Petua Hilangkan Bau Tahi Kucing Dan Elak Kucing Berak Merata Rata


Kucing berak merata-rata dan kencing sesuka hati sama ada di dalam rumah atau di luar rumah pasti akan meninggalkan bau yang sangat busuk dan hancing sehingga menyebabkan kita tidak selesa untuk melakukan tugas dan aktiviti harian. Inilah tabiat kucing jika dia membuang najis tentu masih di tempat sama walau berpuluh kali anda membersihkannya
Sebenarnya, sebagai seorang pembela kucing anda wajib tahu cara urus najis kucing dan cara mengajar kucing buang najisnya di tandas atau sekurang-kurangnya petua elak kucing berak di tempat yang sama sebaiknya di tempat yang dikhaskan untuknya untuk membuang segala kekotoran.

Mulai sekarang, anda semua tidak perlu lagi rungsing memikirkan masalah kucing berak kerana perkongsian daripada Puan Ella Ahmad ini mungkin sedikit sebanyak akan membantu menyelesaikan masalah anda iaitu cara hilangkan bau kencing kucing di rumah. Jom ikuti apakah yang dikongsikan wanita ini.
Petua Urus Kucing Berak Merata-rata
Kencing atau tahi kucing bersepah-sepah dekat garaj kereta. Pernah tak jadi macam ni? Yang letak air merah (air sirap) dalam botol dah tak jalan. Kucing sekarang dah sekolah.

Ok, saya nak kongsi apa yang saya buat supaya kucing-kucing ini tak berak dan tak kencing lagi dekat garaj kereta. Resepi ini saya buat sendiri mengikut logik akal dan resepinya sangat mudah dan simple.
Bahan-bahan dan caranya:

1. 7 hingga 10 titis cuka makan (pada firasat saya, bau dia masam dan busuk, so kucing tak suka nak kencing atau berak kat tempat yang telah disembur itu).
2. 1/4 penutup pelembut kain (tak kisahlah brand apa, sebab nak bagi wangi sikit je. Sebab kalau letak cuka saja, nanti bau busuk, kalau letak pelembut kain ni, wangilah sikit baunya).
3. Air paip (agak-agak lah sampai penuh bekas spray seperti dalam gambar).

Haa, semua bahan dah dicampurkan dalam ni, goncang-goncangkan, dah boleh spray kat tempat mana yang kucing suka berak atau kencing. Alhamdulillah setakat ni, garaj kereta saya dah bebas bau kencing kucing. Kalau tak, buka je sliding door rasa nak pengsan.
Spray la dua hari sekali. Kalau rajin, spray hari-hari pun tak pe, selamat mencuba semua.
Petua Elak Kucing Berak Sesuka Hatinya

Berikut adalah antara petua untuk mengelakkan kucing berak di merata tempat sesuka hatinya yang dikongsikan netizen di Facebook.
1. Jika anda terlihat tempat di mana kucing anda baru sahaja berak, anda perlu membersihkannya segera. Kucing cenderung pergi ke tempat yang sama berulang-ulang kali. Oleh itu anda perlu bertindak segera. Setelah bersih, bilas dengan menggunakan sedikit air dan cuka. Cuka membantu menghilangkan bau yang tidak menyenangkan.
2. Sediakan kawasan yang berpasir untuk kucing dan ajarkan mereka untuk menggunakannya dengan kerap. Kebanyakan kucing mempunyai kebolehan belajar dengan agak cepat.
3. Bau dari serai tidak disukai kucing. Anda boleh membeli beberapa produk berasaskan serai atau serai wangi di pasaraya berdekatan dan semburkan di kawasan di mana kucing sering berak di dalam rumah. Anda juga boleh letakkan sahaja di tempat yang strategik seperti di dalam bilik atau di dapur.
Petua Halau Kucing Buang Najis di Halaman Rumah
Kepada mereka yang rungsing dengan keadaan kucing yang sering melepaskan hajatnya di depan rumah, di halaman, di kawasan bercucuk tanam dan sebagainya. Ini adalah petua yang berkesan yang dikongsikan oleh Puan Rose Eima bagaimana beliau dapat menghalau kucing berak di tempat-tempat yang tidak sepatutnya.

Menurut beliau, jika kucing anda suka membuang najis di tempat yang disebutkan tadi, anda hanya perlu menggunakan buah limau kasturi beberapa biji dan diperah airnya serta dimasukkan ke dalam bekas spray sebelum disemburkan ke tempat di mana kawasan yang selalu adanya najis kucing yang menandakan haiwan ini sering membuang di kawasan tersebut.

Dengan mengamalkan petua ini katanya, masalah tersebut dapa diselesaikan dengan jayanya. Tiada lagi masalah kucing berak, najis berbau dan sebagainya. Sebaiknya diamalkan secara kerap jika anda mempunyai bilangan kucing yang banyak. Insha Allah tiada lagi bau yang tidak menyenangkan.
Cara Melatih Kucing Agar Membuang Di Tempatnya
Berikut kami kongsikan tutorial untuk mereka yang ingin mengajar kucing supaya tidak membuang najisnya merata-rata.

Semoga perkongsian artikel berkaitan dengan petua kucing berak merata ini akan membantu semua pemilik kucing menyelesaikan masalah ini dengan segera. Semoga bermanfaat.
sumber : memorikini.com
The post Petua Hilangkan Bau Tahi Kucing Dan Elak Kucing Berak Merata-rata appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/petua-hilangkan-bau-tahi-kucing-dan-elak-kucing-berak-merata-rata/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Petua Mujarab Orang Kampung Hilangkan Kayap Rileks Media

Petua Mujarab Orang Kampung Hilangkan Kayap Rileks Media

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 489 hits
Kayap atau lebih dikenali dalam istilah perubatan sebagai herpes zoster adalah sejenis jang kitan viral pada kulit Ia menyebabkan radang dengan tompok tompok merah atau gelembung air pada permukaan kulit yang kadangkala amat menya kitkan Ja...
15 Petua Cara Hilangkan Sakit Gigi Menurut Google

15 Petua Cara Hilangkan Sakit Gigi Menurut Google

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 770 hits
Sakit gigi merupakan satu masalah atau kesakitan yang tidak boleh dibendung dengan dipujuk oleh pasangan mahupun sesiapa saja Jangan buat hal dengan orang yang sedang merana dek sakit gigi silap hari bulan boleh kena tumbuk Kebiasaannya sak...
Petua Elak Tanda Penuaan Elok Sangat Ibu Turunkan Amalan Ni Pada Seisi Keluarga Rileks Media

Petua Elak Tanda Penuaan Elok Sangat Ibu Turunkan Amalan Ni Pada Seisi Keluarga Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 375 hits
Mengimpikan kelihatan muda daripada usia sebenar tentunya ramai mahukannya Lazimnya kita juga sedar untuk kekal nampak muda dan cantik pastinya ada rutin penjagaan wajah harus diamalkan Selain penjagaan dari luaran amalan pemakanan dan gaya...
Guna Belimbing Buluh Antara Petua Hilangkan Masalah Kelimumur

Guna Belimbing Buluh Antara Petua Hilangkan Masalah Kelimumur

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 539 hits
Bagaimana cara paling mudah untuk hilangkan masalah rambut kelemumur Pakai shampoo pun masih belum hilang Jangan risau kami ada sediakan 4 petua mudah yang dikongsi dari portal abangterlajaklaris korang boleh cuba okay Jom kita tengok apa 4...
Petua Hilangkan Sakit Perut Masuk Angin Dengan Halia Atau Bawang Putih

Petua Hilangkan Sakit Perut Masuk Angin Dengan Halia Atau Bawang Putih

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 1439 hits
Semalam aku sakit perut Masuk angin rasanya Mebi sebab aku tak makan tengahari Perut kosong Tu yang angin bedesup masuk tu Sakit dia Ya Allah Sakit sangat Bahagian dalam perut belah kiri aku ni macam ditarik tarik Dia elok kejap sakit balik...
Elak Kucing Kesayangan Kencing Ditempat Sama Letak Air Botol Berwarna Rileks Media

Elak Kucing Kesayangan Kencing Ditempat Sama Letak Air Botol Berwarna Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 423 hits
Masalah kucing yang kencing di dalam rumah memang buat kita marah dan tertekan Kalau sekali sekala tak mengapa kalau setiap hari kencing pada tempat yang sama boleh buat kita rasa marah Lagi pula kalau kencing pada karpet sofa atau tilam la...
Petua Petua Tradisional Menghilangkan Bau Nafas Dan Mulut

Petua Petua Tradisional Menghilangkan Bau Nafas Dan Mulut

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 253 hits
Anda mungkin pernah mengalami bau mulut dan nafas anda berbau Perbualan anda akan menjadi terbatas sewaktu bersama teman teman anda Cubalah petua petua tradisional di bawah ini SIRIHSirih adalah antiseptic yang baik bagi mengatasi bau mulut...
Petua Hilangkan Cacing Pada Anak Kecil Dan Bayi Hanya Gunakan 3 Bahan Asas

Petua Hilangkan Cacing Pada Anak Kecil Dan Bayi Hanya Gunakan 3 Bahan Asas

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 589 hits
Kecacingan sebenarnya lebih mudah berlaku kepada anak kecil dan bayi Jika tak dirawat segera bimbang boleh membawa kepada masalah penyakit lain seperti kekurangan mineral vitamin kelewatan tumbesaran anemia dan kerosakan usus Kebiasaannya a...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision