Pengundi Semenyih Pertimbang Semula Pangkah Ph


Shawaliah Hadir
Pekerja sendiri, Rabain Ahmad,56 bercakap kepada media ketika ditemubual mengenai isu semasa sempena Pilihan Raya Kecil Semenyih yang bakal tiba tidak lama lagi di sekitar kawasan Semenyih, Selangor. foto AFFAN FAUZI, SEMENYIH – Pengundi di Semenyih kini sedang mempertimbangkan keputusan sama ada mahu mengekalkan wakil rakyat daripada parti kerajaan atau tidak pada Pilihan Raya Kecil (PRK) pada Mac nanti.

Demikian luahan salah seorang anak jati kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan itu, Rabain Ahmad, 56.

Rakan-rakannya juga meluahkan rasa tidak puas hati sesama sendiri kata Rabain.

Menurutnya, ada yang kesal dan marah kepada kerajaan sekarang  apabila melihat tidak ada perubahan dari aspek kos sara hidup malah sebaliknya pula yang berlaku apabila banyak perkara yang menyusahkan rakyat.

Lagi pun, katanya, mereka tidak menunaikan janji-janji pilihan raya umum yang lalu.

“Kalau dengar cerita kawan-kawan, ada yang marah dengan kerajaan yang sekarang ini, berjanji tapi tidak dibuat.

“Tapi mereka pun tak pasti lagi (nak buat perubahan). Barang pun naik kalau dulu RM17 sekarang lebih RM20 masa GST pun tak naik macam ni,” katanya kepada Malaysia Gazette hari ini.

Bagi seorang lagi pengundi di kawasan itu, Zainal Arifin, wakil rakyat yang akan akan menjadi pilihannya adalah Islam dan Melayu.
Peniaga, Zainal Arifin, 73 bercakap kepada media ketika ditemubual mengenai isu semasa sempena Pilihan Raya Kecil Semenyih yang bakal tiba tidak lama lagi di sekitar kawasan Semenyih, Selangor. foto AFFAN FAUZI,Peniaga buah-buahan di kawasan pekan itu selama 10 tahun itu berkata, selain kriteria itu, wakil rakyat mesti ada sikap terbuka, ringan tulang dan selesa bergaul dengan rakyat.

Wakil rakyat juga perlu sentiasa bertanyakan masalah yang dihadapi oleh penduduk.

“Kadang-kadang ada setengah-setengah yang baik ada kematian kenduri turun, melawat itu yang penting, misalan jalan rosak bukan rakyat yang beritahu, dia sendiri yang tahu ada yang duduk di pejabat sahaja, payah (malas) melawat.

“Kalau yang jenis susah tengok sendiri keadaan rakyat, susahlah,” kata lelaki berusia 73 tahun itu kepada Malaysia Gazette.

Begitu juga ‘cita asa’ Abdul Razak Mat Noor,33, yang mahu wakil rakyat boleh didekati dengan mudah bukan semata-mata semasa berkempen tetapi selepas menang.
Pekerja sendiri, Abdul Razak Mat Noor,33, bercakap kepada media ketika ditemubual mengenai isu semasa sempena Pilihan Raya Kecil Semenyih yang bakal tiba tidak lama lagi di sekitar kawasan Semenyih, Selangor. foto AFFAN FAUZI,“Tidak kisah mana-mana bukan dari Semenyih pun tak apa, janji dia boleh jumpa kita, kita boleh jumpa dia dengan senang, maknanya senang berurusan.

“Jantina tak kisah, mesra rakyat itu perlu,” katanya.

Pengundi di Semenyih sekali lagi akan mengundi apabila penyandangnya daripada Parti Pribumi Bersatu mewakili Pakatan Harapan, Bakhtiar Mohd Nor  meninggal dunia di Hospital Kajang pada 11 Januari lalu akibat serangan jantung.

Justeru, Suruhanjaya Pilihan Raya telah menetapkan 2 Mac depan bagi tarikh mengundi PRK DUN Semenyih, penamaan calon pula 16 Februari manakala tarikh mengundi awal pada 26 Februari ini.

Pada PRU-14, Bakhtiar mengetepikan penyandangnya daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Johan Abdul Aziz serta dua calon lagi iaitu Mad Shahmiour Mad Kosim (PAS) dan S. Arutchelvan mewakili Parti Sosialis Malaysia (PSM).

Bakhtiar mengalahkan Johan daripada UMNO yang menjadi wakil rakyat di kerusi itu selama dua penggal dengan majoriti 8,964 undi selepas memperoleh sebanyak 23,428 undi.

Kali ini, UMNO dan Pas telah mengisytiharkan akan saling bantu-membantu dalam tempoh berkempen menyokong calon UMNO yang akan bertanding melawan calon dari PH. -MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/02/pengundi-semenyih-pertimbang-semula.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengundi Melayu Akan Undi Ph Di Semenyih Kata Dr M

Pengundi Melayu Akan Undi Ph Di Semenyih Kata Dr M

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 296 hits
January 29 2019 10 00 PMDr Mahathir Mohamad bersama Presiden PPBM Muhyiddin Yassin dan Timbalan Presiden Mukhriz Mahathir pada sidang media di ibu pejabat PPBM hari ini PETALING JAYA Tun Dr Mahathir Mohamad percaya pengundi Melayu kali ini ...
Selepas Cameron Highlands Jika Ph Tidak Juga Berubah Pengundi Wajib Menghantar Isyarat Kedua Melalui Semenyih Pula

Selepas Cameron Highlands Jika Ph Tidak Juga Berubah Pengundi Wajib Menghantar Isyarat Kedua Melalui Semenyih Pula

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 400 hits
Sejak keputusan PRK Cameron Highlands diumumkan malam semalam boleh dikata hampir 80 peratus rakyat gembira dengan kemenangan BN menewaskan PH dengan majoriti yang lebih besar berbanding PRU14 lalu Di perbualan umum sembang sembang kedai ko...
Prk Semenyih Pengundi Perlu Ajar Kerajaan Ph

Prk Semenyih Pengundi Perlu Ajar Kerajaan Ph

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 273 hits
SPRM Peguam Negara didakwa tangkap muat isu pendakwaan Najib 09 02 2019KUALA LUMPUR 4 Jamadilakhir 1440H Sabtu Pengundi di Semenyih diminta sekali lagi mengajar kerajaan Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Kecil kawasan itu 2 Mac depan kata B...
Bn Dan Pas Shah Alam Kumpul Data Pengundi Prk Dun Semenyih Kerjasama Makin Erat Viral

Bn Dan Pas Shah Alam Kumpul Data Pengundi Prk Dun Semenyih Kerjasama Makin Erat Viral

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 378 hits
SHAH ALAM Barisan Nasional dan Pas Parlimen Shah Alam melakukan gerak kerja bersama mengumpul data pengundi bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih Pengerusi BN Parlimen Shah Alam Datuk Azhari Shaari ini adalah seb...
Pengundi Mohon Injunksi Halang Prk Semenyih

Pengundi Mohon Injunksi Halang Prk Semenyih

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 279 hits
PRK SEMENYIH Seorang pengundi berdaftar di Dewan Undangan Negeri Semenyih akan memfailkan injuksi terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya di Mahkamah Tinggi Shah Alam bagi menghalang pilihan raya DUN N24 Semenyih Peguam Mohd Khairul Azam Abdul Az...
Pas Azam Bekalkan Umno Dengan 6 966 Undi Di Semenyih

Pas Azam Bekalkan Umno Dengan 6 966 Undi Di Semenyih

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 306 hits
Diterbitkan Hari ini 1 12 tengahariPRK SEMENYIH l PAS akan membuka bilik gerakan parti itu dalam pilihan raya kecil Semenyih dan menggerakkan kerjasama sama dengan Umno berdasarkan arahan kepimpinan pusatnya Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehe...
Selangor Harapan To Decide On Semenyih By Election Candidate Next Week

Selangor Harapan To Decide On Semenyih By Election Candidate Next Week

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 203 hits
Selangor Pakatan Harapan will be holding a meeting soon to discuss the candidate for the Semenyih state seat by election scheduled in early March State Harapan chairperson Amirudin Shari said he would be calling all Selangor Harapan compone...
Cameron Highlands Kemudian Semenyih Adalah Penentu Kerjasama Umno Pas

Cameron Highlands Kemudian Semenyih Adalah Penentu Kerjasama Umno Pas

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 332 hits
Walaupun tiada ikatan rasmi hubungan kerjasama UMNO dan Pas nampaknya semakin kukuh dan intim di Cameron Highlands ini Barangkali salah satu sebab yang merapatkan lagi hubungan itu ialah kerana yang bertanding kali ini ialah DAP Dengan kedu...
Prk Dun Semenyih Matangkan Hubungan Kerjasama Pas Umno

Prk Dun Semenyih Matangkan Hubungan Kerjasama Pas Umno

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 311 hits
SHAH ALAM Pas Selangor yakin PRK Dun Semenyih bakal mematangkan lagi hubungan kerjasamanya dengan BN khususnya Umno demi merampas kembali kerusi berkenaan daripada PH Pesuruhjaya Pas Selangor Sallehen Mukhyi berkata berdasarkan pengalaman d...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats