Penjual Penapis Air Nak Bagi Masuk Rumah Atau Pun Tidak


Hi semua..

Hari tu ada orang jual penapis air datang rumah. Budak perempuan 2 orang. lawa-lawa orang nya. Tengok berpeluh2  muka. Letih agaknya sebab waktu tu pun dah jam 6 petang.

Sebab kesian saya suruh la diaorang berdua masuk. Bukan kita nak beli pun. Kita dengar je apa diaorang nak cakap. Jamu air sikit, bagi hilang sakit2 kaki berjalan lepas tu nanti kita kata tak nak beli balik la diaorang nanti.



Bukan semua orang kita boleh buat baik. Kita tengok2 jugak la orang nya tu cemana dan persekitaran kita juga mesti lah selamat sebelum nak bagi diaorang masuk.

Kalau lelaki tak payah la fikir nak bagi masuk ke tidak. jenguk kat pintu pun tak payah. Lagi pulak kita ni perempuan. Tak kan nak suruh diaorang masuk kot.kan?

Hari tu kebetulan anak-anak main kat luar dan pintu terbuka jadi terpaksa la saya mengadap juga ke pintu pagar bertanya apa tujuan 2 orang anak dara tu datang lewat petang tu..

Lagipun masa tu dah jam 6 petang.Jiran-jiran pun dah balik kerja masing-masing ada katdepan rumah. Jadi selamat la sikit ..kan? Kalau diaorang datang waktu pagi atau masa jiran-jiran tak de dirumah memang saya tak layan la.



Rumah saya ni boleh dikatakan dalam persekitaran yang selamat sebab tepi taman perminan dan orang sentiasa ramai. Malam- pagi pun ada security guard lalu . Polis pun masuk meronda 3,4 kali sehari. Taman biasa je. Bukan kawasan rumah orang kaya-kaya pun. Tapi Alhamdulillah selamat.

Sebab tu la harga nya makin tahun makin mahal tau. Nasib baik la kami beli masa harganya lebih kurang 80k. Sekarang dah mahal dah. Balik semula pada cerita penapis air tu. sesat dah sampai cerita pasal harga rumah.hahah.

Boleh dikatakan semua rumah dah pakai penapis air. jadi diaorang pun faham bila kita kata tak berminat nak beli. Kalau dulu dia tengok je rumah kita tak de penapis air, punya la paksa suruh beli. Dah halau balik cara halus pun, esok datang lagi. Kan??

Salah sorang anak dara tu muka nya sebiji macam pelakon Umi Nazira. Cara cakap pun macam pelakon tu. Punya la lembut dan sambil cakap dia senyum tu seronok pulak tengok. ahhah..

Masa diaorang buat demo air hari tu, dia minta kat saya air paip rumah ni untuk buat demo. Dia masuk kan batu kecil kaler biru dalam sample air yang saya bagi. Terus air tu jadi biru. Kita pun buat la muka teruja. Satgi kecewa pulak diaorang kalau kita buat muka poyo..kan?

lepas tu dia terangkan lah air diaorang tak sama macam air dari coway ke chucko ke,. Alah..skrip sama macam penjual penapis air. Tapi yang bagus nya budak dua orang ni diaorang tak paksa pun beli. Dia terangkan bahaya air yang biasa dengan air dari penapis yang diaorang jual siap ada buku dan gambar penyakit-penyakit mengerikan.

Tapi masa diaorang datang tu katanya diaorang tengah buat program subsidi. Cuma keluarga terpilih je yang layak dapat . Yang dipilih cuma keluarga yang ada penyakit serius, ada dapat bantuan BSH dan yang gaji kurang dari 2000 kot.lupa dah..

So katanya keluarga saya ni tak layak dapat sebab tak de siapa yang sakit, BSH pun tak dapat. Tapi diaorang cerita jugak la pasal penapis air diaorang tu. Lega rasa. Hahaha.. tapi kita buat juga la muka sedih sebab tak layak tu. Satgi diaorang kata kita tak suka pulak diaorang datang.



Saya pun dah lupa apa jenama penapis air tu. Tanya suami dia pun tak ingat. Tunggu lah dah kaya nanti kita tukar la penapis air kat rumah ni yang katanya lebih menyihatkan.

Macam-macam jenama penapis air ada. pandai2 la kita pilih. jangan sampai membebankan nak bayar tiap-tiap bulan dah la.

Lepas balik je orang jual penapis air tu, malamnya saya buka facebook penuh iklan orang jual penapis air. Pelik tak??

Bye












Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2019/09/penjual-penapis-air-nak-bagi-masuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penapis Air Luar Rumah Yang Bagus

Penapis Air Luar Rumah Yang Bagus

papar berkaitan - pada 15/9/2019 - jumlah : 682 hits
Cuckoo Prime X1 Penapis Air Luar Rumah Yang Bagus Berkualiti Tinggi Moden Terbaik Cuckoo Prime X1 merupakan penapis air luar rumah yang bagus baharu sahaja dilancarkan jualannya di Malaysia pada 9 April 2019 lalu Merupakan teknologi terbaru...
Amalkan Ayat Ni Pendinding Supaya Pencuri Tak Masuk Rumah Ustaz Kazim Elias 2019

Amalkan Ayat Ni Pendinding Supaya Pencuri Tak Masuk Rumah Ustaz Kazim Elias 2019

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 472 hits
Amalkan Ayat Ni Pendinding Supaya Pencuri Tak Masuk Rumah Ustaz Kazim Elias 2019 Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT
Kerja Kontrak Susah Betul Nak Beli Rumah Betul Ke Ikuti Tip Yang Dikongsi Oleh Lelaki Ini

Kerja Kontrak Susah Betul Nak Beli Rumah Betul Ke Ikuti Tip Yang Dikongsi Oleh Lelaki Ini

papar berkaitan - pada 15/9/2019 - jumlah : 237 hits
Rumah merupakan suatu keperluan yang perlu ada bagi memberi perlindungan serta tempat untuk berehat selepas seharian berkerja demi mencari sesuap nasi Setiap orang pastinya mengimpikan untuk memiliki rumah sendiri yang selesa dan boleh didi...
Nak Cuba Tulis Macam Masuk Habuk Pula Mata Ni Comelnya Coretan Alif Satar Buat Isteri

Nak Cuba Tulis Macam Masuk Habuk Pula Mata Ni Comelnya Coretan Alif Satar Buat Isteri

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 342 hits
View this post on Instagram babe i tak terror nak tulis caption yang sweet ni darling coz u know when it comes to photo captions pun i selalu tanya you
Belajar Berjam Jam Tapi Satu Apa Tak Masuk Kepala Nak Ajar Anak Jangan Dipaksa

Belajar Berjam Jam Tapi Satu Apa Tak Masuk Kepala Nak Ajar Anak Jangan Dipaksa

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 415 hits
Bila disuruh belajar seperti membaca atau mengira anak tidak menunjukkan minat Pening juga dibuatnya Tak lama lagi nak masuk darjah satu Dahlah silibus susah sekarang Secara umumnya pembelajaran seseorang kanak kanak berbeza mengikut tahap ...
Tips Menghilangkan Kulat Pada Dinding Atau Perabot Dalam Rumah

Tips Menghilangkan Kulat Pada Dinding Atau Perabot Dalam Rumah

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 494 hits
Bagi penghuni rumah masalah kulat pada dinding atau perabot memang membawa situasi yang tidak sihat buat ahli keluarga Kulat biasa terjadi disebabkan kelembapan yang tinggi dalam rumah Namun anda tidak lagi perlu risau kerana ada tips untuk...
3 Tanaman Dalam Air Untuk Hiasan Dalam Rumah

3 Tanaman Dalam Air Untuk Hiasan Dalam Rumah

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 2414 hits
Rasanya Fiza dah beberapa kali give up nak tanam pokok dalam pasu Yang hidup pun hanya pokok kaktus je lah untuk hiasan Sudahnya Fiza buat tanaman dalam air je untuk buat hiasan dalam rumah Fiza guna 3 tanaman dalam air untuk hiasan dalam r...
Rumah Tiada Nak Belanja Pun Tak Ada Duit Delimawati Sebak

Rumah Tiada Nak Belanja Pun Tak Ada Duit Delimawati Sebak

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 481 hits
PELAKON senior Delimawati berasa sedih apabila mengenangkan nasib segelintir rakan artis seangkatannya yang berdepan kesempitan hidup ketika penghujung kerjaya seni mereka Rumah tiada nak belanja pun tak ada duit Delimawati sebak
Perghh Umur 64 Tahun Baru Merasa Masuk Mall Wanita Ini Enggan Keluar Kereta Alasannya Buat Ramai Bergenang Air Mata

Perghh Umur 64 Tahun Baru Merasa Masuk Mall Wanita Ini Enggan Keluar Kereta Alasannya Buat Ramai Bergenang Air Mata

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 764 hits
Umur 64 tahun baru merasa masuk mall wanita ini enggan keluar kereta alasannya buat ramai bergenang air mata Intan dan ibu kesayangan Foto ihsan Intan Maisharah Husiani Pusat beli belah Aeon Mall Ipoh Klebang Foto Emily2u com TIADA detik ya...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly