Pkpb Sabah Akan Umum Pendirian 12 Mei Ini


Ketua Menteri,Datuk Seri Mohd Shafie Apdal menjelaskan, buat masa ini, kerajaan negeri kekal dengan keputusan untuk meneruskan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP),dalam usaha membendung penularan COVID-19. SABAH AKAN UMUM PENDIRIAN TERHADAP PKPB, 12 MEI INI.

Kerajaan negeri Sabah akan mengumumkan pendiriannya terhadap pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat, pada 12 Mei ini. Ketua Menteri,Datuk Seri Mohd Shafie Apdal menjelaskan, buat masa ini, kerajaan negeri kekal dengan keputusan untuk meneruskan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP),dalam usaha membendung penularan COVID-19.


Menurutnya,kerajaan negeri perlu meneliti terlebih dahulu beberapa langkah proaktif sebagai persediaan sebelum melaksanakan PKPB, ke arah menjamin kesihatan dan keselamatan rakyat Sabah.


Dalam masa sama, berupaya menggerakkan usaha memulihkan sektor ekonomi.


Bagaimanapun, langkah itu bukan bermaksud Sabah tidak mahu mengikut peraturan ditetapkan kerajaan Persekutuan, namun, kerajaan negeri perlu meneliti terlebih dahulu beberapa langkah proaktif sebagai persediaan sebelum melaksanakan PKPB ke arah menjamin kesihatan dan keselamatan rakyat Sabah, sekaligus berupaya menggerakkan usaha memulihkan sektor ekonomi.


Mengenai isu sektor ekonomi dalam negeri tidak dibenarkan beroperasi, Menteri Kanan Perdagangan Antarabangsa dan Industri YB Azmin Ali kata kerajaan Sabah mungkin akan disaman disebabkan ini.

Namun sehingga hari ini Ketua Menteri Sabah YAB Shafie Apdal tetap memilih untuk utamakan nyawa dan kesihatan rakyat Sabah.

Oleh itu kerajaan Sabah turut kekal pendirian dengan status quo untuk laksanakan PKP sehingga 12 Mei ini. Terbaik Ketua Menteri Sabah! kita semua sokong keputusan anda!



Saya ingin menegaskan bahawa Kerajaan Negeri Sabah kekal dengan pendirian dengan status quo untuk meneruskan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sehingga 12 Mei ini.

Pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang diumumkan Perdana Menteri itu masih perlu dikaji dan diteliti secara mendalam bersesuaian dengan keadaan di Sabah.

Disebabkan kerajaan persekutuan memutuskan perkara itu tanpa berhubung dengan kerajaan negeri terlebih dahulu maka, kerajaan negeri memerlukan persediaan bagi melaksanakan PKPB tersebut.

Dalam masa yang sama, kerajaan persekutuan kena memahami keadaan persekitaran negeri sama ada boleh atau tidak melaksanakan apa yang baharu diputuskan secara serta-merta.

Apa yang lebih penting adalah, kerajaan negeri perlu memberi keutamaan terhadap keselamatan nyawa manusia di peringkat negeri terlebih dahulu sebelum membuka lebih banyak sektor ekonomi.


Saya harap keputusan ini membantu pihak industri dan pemilik perniagaan di Negeri Sabah supaya dapat membuat persiapan lebih rapi sehingga 12 Mei nanti.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2020/05/pkpb-sabah-akan-umum-pendirian-12-mei.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sop Pkpb Dilaksanakan Bermula 4 Mei

Sop Pkpb Dilaksanakan Bermula 4 Mei

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 529 hits
SOP PKPB DILAKSANAKAN BERMULA 4 MEI Bermula 4 Mei 2020 kerajaan akan melaksanakan SOP untuk semua aktiviti ekonomi dan aktiviti sosial Apakah SOP PKPB APA ITU PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN BERSYARAT Kerajaan akan melaksanakan Perintah Kawalan...
Bas Ekspres Di Sabah Akan Mula Beroperasi Pada Esok 12 Mei 2020

Bas Ekspres Di Sabah Akan Mula Beroperasi Pada Esok 12 Mei 2020

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 392 hits
Tiket bas ekspres boleh dibeli secara atas talian di aplikasi Easy Book ataupun di kaunter Terminal Bas Inanam seperti biasa Sumber Presiden Majlis Pengusaha Pengusaha Bas Ekspres Sabah Bas ekspres di Sabah akan mula beroperasi pada esok 12...
10 Meme Pkpb Apabila Sektor Ekonomi Kembali Beroperasi 4 Mei

10 Meme Pkpb Apabila Sektor Ekonomi Kembali Beroperasi 4 Mei

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 831 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin memaklumkan hampir semua aktiviti ekonomi akan dibenarkan beroperasi secara terkawal dan berhati hati menjelang pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat yang bermula 4 Mei ini Jadi saudara s...
Pkpb Akan Tamat 12 Mei Atau Dilanjutkan

Pkpb Akan Tamat 12 Mei Atau Dilanjutkan

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 253 hits
Kementerian Kesihatan akan memantau perkembangan kes COVID 19 setakat hari ini atau esok iaitu 9 Mei sebelum mengemukakan sebarang percaturan kepada Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdu...
Himbauan Umum Ulmwp Untuk Aksi 1 Mei Di 7 Wilayah Papua

Himbauan Umum Ulmwp Untuk Aksi 1 Mei Di 7 Wilayah Papua

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 363 hits
Kebenaran sejarah West Papua telah mencatat bahwa pada 1 Mei 1963 United Nations Temporary Executive Authority secara ilegal menyerahkan administrasi West Papua kepada pemerintah Indonesia Mulai saat itu pendudukan Indonesia secara Ilegal
Pm Umum Pkp Disambung Sehingga 12 Mei Dengan Sedikit Kelonggaran

Pm Umum Pkp Disambung Sehingga 12 Mei Dengan Sedikit Kelonggaran

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 282 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan akan disambung lagi sehingga 2 Mei Ini adalah merupakan kali ketiga ia dilanjutkan sejak pertama kali dilaksanakan pada 18 Mac sebelum ini PERUTUSAN KH
Negeri Yang Tidak Laksana Atau Tangguh Perlaksaan Pkpb Pada 4 Mei

Negeri Yang Tidak Laksana Atau Tangguh Perlaksaan Pkpb Pada 4 Mei

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 446 hits
PKPB merupakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat PKPB merupakan satu reaksi yang dilaksanakan oleh kerajaan setelah mendapat tekanan daripada sektor ekonomi yang semakin meruncingkan saban hari Jadi setakat 4 00 Petang 3 Mei 2020 terdap...
Sri Mulyani Catat Telah Salurkan Blt Rp63 25 Miliar Hingga 7 Mei 2020

Sri Mulyani Catat Telah Salurkan Blt Rp63 25 Miliar Hingga 7 Mei 2020

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 234 hits
Sri Mulyani mengatakan mayoritas dana BLT tersebut atau sebesar 86 82 persen disalurkan secara non tunai melalui rekening perbankan sedangkan sisanya diserahkan secara tunai terhadap masyarakat yang tidak memiliki rekening perbankan
Iphone Se Boleh Didapati Melalui Laman Rasmi Apple Bermula 11 Mei Harga Bermula Rm1999

Iphone Se Boleh Didapati Melalui Laman Rasmi Apple Bermula 11 Mei Harga Bermula Rm1999

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 292 hits
Apple hari ini mengumumkan yang mana telefon pintar terbaru mereka iPhone SE akan ditawarkan untuk ditempah melalui laman rasmi Apple bermula daripada 11 Mei 2020 Selain tempahan melalui laman rasmi Apple ia juga akan ditawarkan melalui pen...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris