Perikatan Nasional Sekarang Sudah Jadi Kerajaan Nikah Mutaah


*Perikatan Nasional Sekarang Sudah Jadi Kerajaan Pernikahan Mutaah*
Kenyataan UMNO yang terbaru dari UMNO yang menyatakan mereka tidak mengiktiraf Perikatan Nasional sama sekali adalah sangat-sangat lucu.

Mengikut laporan Malaysiakini:Majlis Tertinggi (MT) Umno menolak cadangan agar parti itu menyertai gabungan Perikatan Nasional (PN) secara rasmi, kata sumber kepada Malaysiakini hari ini. Sumber terbabit berkata, keputusan itu dicapai secara sebulat suara dalam mesyuarat MT yang diadakan pada Isnin lalu, dan ia bertujuan menjaga kedudukan dan kepentingan parti berkenaan.
Secara umumnya, seperti orang yang dah mengandung tapi lepas tu bagitau mereka tak nak bernikah.
Sebelum ini UMNO sudah isytihar mereka tidak mahu bersama dengan Perikatan Nasional bila PRU15 diadakan nanti.
Itu petanda jelas bahawa Perikatan Nasional tidak lebih dari pernikahan mutaah semata-mata.


Kita faham mengapa pemimpin-pemimpin UMNO berbuat sebegini.
*PEMIMPIN-PEMIMPIN UTAMA UMNO SEMUA MASIH MENGHADAPI KES RASUAH DI MAHKAMAH*
Kesemua kepimpinan utama UMNO sedang menghadapi tuduhan rasuah di Mahkamah.
Dan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yaasin kelihatannya tidak mahu membahayakan imej dan kedudukan beliau untuk campur tangan dalam kes-kes yang sedang berjalan ini.
Walaupun kerajaan sudah bertukar tetapi Datuk Zahid Hamidi dan Najib Tun Razak masih di dakwa atas cas-cas yang baru. Tengku Adnan un kes dia masih berjalan terus seperti biasa walaupun dia salah seorang penyokong kerajaan baru.
Maka, pemmpin2 utama UMNO melihat sekirang dibiarkan terus, mereka akhirnya akan berkesudahan di Sungai Buloh dan bukannya di salah sebuag pejabat di Putrajaya.
UMNO dan PAS juga melihat momentum rakyat bersama mereka sekarang ini dan mereka yakin mereka boleh memerintah dan menang sekiranya diadakan PRU sekarang iini.
Oleh sebab itu, Tulang Besi merasakan UMNO tidak akan tunggu lama.

*UMNO TIADA MASA UNTUK MENUNGGU*
Mungkin dalam tahun ini juga selepas masaalah Covid 19 ini selesai mereka akan memanggil PRU yang baru dan akan menarik sokongan mereka kepada Muhyiddin di Parlimen.
Mereka perlu mendapat semula kuasa dengan seberapa segera kalau mereka tidak mahu mengalami nasib sebagai banduan Sungai Buloh.
Lebih lebih lagi Perdana Menteri tidak berminat untuk memberi mereka apa-apa bantuan dan sokongan. Boleh sahaja Tan Sri Muhyiddin mengarahkan Peguam Negara mengugurkan kes-kes mereka itu tetapi itu tidak akan berlaku.

Tan Sri Muhyiddin melihat selagi kes ini berjalan, maka dia tidak perlu membawa pimpinan2 UMNO ini ke dalam Kabinet. Yang levih penting Tan Sri Muhyiddin dapat mengawal UMNO dengan lebih kemas sekiranya kepimpinan2 utama mreka sedang menghadapi tuduhan rasuah di Mahkamah. Sekaligus UMNO jadi amat lemah gemalai


Tampaknya UMNO sudah nekad. Mengikut hemat Tulang Besi, PRU depan boleh berlaku seawal lepas Hari Raya Haji tahun ini.  
Sama-sama kita perhatikan babak seterusnya.

*TULANG BESI*

www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniSumber: 

Umno tolak sertai PN secara rasmiHaspaizi Zain

Diterbitkan 6 May 2020, 8:48 pm
Dikemaskini 6 May 2020, 9:34 pm
A+
A-
Majlis Tertinggi (MT) Umno menolak cadangan agar parti itu menyertai gabungan Perikatan Nasional (PN) secara rasmi, kata sumber kepada Malaysiakini hari ini.

Sumber terbabit berkata, keputusan itu dicapai secara sebulat suara dalam mesyuarat MT yang diadakan pada Isnin lalu, dan ia bertujuan menjaga kedudukan dan kepentingan parti berkenaan.

"MT sebulat suara tolak, kita tak mahu jadi parti kecil. Kalau banyak parti dalam PN, Umno tak boleh nak jadi macam dalam BN sebelum ini.

"Sebelum mesyuarat MT, parti melalui mesyuarat biro politik juga sudah menolak cadangan ini.


"Kemudian mesyuarat pengerusi-pengerusi perhubungan Umno negeri juga menolaknya," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Umno memeterai piagam Muafakat Nasional bersama PAS untuk mengabsahkan kerjasama secara rasmi pada akhir tahun lalu. Parti lain dalam BN pula dianggap menyertai gabungan berkenaan melalui Umno.

Menerusi Muafakat Nasional, BN dan PAS menyokong Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin untuk menjadi perdana menteri kepada gabungan PN, sekali gus membawa kejatuhan Pakatan Harapan sebagai kerajaan selama 22 bulan.


Susulan pembentukan kerajaan PN di peringkat persekutuan, beberapa kerajaan negeri yang dikuasai PH juga tumbang selepas krisis politik Februari lalu, yang berlangsung kira-kira seminggu.

Akhir bulan lalu, Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan menegaskan PN bukanlah satu gabungan yang berdaftar secara rasmi dan Umno tidak pernah menyertainya.

"Hubungan Umno dengan PN hanya satu persefahaman untuk menyelamatkan Malaysia kerana kemelut politik yang dicetuskan sendiri oleh kelompok tertentu dalam PH," katanya yang menegaskan bentuk kerjasama itu berbeza dengan persefahaman dengan PAS dalam Muafakat Nasional yang diurus secara rasmi.

Platform rasmi cerita lain

Dalam pada itu Anggota Majis Tertinggi Umno Abdul Rahman Dahlan, berkata cadangan untuk mendaftar PN dan Umno sebagai ahli sekutunya perlu diteliti sebaik mungkin.

Pada masa sama, katanya, sokongan Umno terhadap kerajaan PN dan Muhyiddin selaku perdana menteri tidak perlu diragui.

"Ia perlu dilihat dengan serius apa kebaikan yang Umno dapat dan juga keburukannya.

"Tapi ini bukan bermakna Umno tak sokong PN, kalau tak sokong kita tak berada dalam kerajaan.

"Umno boleh bagi keyakinan bahawa kita sokong PN dan perdana menteri, untuk (PN) jadi platform rasmi itu cerita lain," katanya lagi.

Menerusi PN, Umno berjaya mentadbir kembali negeri yang dimenangi PH pada PRU lalu, iaitu di Melaka (sebelum ini ketua menteri daripada Amanah) dan Johor (sebelum ini menteri besar daripada Bersatu).

Di Perak pula, Bersatu kekal memimpin kerajaan Perak meskipun Umno menguasai lebih banyak kerusi di DUN.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysiawaves.net/2020/05/perikatan-nasional-sekarang-sudah-jadi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+malaysiawaves%2FzpEb+%28Tulang+Besi%40Malaysiawaves%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kesemua Ahli Bersatu Yang Kini Menyertai Kerajaan Perikatan Nasional Gugur Keahliannya

Kesemua Ahli Bersatu Yang Kini Menyertai Kerajaan Perikatan Nasional Gugur Keahliannya

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 404 hits
Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi Pengasas Bersatu tinggal lima daripada tujuh yang asal di mana salah seorang yang hilang awal dahulu pun antaranya akibat perebutan kuasa tetapi pada masa itu kita belum berkuasa dalam kerajaan Kini kuasa d...
Dr Mahathir Dan Anwar Tidak Iktiraf Kerajaan Perikatan Nasional

Dr Mahathir Dan Anwar Tidak Iktiraf Kerajaan Perikatan Nasional

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 263 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menegaskan mereka tidak mengiktiraf kerajaan yang ada hari ini kerana ia ditubuhkan tanpa mendapat mandat rakyat Dalam satu kenyataan bersama mereka mendakwa kerajaan Perikatan N...
Pakatan Harapan Tumbang Di Kedah Perikatan Nasional Dijangka Umum Pembentukan Kerajaan Negeri Baharu

Pakatan Harapan Tumbang Di Kedah Perikatan Nasional Dijangka Umum Pembentukan Kerajaan Negeri Baharu

papar berkaitan - pada 12/5/2020 - jumlah : 395 hits
Perikatan Nasional dijangka mengumumkan pembentukan kerajaan negeri baharu selepas memperolehi bilangan Ahli Dewan Undangan Negeri mencukupi hari ini Sumber memaklumkan dua ADUN dari PKR iaitu ADUN Lunas Azman Nasrudin dan ADUN Sidam Dr Rob...
Kerajaan Negeri Kedah Sah Jatuh Ke Tangan Perikatan Nasional

Kerajaan Negeri Kedah Sah Jatuh Ke Tangan Perikatan Nasional

papar berkaitan - pada 12/5/2020 - jumlah : 365 hits
Perikatan NasionalBerikutan 2 ahli Dewan Undangan Negeri Kedah PKR yang telah keluar daripada parti dan memberikan sokongan kepada Perikatan Nasional memastikan gerakkan yang selama ini sudah diduga Kerajaan Pakatan Harapan musnah apabila t...
Tiada Perlu Tergesa Gesa Daftar Perikatan Nasional Annuar Musa

Tiada Perlu Tergesa Gesa Daftar Perikatan Nasional Annuar Musa

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 267 hits
Setiausaha Agung BN Tan Sri Annuar Musa bercakap dalam sidang media Pasca Mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional di Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur foto FAREEZ FADZIL KUALA LUMPUR Belum wujud keperluan untuk Perikatan Nasional d...
Perikatan Nasional Masa Depan Negara

Perikatan Nasional Masa Depan Negara

papar berkaitan - pada 6/5/2020 - jumlah : 269 hits
DR MUHAMMAD FAIZ NA AMAN DI BULAN Ramadan yang mulia ini ketika negara dan dunia masih dibelenggu wabak COVID 19 saya bersetuju dengan pendapat Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin baru baru ini bahawa rakyat sudah muak dan tidak mahu d...
Perikatan Nasional Takut Sidang Parlimen

Perikatan Nasional Takut Sidang Parlimen

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 305 hits
Raymond Liew berkata demikian pada sidang media bersama yang dianjurkan oleh 12 badan perniagaan dan perdagangan termasuk Persekutuan Rantaian Peruncitan dan Francais ASEAN Persatuan Hotel Bajet Malaysia Persatuan Rantaian Peruncitan Malays...
Its Time For Pm Muhyiddin To Make Peace With Pakatan Harapan And To Dish Perikatan Nasional

Its Time For Pm Muhyiddin To Make Peace With Pakatan Harapan And To Dish Perikatan Nasional

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 322 hits
After reading Mohamad Hassan statement that UMNO had joined Muhyiddin Yasin just to topple the Pakatan Harapan government and to form a mere working arrangement to benefit each other April 25 2020 10 05 PMBeliau berkata demikian selepas seo...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta