Ph Syor Gaji Minimum Rm1 200 Pks Diskaun Sewa 50



Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) mengesyorkan kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN) agar melaksanakan pakej ransangan ekonomi yang lebih berani melalui pengumuman khas PM Muhyiddin Yassin pada petang ini.
Dalam satu kenyataan, PH mencadangkan agar pekerja Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) serta rakyat marhaen diberi keutamaan untuk pembelaan.
“Majlis Presiden mencadangkan agar pakej rangsangan ekonomi Perdana Menteri hari ini memberi fokus khusus kepada aspek kebajikan pekerja dan majikan.
“Kami harap majikan dan syarikat-syarikat dapat dibantu agar mereka tidak memecat atau menamatkan perkhidmatan pekerja dan para pekerja dapat diberi gaji yang mencukupi untuk menampung kehidupan keluarga masing-masing di sepanjang PKP berkuatkuasa.
“Disyorkan kerajaan membayar gaji minima sebanyak RM1,200 sebulan kepada semua pekerja PKS dan ke bawah, serta memujuk semua pemilik premis memberikan diskaun 50% kadar sewa untuk 3 bulan dan moratorium selama 6 bulan untuk pembayaran sewa,” kata kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden PKR Anwar Ibrahim, Presiden Amanah Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.
Selain itu, Majlis Presiden PH turut mengecam tindakan kerajaan Melayu PN yang menamatkan pelantikan atau perkhidmatan anggota badan-badan seperti MARA, Majlis Perwakilan Penduduk Wilayah Persekutuan, Yayasan Kebajikan Negara dan sebagainya.
Sehubungan itu, Majlis Presiden mencadangkan PM Muhyiddin mengumumkan sekatan ke atas sebarang tindakan politik sehingga wabak Covid 19 berakhir.
“Kami berpandangan tindakan ini kurang sesuai lebih-lebih lagi sewaktu Perintah Kawalan Pergerakan berkuatkuasa dan negara berhadapan ancaman penularan wabak Covid-19.
“Pada waktu ini, seluruh tenaga rakyat perlu dirangkul dan digabungkan tanpa mengira kaum, agama mahupun fahaman politik untuk melandaikan keluk (flatten the curve) wabak ini serta menyelesaikan kemelut ekonomi yang semakin menjelma. Sebarang tindakan bersifat politik pada waktu ini pasti disalah tafsir dan mengundang amarah rakyat, langsung menghilangkan fokus terhadap usaha memerangi Covid-19 dan memulihkan negara.
“Oleh itu, Majlis Presiden menggesa Perdana Menteri agar segera melaksanakan moratorium tindakan politik. Kita perlu bekerjasama, demi negara.
“Majlis Presiden juga memohon agar ahli parlimen yang dipaksa menjadi pembangkang dilibatkan dengan lebih aktif dalam usaha mengekang penularan wabak.
“Maklumat terperinci Kementerian Kesihatan Malaysia berkenaan jumlah kes positif di setiap kawasan Parlimen sewajarnya dipanjangkan kepada Ahli Parlimen yang mewakili rakyat agar mereka boleh turut membantu,” kata kenyataan itu lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/26872

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Mahu Kerajaan Bayar Gaji Pekerja Rm1 200 Sebulan

Ph Mahu Kerajaan Bayar Gaji Pekerja Rm1 200 Sebulan

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 303 hits
SHAH ALAM Majlis Setiausaha Pakatan Harapan mencadangkan Program Subsidi Upah bagi membayar RM600 sebulan untuk tiga bulan bagi 3 3 juta pekerja dinaikkan kepada RM1 200 sebulan bersamaan kadar gaji minima negara Menurut satu kenyataan yang...
Fraksi Pks Dprd Solo Sumbangkan 2 Bulan Gaji Untuk Penanganan Covid 19

Fraksi Pks Dprd Solo Sumbangkan 2 Bulan Gaji Untuk Penanganan Covid 19

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 145 hits
Kami juga mengajak pejabat dan masyarakat Solo yang mampu untuk ikut serta menyumbangkan sebagian harta untuk penanganan Covid 19 di Solo kata dia
Global Virus Infections Top 200 000 As Nations Tighten Clampdowns

Global Virus Infections Top 200 000 As Nations Tighten Clampdowns

papar berkaitan - pada 19/3/2020 - jumlah : 213 hits
Worldwide fatalities from the new coronavirus have topped 8 000 AFP Photo PARIS The number of global coronavirus infections shot past 200 000 on Wednesday as governments across Europe North America and Asia rolled out tough measures to put ...
Cara Mendapatkan 200 Idea Penulisan Blog Dalam Masa 5 Minit

Cara Mendapatkan 200 Idea Penulisan Blog Dalam Masa 5 Minit

papar berkaitan - pada 20/3/2020 - jumlah : 181 hits
Antara masalah terbesar yang dihadapi oleh para blogger tidak kira lama atau baru ialah untuk mencari idea untuk tulis blog ada yang memerah otak seharian tapi hasilnya menghampakan Kini anda mampu menjana sehingga 200 idea untuk tulis blog...
Covid 19 Hampir 200 000 Dijangkiti Virus Seluruh Dunia Malaysia Catat Kes Tertinggi Di Rantau Asean Kkm

Covid 19 Hampir 200 000 Dijangkiti Virus Seluruh Dunia Malaysia Catat Kes Tertinggi Di Rantau Asean Kkm

papar berkaitan - pada 18/3/2020 - jumlah : 373 hits
Pertubuhan Kesihatan Sedunia mengeluarkan statistik terbaru pada hari ini berkaitan jangkitan COVID 19 di seluruh dunia Menerusi laman Twitter Kementerian Kesihatan Malaysia kematian mencecah hampir 8 000 di dunia dan hampir 200 000 dijangk...
Polda Kalsel Tangkap Kurir Bawa 200 Kg Sabu Asal Malaysia Di Tabalong

Polda Kalsel Tangkap Kurir Bawa 200 Kg Sabu Asal Malaysia Di Tabalong

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 137 hits
Polda Kalimantan Selatan hari ini menggagalkan peredaran sekitar 200 kilogram sabu di kabupaten Tabalong Kalimantan Selatan Seorang pria D ditangkap dan dibawa ke Mapolda Kalimantan Selatan di Banjarmasin
200 Pelarian Rohingya Dipercayai Sertai Himpunan Tabligh

200 Pelarian Rohingya Dipercayai Sertai Himpunan Tabligh

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 230 hits
KUALA LUMPUR 25 Rejab 1441H Jumaat Pertubuhan Hak Asasi Manusia Etnik Rohingya Myanmar Malaysia akan membantu kerajaan Malaysia menangani penularan COVID 19 selepas dipercayai 200 pelarian Rohingya telah menghadiri perhimpunan Tabligh
Jubir Presiden Wisma Atlet Kemayoran Mampu Tampung 22 200 Pasien Corona

Jubir Presiden Wisma Atlet Kemayoran Mampu Tampung 22 200 Pasien Corona

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 203 hits
Juru Bicara Presiden Fadjroel Rachman mengatakan Wisma Atlet Kemayoran yang akan dijadikan rumah sakit darurat penanganan corona dapat menampung hingga 22 200 pasien Kapasitas itu tercapai bila seluruh menara di Wisma Atlet digunakan untuk ...
Kerajaan Rampas Lebih 200 000 Topeng Muka Yang Disorok

Kerajaan Rampas Lebih 200 000 Topeng Muka Yang Disorok

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 227 hits
Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna merampas 223 000 unit topeng muka tiga lapisan berjumlah RM446 000 yang disorok untuk dijual dengan harga lebih tinggi di sebuah premis di Kota Damansara Petaling Jaya KPDNHEP mend...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Beraya Rumah Sis Lin Makan Laksa Sarawak

Ara Johari Delulu Chord

Apakah Pekerjaan Yang Paling Baik

Orang Yang Solatnya Tidak Diterima Allah Baca Supaya Ibadah Solat Kita Tidak Sia Sia

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale