Pengundi Cheka Perlu Menolak Pemimpin Rela Makan Kiri Kanan Untuk Berkuasa


Pengundi seharusnya menolak pemimpin yang bertanding di dua kerusi iaitu Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN), kerana perbuatan mereka ini hanya mementingkan diri sendiri.
Pada Pilihan Raya Umum ke-15 kali ini, Dato' Sri Tuan Ibrahim Tuan Man yang bertanding atas tiket PAS dan menggunakan simbol bulan di Parlimen Kubang Kerian, turut mencuba nasib di DUN Cheka. 
Timbalan Presiden PAS itu akan bertanding di DUN Cheka menggunakan logo Perikatan Nasional (PN) dan ia memberi isyarat yang jelas bahawa pemimpin seperti ini sekadar mencuba nasib. Pendek kata, yang mana sangkut, dia jalan.
Bagi pengundi Parlimen Kubang Kerian, cukup-cukuplah menjadikan Kubang Kerian sebagai kawasan selamat dan tiket kepada pemimpin kanan PAS dari luar Kelantan ke Dewan Rakyat. 
Pemimpin seperti Tuan Ibrahim ini tahu dan sedar, 'tanggungjawab' sebagai Ahli Parlimen di Kelantan, boleh dipikul sama oleh kerajaan negeri. Senang cerita, cuci tangan saja.
Dia boleh ke sana ke mari, membiarkan pengundi Kubang Kerian bergelumang pelbagai isu dan masalah. Sanggup makan 'kiri kanan' untuk kepentingan peribadinya semata-mata. 
Kenapa Bertanding DUN Cheka?
Jangan kita lupa bahawa Tuan Ibrahim pernah menjadi ADUN Jengka dan pada PRU kali ini, PAS menanam angan-angan untuk mengambil alih kerajaan negeri Pahang. 
Sekiranya PAS dan parti-parti sekutunya berjaya meraih majoriti, pasti Tuan Ibrahim yang juga Timbalan Presiden PAS akan dilantik sebagai Menteri Besar Pahang.
Ketika itu, malang sungguh nasib pengundi di Kubang Kerian kerana wakil rakyat yang dipilih akan menumpukan kerjanya di Pahang. 
PAS Ketandusan Pemimpin
Jika benar Tuan Ibrahim mempunyai pengaruh yang kuat, mengapa tidak bertanding di mana-mana kawasan Parlimen di Pahang? Inilah yang berlaku kepada PAS. 
Tindakan Tuan Ibrahim jelas menunjukkan bahawa pemimpin PAS bersikap tamak tetapi masa sama, tidak yakin dengan keupayaan sendiri.
Sepatutnya, Tuan Ibrahim serahkan sahaja kepada pemimpin PAS tempatan untuk Parlimen Kubang Kerian tetapi rakyat tahu, PAS sendiri tidak mempunyai calon pengganti yang sesuai dan mempunyai keupayaan. 
Perbuatan bertanding kerusi Parlimen dan DUN bukan perkara baharu kepada PAS malahan ramai pemimpin parti itu sebelum ini melakukan perkara sama. 
Tindakan Merugikan rakyat
Rata-rata rakyat dan pengundi mengharapkan khidmat terbaik oleh setiap Ahli Parlimen. Jika Ahli Parlimen yang dilantik lebih menumpukan kawasan lain yang diwakilinya, rakyat menjadi mangsa.
Pengundi mesti menolak calon bersikap haloba seperti ini. Fokus satu kerusi, beri khidmat terbaik. Satu pun ada yang tidak terjaga, apatah lagi dua. 
Rakyat Kelantan perlukan perubahan, bukannya retorik agama. Cukup-cukuplah penderitaan sebelum ini. Beri peluang kepada Barisan Nasional mengubah Kelantan.
Hilang Maruah Gadai Lambang Bulan
Tindakan PAS sanggup mengikut telunjuk pemimpin BERSATU, menggunakan logo Perikatan Nasional (PN) jelas sekali satu tindakan tidak bermaruah kerana terpaksa gadaikan  lambang 'bulan' pada PRU-15 ini. 
Sedangkan PAS adalah parti yang sudah lama bertapak dinegara ini dan sinonim dengan lambang bulan sejak zaman berzaman. 
Namun anehnya PAS terpaksa akur kehendak parti 'setahun jagung' oaitu BERSATU. Walhal dengan lambang itu, majoriti calon PAS tewas pada Pilihan Raya Negeri (PRN) di Melaka dan Johor sebelum ini. 
Pengundi Cheka Perlu Bijak Menilai
Para pengundi di DUN Cheka terutamanya orang muda, perlu bijak menilai situasi ini. Memberi undi kepada beliau seolah-olah cuba merosakkan masa depan rakyat kerana pemimpin seperti ini tidak ikhlas dalam perjuangan sebenarnya. 
Bayangkan jika Tuan Ibrahim kalah, adakah beliau akan terus bekerja kepada rakyat DUN Cheka? Sudah pasti beliau akan 'cabut lari' ke Kelantan. Itu pun jika beliau berjaya pertahankan kerusi Parlimen Kubang Kerian yang turut ditandinginya. 
Harus diingat, biasanya mana-mana pemimpin terutamanya daripada Pakatan Harapan (PH) yang bertanding dua kawasan Parlimen dan DUN ianya dalam negeri yang sama. Tetapi Tuan Ibrahim, boleh pula bertanding di Pahang dan Kelantan. 
Apa akan jadi jika dia menang di Parlimen dan DUN? Adakah dia mampu buat kerja di dua-dua kawasan di negeri berbeza. Biar pun ada jentera yang akan melakukannya, tapi ia jelas keghairahan dan ketamakan seorang pemimpin sebenarnya. 
Maka itu, tolak pemimpih 'tamak haloba' untuk berkuasa seperti ini. Demi masa depan, usah terpedaya dakyah agama yang dijadikan alat untuk mendapatkan kuasa. Buat pilihan yang tepat. #PahangDaily
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/11/pengundi-cheka-perlu-tolak-pemimpin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dia Bayarkan Makanan Saya Belanja Peminat Makan Di Restoran Kebaikan Krystal Dipuji

Dia Bayarkan Makanan Saya Belanja Peminat Makan Di Restoran Kebaikan Krystal Dipuji

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 168 hits
Untungnya peminat bila dapat berjumpa dengan artis kegemaran mereka ARTIKEL BERKAITAN Terbaru seorang peminat telah berkongsi pengalamannya berjumpa dengan idola dan pelakon popular iaitu Jung Soo jung atau lebih dikenali sebagai Krystal Ju...
Puding Roti Kayangan Makan Sejuk Memang Sedap

Puding Roti Kayangan Makan Sejuk Memang Sedap

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 148 hits
Musim hujan begini sedapnya dapat menikmati dessert kesukaan Kalau dapat buat sendiri lagilah rasa puas hati makan Anak anak pasti suka kalau buat puding roti ni Tambah enak bila dimakan bersama sos krim lemak manis rasanya Puding RotiBahan...
Makan Asam Pedas Ikan Sembilang Angah Masak

Makan Asam Pedas Ikan Sembilang Angah Masak

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 236 hits
Assalamualaikum WBTDISEBABKAN hari Khamis lepas Sk tak dapat datang ke Senai Sk berjanji dengan ibu akan datang pada hari Jumaat Angah beritahu dalam whatsapp pagi tu dia dan ibu ke Pasar Orang Asli di Permas Jaya Tak lama kemudian ibu pula...
Jom Makan Buffet Dinner Dari 16 Buah Negara Di Holiday In Jbcc

Jom Makan Buffet Dinner Dari 16 Buah Negara Di Holiday In Jbcc

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 201 hits
JOM MAKAN BUFFET DINNER DARI 16 BUAH NEGARA DI HOLIDAY IN JBCC Lebih dari 70 menu masakkan dari 16 buah Negara dihidangkan hanya di Holiday Inn JBCC ye korang Lain dari yang lain pulak kan bila diorang menghidangkan pelbagai jenis menu maka...
Woiii Ada Makan Nasi Basi Ka Masa Lu Jadi Bukan Saja Janji Pun Tarak Apa Pun Tak Dak

Woiii Ada Makan Nasi Basi Ka Masa Lu Jadi Bukan Saja Janji Pun Tarak Apa Pun Tak Dak

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 113 hits
Tawaran basi Wee kecam janji PH hapus tol November 8 2022 PH sebelum ini berkata pihaknya bertekad untuk meneruskan pengurangan tol PLUS secara berperingkat dengan matlamat akhir penghapusan tol dan pengembalian lebuhraya PLUS sebagai milik...
Tak Perlu Cakap Saya Dah Tahu Uyaina Arshad Makan Hati Ditegur Makin Berisi Lepas Bersalin

Tak Perlu Cakap Saya Dah Tahu Uyaina Arshad Makan Hati Ditegur Makin Berisi Lepas Bersalin

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 95 hits
Terdahulu pelakon dan pengacara Uyaina Arshad telah membuat sesi soal jawab menerusi ruangan Ask Me Question di laman Instagram miliknya Menerusi hantaran di IG Stories ada segelintir pengikut yang bertanyakan mengenai perubahan bentuk bada...
Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Private Hospitals Ready To Receive Cardiac Surgery Patients From Serdang Centre

Bimbang Tentang Keselamatan Anak Anda Ketika Naik Motorsikal Dapatkan Helmet Ltd J

Wanita Masih Hidup Ada Kubur Sendiri



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Drama Nuh Dan Nayla

Ita Medin Wai Setak Nyin Chord

Anneth Pandai Bicara Chord

Himpunan Soal Jawab Qurban Sempena Hari Raya Aidiladha

Hijau Biru Purple Mata Hitamku

What S Behind The Security Warnings For Pride Events