Permohonan Guru Tajaan Kpm 2024 Program Diploma Pasca Siswazah Pendidikan 2024


Berita baik! Permohonan guru tajaan KPM 2024 kini tiba! Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) mempelawa graduan lulusan Ijazah Sarjana Muda tanpa pendidikan yang berkelayakan, berpotensi dan berminat untuk sertai Program Diploma Pascasiswazah Pendidikan (PDPP) di Institut Pendidikan Guru KPM seluruh negeri.
Berkenaan Permohonan Guru Tajaan KPM 2024 Apa itu Program Diploma Pascasiswazah Pendidikan (PDPP)? Program ini dikhususkan untuk melatih bakal guru di Institut Pendidikan Guru (IPG), KPM dalam pelbagai bidang pengkhususan bagi keperluan di sekolah rendah KPM. Pemohon yang berjaya ditawarkan pengajian dikehendaki mengikuti PDPP selama tiga semester atau satu tahun di IPG yang ditetapkan oleh KPM. PDPP akan dilaksanakan secara mod sepenuh masa.
Tempoh Permohonan Permohonan Guru Tajaan KPM 2024 Permohonan permohonan guru tajaan KPM 2024 untuk mengikuti program Diploma Pascasiswazah Pendidikan (PDPP) adalah dibuka permohonan pada 14 Mac 2024 dan akan ditutup pada 15 April 2024.
Para calon boleh mengemukakan permohonan melalui panduan cara yang kami sediakan dibawah.
Update : Pihak KPM maklum bahawa mereka menangguhkan permohonan ke tarikh yang lain.
Syarat Kelayakan Permohonan Guru Tajaan KPM 2024 Untuk membuat permohonan, para calon perlu memenuhi beberapa syarat kelayakan seperti dibawah:
Warganegara Malaysia; Sihat tubuh badan: Aktif dalam kegiatan kokurikulum; dan Umur tidak melebihi 35 tahun pada 30 September 2024 iaitu lahir pada atau selepas 30 September 1989. Memiliki sekurang-kurangnya gred KEPUJIAN dalam mata pelajaran bahasa Melayu di peringkat SPM. Memiliki kelulusan Ijazah Sarjana Muda dari mana-mana universiti awam (UA) di Malaysia dalam bidang yang ditetapkan dan **diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia dengan Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK)/ Cumululative Grade Point Average (CGPA) minimum 2.50; ATAU Memiliki kelulusan Ijazah Sarjana Muda dari universiti swasta (US) di Malaysia dan luar negara dalam bidang yang ditetapkan serta **diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia dengan Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK) / Cumululative Grade Point Average (CGPA) minimum 2.50; Dan lain-lain Bagi para calon yang ingin mengetahui senarai syarat-syarat kelayakan permohonan Guru Tajaan KPM 2024 lebih lanjut, anda boleh merujuk pada pautan dibawah:
Syarat Kelayakan Permohonan Guru Tajaan KPM 2024 Syarat Calon yang Tidak Layak Mohon Bagi permohonan guru tajaan KPM 2024, KPM telah senarai beberapa syarat calon yang tidak layak. Para calon perlu meneliti syarat-syarat seperti dibawah:
Pemohon yang pernah mengikuti program ikhtisas di IPG, tetapi gagal dalam peperiksaan dan ditamatkan pengajian. Calon yang masih terikat dengan kontrak perkhidmatan dengan mana-mana agensi termasuk agensi Kerajaan Negeri dan tidak mendapat pelepasan daripada pihak tersebut. Calon yang pernah mengikuti program ikhtisas di IPG KPM dan gagal dalam peperiksaan serta ditamatkan daripada pengajian. Calon yang diisytiharkan bankrap. Calon yang pernah meletak jawatan dalam perkhidmatan Kerajaan bagi skim Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP) Gred DG41. Calon yang diberhentikan dari perkhidmatan kerajaan kerana tindakan tatatertib atau disabitkan dengan kesalahan jenayah/penyalahgunaan dadah/ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri. Pemohon yang pernah atau sedang disabitkan dengan kesalahan penyalahgunaan dadah, jenayah atau tindakan mahkamah. Senarai Bidang Pengkhususan yang Ditawarkan Berikut adalah merupakan senarai bidang pengkhususan program yang ditawarkan dalam program pengambilan calon gurun KPM 2024:
Sekolah Kebangsaan (SK) Bahasa Melayu Pendidikan Rendah Pengajaran Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua Pendidikan Rendah (TESL) Sejarah Pendidikan Rendah Matematik Pendidikan Rendah Sains Pendidikan Rendah Pendidikan Muzik Pendidikan Rendah Reka Bentuk Teknologi Pendidikan Rendah Pendidikan Seni Visual Pendidikan Rendah Pendidikan Jasmani Pendidikan Rendah Pendidikan Islam Pendidikan Rendah Bahasa Arab Pendidikan Rendah Pendidikan Awal Kanak-Kanak Pendidikan Rendah Pendidikan Khas Masalah Pembelajaran Pendidikan Rendah Pendidikan Khas Masalah Pendengaran Pendidikan Rendah Pendidikan Khas Masalah Penglihatan Pendidikan Rendah Bimbingan dan Kaunseling. Pemulihan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Bahasa Melayu Pendidikan Rendah Pengajaran Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua Pendidikan Rendah (TESL) Sejarah Pendidikan Rendah Matematik Pendidikan Rendah Sains Pendidikan Rendah Pendidikan Muzik Pendidikan Rendah Reka Bentuk Teknologi Pendidikan Rendah Pendidikan Seni Visual Pendidikan Rendah Pendidikan Jasmani Pendidikan Rendah Pendidikan Islam Pendidikan Rendah Pendidikan Awal Kanak-Kanak Pendidikan Rendah Pendidikan Khas Masalah Pembelajaran Pendidikan Rendah Bimbingan dan Kaunseling Pemulihan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Pengajaran Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua Pendidikan Rendah (TESL) Sejarah Pendidikan Rendah Matematik Pendidikan Rendah Pendidikan Muzik Pendidikan Rendah Reka Bentuk Teknologi Pendidikan Rendah Pendidikan Seni Visual Pendidikan Rendah Pendidikan Jasmani Pendidikan Rendah Pendidikan Islam Pendidikan Rendah Pendidikan Awal Kanak-Kanak Pendidikan Rendah Pendidikan Khas Masalah Pembelajaran Pendidikan Rendah Bimbingan dan Kaunseling Pemulihan Sekolah Kebangsaan Pendidikan Khas (SKPK) Matematik Pendidikan Rendah Pendidikan Islam Pendidikan Rendah Bimbingan dan Kaunseling Cara Mohon Permohonan Guru Tajaan KPM 2024 Untuk makluman permohonan hanya boleh dibuat secara dalam talian dengan melayari laman sesawang KPM bermula 14 Mac 2024. Pemohon dinasihatkan melayari laman maklumat lanjut bagi mendapatkan:
Maklumat iklan Ujian Kelayakan Calon Guru (e-UKCG) Temu duga Ujian Kecergasan Fizikal (UKF) Syarat bidang pengkhususan Serta tarikh-tarikh penting Berikut adalah merupakan beberapa perkara yang perlu para calon ketahui:
Pemohon dibenarkan mengemukakan SATU permohonan sahaja dan boleh mengemaskini permohonan pada tarikh yang telah ditetapkan sebelum tarikh permohonan ditutup. Pemohon perlu membuat pengesahan permohonan dan dihantar sebelum tarikh tutup permohonan. Permohonan yang berjaya dihantar akan menerima nombor rujukan dan tarikh menduduki e-UKCG. Rujuk login UKCG. Soalan FAQs Berkenaan Permohonan Guru Tajaan KPM 2024 Bila permohonan Permohonan Guru Tajaan KPM 2024 dibuka? Permohonan dibuka bermula 14 Mac 2024 bersamaan hari rabu.
Bagaimana cara mohon Permohonan Guru Tajaan KPM 2024? Anda boleh membuat permohonan calon guru KPM dengan permohonan secara atas talian di laman portal rasmi KPM.
Dimana diadakan Program Diploma Pascasiswazah Pendidikan (PDPP)? Program diadakan khusus hanya di Institut Pendidikan Guru seluruh Malaysia.
Bila permohonan akan ditutup? Permohonan akan ditutup pada 15 April 2024.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/03/permohonan-guru-tajaan-kpm-2024.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gcpc Permohonan Guru Cemerlang Pensyarah Cemerlang 2024

Gcpc Permohonan Guru Cemerlang Pensyarah Cemerlang 2024

papar berkaitan - pada 11/3/2024 - jumlah : 107 hits
Guru dan pensyarah di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia berpeluang untuk memohon Guru Cemerlang Pensyarah Cemerlang 2024 GCPC secara umumnya bermaksud guru atau pensyarah yang mempunyai pengetahuan kemahiran dan kepakaran tinggi dalam s...
Pengambilan Calon Guru Tajaan Kpm

Pengambilan Calon Guru Tajaan Kpm

papar berkaitan - pada 18/3/2024 - jumlah : 88 hits
INFO KPM Kementerian Pendidikan Malaysia mempelawa semua calon yang berkelayakan untuk memohon program berikut Pengambilan Calon Guru Tajaan KPM Bagi Latihan Praperkhidmatan Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan Tahun 2024 Pengambilan Calon...
Spak Permohonan Sijil Pendidikan Awal Kanak Kanak

Spak Permohonan Sijil Pendidikan Awal Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 1/3/2024 - jumlah : 113 hits
TAWARAN MENGIKUTI KURSUS SIJIL PENDIDIKAN AWAL KANAK KANAK TABIKA KEMAS SIRI 2 TAHUN 2024 Jabatan Kemajuan Masyarakat telah mempelawa seluruh warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk memohon tawaran mengikuti Kursus Sijil Pendidikan Awa...
Cuaca Panas Melanda Negara Kpm Benarkan Murid Guru Pakai Pakaian Sukan

Cuaca Panas Melanda Negara Kpm Benarkan Murid Guru Pakai Pakaian Sukan

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 94 hits
Bukan hanya memudahkan paling utama memberi keselesaan kepada murid murid selepas semua institusi pendidikan di bawah Kementerian Pendidikan diminta untuk memberi pertimbangan kebenaran khas kepada murid guru dan anggota kumpulan pelaksana ...
Bicara Harvard 2024 Pendidikan Kalis Masa Depan Bersama Ybrs Dr Nor Fadzleen Binti Sa Don

Bicara Harvard 2024 Pendidikan Kalis Masa Depan Bersama Ybrs Dr Nor Fadzleen Binti Sa Don

papar berkaitan - pada 6/3/2024 - jumlah : 90 hits
Assalamualaikum wbt Jom beramai ramai memeriahkan program Bicara Harvard 2024 bersama dengan YBrs Dr Nor Fadzleen binti Sa don Kementerian Pendidikan Malaysia yang bertajuk Pendidikan Kalis Masa Depan seperti ketetapan berikut Tarikh 6 Mac ...
El Nino 2024 Kpm Tangguh Aktiviti Luar Bilik Darjah Jika Memburuk

El Nino 2024 Kpm Tangguh Aktiviti Luar Bilik Darjah Jika Memburuk

papar berkaitan - pada 11/3/2024 - jumlah : 160 hits
El Nino 2024 KPM Tangguh Aktiviti Luar Bilik Darjah Jika Memburuk 4 Negara seluruh dunia kini sedang menghadapai fenomena El Nino Kemungkinan KPM tangguh aktiviti luar bilik darjah jika keadaan semakin panas melampau Perkara ini telah dimak...
Makluman Kpm Minggu Pertama Sekolah Sesi 2024 2025

Makluman Kpm Minggu Pertama Sekolah Sesi 2024 2025

papar berkaitan - pada 4/3/2024 - jumlah : 151 hits
KPM umum berkenaan minggu pertama sekolah sesi 2024 2025 Pada permulaan sesi persekolahan kali ini pada hari kedua atau hari ketiga persekolahan yang akan bermula tahun ni juga merupakan bulan ramadan Melalui KPM kebijaksanaan barisan penta...
Makluman Permohonan Sijil Kursus Kemas 2024

Makluman Permohonan Sijil Kursus Kemas 2024

papar berkaitan - pada 2/3/2024 - jumlah : 93 hits
Berita gembira bagi mereka yang minat menjadi seorang guru Kini permohonan sijil kursus KEMAS 2024 telah dibuka untuk permohonan Ramai yang mengidamkan untuk menjawat jawatan seorang guru Pihak KEMAS sentiasa membuka peluang baharu bagi mer...
Pentingnya Muhasabah Diri

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Bite Sized Bliss Of Weed Edibles For Every Occasion To Use

Sindiket Scammer Didalangi Warga Asing Tumpas

Mak Terpaksa Buat Banyak Kerja Untuk Dapat Rm700 Tiap Minggu Rupanya Ini Abang Buat Pada Mak

Pengalaman Anak Anak Sertai Poomsae Di 7th Hypermax Junior Taekwondo Invitational Championship 2023

Lumira Kawasan Rumah Moden Dan Ideal Di Eka Heights

Rethink Reuse Refill Challenging The Disposable Smoking Accessory Market