Perodua Aruz Dengan 2 Varian Harga Bermula Dari Rm72 900 Seunit


Perodua telah melancarkan SUV terbarunya, ARUZ secara rasmi ke pasaran tempatan.


ARUZ menandakan kemasukan kali kedua Perodua ke dalam segmen SUV selepas Perodua Kembara dan Perodua Nautica sebelum ini.

Sejak dibuka pada 3 Januari yang lalu, Perodua sudah menerima 2,200 unit tempahan. Perodua ARUZ ditawarkan dalam dua varian iaitu 1.5 X dan 1.5 Advance.


Ia boleh anda miliki pada harga RM72,900 dan RM77,900 (atas jalan sebelum insurans di Semenanjung Malaysia), sekali gus menjadikannya antara SUV paling mampu milik di Malaysia.

"Dengan Perodua ARUZ, rakyat Malaysia kini boleh menikmati kelebihan sebuah SUV, termasuk ciri-ciri canggih yang biasanya hanya terdapat di dalam kenderaan mewah sahaja.

"Ini menjadikan ARUZ antara SUV dengan nilai terbaik pada masa kini yang memenuhi anjakan ruang, keselamatan dan kecekapan," kata Pengerusi Perodua, Tan Sri Asmat Kamaludin.


SUV tujuh-tempat duduk itu dikuasakan oleh enjin empat selinder berbsesaran 1.5 liter Dual VVT-i. Enjin yang turun dipasang pada Toyota Rush itu mampu menjana kuasa sehingga 105PS dan tork 136Nm.

Kuasa itu disalurkan ke roda belakang menerusi kotak gear automatik empat kelajuan torque converter. Menurut Perodua, ARUZ boleh menawarkan penggunaan bahan api sekitar 15.6km bagi setiap liter petrol.


Ciri-ciri keselamatan yang terdapat pada semua varian Perodua ARUZ termasuklah Kawaslan Kestabilan Kenderaan (VSC), ISOFIX dengan enam beg udara. Varian Advance pula dilengkapi sistem Advanced Safety Assist (ASA) 2.0 yang telah dinaik taraf dengan penambah pengesanan pejalan kaki dan peningkatan kelajuan operasi.

Dengan 95 peratus komponen diperoleh daripada sumber tempatan, ARUZ merupakan Kenderaan Cekap Tenaga (EEV) keempat daripada Perodua. Bukan itu sahaja, SUV itu dianugerahkan penarafan keselamatan lima bintang ASEAN NCAP oleh Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (MIROS).

ARUZ didatangkan dengan jaminan selama lima tahun dan perbatuan sejauh 150,000km (mana-mana yang tiba dahulu). Lima warna luaran ditawarkan - Putih, Perak, Biru, dan warna baharu Hijau atau Amazaon Green.

ARUZ nyata melengkapkan lagi barisan produk Perodua sedia ada. Berdasarkan kepada pakej produk yang ditawarkan, Perodua mensasarkan purata jualan sebanyak 2,500 unit atau 31,200 unit ARUZ sebulan sepanjang tahun 2019.


Sebagai bonus tambahan, bermula 9hb Januari, semua pelanggan yang membeli insurans motor Perodua Total Protect Plus bukan sahaja akan menikmati Perodua Auto Assist percuma. Malah penamaan pemandu percuma tanpa had, elaun banjir sehingga RM1,000 serta perlindungan kemalangan Peribadi sehingga RM10,000.

Sumber : Mekanika Malaysia



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tigapadel.blogspot.com/2019/01/perodua-aruz-dengan-2-varian-harga.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Harga Runcit Produk Petroleum Bermula 18 Mei 24 Mei 2019

Harga Runcit Produk Petroleum Bermula 18 Mei 24 Mei 2019

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 253 hits
Penyelerasan harga runcit produk petroleum adalah berdasarkan kaedah apungan terkawal di bawah formula Automatic Pricing Mechanism Jadi setiap minggu pihak Kerajaan akan mengumumkan harga petrol yang baru Bermula pada 18 Mei sehingga 24 Mei...
Dekati Idulfitri 2019 Harga Cabai Merah Di Solo Naik Dua Kali Lipat

Dekati Idulfitri 2019 Harga Cabai Merah Di Solo Naik Dua Kali Lipat

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 290 hits
Dua hari menjelang hari Raya Idulfitri 2019 harga sejumlah komoditas di pasar tradisional Kota Solo mengalami kenaikan Kenaikan paling signifikan terjadi pada komoditas cabai merah besar Di Pasar Gede harga komoditas tersebut naik drastis d...
Menhub Terima Laporan Harga Tiket Pesawat Lewati Batas Atas Saat Video Conference

Menhub Terima Laporan Harga Tiket Pesawat Lewati Batas Atas Saat Video Conference

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 179 hits
Menteri Perhubungan Budi Karya Sumadi menggelar video conference guna memastikan kondisi arus mudik Lebaran 2019 berjalan aman Melalui sambungan video Menteri Budi melakukan pengecekan langsung untuk setiap daerah daerah yang menjadi titik ...
Jelang Lebaran 2019 Harga Daging Sapi Melonjak Sampai Rp 140 000 Per Kg

Jelang Lebaran 2019 Harga Daging Sapi Melonjak Sampai Rp 140 000 Per Kg

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 308 hits
Harga sejumlah bahan pokok jelang Lebaran 2019 terpantau stabil Meski demikian masih ada kenaikan harga pada beberapa bahan pokok yang sangat diperlukan saat perayaan Idul Fitri di antaranya daging sapi dan bawang Hari ini daging sapi dijua...
Ph Gagal Tidak Tahu Kawal Harga Barang Asas Rakyat Terhimpit Di Hari Raya

Ph Gagal Tidak Tahu Kawal Harga Barang Asas Rakyat Terhimpit Di Hari Raya

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 293 hits
KUALA LUMPUR 4 Jun Exco Pergerakan Wanita UMNO Azizah Harun berkata semenjak Pakatan Harapan mengambil tampuk pemerintahan negara tekanan yang dihadapi oleh rakyat semakin tinggi dan terhimpit terutama sekali kos sara hidup Beliau berkata i...
Menhub Bakal Kaji Ide Jokowi Datangkan Maskapai Asing Buat Harga Tiket Murah

Menhub Bakal Kaji Ide Jokowi Datangkan Maskapai Asing Buat Harga Tiket Murah

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 200 hits
Menteri Perhubungan Budi Karya Sumadi mengatakan saran tersebut memang baik untuk menciptakan iklim bisnis penerbangan di industri permaskapaian Namun masuknya perusahaan asing juga menurutnya tidak mudah untuk dilakukan
Ulasan Realme 3 Pro Prestasi Yang Hebat Pada Harga Berpatutan

Ulasan Realme 3 Pro Prestasi Yang Hebat Pada Harga Berpatutan

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 315 hits
Realme 3 Pro Skrin 6 3 IPS LCD2340 x 1080 409 ppi Chipset Qualcomm Snapdragon 710 CPU 2 x Kryo 360 Gold 2 2 GHz6 x Kryo 360 Silver 1 7 GHz GPU Adreno 616 Memori 4GB 6GB RAM Storan 64GB 128GB slot mikroSD Kamera Utama 16MP f 1 7 5MP 4K 30fps...
Tidak Naik Mendadak Tetapi Harga Barang Keperluan Masih Mahal

Tidak Naik Mendadak Tetapi Harga Barang Keperluan Masih Mahal

papar berkaitan - pada 2/6/2019 - jumlah : 525 hits
Suasana sekitar ketika tinjauan mengenai harga barang menjelang sambutan Aidilfitri di Pasar Besar Taman Tun Dr Ismail Kuala Lumpur foto NOOREEZA HASHIM PETALING JAYA Empat hari lagi menjelangnya Aidilfitri sudah tentu ramai membuat persedi...
Harga Emas Dijangka Meningkat Semula

Harga Emas Dijangka Meningkat Semula

papar berkaitan - pada 2/6/2019 - jumlah : 541 hits
Harga emas dijangka meningkat semula Pada masa ketika ini harga emas seauns berbanding USD meningkat daripada USD1 272 oz kepada USD1 305 oz dalam tempoh seminggu sahaja Rajah 1 Harga emas vs USD dalam tempoh 30 hari 1 Mei hingga 31 Mei 201...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision

Specialization And Excellence Headwater Health S Crna Focus

Ipr Lonjak Pendapatan Peniaga B40

Perintah Berkurung Untuk Kanak Kanak Bawah 13 Tahun