Pertahan Dun Penanti Dari Kemaraan Pn Tugas Mencabar Ustaz Rosidi




 Oleh: Abdullah Zaid

Dalam memastikan kemenangan, Pakatan harapan (PH) mempertaruhkan muka baru di DUN N12 Penanti sebagai strategi untuk menarik hati pengundi.

Berlatar belakangkan agamawan, Rosidi Hussain atau lebih dikenali sebagai Ustaz Rosidi tidak asing lagi buat pengundi di Penanti yang mengenalinya sebagai penceramah di masjid mahupun surau.

Imej Ustaz Rosidi dianggap kuat menghadapi propaganda Pas seolah olah golongan agamawan tidak berminat kepada Kerajaan Perpaduan yang 'diragui' keimanannya.

"Seminggu saya berkempen di kampung dan kawasan tumpuan, rata-rata masyarakat termasuk anak muda mengenali saya kerana pengalaman saya sebagai seorang pengajar untuk kuliah di masjid atau surau sekitar ini.

"Jadi ia tidak menjadi satu masalah untuk memperkenalkan diri saya sebagan calon Pakatan Harapan," katanya ketika ditemui Suara Keadilan.

Ditanya mengenai kerjasama jentera PH dan Barisan Nasional (PH-BN) di Penanti, Ustaz Rosidi berkata semangat kekitaan jelas terzahir dengan baik terutamanya pada waktu berkempen.

Beliau berharap semangat tersebut akan diterjemahkan sebagai undi pada 12 Ogos nanti kerana berdasarkan keputusan Pilihan Raya Umum ke 15 lalu gabungan undi diperolehi PH dan BN akan memastikan kemenangan calon dan menidakkan kemaraan PN.

"Pada saya semangat itu berjaya diterjemahkan melibatkan akar umbi yang mana mereka juga mengambil tugas-tugas jentera seperti pemasangan bendera di sekitar DUN Penanti.

"Kita juga mengadakan siri perbincangan dan perjumpaan di antara pemimpin UMNO kawasan yang turut disertai pemuda dan wanita," ujarnya lagi.

Justeru, berbekalkan semangat ‘Penanti Terbaik’ beliau yang juga seorang peguam syariah dan sivil itu menyeru agar pengundi DUN tersebut memberi peluang kepadanya menerajui kerusi itu.

"Setakat ini saya ada membawa tujuh manifesto untuk DUN Peranti.

"Tekad ini mampu direalisasikan dengan adanya sokongan rakyat dan Kerajaan Perpaduan di peringkat Persekutuan," jelas beliau lagi.

Terdahulu, Pada Pilihan Raya Ke-14 (PRU) kerusi DUN Penanti dimenangi oleh Dr Norlela Ariffin yang memperoleh majoriti 2,944 undi menewaskan lagi dua pencabarnya.

Penanti merupakan salah satu DUN dalam parlimen Permatang Pauh. Kekalahan Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar pada PRU lalu membuat Pas mendabik dada menyatakan DUN itu adalah kubu kebal mereka.

Dakwaan itu akan berakhir sekiranya Ustaz Rosidi berjaya mengekalkan dominasi PH di kawasan tersebut.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/08/pertahan-dun-penanti-dari-kemaraan-pn.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ustaz Rosidi Tawar 7 Teras Manifesto Dun Penanti

Ustaz Rosidi Tawar 7 Teras Manifesto Dun Penanti

papar berkaitan - pada 7/8/2023 - jumlah : 118 hits
Oleh Abdullah Zaid Manifesto setiap DUN menjadi fenomena baharu dalam Pilihan Raya Negeri bagi pengundi menilai apakah yang mereka akan perolehi selepas memilih seseorang calon Calon Pakatan Harapan N 12 DUN Penanti Rosidi Hussain atau lebi...
Budaya Takfiri Pas Perlu Dihentikan Ustaz Rosidi

Budaya Takfiri Pas Perlu Dihentikan Ustaz Rosidi

papar berkaitan - pada 6/8/2023 - jumlah : 153 hits
Oleh Abdullah ZaidBudaya melabelkan orang lain sebagai kafir atau keluar daripada agama Islam adalah perbuatan melampau dan ekstrem Demikian kata calon DUN Penanti Ustaz Rosidi Hussain apabila diminta mengulas mengenai klip video seorang pe...
Prn Sanusi Pertahan Dun Jeneri Baddrol Bakhtiar Sah Calon Dun Gurun

Prn Sanusi Pertahan Dun Jeneri Baddrol Bakhtiar Sah Calon Dun Gurun

papar berkaitan - pada 27/7/2023 - jumlah : 321 hits
Sanusi dan BaddrolALOR SETAR Menteri Besar Kedah Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri Jeneri bagi Perikatan Nasional pada Pilihan Raya Negeri Kedah pada 12 Ogos ini ADVERTISEMENTAds bySelain Pengarah...
Sanusi Tak Akan Jadi Mb Kerana Terpaksa Hadapi Kes Beliau Dan Tak Dapat Tumpu Pada Tugas

Sanusi Tak Akan Jadi Mb Kerana Terpaksa Hadapi Kes Beliau Dan Tak Dapat Tumpu Pada Tugas

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 164 hits
Psst Psst Little Bird Kedah menang Tapi Sanusi susah nak jadi MB kembali Too many liabilities Ada seorang Dr akan naik LM
Tips Meningkatkan Tenaga Harian Untuk Hari Hari Yang Aktif Dan Mencabar Coq Trol Plus

Tips Meningkatkan Tenaga Harian Untuk Hari Hari Yang Aktif Dan Mencabar Coq Trol Plus

papar berkaitan - pada 9/8/2023 - jumlah : 290 hits
Selamatkan hari hari aktif anda dengan sokongan CoQ Trol PlusKalau anda seorang yang menjalani gaya hidup aktif setiap hari pastinya badan perlu bertenaga sentiasa Tapi ada ketikanya prestasi badan dan tenaga kita akan menurun Jika dulu kit...
Polis Pengikut Sihulk Mencabar Pihak Berkuasa Siasatan Diteruskan

Polis Pengikut Sihulk Mencabar Pihak Berkuasa Siasatan Diteruskan

papar berkaitan - pada 25/7/2023 - jumlah : 140 hits
Omar Ahmadam hmetro com myJohor Bahru Polis masih meneruskan siasatan terhadap pengikut ajaran sesat SiHulk biarpun pengikut ajaran itu memuat naik video pengakuan tidak benar mereka dari luar negara Ketua Polis Johor Datuk Kamarul Zaman Ma...
Creative Com Domain Name Ideas

Bahaya Bahan Pewarna Kimia Dalam Kehidupan Seharian

Madrasah Terapung 6 Hari Bergambar Gisbh Seleweng

Rafique Gives Statement To Police Over Ceramah About Pm

Exquisite Diamond Pendants Malaysia Diamond Talk

Penafian Sprm Tak Cukup Anwar Mesti Saman Bloomberg Peguam

Free Credit Rm50 No Deposit How To Boost Your Bankroll Without Spending A Dime

Sang Saka Penipu


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Patah Tumbuh Hilang Berganti

Cara Terbaik Perangi Jerawat Jangan Biar Jerawat Mengambil Alih Wajahmu

Port Sarapan Warung Selekoh Kambing Jenderam Hulu

Suami Bakar Isteri Suka Berhutang

Pengundi Dun Mahkota Pilih Wakil Rakyat Hari Ini

Mahkota Poll A Test For Dap To Ensure Chinese Voters Back Bn