Perkara Yang Perlu Anda Tahu Sebelum Sertai Grabfood


Sekarang manusia sedang cuba beralih kepada digital dari segi semua sudut tapi sebelum kita jadi pengguna harus kita kaji selidik dahulu beberapa perkara.
Tiada Yang Mustahil Di Malaysia kita mempunyai pelbagai bangsa dan kaum mahupun agama tapi kalau cerita bab agama ada sesetengah individu mereka hanya sekadar ambil ringan demi keuntungan.

Semasa dunia sedang dibelengu dengan serangan virus pandemik covid-19 pelbagai sektor perniagaan dan keluarga telah terjejas ekoran pendapatan dan simpanan semakin berkurangan namun kerajaan ketika itu masih membenarkan beberapa sektor perniagaan penting untuk terus beroperasi seperti pasaraya, penghantar makanan, kenderaan awam dan lain-lain.


Sejak itu maka berduyun-duyun pemilik motosikal mendaftar dalam bidang delivery demi menampung perbelanjaan dan semenjak itu juga jalanraya sekitar lembah klang ini dipenuhi dengan motosikal delivery dari pelbagai jenama.

Tapi dalam artikel ini hanyalah cerita tentang jenama Grabfood yang mungkin sedang menjadi pilihan utama untuk dijadikan punca rezeki dari pelbagai lapisan masyarat baik muda mahupun tua. Tapi sebelum itu anda perlu tahu satu perkara dimana sektor delivery makanan kebanyakkan bercampur aduk antara Halal-Non-Halal.

Jika jenama lain mungkin ada pilihan untuk rider memilih ID Halal atau Non-Halal manakala jika Grabfood sememangnya tidak boleh kerana itu semua bergantung pada nasib atau berdasarkan penilaian dari sudut tertentu.

Tapi jangan terkejut kalau rakan anda dahulunya ID Non-Halal tiba-tiba menjadi Halal haa itu mungkin dia ada buat rayuan di pejabat atau sebagainya(pandai2lah nak hidup). Dari segi pendapatan setakat ini semua jenama delivery lebih kurang sama cuma kepada yang lebih suka gaji hari Grabfood salah satunya pilihan kerana ia bukan sahaja bebas tunai malah turut boleh buat pengeluaran setiap hari tanpa gagal dengan syarat pengeluaran haruslah dibuat sebelum jam 5 petang(hanya akaun Maybank).

BERBEZAAN ID HALAL & NON-HALAL DARI SEGI PEKERJAAN HALAL - Hanya menyokong restoran(vendor) yang mempunyai sijil halal atau kedai muslim sahaja tapi jangan terkejut kalau tiba-tiba kena pergi kedai cina ambil order haa itu mungkin sistem Grabfood sudah tidak betul atau anda ketika itu kena bantu ambil order disebabkan tiada rider Non-Halal berhampiran.

NON-HALAL - Menyokong hampir semua restoran(vendor) dan semua bidang pekerjaan iaitu delivery barang(GrabExpress 20% komisen) dan runcit(GrabMart). Tapi disini agak bermasalah bagi rider Muslim kerana terpaksa hantar makanan khinzir dan minuman arak, ada individu yang paksa rela dan ada yang terus menekan butang batal pesanan walaupun kadar peratus pembatalan menjadi tinggi lalu akaun pun bakal dibatalkan oleh Grabfood.

RADIUS PENGHANTARAN Radius segi penghantaran boleh dikatakan tanpa had tapi masih kekal dalam kawasan negeri maknanya tadelah lintas negeri lain seperti ke melaka dan pahang manakala sabah ke sarawak. Cuma yang tak sedapnya kena pickup jauh hantar jauh haaa bahagian ni memang jiwa kena kental kalau tidak sila tekan butang cancel dan hadapi peningkatan peratusan pembatalan.

Selebihnya pilihan ditangan anda sama ada ingin mencuba atau memang dalam keadaan sesak kewangan kerana belum jumpa pekerjaan yang sesuai.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sekejung.com/2020/09/perkara-yang-perlu-anda-tahu-sebelum.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
6 Susah Nak Tiru 10 Perkara Wajib Semak Sebelum Mula Bisnes

6 Susah Nak Tiru 10 Perkara Wajib Semak Sebelum Mula Bisnes

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 204 hits
Harap anda dah baca kesemua artikel yang saya dah buat dalam siri 10 perkara wajib semak sebelum mula bines dalam blog ini Ini merupakan siri ke 6 Siri pertama sehingga ke 5 The post appeared first on
Semai Rasa Cinta Negara Dahulu Sebelum Sertai Pdrm Musa Hassan

Semai Rasa Cinta Negara Dahulu Sebelum Sertai Pdrm Musa Hassan

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 853 hits
M Update 15 09 2020 Kalau hendak masuk polis hati kena cekal nombor satu kerana sayang dan cintakan negara dan bukan kerana nak cari makan Kalau nak cari makan jangan masuk polis tegas bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan Beliau ber...
Sebarang Pergerakan Kuat Sebelum Pertemuan Fed Tidak Dapat Diramalkan Gambaran Keseluruhan Untuk Mata Wang Usd Eur Dan

Sebarang Pergerakan Kuat Sebelum Pertemuan Fed Tidak Dapat Diramalkan Gambaran Keseluruhan Untuk Mata Wang Usd Eur Dan

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 279 hits
Laporan CFTC yang diterbitkan pada Jumaat yang mengakhiri ulang tahun 6 bulan pandemik yang diumumkan pada 11 Mac menarik kerana merangkumi reaksi pasaran terhadap perubahan pendekatan Fed terhadap dasar kewangan yang disampaikan oleh J Pow...
Kpu Tangsel Kembalikan Berkas Bapaslon Ada Yang Data Pengalaman Kerja Sebelum Lahir

Kpu Tangsel Kembalikan Berkas Bapaslon Ada Yang Data Pengalaman Kerja Sebelum Lahir

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 144 hits
Berkas administrasi pendaftaran bakal pasangan calon wali kota wakil wali kota Tangerang Selatan milik tiga Bapaslon belum sempurna Bapaslon diminta segera melengkapi sebelum Rabu
Hiburan Bcl Sempat Ziarah Pusara Ashraf Sinclair Sebelum Jakarta Lockdown

Hiburan Bcl Sempat Ziarah Pusara Ashraf Sinclair Sebelum Jakarta Lockdown

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 426 hits
Bertindak mengambil kesempatan yang ada penyanyi popular Indonesia Bunga Citra Lestari khabarnya sempat menziarahi pusara arwah suaminya Ashraf Sinclair selepas kerajaan Indonesia membuat keputusan untuk melaksanakan kembali Pembatasan Sosi...
Kerangka Iphone 12 Tertiris Mengesahkan Rekaan Yang Didedahkan Sebelum Ini

Kerangka Iphone 12 Tertiris Mengesahkan Rekaan Yang Didedahkan Sebelum Ini

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 179 hits
Acara khas akan dilangsungkan oleh Apple minggu ini untuk melancarkan Apple Watch iPad dan juga iPhone baharu Beberapa rekaan yang tertiris sebelum ini memberikan petanda iPhone tahun ini akan mempunyai sisi yang rata seperti iPad Pro dilen...
Tak Sedar Diri Jam 2 Pagi Anak Dedah Sikap Arwh 3 Hari Sebelum Pergi Buat Ramai Sebak

Tak Sedar Diri Jam 2 Pagi Anak Dedah Sikap Arwh 3 Hari Sebelum Pergi Buat Ramai Sebak

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 332 hits
PELAKON veteran Idris Mat Diah yang dikenali dengan watak Pak Andak menerusi drama bersiri popular 7 Hari Mencintaiku 2meningg4l dunia di Putrajaya pada usia 61 tahun jam 2 30 pagi hari ini Anak Allahyarham yang dikenali sebagai Alia berkat...
Kedah Cemas Sebelum Menang

Kedah Cemas Sebelum Menang

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 244 hits
KUALA LUMPUR Kedah meneruskan rentak kemenangan selepas menewaskan FELDA United FC 2 1 di Stadium Tun Abdul Razak Jengka sebentar tadi Anak buah Aidil Sharin Sahak bagaimanapun cemas sebelum menang apabila Syahmi Zamri meletakkan The Fighte...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris