Penulis Berfahaman Nazi Rasis Fasis Ini Penjelasan The Patriots


Oleh : Syazrul Aqram 

Makluman.

Saya ingin menyentuh beberapa perkara mengenai hal-hal terbaru.

Pertama, mengapa saya sebagai penerbit tidak merasakan posting Helmy yang kontroversi itu sebagai suatu yang serius?

Kerana saya faham bahawa terdapat 3 posting dinaikkan oleh Helmy sebagai sebuah cerita keseluruhan mengenai kontroversi UEC, Ekstremis Kiri dan sewaktu dengannya.
Apa yang saya lihat, tangkap layar yang dikatakan oleh Ooi Kok Hin itu hanya 1 daripada 3 posting oleh Helmi Effendy IV

Jika anda sempat membaca ketiga-tiga posting tersebut, anda akan mengerti saudara Helmy sebenarnya gusar dengan ancaman ekstremis kiri di negara ini yang akan menimbulkan semangat ekstremis kanan. Yang dikatakan doa/ugut itu adalah pelengkap cerita kepada ketiga-tiga posting yang dinaikkan. Saya bertanya kepada Helmy, adakah beliau betul-betul berniat nak mengugut? Beliau kata tidak, tetapi beliau hanya risau jika ektremis kanan terus ditekan, secara sejarahnya, pembunuhan mungkin terjadi.

Saya tidak ingin mengulas panjang kerana ketiga-tiga posting tersebut yang dinaikkan pada bulan Julai 2018 (tahun lepas) telahpun dipadam dan hanya sempat berada di media sosial kira-kira 5 minit. Namun, ia sempat juga disebarkan meluas terutama satu bahagian yang kontroversi tersebut di media sosial.

Saya difahamkan ketiga-tiga posting tersebut dipadamkan pada waktu itu juga (tahun lepas) kerana Helmy Effendy sedar ia akan lebih mengeruhkan keadaan. Itu tindakan yang betul pada saya.

Seharusnya isu ini sudah lama tamat, penerangan selanjutnya juga telah dilakukan. Maka saya sendiri hairan mengapa isu lama dibangkitkan kembali walhal Helmy telah memperbetulkan tindakannya. Pada saya, Helmy telah diserang secara tidak adil dengan niat yang jahat.

Kedua, atas semangat #SolidaritiBuatHelmyEffendi , seorang penulis buku kami iaitu FarisJamalludin FJ bersama Danny Liew telah bersoladiriti untuk membeli semula semua buku tulisan beliau iaitu Malaysia Military Power di Kedai Fixi. Tindakan ini dilakukan penulis dengan prinsip untuk bersama-sama dengan buku-buku Helmy Effendy agar buku Malaysia Military Power juga tidak dijual atau dipamerkan di Kedai Fixi.

Sebagai penerbit, saya dan rakan-rakan akur dengan keputusan terpuji ini. Bukan mudah kita nak ada kawan yang sanggup susah dan senang bersama.

Buat masa ini, kami akan menangguhkan dulu pengedaran buku Malaysia Military Power di Kedai Fixi sehingga masa yang sesuai. Kata Faris dan Danny, buku Malaysia Military Power hanya akan ada di kedai buku Fixi jika kedai buku Fixi berkeputusan untuk menjual semula semua buku Helmy yang telah ditarik keluar. Kalian masih boleh mendapatkan buku Malaysia Military Power di kedai-kedai buku lain.

Bukti pembayaran pembelian kepada Fixi kami lampirkan pada gambar. Kami dan penulis mencadangkan kepada pihak Fixi agar buku yang telah dibeli ini disedekahkan kepada orang-orang yang memerlukan, bersempena bulan Ramadhan yang penuh berkat. Buku berkisar ketenteraan ini bagus untuk dibaca bagi menambah pengetahuan tentang industri pertahanan negara.

Ketiga, saya telah menghubungi bos besar Fixi iaitu saudara Amir Muhammad, dan kami memulakan perbualan dengan ketawa selama 15 saat mengenangkan hal-hal yang berlaku. Namun kami sepakat untuk Patriots dan Fixi terus bekerjasama dan bersahabat seperti biasa demi kemakmuran ekonomi bersama. Saya ucapkan jutaan terima kasih kepada saudara Amir atas toleransi dan persefahaman yang wujud.

Tindakan kami bersama selepas ini adalah 'rileks, kawal keadaan dan berbuka puasa dengan tenang.'

Pada saya, kita tak perlu menyalahkan Fixi. Mereka hanya jual buku. Kalau anda tanya siapa nak dipersalahkan, anda tahu siapa Asshole yang telah saya gelarkan sebelum ini. Saya tidak peduli sama ada asshole ini Cina Muslim, kalau dia Melayu Muslim pun sama saja saya gelarkan; Asshole tetap asshole.

Akhir kata;

Jangan jadikan pesaing anda sebagai musuh, jadikan pesaing anda sebagai kawan. Kelak, kawan yang akan berada di sisi anda. Musuh pula akan terus jadi musuh.

*Saya menulis atas kapasiti saya sebagai Ketua Penerbitan Patriots Publication.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://laiyeker.blogspot.com/2019/05/penulis-berfahaman-nazi-rasis-fasis-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Divisive Politics Strategic Actions Of The Elites

Divisive Politics Strategic Actions Of The Elites

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 103 hits
MP SPEAKS In of this series I drew attention to the convergence of five factors creating a condition primed for the perfect storm of ethnic conflict In this Part 2 I caution that the Bersatu Umno PAS contention for Malay supremacy in the pr...
Dibegal Usai Sahur On The Road Motor Egi Dirampas Di Sukajadi Bandung

Dibegal Usai Sahur On The Road Motor Egi Dirampas Di Sukajadi Bandung

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 149 hits
Egi Septian dibegal usai mengikuti sahur on the road di Kota Bandung Ia dipukul hingga pingsan sebelum motornya dibawa para pelaku
No Soul In The Heart Of The Education Ministry

No Soul In The Heart Of The Education Ministry

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 212 hits
Again and again Never ending useless race religious debates and unsolved simple issues in Malaysian education As if there is no political will in the heart and soul of the Ministry of Education The vengeful approach by the Ministry shows th...
Nfcorp S New Buyer An Expert In The Industry Says Minister

Nfcorp S New Buyer An Expert In The Industry Says Minister

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 195 hits
Agriculture and Agro based Industry Minister Salahuddin Ayub greets people after the ministry s monthly gathering in Putrajaya yesterday PUTRAJAYA The prospective buyer of National Feedlot Corporation Sdn Bhd has expertise in the ruminant i...
Aksb Bab 7 Terima Anugerah The Malaysia Book Of Records

Aksb Bab 7 Terima Anugerah The Malaysia Book Of Records

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 345 hits
Syarikat Air Kelantan Sendirian Berhad pernah dianugerahkan Largest Groundwater Operator yang disahkan oleh The Malaysia Book Of Records pada 20 November 2018 Rekod itu satu pengiktirafan mengenai operasi AKSB yang menggunakan sumber air ba...
The Bersatu Umno Pas Contention For Malay Hegemony

The Bersatu Umno Pas Contention For Malay Hegemony

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 241 hits
William Leong Jee Keen Malaysiakini For the past one year since May 9 2018 the sound and fury of racial and religious rhetoric have pushed the agenda of social inclusion and moderation into the back burner Consider the following statements ...
Mommy Phatah And The Four Kitten

Mommy Phatah And The Four Kitten

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 187 hits
Mommy Phatah and the four kitten Balik dari muo nengokkan si Phatah dah slim semula Hmmm Mana dia beranak ni Angah dan atuk masih mencari tapi tak jumpa jumpa Aku perati ja phatah Tengok gerak geri dia Jumpa Bawah rak pinggan mangkuk Terus ...
Get Well Soon Hampers Things To Add To The Hamper For Get Well Wishes

Get Well Soon Hampers Things To Add To The Hamper For Get Well Wishes

papar berkaitan - pada 25/5/2019 - jumlah : 409 hits
Someone you know is in the hospital because of sickness and you want to send something to express your wishes is your best option if you are thinking of heartfelt gift ideas and items to send With reliable online service to point you to the...
Taking A Leaf From The Avengers In Our Education System

Taking A Leaf From The Avengers In Our Education System

papar berkaitan - pada 25/5/2019 - jumlah : 207 hits
The government maintaining the 90 10 matriculation quota in favour of Bumiputeras begs the question of how long more before we progress towards meritocracy Education Minister Maszlee Malik said that the Pakatan Harapan government is only a ...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024