Perodua Alza 2024 Harga Terkini Spesifikasi Varian Warna


Perodua Alza 2024 Serba Baharu, dengan fleksibiliti yang ditambahbaik dan keselesaan pemanduan, kini dibuka untuk tempahan.
Perodua Alza 2024 merupakan model kereta MPV (Multi-Purpose Vehicle) yang boleh memuatkan sehingga 7 penumpang yang dihasilkan oleh syarikat automotif Malaysia, Perodua.
Model ini direka khas untuk memberikan ruang yang luas dan keselesaan kepada penumpang serta memberikan pilihan pengangkutan yang praktikal kepada pengguna di Malaysia.
Perodua secara rasmi menerima tempahan untuk Perodua Alza Serba Baharu pada 23 Jun 2022 dengan penambahbaikan ketara dari segi keselesaan pemanduan dan lebih versatil.
Dengan harga tentatif antara RM62,000 dan RM75,000 (harga di Malaysia Barat, tanpa insuran dan tidak termasuk cukai jualan), Perodua Alza Serba Baharu menyediakan ruang yang lebih luas untuk penumpangnya dan pada masa yang sama meningkatkan kestabilan pemanduan kerana kenderaan pelbagai guna (MPV) itu direka khusus untuk pemandu dan jalan raya Malaysia.
Berikut dikongsikan info lanjut dan butiran tentang Perodua Alza 2024 ini.
Artikel berkaitan: Perodua Bezza 2024: Harga, Varian, Spesifikasi, Warna, Gambar
Ciri Rekabentuk Terbaru Perodua Alza 2024 “Kami mengambil masa dalam merekabentuk model baharu ini kerana kami benar-benar ingin memahami kehendak para pelanggan kami, dan Perodua Alza Serba Baharu disasarkan untuk memenuhi permintaan itu,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua Dato’ Zainal Abidin Ahmad.
“Salah satu daripada permintaan mereka adalah pengalaman pemanduan yang lebih baik, dan untuk itu, kami telah menambahbaik Ground Clearance Perodua Alza Serba Baharu kepada 160mm yang mana pada penilaian kami, ianya adalah ketinggian terbaik untuk pemanduan Malaysia yang menyenangkan untuk sebuah MPV,” katanya berkata.
Foto kredit: Pandulaju.my Foto kredit: Pandulaju.my Foto kredit: Pandulaju.my RUANG LEBIH BESAR PENYAMAN UDARA BAHAGIAN BELAKANG Dato’ Zainal berkata Perodua Alza Serba Baharu mempunyai ruang yang lebih besar berbanding pendahulunya, terutama sekali di barisan ketiga ruangan kenderaan serta unit penyaman udara bahagian belakang.
KECEKAPAN BAHAN API DIPERTINGKAT “Selain itu, potensi kecekapan bahan api Perodua Alza Serba Baharu juga telah dipertingkatkan sehingga 22KM seliter, yang juga antara yang terbaik dalam kelasnya (MPV),” kata beliau.
KAPASITI BAGASI Untuk ruang penyimpanan, Perodua Alza Serba Baharu mempunyai kapasiti bagasi sebanyak 137 liter, dan 498 liter jika tempat duduk barisan ketiga dilipatkan.
4 KATEGORI PSDA Perodua Alza Serba Baharu turut didatangkan dengan suit Perodua Smart Drive Assist (PSDA), yang boleh dibahagikan kepada empat kategori; Bantuan Keselamatan Termaju (ASA), Bantuan Pemandu, Bantuan Tempat Letak Kereta dan Bantuan Lampu Hadapan.
“Perubahan model penuh ini mewakili usaha terbaik kami setakat ini dari segi penawaran produk kerana ciri yang disertakan adalah yang terbaik dalam kategori harganya,” kata Dato’ Zainal.
Ciri-ciri terkini bagi model Perodua termasuk Pandangan Panoramik 360⁰, Brek Letak Kereta Elektronik dengan Pegangan Brek Auto, Brek Cakera Belakang dan Mod Pemanduan Baharu: Normal, Eko dan Kuasa.
Baca juga: Perodua Ativa (D55L) : Senarai Harga, Gambar Interior & Exterior
Harga & Varian Perodua Alza 2024 Harga Perodua Bezza untuk Semenanjung Malaysia bermula dari RM 62,500 sehingga RM 75,500 (OTR tidak termasuk insurans) manakala untuk Sabah & Sarawak bermula dari RM 65,000 sehingga RM 78,000 (OTR tidak termasuk insurans).
Harga Kereta Alza di Semenanjung:
Alza 1.5 X – RM 62,500 Alza 1.5 H – RM 68,000 Alza 1.5 Advance – RM 75,500 Warna Perodua Alza Serba Baharu didatangkan dalam 5 warna:
Ivory White, Glittering Silver, Garnet Red, Elegant Black Vintage Brown Ciri Keselamatan Antara ciri keselamatan standard model baharu ini termasuk 6 bag udara, ABS dengan EBD, kawalan kestabilan kenderaan (VSC) dengan bantuan brek dan sensor belakang untuk membantu meletakkan kereta.
Selain itu, Perodua Alza Serba Baharu menyeragamkan ciri Advanced Safety Assist” atau ASA dalam semua varian. Ini termasuk; Pre-collision Warning, Pre-Collision Assist Brake (untuk kenderaan dan pejalan kaki), Mis-pedal Operational Control dan Front Departure Alert.
Semua varian juga mempunyai sistem Lane Departure Warning dan Lane Departure Prevention. Sebagai bonus tambahan, semua varian juga akan dilengkapi dengan fungsi Leaving Home Headlamp Assist dan Hill-start Assist.
Maklumat Lanjut & Tempahan Para pelanggan dialu-alukan untuk mengunjungi mana-mana daripada 188 bilik pameran jualan Perodua di seluruh negara atau layari laman web rasminya untuk maklumat lanjut : https://www.perodua.com.my/our-models/new-alza.html
Sumber: Siaran Media Perodua Alza Baharu 2022


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/perodua-alza-2024/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=perodua-alza-2024

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Proton X70 2024 Harga Terkini Pilihan Warna Varian Spesifikasi

Proton X70 2024 Harga Terkini Pilihan Warna Varian Spesifikasi

papar berkaitan - pada 30/1/2024 - jumlah : 154 hits
Mengikut informasi peminat kereta tempatan Proton dijangka mengeluarkan facelift Proton X70 2024 yang baru namun tarikh sebenar pelancarannya masih belum diumumkan secara rasmi oleh pihak Proton PROTON telah melancarkan Proton X70 2022 tela...
Perodua Myvi 2024 Harga Spesifikasi Varian Dan Gambar

Perodua Myvi 2024 Harga Spesifikasi Varian Dan Gambar

papar berkaitan - pada 27/1/2024 - jumlah : 219 hits
Untuk makluman Perodua Myvi generasi ketiga Perodua telah menerima penambahbaikan dan kini dibuka untuk tempahan sejak tahun 2022 dan jom tempah Perodua Myvi 2024 Pengeluar kereta itu menjelaskan Myvi baharu itu akan didatangkan dengan tekn...
5 Laptop Gaming Jenama Asus Terkini 2024 Di Malaysia

5 Laptop Gaming Jenama Asus Terkini 2024 Di Malaysia

papar berkaitan - pada 22/1/2024 - jumlah : 184 hits
5 Laptop Gaming Jenama Asus Terkini 2024 di Malaysia 13 Jika anda seorang gamer bermain game pada laptop adalah lebih mengujakan Selain daripada paparan skrin yang lebih luas pilihan genre game yang boleh dimainkan juga adalah pelbagai Untu...
Terkini Upkk Sirah Ditangguh Ke 24 Januari 2024 Jakim

Terkini Upkk Sirah Ditangguh Ke 24 Januari 2024 Jakim

papar berkaitan - pada 17/1/2024 - jumlah : 152 hits
KENYATAAN MEDIA MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI BERKAITAN PENANGGUHAN UJIAN PENILAIAN KELAS KAFA BAGI MATA PELAJARAN UPKK 03 01 SIRAH 1 Sukacita saya merujuk kepada kenyataan media yang dikeluarkan oleh pihak Jabatan Kemajuan Islam Malay...
Analisis Pergerakan Harga Intraday Pasangan Mata Wang Silang Gbp Aud Khamis 1 Februari 2024

Analisis Pergerakan Harga Intraday Pasangan Mata Wang Silang Gbp Aud Khamis 1 Februari 2024

papar berkaitan - pada 1/2/2024 - jumlah : 141 hits
Berdasarkan carta harian pasangan mata wang silang GBP AUD terdapat kemunculan Failing Wedge yang memberikan petunjuk bahawa dalam beberapa hari akan datang pasangan GBP AUD berpotensi untuk mengukuh yang disokong oleh pengesahan persilanga...
Harga Lesen Memandu Terkini Di Malaysia

Harga Lesen Memandu Terkini Di Malaysia

papar berkaitan - pada 18/1/2024 - jumlah : 114 hits
Seiring dengan inflasi dan kadar kenaikan kos harga lesen memandu 2024 mungkin juga menyaksikan sedikit perubahan berbanding tahun tahun sebelumnya Secara umumnya undang undang di Malaysia menetapkan bahawa seseorang individu yang ingin men...
Terkini Harga Barang Mahal Jualan Madani Diperluas Ke Seluruh Negara

Terkini Harga Barang Mahal Jualan Madani Diperluas Ke Seluruh Negara

papar berkaitan - pada 28/1/2024 - jumlah : 95 hits
Kerajaan memberi jaminan akan mendengar teguran dan permintaan rakyat agar harga barangan keperluan dapat dikurangkan lagi SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Berita lanjut di http grid astroawani...
Samsung Galaxy S24 S24 Ultra S24 Plus Spesifikasi Dan Harga

Samsung Galaxy S24 S24 Ultra S24 Plus Spesifikasi Dan Harga

papar berkaitan - pada 30/1/2024 - jumlah : 144 hits
Samsung secara rasminya telah mengumumkan pelancaran Samsung Galaxy S24 dan varian S24 Ultra dan S24 Plus ke pasaran Malaysia dan pengumuman ini pastinya menarik perhatian ramai peminat model ini Yang pasti para peminat akan membandingkanny...
Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord

Tidak Termasuk Ummat Nabi Muhammad Orang Yang Tidak Menghormati Yang Tu