Pertemuan Tunjukkan Ketidakpuasan Hati Merajuk Dan Macam Nak Ugut



Norman Radzuan

Tengah berehat selepas Asar kwan kirim gambar ini. Saya balas mesej tunggu ptg nanti baru nak komen. Saya katakan pertemuan ini lebih kpd nak tunjukkan kepada Anwar Ibrahim dan PKR... kami berempat bergabung... kamu seorang atau PKR sendirian... jadi pilih mahu ikut bersama kami atau tidak?
Ia hanya perang psikologi yg kebudak budakan. Ia nampak hebat tapi sebenarnya bodoh. Baru saya faham kenapa dulu dikatakan Istana, BN dan PAS kurang senang dgn Khalid Samad... sekarang baru saya faham kenapa.
Dalam perjumpaan ini yg nampak hebat atau mempunyai kekuatan ialah DAP dan kedua ialah Warisan. Amanah dan Bersatu Hitam saya rasa jika berlaku PRU 15 mereka masing-masing mungkin tinggal hanya satu kerusi atau telur ayam.
Syafie Apdal hadir kita faham kerana kedudukannya tanpa sokongan DAP di Sabah beliau akn jatuh bila2 masa sebagai KM. Jadi kita tolak tepi kenapa kehadiran Syafie Apdal di situ tak lain tak bukan demi 'survivor' politik peribadinya. 
Tun sendiri tahu mana mungkin Bunga Hitam akn memenangi hati rakyat bila meletakkan Syafie Apdal sebagai PM. Sentimen org Melayu Semenanjung berbeza dlm soal ini.
Cuma saya melihat apakah yg difikirkan LGE? Mat Sabu saya tak hairan sgt kerana yg tahu tahulah kenapa dia terpaksa follow DAP. Cuma sebagai pemerhati politik saya hairan dgn pendekatan DAP. 
DAP tahu Tun dahulu adalah org di belakang Perhimpunan Kongres Melayu. Malah dlm rakaman audio pemimpin DAP sendiri ada mendengar Tun kata dia tak suka DAP. Lebih teruk Tun sendiri memang berniat hendak meninggalkan PH. Jadi bagaimana DAP mahu memilih Tun kembali???
Bangsa Cina selalunya hebat berfikir tetapi dlm bab ini kita tertanya tanya mengapa ceteknya cara berpolitik LGE. Itu yg menjadi tanda tanya sb politik org Cina selalunya jauh kedepan. 
Adakah ia perangkap kpd DAP utk meningkatkan kembali kepercayaan kaum Cina kpd MCA seperti dulu. Sb org UMNO sendiri mengatakan kemungkinan Tun sebenarnya mengawal PN dan PH.
Tanya saya adakah gabungan ini menggerunkan? Jawapan saya gabungan ini sukar mendapat sokongan org Melayu. Melayu desa telah dikuasai UMNO dan PAS. Melayu bandar telah dikuasai PKR.
Jika berlaku pertandingan 4 penjuru samada gabungan Bunga Hitam, PN, PKR dan BN... saya melihat BN akn mendapat kerusi yg paling byk. Bunga Hitam mungkin memperolehi kerusi yg agak byk itu pun daripada DAP. Adakah org Melayu mahu serahkan kuasa pada DAP menguasai mereka. Ia hanya sekadar utk memenuhi politik peribadi Tun.
Jujur saya katakan Amanah tiada kekuatan. Malah boleh dianggap parti ini seperti parti Gerakan. Contoh di Manjung atau DUN Pasir Panjang. DUN Pasir Panjang keahlian Amanah hanya sekitar 500 org ketika itu. Tetapi DUN Pasir Panjang dimenangi Amanah dgn memperolehi 14 ribu lebih undi.
Dari mana datangnya jumlah tersebut? Ia dtg dari penyokong Melayu PKR 30% dan pengundi atas pagar. Malah setahun selepas PRU 14 saya difahamkan keahlian Amanah terus perlahan.
Crowd puller tiada dalam Amanah. Cuba bayangkan jika Anwar Ibrahim, Rafizi Ramli, Ezam Mohd Nor, Saifuddin Nasution dibawa satu pentas... bagaimana sambutannya nanti. 
Khalid Samad jika berlaku PRU hujung tahun ini... S Alam dikuasai Melayu PKR. Dia juga akn mengucapkan selamat jalan dunia politik atau boleh lah membebel dekat Channel TV Media Sosial.
Jadi disebabkan itu saya katakan jika berlaku pertandingan 4 penjuru. Bunga Hitam, PN dan PKR akn tewas teruk kpd BN. Seronok tgk kecerdikkan, pengkhianatan dan kebodohan orang politik.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/07/pertemuan-tunjukkan-ketidakpuasan-hati.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Macam Nak Beli Coffee Maker

Macam Nak Beli Coffee Maker

papar berkaitan - pada 18/7/2020 - jumlah : 183 hits
Master gemar minum kopi Sebab tu Master minum Nescaf Nescaf adalah jenama kopi segera yang terkenal di Malaysia Nescaf memudahkan penggemar kopi menikmati kopi dengan cepat Walaupun sedimikian ada penggemar kopi yang tidak suka minum kopi s...
Macam Mana Nak Kenal Ejen Hartanah Kaki Kelentong

Macam Mana Nak Kenal Ejen Hartanah Kaki Kelentong

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 307 hits
Sekarang ni bersepah sepah yang akui diri mereka sebagai ejen hartanah berlesen Cuma korang kena berjaga jaga Ada sesetengah daripada golongan ni ada niat nak ambil duit korang dengan cara menipu Ada banyak kes penipuan jual beli hartanah y...
Anak Sembelit Buat Mak Susah Hati Kenali Punca Dan Cara Nak Atasi Memang Membantu

Anak Sembelit Buat Mak Susah Hati Kenali Punca Dan Cara Nak Atasi Memang Membantu

papar berkaitan - pada 18/7/2020 - jumlah : 448 hits
Masalah anak sembelit memang boleh buat hidup seorang ibu jadi susah hati Siapa tak risau bila setiap kali nak buang air besar anak akan menangis sekuat hati sampai merah muka dan meneran bersungguh sungguh tapi najis tak keluar juga Rasany...
Abah Nak Cuba Boleh Ramai Tersentuh Hati Bapa Ini Pinjam Jubah Konvokesyen Anak

Abah Nak Cuba Boleh Ramai Tersentuh Hati Bapa Ini Pinjam Jubah Konvokesyen Anak

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 1193 hits
Istiadat konvokesyen merupakan satu majlis yang berprestij dan disambut secara meriahnya di setiap universiti Gambar adalah sekadar hiasan Image via Majlis Konvokesyen diadakan bagi memberi pengiktirafan dan penghargaan kepada para graduan ...
Lelaki Ini Puas Hati Dapat Renovate Rumah Arwah Mak Dari Teres Biasa Jadi Macam Kondo Mewah

Lelaki Ini Puas Hati Dapat Renovate Rumah Arwah Mak Dari Teres Biasa Jadi Macam Kondo Mewah

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 335 hits
Siapa sangka rumah usang peninggalan mak ayah bertukar bagai rumah yang mewah dan elegen Kalau dah tangan kreatif dan idea yang inovasi memang mudah untuk capai sebuah rumah idaman korang Perkongsian ini daripada seorang lelaki melalui lama...
Nak Lawan Dengan Ph Ka Sampai Macam Ni

Nak Lawan Dengan Ph Ka Sampai Macam Ni

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 198 hits
Tengku SyafirullahLawan dengan calon BEBAS bukan dengan RAKSASA tapi tu dia sampai begini sekali dia punya kempen Mereka dah baca yang calon BEBAS kali ni fight Bukan anak ayam itu pasal mereka gerak semua jentera turun chini berkempen maca...
Tak Sedap Hati Nak Join Party

Tak Sedap Hati Nak Join Party

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 275 hits
Assalamualaikum guyss Jumaat telah kembali Teringat kata2 ni Kita menjalani perintah agama bukan pun lama sangat bila ditakdirkan petang ni kita meninggal maka setakat itu sajalah kita perlu menjalaninya Ya la kannn Mari perbanyakkan selawa...
Syed Saddiq Bangun Cuba Nak Mencelah Tun M Sekali Noh Omar Persenda Ayat Dia Buat Ramai P4nas Hati

Syed Saddiq Bangun Cuba Nak Mencelah Tun M Sekali Noh Omar Persenda Ayat Dia Buat Ramai P4nas Hati

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 473 hits
Payah sangat ke nak tutup mulut sekejap saja dan dengar apa yg dia cakap Syed Saddiq Bangun Cuba Nak Mencelah Tun M Sekali Noh Omar Persenda Ayat Dia Buat Ramai P4nas Hati
Nak Marah Ke Nak Gelak

Nak Marah Ke Nak Gelak

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 411 hits
Assalamualaikum Hari ini baru sempat nak mencoretkan sesuatu kat blog sendiri Biasa kalau hari kerja Cik Nor letak link drama jer Nak buat macam mana kena bangun awal sebab pukul 6 45 pagi Cik Nor kena ada kat tempat kerja dah Cik Nor kerja...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang

Saravanan Takes Dig At Unity Govt While Stumping For It

Absolute Power Corrupts Absolutely

Ffp Membantu Menangani Isu Gaji Dalam Bola Sepak Tempatan