Ph Bn Patut Elak Tembung Di Padang Serai


freemalaysiatoday.com
Predeep Nambiar
-November 26, 2022 9:00 AM
PH dan BN kini sudah bekerjasama di peringkat pusat dan sepatutnya seorang daripada calon mereka perlu menarik diri pada pilihan raya Padang Serai.
PETALING JAYA: Salah satu parti bertanding di Parlimen Padang Serai, Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) yang kini bersama dalam kerajaan pusat perlu menarik diri, kata penganalisis.

Fauzi Abdul Hamid dari Universiti Sains Malaysia, berkata ini kerana Perikatan Nasional (PN) yang kukuh sebagai pembangkang, akan menerima kelebihan kesan daripada perpecahan undi sekiranya PH dan BN bertembung sesama sendiri.

Calon dari PH, BN, PN dan Pejuang termasuk bebas bertanding pada pilihan raya itu yang ditangguh susulan kematian calon PH, M Karupaiya, yang meninggal dunia dua hari sebelum pilihan raya umum, pada 19 Nov.

“Saingan di Padang Serai merupakan ujian keikhlasan antara BN dan PH dalam kerajaan perpaduan. Mengapa sibuk memberitahu rakyat anda berjuang untuk kerajaan lebih baik di peringkat pusat, sedangkan bertembung sesama sendiri di kerusi Parlimen?

“Buat gencatan senjata. Selagi mana wujudnya kerajaan perpaduan mereka perlu mempamer semangat setiakawan dan memastikan ia dilakukan. Mereka patut menunjukkan pembentukan kerajaan bersama bukan kerana politik semata-mata.

“Sekiranya mereka berkeras mahu bertanding, tumpuan perlu diberikan kepada undi diterima BN dan PH. Jika gabungan undi antara kedua-duanya lebih daripada PN, pertembungan berlaku hanya sia-sia,” katanya kepada FMT.

Dalam pada itu, penganalisis politik dari University of Tasmania, berkata berkemungkinan BN akan memberi laluan kepada PH memandangkan ia merupakan pertandingan pertama selepas Anwar Ibrahim dilantik sebagai perdana menteri, selain pilihan raya itu boleh digambarkan pertembungan “Anwar lawan PN”.

“MIC bertanding di kawasan itu (di bawah BN), mereka hanya mempunyai satu Ahli Parlimen sahaja, pastinya parti itu akan kalah. Jadi, buat apa bertanding,” soalnya.

Sementara itu, Azizuddin Sani dari Universiti Utara Malaysia, berkata PN mungkin akan menang di Padang Serai sekiranya undi Melayu lebih cenderung memilih gabungan itu, yang turut membabitkan PAS.

“Mungkin perdana menteri perlu turun ke Padang Serai dan menggalakkan rakyat mengundi PH memandangkan mereka kini berkuasa di peringkat pusat. Namun, mungkin PN akan menang,” katanya.

Peguam, Sofee Razak menjadi taruhan PH untuk mempertahankan kerusi berkenaan kekal dalam dikuasai gabungan itu, yang turut bersaing dengan Sivaraj Chandran (BN), Azman Nasrudin (PN), Hamzah Abdul Rahman (Pejuang) dan bebas, K Sreanandha Rao.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/11/ph-bn-patut-elak-tembung-di-padang-serai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Victory In Padang Serai Will Inject New Spirit Into Bn Sivarraajh

Victory In Padang Serai Will Inject New Spirit Into Bn Sivarraajh

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 116 hits
A BN victory in the Padang Serai parliamentary seat in the 15th general election is expected to inject a new spirit into its members and leaders nationwide BN candidate C Sivarraajh said that although the political situation is still uncert...
New Allies Ph Bn Told To Avoid Padang Serai Clash

New Allies Ph Bn Told To Avoid Padang Serai Clash

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 92 hits
PH and BN having tied the knot at the federal level they need to decide whose candidate steps aside in the Padang Serai polls PETALING JAYA Since Pakatan Harapan and Barisan Nasional are partners in the new federal government one of them sh...
Umno Perlu Bangkit Di Padang Serai Kata Shahril Hamdan

Umno Perlu Bangkit Di Padang Serai Kata Shahril Hamdan

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 124 hits
malaysiakini comPilihan raya kecil Parlimen Padang Serai adalah peluang untuk Umno membersihkan imejnya dan memacu kebangkitan dalam politik kata bekas ketua penerangan Umno Shahril Hamdan hari ini Umno perlu bangkit kerana menurutnya PRK P...
Ge15 Padang Serai Pn To Rile Up Voters To Send Signal Objecting Ph Bn Illegal Marriage

Ge15 Padang Serai Pn To Rile Up Voters To Send Signal Objecting Ph Bn Illegal Marriage

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 120 hits
PN candidate Datuk Azman Nasrudin said many voters felt they were cheated by PH and BN which had earlier denied a secret pact ahead of the 15th General Election last Saturday NSTP DANIAL SAADPADANG SERAI Perikatan Nasional is out to turn th...
Awani Ringkas Tiada Cuti Khas Hari Pengundian Parlimen Padang Serai

Awani Ringkas Tiada Cuti Khas Hari Pengundian Parlimen Padang Serai

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 183 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Berita lanjut di http grid astroawani com Astro AWANI LIV...
We Won T Budge From Padang Serai Ph Hopeful Tells Bn

We Won T Budge From Padang Serai Ph Hopeful Tells Bn

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 137 hits
Pakatan Harapan will not drop out of the race in Padang Serai says its candidate Sofee Razak Sofee said PKR considers Padang Serai one of its traditional seats having held it since 2008 He was responding to Barisan Nasional s candidate C Si...
Kami Tak Berganjak Dari Padang Serai Ph Beritahu Bn

Kami Tak Berganjak Dari Padang Serai Ph Beritahu Bn

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 211 hits
freemalaysiatoday com November 28 2022 3 04 PMSofee Razak ketika kempen Pakatan Harapan di Sungai Seluang Kulim KULIM Pakatan Harapan tidak akan berganjak daripada pertembungan di Padang Serai kata calonnya Sofee Razak Sofee berkata PKR men...
Tudia Calon Ph Bn Parlimen Padang Serai Bercakaran Isu Tarik Diri

Tudia Calon Ph Bn Parlimen Padang Serai Bercakaran Isu Tarik Diri

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 223 hits
Calon PH BN Parlimen Padang Serai bercakaran isu tarik diriPerikatan Nasional meletakkan Datuk Azman Nasruddin sebagai calon bagi Parlimen Padang Serai Calon Pakatan Harapan dan Barisan Nasional bertelagah sesama sendiri berhubung siapa yan...
Dr Sofee Razak Sah Calon Ph Padang Serai

Dr Sofee Razak Sah Calon Ph Padang Serai

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 96 hits
Penamaan calon Pilihan Raya Kecil Padang Serai Kedah sempurna dilakukan pagi ini Pakatan Harapan kekal mencalonkan Dr Mohamad Sofee Razak 47 sebagai calon di kerusi tersebut sebagaimana diumumkan malam tadi Dr Sofee yang merupakan seorang p...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote