Pernah Dengar Tentang Ghost Writer Ini Kisah Disebaliknya


 

Pernah dengar tentang GhostWriter? Ini kisah disebaliknya | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Pernah dengar tentang ghostwriter? Atau baru pertama kali dengar? Siapa sebenarnya ghostwriter ini? Dekat Malaysia ada ke ghostwriter? Ada banyak persoalan kan? Jadinya hari ini aku nak kongsikan sedikit mengenai mereka. Jom kenali siapa penulis hantu ini!

Ghostwriter Malaysia Penulis hantu atau ghostwriter adalah penulis upahan yang di upah untuk menulis bagi pihak orang lain. Kerja mereka adalah dengan menulis sama ada buku, artikel, review atau apa sahaja janji dalam bentuk penulisan. Nak tahu mereka ini adalah ghostwriter ataupun tidak, adalah dengan melihat pada penulisan tersebut.

Kebiasaannya, mereka tidak akan sertakan nama mereka. Kiranya kita tak tahu pun siapa yang tulis. Itu adalah ghostwriter (dah nama pun hantu kan? Hahaha). Kalau dia sertakan nama siap biodata, itu tak boleh dikira sebagai ghostwriter ya!

Istilah ini mungkin baru di Malaysia, atau mungkin juga kita yang baru dengar. Namun, industri penulisan di Malaysia kini, banyak yang mencari ghostwriter. Jadi, ini adalah peluang kepada mereka yang suka menulis dan merancang untuk menjadi penulis yang tidak dikenali.

Ghostwriter ini ada income ke? Di antara persoalan yang kerap di Tanya adalah, ghostwriter ni ada income ke? Jawapannya adalah ya! Penulis hantu juga ada income dan ini juga di anggap sebagai kerjaya! Seperti yang ada aku sebutkan tadi, industri penulis kini banyak yang mencari penulis hantu ini. Dan sekali lagi, ianya adalah peluang keemasan buat mereka yang suka menulis dan akan menulis pada masa akan datang.

Bagaimana “gaji” penulis hantu di bayar? Pernah dengar orang buat duit dengan blog? Pernah tak terfikir macam mana nak buat duit dengan blog ni? Ha? Siapa yang bayar mereka? Ok, salah satunya mereka yang buat duit dengan blog ini adalah dengan google adsense.

Dan macam mana nak buat duit dengan google adsense ini adalah dengan artikel yang di kongsikan dalam blog mereka. Lebih banyak artikel yang “berkualiti” maka lebih besarlah potensi blog mereka menghasilkan income yang besar.

Namun, bercerita sahaja tidak semudah menulis. Kadang pemilik blog ini ada pasang surutnya. Ada masa, mereka rajin menulis, dan ada masa langsung tak ada artikel. Jadinya, penyelesaian kepada pemasalahan ini adalah dengan mengupah Ghostwriter.

Dan disinilah fungsi terbesar ghostwriter ni, mereka akan menulis untuk sesebuah blog dan pastinya mereka akan dibayar oleh pemilik blog tersebut. Mana ada yang suka-suka menulis bagi pihak orang lain kan (tapi sebenarnya ada sahaja Cuma tak ramai).

Jadi sekarang, korang dah faham kan siapa ghostwriter ni? Dekat Malaysia masih belum terkenal lagi namun percayalah, dalam dunia digital kini, ianya akan menjadi diantara sumber income utama bagi korang kelak. Sikit sahaja lagi.

Jadi gunalah kelebihan yang korang ada. Selain suka menulis, sambil itu buat duit. Dan buat mereka yang tercari-cari dekat mana nak jadi ghostwriter ni, korang search je. Rasanya dah banyak yang cari penulis hantu ni. Baru-baru ini pun aku ada ternampak iklan ghostwriter ni dalam media sosial. Oklah, setakat ini sahaja ya! Jumpa lagi.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2021/03/pernah-dengar-tentang-ghost-writer-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
8 Fobia Pelik Yang Korang Mesti Tak Pernah Dengar

8 Fobia Pelik Yang Korang Mesti Tak Pernah Dengar

papar berkaitan - pada 13/3/2021 - jumlah : 372 hits
Bila borak tentang fobia mesti korang dah biasa dengar fobia fobia macam fobia dengan labah labah ataupun fobia pada tempat yang sempit ataupun ketinggian kan Semua itu biasa memang nbsp normal nbsp dan kalau orang bagitahu yang dorang ada ...
Wawa Kongsi Kisah Pernah Minta Cerai Tapi Aeril Zafrel Sabar

Wawa Kongsi Kisah Pernah Minta Cerai Tapi Aeril Zafrel Sabar

papar berkaitan - pada 25/2/2021 - jumlah : 160 hits
8216 Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri 8217 itulah pepatah yang sering dikaitkan dalam sesuatu hubungan kerana banyak perkara yang akan kita lalui bersama Ada yang kekal hingga akhir hayat ada juga yang terputus di teng...
Pernah Kecewa Putus Tunang Syazwan Zulkifly Tak Kisah Hidup Bujang

Pernah Kecewa Putus Tunang Syazwan Zulkifly Tak Kisah Hidup Bujang

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 229 hits
Pelakon Syazwan Zulkifly mendedahkan bahawa dia kini tidak kisah untuk terus hidup bujang selepas perancangannya mendirikan rumah tangga sekitar Mac tahun lalu punah di tengah jalan Sumber Instagram Syazwan Zulkifly nbsp Kata pelakon drama
Kisah Akhbar Harakah Melaporkan Error

Kisah Akhbar Harakah Melaporkan Error

papar berkaitan - pada 11/3/2021 - jumlah : 182 hits
Saifuddin Nasution Suatu ketika dahulu Harakahdaily 14 ogos 2014 melaporkan SISI masuk dalam Kaabah semasa buat umrah SISI juga dilapor diberi pingat oleh Saudi Waktu itu SISI digelar syaitan bertopeng manusia dek kerana kezalimannya ke ata...
Kisah Sukses Pendiri Ikea Mulai Bisnis Sejak Sekolah Berjualan Keliling Rumah Tetangga

Kisah Sukses Pendiri Ikea Mulai Bisnis Sejak Sekolah Berjualan Keliling Rumah Tetangga

papar berkaitan - pada 13/3/2021 - jumlah : 210 hits
Tentu yang dibawa keliling bukan furnitur tapi berbagai produk dari bolpoin sampai ikan
Kisah Wanita Bercadar Jadi Pecinta Anjing Di Bogor

Kisah Wanita Bercadar Jadi Pecinta Anjing Di Bogor

papar berkaitan - pada 14/3/2021 - jumlah : 287 hits
Kisah Wanita Bercadar Jadi Pecinta Anjing di Bogor Hesti Sutrisno menampung 70 ekor anjing liar yang telantar dan ditemuinya di jalan untuk dirawat dan divaksinasi agar terjauh dari virus dan penyakit berbahaya
Kisah Lucu Ke 5 Oleh Dr Mura Riau

Kisah Lucu Ke 5 Oleh Dr Mura Riau

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 269 hits
KISAH LUCU KE 6 OLEH DR RAKIB JAMARI RIAU INDONESIA
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


How To Choose The Right Color Bodysuit For Your Outfit

Lontong Azie Kitchen

Cara Ikhtiar Halang Penyakit Ain

918kiss 7 2567 918kiss 918kiss Top 61 By Autumn 918kissauto Io

Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat