Ph Menilai Keputusan Prn Johor Untuk Tentukan Logo Mana Paling Sesuai



KEADILAN dan Pakatan Harapan (PH) masih dalam tempoh menilai logo manakah yang paling sesuai digunakan dalam pilihan raya.
Menurut Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Johor, Syed Ibrahim Syed Noh, dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor logo mata dianggap mampu menarik pengundi di kerusi kerusi yang ditandingi berbanding logo PH.
“Banyak analisis menyebut apakah logo jadi perkara utama. Kepada akar umbi benar. Mereka beri pandangan dan kita kena dengar. Bahawa guna logo KEADILAN lebih mampu beri kemengan.
“Saya baca satu analisis seolah olah KEADILAN nak pastikan logo parti diterima, satu lagi kata sebenarnya ini hanya suara akar umbi dan isu pengundi luar, peratus pengundi rendah tak dijadikan faktor.
“Sebenarya kita lihat soal logo, peratus keluar mengundi dan suasana pilihan raya. Pada Pilihan Raya Umum (PRU)14 mereka kenal dacing, mata dan roket.
“Dalam PRN Melaka di bandar mudah tetapi kalau luar bandar pengundi keliru antara logo PN dan PH. Mereka tanya mana logo mata? Kita kata inilah logo PH, mereka kata itu logo DAP.
“Jadi perkara macam ini menjadi masalah,” katanya dalam forum maya bertajuk “KEADILAN Logo Sendiri, Obsesi Semberono”, malam tadi.
Kata Ahli Parlimen Ledang itu lagi, isu logo tidak timbul dalam PRU 14 lalu kerana ketika itu matlamat lebih besar adalah untuk menumbangkan BN.
Namun, katanya tokoh tokoh yang sama waktu ini telah pun berpecah dan menubuhkan parti masing masing, mereka mempunyai pendirian yang pelbagai pula.
“Pada PRU lepas satu persetujuan dalam PH semua guna logo mata. Baik DAP, Amanah guna logo KEADILAN. Kita menang.
“Kita masuk PRU pakai logo sama. Kita ada muafakat PH ketika itu (untuk jatuhkan kleptokrat dengan apa logo sekali pun). Bila ada konvensyen yang diumumkan bukan hanya kerusi dan pimpinan tetapi juga prinsip asas seperti reformasi politik, tolak penyelewengan, tatakelola baik. Perkara asas ini menajdi tarikan kepada rakyat beri sokongan ketika itu
“Lepas PRU 14 kerajaan PH memerintah 22 bulan, kemudian dirampas mandat. Selepas itu logo menjadi isu,” katanya.
Mengulas kritikan netizen bahawa PH semakin berpecah atau KEADILAN tidak toleran dalam kerjasama bersama parti pembangkang lain, Syed Ibrahim menganggap hal itu hanya pendapat segelintir pihak, sedangkan hakikatnya berlainan.
“Kita selesai isu kerusi antara PH kemudian baru kita runding dengan pembangkang lain.
“Ada orang kata tak sehaluan. Ini adalah cakap cakap. Sebagai pengerusi negeri saya kena fight untuk kerusi parti, begitu juga Amanah dan DAP. Tawar menwar dan kita justify kerusi yang kita mahu, berkenaan komposisi dan jentera. Kemudian baru kita lihat perbincangan dengan pembangkang lain.
“Ada orang kata kenapa tidak runding dengan Warisan, Pejuang? Sangat menarik politik selepas tumbangnya Umno, meriah rundingan ini. Namun asal pokoknya ialah kembali kepada prinsip asas.
“Contohnya kita tolak salah guna kuasa, tolak lompat parti, setuju rakyat diutamakan, Undi 18 dan lain lain. Kadang kadang yang menjadi fokus ialah perkara tak dipersetujui.
“Bila bincang dengan PH hal ini setuju tetapi bincang dengan Pejuang, Warisan mereka berbeza. Termasuk perkara seperti apa yang ada dalam MoU kerjasama.
“Bunyi macam tak ada persefahaman. Namun kita terbuka, ruang sentiasa ada tetapi kadang kadang ada ego masing masing. Ego ini kena rendahkan dulu dan cari matlamat untuk tumbangkan BN dan PN yang menyebabkan kita dalam keadaan sukar sekarang,” katanya lagi.
Syed Ibrahim turut menyeru kepada pengundi Johor untuk keluar mengundi kerana PRN kali ini dirancang oleh puak kleptokrat dan untuk kepentingan mereka melepaskan diri. Amat malang sekiranya rakyat tidak menolak golongan bermasalah tersebut.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/34110

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kos Sara Hidup Kempen Utama Di Prn Johor

Kos Sara Hidup Kempen Utama Di Prn Johor

papar berkaitan - pada 10/2/2022 - jumlah : 114 hits
Kos sara hidup yang melambung sejak kebelakangan ini tidak mengecualikan bangsa Johor Menurut Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim harga ayam di pasar yang mencecah RM9 sekilogram dan bekalan ayam di kebanyakan tempat di Johor yang...
Prn Johor Anak Jutawan Sertai Muda Curi Tumpuan

Prn Johor Anak Jutawan Sertai Muda Curi Tumpuan

papar berkaitan - pada 10/2/2022 - jumlah : 124 hits
Dian Lee anak kepada taikun hartanah Lee Kim Yew adalah antara ahli baru berprofil tinggi yang menyertai Muda baru baru ini Pembabitannya itu mencuri tumpuan khususnya buat warga maya di media sosial Malah penglibatan anak jutawan itu mence...
Umno Makin Kecut Di Prn Johor

Umno Makin Kecut Di Prn Johor

papar berkaitan - pada 10/2/2022 - jumlah : 121 hits
Umno Makin Kecut Di PRN Johor Ahli Majlis Tertinggi Umno Mohd Puad Zarkashi berkata Pakatan Harapan cuba menumpang imej muda Ikatan Demokratik Malaysia dengan memberi laluan kepada parti itu Katanya perkara itu secara tidak langung diakui m...
Impian Khemah Besar Makin Tercapai Di Prn Johor

Impian Khemah Besar Makin Tercapai Di Prn Johor

papar berkaitan - pada 10/2/2022 - jumlah : 182 hits
Impian Khemah Besar Makin Tercapai Di PRN Johor PKR memaklumkan parti itu menawarkan tiga kerusi untuk ditandingi parti Ikatan Demokratik Malaysia Pengerusi PKR Johor Syed Ibrahim Syed Noh berkata hal itu dibuat selepas kedua dua parti meng...
Kos Prn Johor Rm96 Juta Lebih Baik Guna Untuk Turunkan Harga Ayam Akmal

Kos Prn Johor Rm96 Juta Lebih Baik Guna Untuk Turunkan Harga Ayam Akmal

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 201 hits
Pengumuman Suruhanjaya Pilihan Raya semalam bahawa kos melaksanakan Pilihan Raya Negeri Johor pada Mac ini sebanyak RM96 juta amat mengejutkan Bagi Ahli Parlimen Johor Bahru Akmal Nasir kos sebanyak itu tidak seharusnya dibazirkan sekiranya...
Anak Taikun Hartanah Menyertai Muda Dan Menjadi Calon Prn Johor Cetus Perdebatan Panas Netizen

Anak Taikun Hartanah Menyertai Muda Dan Menjadi Calon Prn Johor Cetus Perdebatan Panas Netizen

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 299 hits
February 10 2022 Dian Lee anak kepada taikun hartanah Lee Kim Yew adalah antara ahli baru berprofil tinggi yang menyertai Muda baru baru ini Pembabitannya itu mencuri tumpuan khususnya buat warga maya di media sosial Malah penglibatan anak ...
2 Menteri Bersatu Masuk Umno Hanya Perang Psikologi Prn Johor Kata Hamzah

2 Menteri Bersatu Masuk Umno Hanya Perang Psikologi Prn Johor Kata Hamzah

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 196 hits
freemalaysiatoday com February 10 2022 2 06 PMHamzah Zainudin berkata perang psikologi orang politik adalah untuk kepentingan parti mereka PUTRAJAYA Setiausaha Agung Bersatu Hamzah Zainudin berkata spekulasi dua menteri daripada parti itu a...
Prn Johor Perang Sebenar Bermula 12 Mac Ini

Prn Johor Perang Sebenar Bermula 12 Mac Ini

papar berkaitan - pada 10/2/2022 - jumlah : 155 hits
KINI tumpuan seluruh rakyat Malaysia akan beralih kepada Pilihan Raya Negeri Johor yang akan dilaksanakan pada 12 Mac depan Pilihan raya itu akan membuka tirainya pada 26 Februari manakala tarikh mengundi awal pada 8 Mac Seramai 2 597 742 p...
The Good The Bad The Ugly Of Diesel Subsidy Cut Beware Of Rm4 Billion Savings Plundered By Opposition Pn

If Economy Is Doing Well Why Don T Malaysians Feel It

As Menuju Bangkrap Lihat Komen Rakyat Dalam Blog Ini

Agong Cuba Selamatkan Orang Melayu Pada 2022

Netizen Tertanya Tanya Apa Kelulusan Calon Pn

Risiko Isteri Cantik

Pertama Kali Kerja Malam

Pakej Rumah Dan Umrah Eksklusif Di Bayu Sutera



Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale

10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3

Pakej Halal Murah Acheh Pulau Sabang Indonesia 4H 3M Tahun 2024


Xochitl Gomez S Legs And Feet In Tights 6

Drama Patung Rascatto

Nadin Amizah Di Akhir Perang Chord

Minyak Telon Khasiat Kegunaannya Untuk Si Kecil

Speed Read A Garage Built Ducati 996 Caf Racer And More

Kisah Wahidun Buruh Bangunan Nabung Rp55 Ribu Setiap Pekan Untuk Berkurban Sapi