Ph Cabar Islam Kemerdekaan Dan Kedaulatan


HARAKAHDAILY 




BANDAR TUN RAZAK: Pemerintahan PH hari ini telah bertindak mencabar tiga teras utama terpenting negara iaitulah kesucian Islam, kemerdekaan Tanah Melayu dan juga kedaulatan pertiwi.

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Rosni Adam berkata, ketika ini berkembang berlaku ‘Malay-bashing’ hingga berani meremehkan Islam yang diamalkan kononnya tidak tulen.

Jawabnya, sejarah telah membuktikan Islam bertapak di Tanah Melayu sejak zaman Saidina Uthman Affan R.A melalui pedagang Arab, bahkan Kesultanan Melayu mempunyai pertalian kekuarga dengan pemerintah Khalifah Turki Uthmaniyah.

Kupasan panjang lebar disyarahnya pada Ceramah Khas dan Pelancaran Muafakat Nasional Peringkat Parlimen Bandar Tun Razak di Tapak Pasar Pagi Jalan Jujur, kelmarin.

“Kita lihat, sejarah kemerdekaan turut dipermainkan apabila diiktirafnya pengkhianat Komunis sebagai pejuang kemerdekaan. Tidak cukup dengan itu, kita melihat kini telah ada konsep ‘Malay-bashing’.

“Juga tindakan-tindakan yang meremeh-remehkan Islam yang kita amalkan kini kononnya tidak tulen,” ujarnya menempelak campur tangan dan kebiadaban serta ganggu-gugat ancaman tersebut.

Perkara tersebut kemuka beliau, antaranya dilakukan Menteri Sumber Manusia, K Kukasegaran yang mendakwa Melayu sebagai bangsa pendatang, sedangkan Kontrak Sosial membuktikan tolak ansur kaum Melayu.

Lantaran itulah seru Dr Rosni, pentingnya generasi hari ini mempelajari sejarah yang sebenar lebih-lebih lagi dalam cabaran terdapat pihak berusaha menggelapkan hakikat sejarah negara.

Turut disuarakan dalam lingkaran isu disebutnya, adalah kebimbangan terhadap ancaman kedaulatan di mana terbaharu kerajaan bertindak mengecualikan visa kepada pelancong dari China dan India.

Apatah lagi katanya, kerisauan terhadap isu hilangnya 95 peratus rekod keluar pelancong dari negara tersebut bersama pelbagai tindakan yang sangat berkaitan dengan masalah dibawa.

Beliau yang juga Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat sempat menyeru hadirin agar bergantung harap hanya kepada Allah walau sehebat mana strategi dirancang.

“Kita perlu jelas bahawa asas perjuangan kita mestilah berlandaskan Al-Quran dan Al-Sunnah dan kita sendiri bersama pada hari ini kerana suruhan Allah untuk bertolong bantu ke arah kebaikan dan takwa.

“PAS sejak awal penubuhannya konsisten memperjuangkan tertegaknya pemerintahan Islam serta hukum-hukumnya di negara ini ke arah mencapai redha Allah.

“Kita mengucapkan tahniah kerana Umno juga telah menzahirkan komitmennya untuk bersama perjuangan kita dengan pindaan perlembagaan mereka yang meletakkan Islam sebab agenda utama,” ucap beliau.

Hadirin juga diseru untuk bangkit bersama Muafakat Nasional kerana ini adalah perjuangan bangsa dan agama untuk generasi akan datang. – HARAKAHDAILY 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/02/ph-cabar-islam-kemerdekaan-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Salahuddin Mengarut Cemburu Umat Islam Bersatu

Salahuddin Mengarut Cemburu Umat Islam Bersatu

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 268 hits
February 6 2020DEWAN Ulamak PAS Pusat menempelak kenyataan YB Salahuddin Ayub yang terus menyemai kebencian kalangan ahli PAS dan Umno khususnya bagi melaga lagakan dua parti terbesar Melayu Muslim di Tanah Air ini Suasana positif penerimaa...
Umat Melayu Islam Tak Ambil Pengajaran

Umat Melayu Islam Tak Ambil Pengajaran

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 344 hits
Dengar sini wahai Orang orang Melayu Islam Jangan kau bunuh singa di kalanganmu atau anjing lawan akan memakanmu MARI KITA BELAJAR DARI GENGHIS KHAN IA ADALAH PELAJARAN YG AMAT BERGUNA UNTUK UMAT ISLAM TERUTAMA ORANG2 MELAYU ISLAM DI MALAYS...
Urus Pekerja Pengguna Ikut Acuan Islam Pas

Urus Pekerja Pengguna Ikut Acuan Islam Pas

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 344 hits
KOTA BHARU PAS selaku Harakah Islamiyah telah menggerakkan kepedulian sosial yang tinggi terhadap masyarakat dalam menyampaikan mesej bahawa Islam adalah cara hidup syumul kata Naib Presiden PAS Dato Mohd Amar Abdullah Menurutnya walaupun d...
Nama Nama Bayi Lelaki Dalam Islam

Nama Nama Bayi Lelaki Dalam Islam

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 713 hits
Bagi yang baru mendapat cahaya mata atau ingin mencari nama nama bayi lelaki dalam Islam bolehlah rujuk senarai penuh dari A hingga Z di bawah ini Senarai berikut disediakan berserta dengan maknanya sekali Jadi bolehlah anda memilih nama ya...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord