Pernah Dapat Kecaman Ini 6 Rancangan Realiti Percintaan Korea Berjaya Raih Ramai Penonton


Rancangan realiti percintaan sering digambarkan sebagai keseronokan yang sia-sia bagi peserta. Ia biasanya tidak disukai dan mendapat banyak kritikan tetapi entah bagaimana mereka berjaya mendapatkan penonton dan mencipta fenomena terutamanya di Korea.

ARTIKEL BERKAITAN Didakwa Banyak 'Couple Item', Jimin BTS Sedang Bercinta Dengan Pelakon Wanita Ini? Jika korang ingin tahu tentang budaya temu janji dan percintaan di Korea, tonton 6 rancangan realiti janji temu percintaan ini.
Heart Signal 
Dengan jumlah tiga musim, “Heart Signal” ialah salah satu rancangan realiti percintaan Korea yang paling popular di negara ini. Rancangan ini mengikuti lapan peserta – empat lelaki dan empat wanita. Mereka terpaksa tinggal bersama di ruang kongsi selama sebulan sambil pergi dating dan berkenalan antara satu sama lain.
Walaupun peserta dibenarkan untuk mengembangkan perasaan antara satu sama lain, mereka tidak dibenarkan untuk menyatakan minat mereka secara langsung. Sebaliknya, setiap ahli boleh menghantar mesej tanpa nama kepada orang yang mereka minati.
Transit Love  “Transit Love” pertama kali disiarkan pada Jun 2021. Ia merupakan rancangan realiti di mana empat pasangan yang telah putus cinta berkumpul untuk melihat kembali hubungan mereka atau mencari cinta baharu. Sesetengah peserta berharap untuk bersatu semula dengan bekas kekasih mereka, sementara yang lain bersedia untuk bertemu seseorang yang baru.
Untuk menangkap emosi sebenar mereka, krew produksi bersembunyi dan peserta tidak tahu bila mereka sedang menjalani penggambaran. Ini membolehkan gambaran yang realistik dan tidak ditapis tentang peserta.
Love Catcher
Dalam “Love Catcher”, terdapat 10 peserta dibahagikan kepada dua kumpulan “penangkap cinta” dan “penangkap wang”. “Penangkap cinta” berada di dalamnya untuk mencari pasangan, manakala “penangkap wang” mengambil bahagian untuk membawa pulang KRW50000000 (RM 173446.83).
“Love Catcher” menampilkan peserta yang tinggal bersama selama sebulan di bawah bumbung dan ahli panel yang menawarkan nasihat. Pada permulaan persembahan, peserta perlu memilih sama ada mereka mahu menjadi “penangkap cinta” atau “penangkap wang”. Status ini dirahsiakan daripada peserta lain sepanjang persembahan.
Single’s Inferno Dapat tarik ramai penonton apabila Netflix melancarkan “Single’s Inferno”, melibatkan 6 lelaki dan 6 wanita yang terperangkap di sebuah pulau. Walaupun rancangan ini berkisar tentang mencari pasangan romantik malah ia juga mengenai kelangsungan hidup. Peserta mesti bekerjasama untuk melarikan diri dari Pulau Neraka dan mara ke Pulau Syurga. Mereka yang gagal mencapai kriteria ini akan kekal di Pulau Neraka.
Pasangan yang berjaya ke Pulau Syurga dapat menikmati malam yang mewah di sebuah hotel yang megah. Sebaliknya, perseorangan yang tertinggal di Pulau Neraka terpaksa mengharungi malam dengan penginapan yang tidak berkualiti, seperti tidur di dalam khemah.
Somebody Dalam rancangan realiti “Somebody”, semua peserta adalah penari. Mereka terdiri daripada 10 penari profesional yang pakar dalam genre berbeza, seperti tarian tradisional Korea, hip-hop dan balet. Setiap penari perlu membuat persembahan individu di hadapan peserta yang berlainan jantina.
Peserta yang menunjukkan minat terhadap penari tertentu boleh memilih lagu untuk mereka menari.Para peserta juga perlu membuat penggambaran video muzik tarian sebagai pasangan untuk menunjukkan kemahiran tarian dan kemistri mereka.
Divorced Singles
“Divorced Singles” peserta ialah 4 lelaki bercerai dan 4 wanita bercerai yang berkumpul untuk mencari cinta baharu. Walau bagaimanapun, rancangan ini mencari pasangan hidup yang berpotensi dipadankan serta akan bersekedudukan selama seminggu semasa penggambaran.
Rancangan realiti ini bergelut dengan format yang tidak konvensional apabila para peserta mengenali satu sama lain tanpa mendedahkan umur, latar belakang, pekerjaan dan sebab mereka bercerai pada mulanya.
Love & Joy “Love & Joy” menampilkan 4 peserta lelaki dan 4 wanita yang terdiri daripada semua lapisan masyarakat. Walau bagaimanapun, mereka berkongsi satu persamaan terperangkap di persimpangan persahabatan dan cinta. Rancangan ini cuba menjawab soalan, “Bolehkah persahabatan antara seorang lelaki dan seorang wanita adalah kawan baik semata-mata?”
“Love & Joy” dianjurkan bersama dengan bintang YouTube Enjoy Couple, saluran Korea dengan lebih daripada 2 juta pelanggan. Saluran itu dimiliki oleh pasangan pelawak Son-Min-soo dan Lim Lala. Selain penganjuran bersama, Son Min-soo dan Lim Lala juga memainkan peranan sebagai hos, cupid, dan mentor perhubungan dalam “Love & Joy”. Setiap kali peserta menghadapi sebarang masalah atau kesukaran, Son Min-soo dan Lim Lala akan mendengar dengan penuh perhatian dan memberi nasihat.
Pernah tonton tak rancangan realiti ni?
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.
The post Pernah Dapat Kecaman, Ini 6 Rancangan Realiti Percintaan Korea Berjaya Raih Ramai Penonton first appeared on KimchiDaily.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/pernah-dapat-kecaman-ini-6-rancangan-realiti-percintaan-korea-berjaya-raih-ramai-penonton/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=pernah-dapat-kecaman-ini-6-rancanga

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kim Bong Seok Lepas Geram Video Lee Gang Hoon Tular Moving Berjaya Raih Sambutan Penonton

Kim Bong Seok Lepas Geram Video Lee Gang Hoon Tular Moving Berjaya Raih Sambutan Penonton

papar berkaitan - pada 16/8/2023 - jumlah : 178 hits
Macam mana dengan 7 episod awal Moving Okay tak Chingu Fans Zo In Sung okay ke tu tengok Zo In Sung terbang 5 saat Hahaha Ada yang rasa nak jadi macam Kim Bong Seok ke Boleh terbang tapi tak boleh nak happy sangat atau korang nak jadi macam...
Ecerdc Berjaya Raih Pelaburan Komited Sebanyak Rm5 6 Bilion Di Negeri Pahang

Ecerdc Berjaya Raih Pelaburan Komited Sebanyak Rm5 6 Bilion Di Negeri Pahang

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 250 hits
KUANTAN Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur berjaya menarik pelaburan komited sebanyak RM5 6 bilion untuk Pahang setakat bulan lepas ECERDC dalam satu kenyataan hari ini berkata antara pelaburan itu adalah dalam sektor pelancong...
Pernah Diminta Buat Pembedahan Plastik Influencer Malaysia Berlakon Drama Korea

Pernah Diminta Buat Pembedahan Plastik Influencer Malaysia Berlakon Drama Korea

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 150 hits
Sebelum ini seorang pempengaruh media sosial yang dikenali Sabrina Azhar mendedahkan dirinya bakal muncul dalam sebuah drama web di Korea Selatan sehingga membuatkan ramai peminatnya tidak sabar mahu menonton buah tangan sulung anak kelahir...
Diugut Bunuh Hampir Diculik 5 Idola Korea Ini Pernah Hadapi Ancaman Peminat Obsesif

Diugut Bunuh Hampir Diculik 5 Idola Korea Ini Pernah Hadapi Ancaman Peminat Obsesif

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 174 hits
Sasaeng ialah istilah Korea Selatan untuk peminat taksub yang bertindak dengan cara yang menceroboh privasi selebriti Korea ARTIKEL BERKAITAN Salah satu aktiviti yang paling ketara ialah mengikuti artis sehingga ke rumah mereka malah ada ya...
Ramai Tak Tahu 5 Selebriti Popular Korea Ini Pernah Tinggal Belajar Di Malaysia

Ramai Tak Tahu 5 Selebriti Popular Korea Ini Pernah Tinggal Belajar Di Malaysia

papar berkaitan - pada 11/8/2023 - jumlah : 184 hits
Mesti ramai yang tidak tahu sebenarnya ada beberapa selebriti terkenal Korea pernah bermastautin di Malaysia ARTIKEL BERKAITAN Kali ini KimchiDaily nak berkongsi tentang 5 pelakon dan penyanyi yang pernah menetap di Malaysia Jom baca Tan Ju...
Ada Rancangan Ke Korea Lawati 5 Tempat Festival Menarik Ini Semasa Musim Luruh

Ada Rancangan Ke Korea Lawati 5 Tempat Festival Menarik Ini Semasa Musim Luruh

papar berkaitan - pada 9/8/2023 - jumlah : 139 hits
Bagi yang mempunyai perancangan untuk melawat Korea pada musim luruh September Oktober dan November merupakan bulan terbaik untuk korang ARTIKEL BERKAITAN Kalau bercakap pasal cuaca pada musim luruh puratanya ialah 25 darjah celcius ke 27 d...
Calon Muka Baharu Parti Amanah Berjaya Mengalahkan Mantan Menteri Di Dun Batu Tiga

Calon Muka Baharu Parti Amanah Berjaya Mengalahkan Mantan Menteri Di Dun Batu Tiga

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 247 hits
Norzamira Che Noham hmetro com myDANIAL Al Rashid memenangi kerusi DUN Batu Tiga FOTO Aziah AzmeeShah Alam Bekas Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Harun tewas kepada calon Pakatan Harapan Danial Al Rashid Ha...
Pm Bangga Chandrayaan 3 India Berjaya Menawan Kutub Selatan Bulan Buat Kali Pertama

Pm Bangga Chandrayaan 3 India Berjaya Menawan Kutub Selatan Bulan Buat Kali Pertama

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 158 hits
PETALING JAYA Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengutus ucapan tahniah kepada Perdana Menteri India Narendra Modi di atas kejayaan mendaratnya pesawat ruang angkasa Chandrayaan 3 di kutub selatan bulan yang belum pernah diterokai ma...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Sang Saka Penipu

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Topson Umumkan Persaraan Dari Dota 2 Selepas Ti 13

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Sayur Lemak Fucuk Suhun Masakan Kampung

Sedap Betul Miang Pla Di Dusun Riffaa Changlun

Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Membagikan Konten Dakwah Apakah Tetap Mendapat Pahala Meski Tidak Ada Yang Membaca Atau Menontonnya

Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa