Pengusaha Hotel Homestay Rayu Diberi Peluang Dan Insentif


AGENDA DAILY
Pengerusi Majlis Pemulihan Negara (MPN), Tan Sri Muhyiddin Yassin diberi taklimat oleh Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Pembangunan Langkawi, Tuan Nasaruddin Abd Mutalib dan menyertai majlis dialog bersama wakil-wakil pengusaha hotel, pengusaha homestay, pengusaha kereta sewa dan pemandu teksi.
Majoriti pengusaha hotel dan homestay merayu agar kerajaan memberi peluang dan insentif bagi membangunkan semula industri pelancongan yang terjejas akibat pandemik Covid-19.
Pengerusi Majlis Pemulihan Negara (MPN), Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata pengusaha hotel dan homestay memberi komitmen untuk memastikan pematuhan prosedur operasi standard (SOP) berada pada tahap terbaik, disamping menjamin semua kakitangan menerima suntikan dan sanitasi dijalankan dengan kerap.
“Majoriti dari Pengusaha Hotel dan Homestay merayu kepada kerajaan untuk memberikan mereka ruang dan insentif bagi membangunkan semula industri pelancongan yang paling terkesan akibat pandemik Covid-19.
“Mereka juga memberikan komitmen untuk memastikan semua kakitangan menerima suntikan vaksin bersama jaminan semua fasiliti dan fasiliti penginapan disanitasi dari semasa ke semasa bagi mengekang penularan wabak Covid-19,” katanya dalam satu kenyataan.
Muhyiddin hari ini diberi taklimat oleh Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Pembangunan Langkawi, Tuan Nasaruddin Abd Mutalib dan menyertai majlis dialog bersama wakil-wakil pengusaha hotel, pengusaha homestay, pengusaha kereta sewa dan pemandu teksi.
Beliau diiringi Timbalan Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya, Datuk Seri Dr Santhara Kumar yang turut berada di Langkawi bagi meninjau projek rintis gelembung pelancongan yang bermula hari ini.
Semasa dialog tersebut, Muhyiddin juga menerima beberapa memorandum dari wakil-wakil pengusaha industri pelancongan yang akan dibawa ke perhatian Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Menurut Muhyiddin, sektor pelancongan antara penyumbang utama kepada ekonomi negara.
“Sebagaimana yang kita sedia maklum, sektor pelancongan adalah antara penyumbang terbesar kepada ekonomi Malaysia dan pada tahun 2019 sebelum pandemik, sektor ini menyumbang sebanyak 15.9 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK).
“Berikutan penutupan sempadan negara dan Perintah Kawalan Pergerakan, sektor ini antara sektor yang paling terjejas oleh pandemik Covid-19,” katanya.
Selain itu, Muhyiddin semasa pentadbirannya mengumumkan pakej rangsangan ekonomi yang telah saya umumkan sejak Mac 2020, lebih RM249.7 juta telah dimanfaatkan oleh rakyat dan perniagaan di Pulau Langkawi.
Antaranya, Bantuan Prihatin Rakyat (BPN) sebanyak RM19 juta telah diberikan kepada 24,058 penerima dan Program Subsidi Upah sebanyak RM182.3 juta kepada 1, 522 majikan yang memanfaatkan 31, 852 pekerja.
Sebanyak RM386,500 juga telah diberikan kepada 773 pemandu teksi dan bas, manakala sejumlah RM35,400 telah diberikan kepada 59 pengusaha inap desa.
Ujarnya lagi, program gelembung pelancongan diharapkan dapat menjadi titik permulaan kepada lebih banyak pembukaan destinasi gelembung pelancongan dengan selamat dan teratur.
Kejayaan gelembung pelancongan Pulau Langkawi ini juga bakal menjadi penanda aras kepada pembukaan destinasi-destinasi pelancongan lain dalam masa terdekat, insya-Allah,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/09/pengusaha-hotel-homestay-rayu-diberi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Diberi Peluang Kecewakan Rakyat Lagi Kata Warganet

Muhyiddin Diberi Peluang Kecewakan Rakyat Lagi Kata Warganet

papar berkaitan - pada 5/9/2021 - jumlah : 139 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Warganet memberi pelbagai reaksi terhadap pelantikan bekas perdana menteri Muhyiddin Yassin sebagai pengerusi Majlis Pemulihan Negara bertaraf menteri Segelintir pengguna media sosial memberikan maklum balas bahaw...
Ismail Harus Diberi Peluang Kit Siang

Ismail Harus Diberi Peluang Kit Siang

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 176 hits
Ismail harus diberi peluang Kit Siang Walaupun prestasi Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob agak mengecewakan setakat ini namun rakyat Malaysia harus memberikannya peluang untuk membuktikan kebolehan beliau terutama selepas menandatangani P...
Diberi Peluang Jadi Menteri Kehakiman Tak Juga Laksana Kali Ini Kita Lihat Pula Menteri Agama

Diberi Peluang Jadi Menteri Kehakiman Tak Juga Laksana Kali Ini Kita Lihat Pula Menteri Agama

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 104 hits
ABU MUSASemoga dipermudahkan urusan Jangan banyak dalih lagi Allah SWT Maha mengetahui samada anda menjual agama atau Tidak
Isteri Anggota Atm Tidak Bekerja Diberi Latihan

Isteri Anggota Atm Tidak Bekerja Diberi Latihan

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 145 hits
Oleh MOHAMAD HAFIZ YUSOFF BAKRI AFFENDI BUANGPETALING JAYA Isteri anggota tentera yang tidak bekerja akan diberi kemahiran perniagaan dalam talian serta latihan berkaitan pada masa depan Panglima Angkatan Tentera Jeneral Tan Sri Affendi Bua...
Kaunseling Akan Diberi Kepada Imam Bilal Enggan Divaksin

Kaunseling Akan Diberi Kepada Imam Bilal Enggan Divaksin

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 303 hits
AGENDA DAILY Penerima vaksin yang berusia lebih 80 tahun bergambar sambil memegang placard selepas menerima suntikan vaksin Covid 19 buat kali ke 2 di PPV Axiata Arena Bukit Jalil Gambar Agenda Daily 7 Jun 2021 Kumpulan imam dan bilal yang ...
Raih Medali Perak Paralimpiade Tokyo Ni Nengah Widiasih Diberi Bonus Rp50 Juta

Raih Medali Perak Paralimpiade Tokyo Ni Nengah Widiasih Diberi Bonus Rp50 Juta

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 182 hits
Atlet parapowerlifting atau angkat besi putri Ni Nengah Widiasih yang meraih medali perak pada Paralimpiade Tokyo 2020 disambut meriah saat tiba di Terminal Kedatangan Domestik Bandara Internasional I Gusti Ngurah Rai Bali Sabtu pukul 12 41...
Nabila Razali Diuji Lagi Hilang 400 000 Subscriber Youtube Peminat Hairan Mv Lagu Peluang Kedua Tidak Dijumpai

Nabila Razali Diuji Lagi Hilang 400 000 Subscriber Youtube Peminat Hairan Mv Lagu Peluang Kedua Tidak Dijumpai

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 284 hits
Selepas kedai ayam goreng dipec4h masuk penyanyi Nabila Razali sekali lagi diuji apabila saluran YouTube miliknya Nabila Razali Entertainment dig0d4m pihak tidak bertanggungjawab pada pagi Isnin Nabila 29 berkata dia terkejvt apabila meneri...
Eur Usd Awan Berkumpul Di Seluruh Euro Dan Dolar Menggunakan Setiap Peluang Untuk Memperbaiki Kedudukannya

Eur Usd Awan Berkumpul Di Seluruh Euro Dan Dolar Menggunakan Setiap Peluang Untuk Memperbaiki Kedudukannya

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 227 hits
Pada hari Rabu dolar AS turun hampir 0 2 berbanding pesaing utamanya termasuk euro di tengah beberapa peningkatan sentimen risiko Pasangan EUR USD berakhir semalam pada catatan positif sekitar 1 1815 begitu juga indeks saham utama AS Pada m...
Argzim Redzovic Tak Mahu Lepaskan Peluang

Argzim Redzovic Tak Mahu Lepaskan Peluang

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 110 hits
KuaIa Terengganu Kapten Terengganu FC II Argzim Redzovic tidak mahu meIepaskan peIuang untuk membantu pasukannya memburu kemenangan pada aksi terakhir Liga Perdana musim ini menentang KeIantan United FC di Stadium SuItan Muhammad ke IV Kota...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms