peluang kepada semua Ahli Parlimen mencadangkan dasar yang lebih baik dan membolehkan semua Jawatankuasa Pilihan Khas beroperasi.
“Dengan perkara itu, dan sebagai jawapan kepada saranan Menteri Undang-Undang agar persidangan Parlimen hibrid dipertimbangkan, saya selaku Ketua Whip KEADILAN, telah mengarahkan semua Ahli Parlimen KEADILAN bersiap sedia untuk persidangan Parlimen. Saya percaya dan sangat berharap agar Parlimen dapat bersidang lebih awal dari bulan Ogos,” katanya dalam kenyataan, hari ini.
Menurut Ahli Parlimen Sungai Petani itu lagi, persiapan awal dibuat bagi menghadapi kemungkinan persidangan hibrid dan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN telah pun diarahkan mengadakan sesi perbincangan menerusi aplikasi zoom membicarakan isu-isu yang perlu diketengahkan dalam perbahasan.
“Pejabat saya telah mula mengatur perbincangan dasar melalui Zoom dengan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN. Hari ini, kami mengadakan sesi pertama dengan taklimat mengenai keadaan pandemik serta ekonomi negara, yang dibentang oleh Dr Lee Boon Chye, Ahli Parlimen Gopeng dan Ahli Parlimen Subang, Wong Chen.
“Taklimat dan sesi soal jawab tersebut telah mengambil masa satu jam dan selepas itu kami juga telah mengadakan sesi perbincangan dasar terbuka lebih sejam menyentuh pelbagai topik.
“Sesi taklimat seterusnya akan memberi tumpuan kepada dasar pendidikan serta luar negeri. Secara keseluruhannya, KEADILAN telah merancangkan lima sesi dalam tempoh 10 hari, dan jika perlu, jadual ini boleh dipercepat,” katanya.
Selian itu, kata Johari, Semua Jurucakap Parlimen KEADILAN turut ditugaskan untuk meneliti dan berkongsi data, dasar serta memimpin perbincangan-perbincangan dasar.
Johari berkata, semua Ahli Parlimen KEADILAN dianggap cukup bersedia untuk persidangan Parlimen seawal minggu ketiga Jun 2021.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/32291

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkr Berjaya Adakan Sidang Diatas Talian Bersama Beratus Ahli Takkan Lah Parlimen Tak Boleh

Pkr Berjaya Adakan Sidang Diatas Talian Bersama Beratus Ahli Takkan Lah Parlimen Tak Boleh

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 237 hits
NORA JAMILAHPerghhhh sedas orangtua ni kena oleh YB Fuziah Apec pun bersidang atas talian Negara negara maju seperti UK pun buka parlimen atas talian Malaysia saja yang tak boleh Sebabnya jelas supaya mereka bebas menjarah simpanan wang neg...
Jika Kongres Pkr Secara Maya Pun Tak Dibenarkan Mkn Jangan Mimpilah Sidang Parlimen Hibrid Jadi Kenyataan

Jika Kongres Pkr Secara Maya Pun Tak Dibenarkan Mkn Jangan Mimpilah Sidang Parlimen Hibrid Jadi Kenyataan

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 218 hits
Dalam satu perkembangan yang dianggap mengejutkan dan di luar jangkaan PKR telah menerima surat daripada Majlis Keselamatan Negara atau MKN dan makluman lisan Pendafrar Pertubuhan agar menangguhkan Kongres Nasional parti itu yang dijadual b...
Tangguh Kongres Pkr Kerajaan Takut Rakyat Mahu Sidang Parlimen Maya

Tangguh Kongres Pkr Kerajaan Takut Rakyat Mahu Sidang Parlimen Maya

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 237 hits
Tangguh Kongres PKR kerajaan takut rakyat mahu sidang Parlimen maya Oleh June 06 2021Arahan penangguhan Kongres Nasional KEADILAN oleh Majlis Keselamatan Negara terus dipertikaikan Terbaharu Ketua Jawatankuasa Publisiti dan Media Kongres Na...
Selangor Mula Terima Bekalan Vaksin Bermula Akhir Jun

Selangor Mula Terima Bekalan Vaksin Bermula Akhir Jun

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 212 hits
MALAYSIAKINI Selepas perbincangan dimuktamadkan dengan Bahagian Regulatori Farmasi Negara kerajaan negeri Selangor akan mendapat bekalan vaksin Covid 19 bermula akhir Jun ini Menurut Menteri Besar Amirudin Shari Program Vaksinasi Covid 19 N...
Gempar Anwar Minta Siap Sedia Terima Kerjasama Semua Pihak Termasuk Tun M Dan Umno

Gempar Anwar Minta Siap Sedia Terima Kerjasama Semua Pihak Termasuk Tun M Dan Umno

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 179 hits
MhdailyPKR tidak boleh terlalu keras dan menolak segala bentuk kerjasama dengan mana mana parti politik sama ada daripada pembangkang atau Perikatan Nasional menurut presidennya Anwar Ibrahim Dalam keadaan kita tiada keupayaan atau bersikap...
Adakah Kerajaan Pn Benar Benar Mahu Sidang Parlimen Secara Hibrid

Adakah Kerajaan Pn Benar Benar Mahu Sidang Parlimen Secara Hibrid

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 168 hits
Oleh Hassan Abdul Karim ULASAN Menteri menteri Perikatan Nasional tidak sekata dalam isu bilakah Parlimen akan dibuka semula Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainudin tidak bersetuju Parlimen dibuka sekarang sehinggalah dicapai imuniti kelompok ...
Pkr Dakwa Ada Gerakan Kumpul Sd Ahli Parlimen Sedang Berjalan

Pkr Dakwa Ada Gerakan Kumpul Sd Ahli Parlimen Sedang Berjalan

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 154 hits
malaysiakini comDiterbitkan 10 Jun 2021 9 35 pmDikemaskini 10 36 pmPKR mendakwa ada gerakan pihak tertentu sedang cuba mendapatkan perakuan berkanun daripada ahli ahli parlimen untuk mendapat jawatan dalam kerajaan pusat Pengarah Komunikasi...
Sidang Media Khas Dr Radzi Jidin Menteri Kanan Pendidikan 6 Jun 2021 Ahad 10 00 Pagi

Sidang Media Khas Dr Radzi Jidin Menteri Kanan Pendidikan 6 Jun 2021 Ahad 10 00 Pagi

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 468 hits
SIDANG MEDIA KHAS DR RADZI JIDIN MENTERI KANAN PENDIDIKAN 6 JUN 2021 AHAD 10 00 PAGI Intipati sidang mediaPdPR diteruskan untuk 25 hariPemakluman 1 minggu lebih awal pengoperasian sekolah selepas cuti pertengahan penggal 25 26 Julai PdPR me...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Filem Rebel Berontak Untuk Berotak

Yoursay Don T Let Little Napoleons Hold Nation To Ransom

Europe S War Jitters

Anak Ketua Polis Daerah Maut Tertembak Pistol Bapa Sendiri

Four Cylinder Fury A Honda Hornet Caf Racer From France

Menu Cadangan Hidangan Rumah Terbuka Hari Raya

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Ikan Selar Kuning Berlado

How To Get Rid Of Iron In Well Water

Setiap Penyakit Pasti Ada Obatnya

Mahathir Sepatutnya Hadapi Sprm Seperti Anak Jantan

Blogger Atau Youtuber Lagi Best

Nostalgia On Demand Preloaded Consoles For Your Instant Gaming Fix