Pernah Rosakkan Anak Dara Orang Anda Patut Baca Ini


Apabila bercinta, usahlah berikan segala-galanya kerana kita sendiri belum pasti apakah hubungan cinta yang dibina itu akan berakhir dengan kegembiraan atau kesedihan. Sebaik-baiknya, jagalah maruah diri dan jangan terikut dengan nafsu dan pujuk rayu pasangan. Jika pasangan sudah merayu mahukan ‘itu’, tinggalkan saja. Tiada gunanya bersama.
Bagi yang pernah melaluinya, pastinya rasa menyesal dipergunakan oleh pasangan. Hendak dirahsiakan pengalaman hitam itu, tetapi di bila tiba harinya nanti, terpaksa juga mengaku pada bakal suami atau suami bahawa diri sudah tiada dara. Pernah si lelaki yang merosakkan anak dara orang memikir semua kesan-kesan ini?
Semoga perkongsian dari wanita ini membuka mata anda khususnya golongan wanita, jangan mudah memberi dan kepada yang lelaki, jangan rosakkan anak dara orang. Kelak berlaku pada ahli keluarga sendiri, binasa jawabnya.
AKU rasa semua lelaki patut baca ini. Especially mereka yang pernah rosakkan anak dara orang. Ini adalah thread.
Mungkin kau tak rasa apa-apa selepas kau dump perempuan yang kau pernah tidur sekali. Tapi pernah kau fikir apa yang akan terjadi pada perempuan itu nanti? Kalau jawapan kau, “lantak dia la, siapa suruh dia yang nak bagi dekat aku”, haha, mari aku bagi dekat kau full explaination kenapa kau patut minta maaf pada perempuan yang kau pernah rosakkan dan bertanggungjawab terhadap perempuan itu.
Pernah kau terfikir sebelum kau merosakkan dia, dia tak pernah pun tahu apa itu seks? Pernah kau terfikir dia beri semua benda dekat kau sebab dia naif dan tidak tahu yang perkara itu bukan satu-satunya cara untuk menunjukkan kasih sayang dia?
Pernah kau terfikir kalau kau yang tak mulakan dulu, dia takkan beri dara dia pada kau? Kalau kau cakap dia sepatutnya menggunakan otak dia, kau bodoh. Kalau kau cakap “perempuan baik takkan buat macam tu, tu maknanya dia tak baik,” maka kaulah manusia yang paling bangang.
Kalau kau guna ayat manis, ayat cinta, kau cakap kau tak boleh hidup tanpa dia, kau rasa masa itu otak dia boleh berfungsi dengan baik ke? Cinta itu buta, syaitan itu merata-rata untuk menghasut. Ayat manis + nafsu + hasutan syaitan = bad judgement.
Percayalah, sedangkan wanita alim pun boleh tumpas, inikan pula gadis biasa yang dibesarkan oleh keluarga biasa? Kau tiduri dia, kau rampas dara dia. Kau cakap “perempuan tanpa dara takkan laku”.
Habis tu, kau masih ada teruna? Wwalaupun kesan fizikal tiada, walaupun bakal isteri kau tak boleh bezakan kau teruna ke tak, tetapi diri kau tahu. Kau tahu kau pernah rosakkan seorang perempuan dalam hidup kau.
Pernah kau terfikir bagaimana perempuan itu hidup selepas kau dump dia? Macam mana perempuan itu akan berhadapan dengan bakal suami dia, macam mana perempuan itu akan beritahu suami dia yang dia sudah tiada dara?
Bayangkan kalau semua benda itu berlaku pada mak, kakak atau adik kau atau bakal isteri kau sendiri. Apa yang kau rasa? Apa yang kau rasa bila seorang lelaki rosakkan adik kau, lepas itu buang dia macam sampah?
Apa kau rasa bila kau tidur dengan wife kau, selepas itu kau dapat tahu lelaki lain pernah buat benda yang sama pada wife kau?
Kalau niat kau masa kau meniduri perempuan itu cuma untuk suka-suka dan sebelum kau meniduri dia, kau berjanji kau akan menjaga dia sampai bila-bila, kau penipu. Kau lagi hina dari binatang. Taraf kau lagi hina dari seorang perogol.
Memanipulasikan seorang perempuan semata-mata untuk memuaskan nafsu kau sendiri. Lagi hina bila kau dump dia dan selepas itu kau mencari perempuan lain untuk dijadikan teman wanita baru kau yang mungkin kau akan rosakkan juga.
Untuk perempuan di luar sana, ini untuk kau:
Jaga diri sendiri, jangan terlalu hanyu bercinta sampai kau serahkan semuanya. Simpan untuk yang layak. Kau akan lebih bahagia nanti.
Sumber: The Reporter
The post Pernah Rosakkan Anak Dara Orang? Anda Patut Baca Ini. appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/pernah-rosakkan-anak-dara-orang-anda-patut-baca-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Pernah Main Phone Depan Anak Anak Dr Harlina Respect Dr Sheikh Muszaphar

Tak Pernah Main Phone Depan Anak Anak Dr Harlina Respect Dr Sheikh Muszaphar

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 298 hits
Pasangan doktor Dr Sheikh Muszaphar dan Dr Harlina memang terkenal di instagram apabila sering berkongsi tip keibubapaan dan juga kisah harian anak anak mereka iaitu Bella Natsha Adam dan Noah Dr Harlina berkongsi situasi dimana Noah marah ...
Nabi Tak Pernah Halau Anak Anak Ke Saf Belakang

Nabi Tak Pernah Halau Anak Anak Ke Saf Belakang

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 294 hits
Nabi Tak Pernah Halau Anak Anak Ke Saf Belakang Abdullah bin Syaddad meriwayatkan bahawa ayahnya berkata Rasulullah SAW menemui kami saat hendak mengerjakan salah satu solat malam sambil membawa Hasan atau Husain Rasulullah SAW maju dan mel...
Pernah Terfikir Nak Terjatuhkan Anak Dari Tingkat 6 Ibu Kongsi Pengalaman Teruk Kemurungan Sehingga Pulih

Pernah Terfikir Nak Terjatuhkan Anak Dari Tingkat 6 Ibu Kongsi Pengalaman Teruk Kemurungan Sehingga Pulih

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 382 hits
Kemurungan jangan dipandang remeh kesannya boleh menggugat emosi Kaum ibu sering kami menjadi mangsa rentan emosi ini Ikuti perkongsian ibu ini tentang pengalamannya pernah mengalami fasa kemurungan serta cara mengatasinya Kesihatan mental ...
Lambat Baca Suka Pakai Kasut Dan Tulis Huruf Terbalik Datin Seri Shahida Kesan Simptom Disleksia Anak

Lambat Baca Suka Pakai Kasut Dan Tulis Huruf Terbalik Datin Seri Shahida Kesan Simptom Disleksia Anak

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 579 hits
Tak ada apa yang patut dimalukan oleh kaum ibu bapa sekiranya mempunyai anak anak Disleksia Lihat saja bagaimana Datin Seri Shahida membantu anak perempuannya Qadejah yang mengalami simptom tersebut Apa yang pasti isteri kepada usahawan ter...
Baca Zikir Ini Ketika Memasak Insya Allah Anak Tak Degil Melawan Cakap

Baca Zikir Ini Ketika Memasak Insya Allah Anak Tak Degil Melawan Cakap

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 330 hits
Orang kata masakan ibu adalah yang paling sedap di dunia Walau pergi ke hujung dunia sekalipun seorang anak tetap merindui masakan ibunya sejak kecil walaupun sekadar ikan bilis goreng kicap Apa istimewanya masakan ibu sehingga tetap diinga...
Slimnya Pinggang Macam Anak Dara Meskipun Anak Sudah 4 Ramai Makan Hati Tengok Body Goals Beby Maembong

Slimnya Pinggang Macam Anak Dara Meskipun Anak Sudah 4 Ramai Makan Hati Tengok Body Goals Beby Maembong

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 336 hits
Gaya dan penampilannya bagaikan anak dara kerana memiliki fizikal tubuh yang ramping dan menawan Tetapi mungkin ramai yang tidak tahu usahawan Beby Maembong sudah mendirikan rumah tangga bersama Nazry serta memiliki empat orang anak Beby at...
Memang Lakulah Produk Ni Pada Anak Dara Pecah Lobang

Memang Lakulah Produk Ni Pada Anak Dara Pecah Lobang

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 1781 hits
Rasanya dah lama jugak kita tak dengar cerita tentang rakan seangkatan dengan Sajat iaitu Rizulala semenjak dua menjak ni Kalau dulu dia jadi sebutan ramai sebab isu besarkan buah dada kali ni Rizulala sentuh isu dara pulak Apo lagi dia ni ...
Jangan Pernah Pandang Rendah Pada Mereka Anak Sulong Banyak Bekorban

Jangan Pernah Pandang Rendah Pada Mereka Anak Sulong Banyak Bekorban

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 487 hits
Jangan Pernah Pandang Rendah Pada Mereka Anak Sulong Banyak Bekorban Kasih sayang adik beradik sama ada anak sulung sehinggalah anak bongsu sememangnya pasti ada dalam sesebuah keluarga dan rasa kasih itu telah dipupuk oleh ibu bapa semenja...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Wee Mca Not A Hypocrite

In Kuala Kubu Baharu Support From The Other Side A Distant Dream For Pn Ph

Menu Tengahari Tomyam Bebola Seafood Sawi Goreng Sos Tiram

Understanding The Benefits Of Search As A Service For Business Leaders

Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy