Pertama Kali B I Janji Datang Kl Lagi




DALAM keghairahan ramai penghibur antarabangsa beraksi di Malaysia, kesetiaan peminat tegar terhadap penyanyi K-pop, B.I tetap ampuh apabila tiket konsert jejaka tampan itu ‘sold out’.
Rancak dan lincah. Itu istilah tepat bagi menggambarkan persembahan hebat B.I atau nama sebenarnya Kim Han-bin menerusi 2024 B.I Concert Tour Hype Up In Kuala Lumpur yang menghimpunkan penonton kebanyakannya terdiri daripada Gen Z.
Gelanggang Mega Star Arena menjadi saksi persembahan cemerlang konsert solo sulung B.I di negara ini yang disambut gema suara pemujanya sebaik sang penyanyi membuka langkah menguasai pentas sekali gus melunaskan impian lama terpendam.
Tepat pukul 6 petang, kemunculan B.I disambut sorakan lebih 3,000 peminat, barangkali terlalu teruja kerana sudah lama menantikan momen bersejarah itu berlangsung depan mata.
Meskipun bergelar bintang global, B.I kekal santai dan tidak berlebihan, hanya menggayakan dua persalinan sepanjang konsert iaitu kemeja-T dan jeans, malah persalinan keduanya sekadar berseluar pendek, namun tetap kelihatan ‘fancy’.
Konsert berdurasi tiga jam itu meriah dengan jeritan penonton yang merancakkan lagi momentum konsert.
Rancak
Menyanyikan lebih 30 lagu, bekas anggota kumpulan iKON itu seakan-akan berperang di atas pentas memberikan yang terbaik buat ribuan peminatnya.
B.I membuka tirai persembahan dengan lagu Michelangelo diikuti Alive, One and Only, Waterfall, Illa Illa, Loved, Numb dan 4 Letters.
Enggan membiarkan peminat menunggu lama, lelaki tinggi lampai itu mempersembahkan BTBT, antara single yang menjadi kegemaran ramai sejak diterbitkan dua tahun lalu.
HAMPIR keseluruhan lagu ada elemen rap seiring tarian kompleks, B.I tetap ampuh memberikan persembahan terbaik tanpa kelihatan lelah. Tidak memberi peluang penonton berehat walau sejenak, penyanyi berusia 27 tahun itu berjaya membuat audiens terus ‘menggila’ menikmati seleksi rancak Keep Me Up, Got It Like That dan Remember Me.
Tambah menarik, B.I turut mengundang penyanyi Leo untuk beraksi bersamanya. Selepas berduet menerusi lagu Pretty Plzzz, Leo kemudian mengambil alih pentas menyanyikan lagu Come Closer dan Farewell.
B.I kemudian kembali mengalih alih pentas sekali gus menderaskan semula adrenalin penonton menerusi menerusi lagu Tasty, To Die, TTM, Flame, Lover, Born Hater dan Smoke.
Sebelum mendendangkan lagu Nineteen dan Die For Love, B.I turun dari pentas untuk bermesra dengan penonton sekali gus menghangatkan lagi suasana konsert tersebut.
B.I membuktikan bahawa bukan semua bintang K-pop sukar didekati, malah melanggar semua protokol ketat semata-mata mahu berinteraksi dengan peminat.
MESKIPUN dendangan lagu-lagu hits B.I berbelit lidah untuk dialunkan, itu bukan penghalang untuk penonton turut sama menyanyi sepanjang konsert berlangsung. “Terima kasih kerana hadir ke konsert saya, kalian memang cinta hati saya.Saya dah kotakan janji untuk buat persembahan di Malaysia, teruskan menyokong karier dan karya saya.
“Saya janji akan datang ke sini (Kuala Lumpur) lagi selepas ini,” ujarnya ketika dikerumuni peminat.
Tidak keterlaluan jika dikatakan konsert malam itu sememangnya berkualiti tinggi, selain mempamerkan keaslian aura bintang yang tidak mungkin mampu diciplak idola K-pop lain.
Energi membuak-buak
Mendendangkan lagu yang hampir keseluruhannya mempunyai koreografi, bintang kelahiran Goyang-si itu tidak sedikitpun menunjukkan rasa penat, malah tenaganya sentiasa memuncak.
Lebih mengujakan, B.I turut mempersembahkan beberapa demo lagu yang masih dalam proses rakaman untuk diperdengarkan kepada peminat buat julung kalinya.
Walaupun masih belum siap sepenuhnya, dia berjanji dendangan tersebut bakal dilancarkan tidak lama lagi.
2024 B.I Concert Tour Hype Up In Kuala Lumpur, sebuah pentas sulung bukti keampuhan dan kredibiliti B.I sebagai penyanyi dalam kelas tersendiri meskipun tanpa iKON. – Fi ENTERTAINMENT Energi luar biasa ditunjukkan idola bermata sepet itu turut membuktikan dia mampu mendunia tanpa sokongan iKON.
Segmen ‘encore’
Tidak berundur tanpa lagu wajib, All Shook Up, Beautiful Life dan Cosmos, sebagai seruan buat semua peminat rap galau, suara penonton bergema mengikut bait lirik lagu yang sudah sebati di jiwa.
Tidak hairan jika B.I memberi ‘amaran’ bahawa segmen ‘encore’ bakal dipanjangkan dan mengizinkan peminat untuk pulang jika ada yang kepenatan.
Sebagai penutup keseluruhan konsert, mood rancak ‘cucuk langit’ diakhiri dengan lagu Encore Ment dan Re-Birth yang membuatkan atmosfera Mega Star Arena riuh dan bingit.
Jujur, meskipun konsert genre sebegini bukanlah ‘jiwa’ penulis tetapi kualiti yang dipamerkan jejaka bersuara seksi itu tidak dapat disangkalkan lagi dan sememangnya hebat.

 
 
 
 




Source link
The post Pertama kali, B.I janji datang KL lagi! appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/pertama-kali-b-i-janji-datang-kl-lagi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pertama Kali Lee Sangyi Dilamar Terajui Drama Romantik Ceo S Menu

Pertama Kali Lee Sangyi Dilamar Terajui Drama Romantik Ceo S Menu

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 96 hits
Lee Sang yi bakal menerajui drama baru Artikel Berkaitan Merupakan drama susulan dari Because I Want No Loss drama bertajuk CEO s Menu menceritakan tentang seorang CEO yang jatuh cinta dengan pakar diet syarikatnya Lee Sang yi dilamar untuk...
Family Camping Journey Tokba Campsite Kami Datang Lagi Nak Tahu Kenapa Kami Datang Untuk Kali Ke 3

Family Camping Journey Tokba Campsite Kami Datang Lagi Nak Tahu Kenapa Kami Datang Untuk Kali Ke 3

papar berkaitan - pada 2/7/2024 - jumlah : 114 hits
Assalamualaikum Camping untuk permulaan tahun baru 2024 kami ke nbsp Tokba Campsite sekali lagi Ini kali ketiga kami repeat tempat yang sama dan kali nie kali pergi camping secara solo family Kalau sebelum nie group kami ramai paling ramai ...
Pertama Kali Kami Naik Kerata Kabel Di Awana Skyway Ada Pengalaman Seram Yang Tak Dapat Kami Dilupakan

Pertama Kali Kami Naik Kerata Kabel Di Awana Skyway Ada Pengalaman Seram Yang Tak Dapat Kami Dilupakan

papar berkaitan - pada 12/7/2024 - jumlah : 136 hits
Assalamualaikum Hari kedua kami nak naik puncak Genting Highlands Selepas check out nbsp Swiss Garden Hotel amp Residences Genting Highlands hotel kami terus ke nbsp Awana SkyCentral untuk parking kereta di situ Korang jangan risau tempat p...
Pertama Kali Dalam Sejarah Merek Hp Ini Resmi Dipakai Dalam Esports World Cup 2024

Pertama Kali Dalam Sejarah Merek Hp Ini Resmi Dipakai Dalam Esports World Cup 2024

papar berkaitan - pada 7/7/2024 - jumlah : 199 hits
BloggerBorneo com Jika sebelumnya ASUS selalu menjadi pilihan dalam setiap perhelatan event esports di dunia dengan HP gaming ASUS ROG Phone nya maka di tahun 2024 ternyata merek smartphone ini yang dipilih secara resmi dalam Esports World ...
Macam Maknya Jisung Lee Boyoung Pertama Kali Dedah Wajah Anak Perempuan

Macam Maknya Jisung Lee Boyoung Pertama Kali Dedah Wajah Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 16/7/2024 - jumlah : 83 hits
Bukan senang nak tengok Lee Bo young Jisung mendedahkan wajah anaknya Artikel Berkaitan Terbaru pelakon wanita itu telah berkongsi beberapa foto di Instagram di mana dia sedang menikmati percutian bersama keluarga di pergunungan Alps kini F...
Laluan Jalan Batang Kali Ke Genting Di Buka Semula Bermula Jam 3 Petang Esok

Laluan Jalan Batang Kali Ke Genting Di Buka Semula Bermula Jam 3 Petang Esok

papar berkaitan - pada 1/7/2024 - jumlah : 178 hits
KUALA LUMPUR Laluan B66 Jalan Batang Kali menuju ke Genting yang ditutup susulan tragedi tanah runtuh di tapak perkhemahan Father s Organic Farm hampir dua tahun lepas akan dibuka semula esok JKR Hulu Selangor dalam kenyataan hari ini memak...
Umno Tidak Akan Masuk Lubang Biawak Dua Kali Puad Zarkashi

Umno Tidak Akan Masuk Lubang Biawak Dua Kali Puad Zarkashi

papar berkaitan - pada 1/7/2024 - jumlah : 174 hits
utusantv comOleh July 1 2024Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Dr Mohd Puad ZarkashiAHLI Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi menolak kemungkinan UMNO akan kembali bekerjasama dengan Pas dalam pentas politik negara Ma...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Latih Anak Pilih Satu Barang Saja Di Kedai Rm2 Biar Anak Belajar Kawal Diri

Ajal Menjemput Ketika Berniaga Wanita Maut Dihempap Pokok

Sentiasa Mencari Petunjuk Allah

Belajar Jahit Smocking Definisi

Jahit Sendiri Seluar Santai Anak Anak

Pernah Gagal Dalam Beberapa Program Realiti Farhan Mustapha Kini The Grand Champion Gimme The Mic Malaysia