Perbezaan Pinjaman Bagi Setiap Organisasi



" APA PERBEZAAN PINJAMAN BANK,KOPERASI,SYARIKAT KREDIT & SYARIKAT KREDIT KOMUNITI ".Ramai yang agak 'confiused' kat mana yang sesuai utk buat pinjaman dan semua org ada masalah berbeza. Ada yg nama blacklist, ada yg ccris, ada yg ctos, ada yg 'high commitment' macam-macam lagi lah masalah..
.
So..hari ni iza akan terangkan secara ringkas so that korang akan tahu kat mana nak tuju utk apply loan yg sesuai dgn masalah korang semua.
..
1- PINJAMAN BANK
- Loan dgn bank semua orang tau kan..boleh direct apply dengan bank. Walk in je bank yg sesuai cth, utk kakitangan kerajaan Bank Rakyat selalu offer rate murah.So,korang boleh compare rate antara Bank. Utk swasta tak semua bank accept..yg ni korang kena check minima kelayakan bg setiap bank. Dan yg plg penting nama korang mesti "crystal clear"..tak boleh ada ctos/ccris. Kalau ada agen offer boleh buat baik korang double check..kalau ada mintak duit sila abaikan shj most of them adalah scammer upfront . Bank sekarang menggunakan sistem online tak boleh nak menipu.
.
.
2- PINJAMAN KOPERASI
-Bagi koperasi, kakitangan kerajaan paling mudah dapat offer. Selalunya proses lebih mudah berbanding bank. TETAPI..bagi swasta tak semua layak apply. Biasanya mereka yg bekerja dengan GLC, Public Listed Company ada chance utk apply tapi x semua koperasi.Ada few je koperasi yg offer. Bagi Swasta yang lain mmg susah dan hampir mustahil utk apply dengan Koperasi.
.
.
3- SYARIKAT KREDIT
- Bagi Swasta yg ada masalah CTOS/CCRIS dan tak layak apply dengan Bank mahupun koperasi, korang boleh apply kat syarikat kredit. Syarikat kredit dengan Syarikat Kredit Komuniti hampir sama. Cuma bezanya Syarikat Kredit buat sistem bayaran secara Auto Debit dan jumlah pinjaman bagi pertama kali selalunya tak tinggi. Dan juga tak boleh CTOS terlalu tinggi. Boleh try dulu. Antara Syarikat Kredit yg ada:- JCL & IOS.
.
.
4- SYARIKAT KREDIT KOMUNITI@ DIKENALI DAHULU SBG SYARIKAT PINJAMAN WANG BERLESEN.
- Ini adalah option terakhir, kalau dah semua 3 kategori di atas tak lepas, tiada ikhtiar lain dpt dilakukan boleh try dengan Syarikat Kredit Komuniti@PWB. Tapi..tapi..tapi...Pinjaman dengan syarikat seperti ini RISIKO agak tinggi..Kenapa?..sebabnya setiap syarikat ada berbeza Rate.Biasanya dari 5%-12%sebulan.Dan juga berbeza cara nak buat settlement.Dengan erti kata lain buat survey beberapa syarikat dan pilih yang terbaik.Syarikat Pinjaman Berlesen juga seperti semua dah tau akan 'pegang kad atm' utk make sure peminjam ada 1loan dengan 1 syarikat sahaja.
.- Syarikat Pinjaman Berlesen tak macam bank ada CCRIS yg boleh dirujuk.Kalau tak pegang kad..just imagine sorang peminjam yg terdesak akan apply 10 syarikat serentak dan apabila tak mampu bayar dia pun lari. 
.
"Eh iza...saya tak macam tu la.." 
.
ayat ni mmg biasa dengar sebelum pinjam tapi lps pinjam belum tentu betul. Iza cakap berdasarkan pengalaman beberapa tahun mengendalikan pinjaman. Yg lari-lari ni perempuan pun berani tau.
.
So..bab duit susah nak percaya..even kawan mintak pinjam 1k pun korang mesti pikir 100x kan unless kwn tu mmg korang rapat dan tau dia jenis bayar hutang.
.
.
Ok sekian huraian panjang iza kali ini.Hope ini akan memberikan korang idea kat mana tempat sesuai utk meminjam. Tapi AWAS dgn Scammer UPFRONT @Pendahuluan. JANGAN BAYAR,JGN PERCAYA sesiapa yg mintak duit dari korang ye.
.
P/s: Kalau nk bg juge baik sedekah kat iza je..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://expressloanbyiza.blogspot.com/2020/02/apa-perbezaan-pinjaman.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mulakan Dengan Bismillah Setiap Kali Masak Confirm Masakan Ibu Sedap Berkat

Mulakan Dengan Bismillah Setiap Kali Masak Confirm Masakan Ibu Sedap Berkat

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 262 hits
Biasanya anak anak kita ni apa yang ibu masak semua sedap Walaupun hanya goreng telur mata dengan kicap saja Betul tak Walaupun lauk ringkas boleh bertambah makannya Itu belum lagi masak yang sedap sedap Rasanya lagi berselera Kadang tu ram...
Korban Perundungan Di Malang Terus Nangis Setiap Lihat Jari Yang Diamputasi

Korban Perundungan Di Malang Terus Nangis Setiap Lihat Jari Yang Diamputasi

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 175 hits
MS korban perundungan atau bullying di Kota Malang terus menangis setiap melihat jarinya yang diamputasi Jari korban harus diamputasi lantaran jaringannya sudah mati
Rahsia Anak Kita Hebat Al Fatihah Perlu Meniti Di Bibir Ibu Ayah Setiap Hari

Rahsia Anak Kita Hebat Al Fatihah Perlu Meniti Di Bibir Ibu Ayah Setiap Hari

papar berkaitan - pada 2/2/2020 - jumlah : 555 hits
Setiap ibu bapa harapkan yang terbaik untuk anak anak Bila anak dah semakin besar harapan ini akan bertukar kepada apa yang kita mahu anak buat pula sebagai bukti mereka dapat balas jasa kita Semua niat ini dah ada seawal ibu bapa dapat tah...
Pendeknya Saat Membesarkan Anak Anak Dulu Dengar Suara Menangis Gelak Tawa Kini Setiap Ruang Sunyi Sepi

Pendeknya Saat Membesarkan Anak Anak Dulu Dengar Suara Menangis Gelak Tawa Kini Setiap Ruang Sunyi Sepi

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 533 hits
Setiap ibu bapa pasti merindui saat saat anaknya masih kecil Zaman di mana anak anak lincah bermain gelak ketawa tapi memikirkan betapa penatnya saat itu pasti ramai yang tidak sabar menanti si kecil cepat membesar agar berkurang beban yang...
Iktibar Dari Setiap Kisah 25 Orang Nabi Dan Rasul Dalam Al Qur An

Iktibar Dari Setiap Kisah 25 Orang Nabi Dan Rasul Dalam Al Qur An

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 707 hits
Sebagai umat Islam kita diwajibkan mengetahui nama dan kisah 25 orang para nabi dan rasul sebagaimana di dalam al Qur an di samping kewajipan beriman dengan kesemua para nabi dan rasul yang pernah diutuskan oleh Allah SWT sejak Nabi Adam a ...
Terlalu Rindukan Arwah Isteri Suami Ziarah Dan Bersihkan Kubur Setiap Hari

Terlalu Rindukan Arwah Isteri Suami Ziarah Dan Bersihkan Kubur Setiap Hari

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 593 hits
TIADA suami yang tidak sayangkan isteri Pemergian isteri yang banyak berkorban selama ini sudah pasti membuatkan si suami berasa sedih dan sunyi Namun siapalah kita untuk menidakkan ketentuan Ilahi Begitulah yang dapat digambarkan tentang s...
Mengenal 8 Jenis Clay Untuk Setiap Jenis Kulit

Mengenal 8 Jenis Clay Untuk Setiap Jenis Kulit

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 250 hits
Saat ini ada berbagai jenis yang biasa digunakan dalam produk skincare antara lain kaolin dan bentonite
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Saff One Zaidie Shidee Izmir Zoul Dzikri Sor Maaf Raya Kosong Kosong Chord

Kebenaran Lain Di Luar Pengadilan By Dr Rakib Dosen Akademi Dakwah

Himpunan Resepi Bubur Kacang Hijau Sedap Dan Lazat

Perincian Akaun 3 Kwsp Terbaru

Aaron Taylor Johnson Ketuai Barisan Pelakon 28 Years Later

Dapat Hadiah Mini Electric Cooker Multi Function