Pengumuman Pm Aidilfitri Berita Gembira Kepada Rakyat Malaysia



Pengumuman PM Aidilfitri : Berita Gembira Kepada Rakyat Malaysia. Baru sahaja berlangsung daripada pejabat Perdana Menteri telah mengumumkan oleh Perdana Menteri Malaysia yang ke 10 iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengatakan akan mengeluarkan berita gembira Aidilfitri bagi tahun 2023.
Sehubungan itu telah diumumkan oleh Perdana Menteri sebentar tadi dan ia memberi berita gembira kepada seluruh rakyat Malaysia akan pengumuman tersebut yang akan pastinya memberi kelebihan dan positif untuk perayaan Aidilfitri tahun 2023.
Untuk anda yang ingin mendapatkan informasi dan info terkini daripada kerajaan Malaysia serta pengumuman-pengumuman baru anda boleh ikuti telegram rasmi sistem guru online di bawah:

Pengumuman PM Aidilfitri : Berita Gembira Kepada Rakyat Malaysia  Sidang Media Khas Perdana Menteri Malaysia Pada pukul 2 petang tadi baru saja berlangsung sidang media khas daripada Perdana Menteri Malaysia iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim yang telah menggabungkan beberapa berita penting bagi sempena perayaan Aidilfitri 2023 untuk rakyat Malaysia.
Pastinya mengenai pengumuman tadi akan membawa berita gembira kepada rakyat Malaysia seperti yang telah digembar-gemburkan sebelum bermulanya sidang Media Perdana Menteri pada pukul dua tadi.
Tol Percuma 4 Hari! Perdana Menteri Malaysia telah memberi berita gembira kepada seluruh rakyat Malaysia melalui berita gembiranya mengenai pemberian tol percuma selama 4 hari.Kerajaan bersetuju untuk melaksanakan tol Rahmah percuma iaitu pengecualian bayaran tol selama empat hari untuk dinikmati bagi semua pengguna jalan raya yang pulang ke  kampung sempena Aidilfitri secara percuma bermula pada 19 April 2012  dari rabu sehingga 21 April 2013 jumaat dan pada 24 April 2023.
Pelaksanaan tol percuma akan melibatkan 33 lebuh Raya lebih semua kepada kelas kenderaan dan perkara ini akan dapat mengurangkan kos perjalanan bagi kenderaan yang menggunakan tol untuk memudahkan urusan pulang ke kampung.
PM Umum Cuti Kelepasan Am! Kerajaan bersetuju memberi satu hari kelepasan am tambahan bagi memudahkan rakyat untuk membuat perancangan sewajarnya untuk Hari Raya Aidilfitri dan pulang ke kampung halaman.
Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, ia memandangkan pengumuman rasmi berhubung tarikh 1 Syawal 1444H untuk sambutan Hari Raya Aidilfitri akan dibuat pada Khamis ini oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja.
Menurutnya, sekiranya tarikh 1 Syawal 1444H jatuh pada Jumaat, 21 April 2023, maka kerajaan menetapkan Isnin, 24 April 2023 sebagai hari kelepasan am tambahan berdasarkan Seksyen 8 Akta Hari Kelepasan 1951.
Pengumuman PM Bantu Rakyat Di Aidilfitri  Hari Raya Aidilfitri merupakan salah satu perayaan penting dalam kalangan masyarakat Muslim di seluruh dunia, termasuk di Malaysia. Setiap tahun, umat Islam di negara ini akan bersiap sedia dengan pelbagai persiapan sebelum menyambut Hari Raya. Namun, terdapat golongan masyarakat yang mengalami kesulitan dalam menjalani persiapan tersebut. Oleh itu, inisiatif kerajaan untuk membantu meringankan beban golongan ini sangat penting dan bermakna.
Pertama sekali, inisiatif kerajaan dapat membantu golongan yang memerlukan untuk merayakan Hari Raya Aidilfitri dengan lebih selesa dan bermakna. Bantuan seperti tol percuma, wang tunai, bantuan makanan dan barangan keperluan lain dapat membantu golongan ini memenuhi keperluan asas mereka dalam persiapan Hari Raya. Dengan adanya bantuan ini, golongan yang kurang berkemampuan dapat merayakan Hari Raya dengan rasa syukur dan gembira seperti yang diimpikan.
Kedua, inisiatif kerajaan dapat memupuk semangat muhibbah di antara masyarakat. Pelbagai inisiatif yang dilaksanakan oleh kerajaan seperti program rumah terbuka dan bantuan makanan tradisional semasa Hari Raya dapat menyatukan rakyat Malaysia dalam suasana gembira dan harmoni. Inisiatif ini juga dapat membuka ruang untuk lebih banyak interaksi dan perbincangan antara masyarakat berbeza latar belakang dan agama.
Ketiga, inisiatif kerajaan dapat memberi impak positif terhadap ekonomi negara. Pelbagai program bantuan seperti Jom Shopping Perayaan boleh memberi dorongan kepada pengguna untuk membeli barangan keperluan dan menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi negara. Tambahan pula, program ini juga dapat membantu golongan kecil dan mikro menjana pendapatan tambahan semasa musim perayaan.
Dalam kesimpulannya, inisiatif kerajaan untuk membantu rakyat merayakan Hari Raya Aidilfitri adalah sangat penting dan bermakna. Bantuan yang diberikan dapat membantu meringankan beban golongan yang kurang berkemampuan, memupuk semangat muhibbah dan memberi impak positif terhadap ekonomi negara. Dengan adanya inisiatif ini, rakyat Malaysia dapat merayakan Hari Raya dengan lebih bermakna dan gembira serta mengukuhkan lagi kepelbagaian dan keharmonian masyarakat kita.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/04/pengumuman-pm-aidilfitri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jemputan Rumah Terbuka Malaysia Madani Buat Seluruh Rakyat Aidilfitri 2023

Jemputan Rumah Terbuka Malaysia Madani Buat Seluruh Rakyat Aidilfitri 2023

papar berkaitan - pada 23/4/2023 - jumlah : 972 hits
Jemputan Rumah Terbuka Malaysia Madani Buat Seluruh Rakyat Aidilfitri 2023 Majlis Rumah Terbuka Malaysia Madani bersama Perdana Menteri akan diadakan untuk pertama kalinya di tiga negeri iaitu Kedah Kelantan dan Terengganu Majlis ini adalah...
4 Berita Gembira Untuk Rakyat Sempena Aidilfitri 2023 Pmx

4 Berita Gembira Untuk Rakyat Sempena Aidilfitri 2023 Pmx

papar berkaitan - pada 18/4/2023 - jumlah : 703 hits
Pengumuman Berita Gembira Untuk Rakyat Sempena Aidilfitri 2023 PMX KUALA LUMPUR Tumpuan hari ini tentunya tertumpu kepada sidang media Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim jam 2 petang ini yang dijangka membabitkan pengumuman beberapa b...
Tena Memilih Empat Rakyat Malaysia Aktif Berusia 50 Tahun Ke Atas Sebagai Juara Tenacity Band Search

Tena Memilih Empat Rakyat Malaysia Aktif Berusia 50 Tahun Ke Atas Sebagai Juara Tenacity Band Search

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 197 hits
TENA Memilih Empat Rakyat Malaysia Aktif Berusia 50 Tahun Ke atas Sebagai Juara TENAcity Band Search Para pemenang membawa pulang hadiah berjumlah RM60 000 dan akan menjelajah Malaysia bagi membawa mesej penuaan aktif untuk menggalakkan dan...
Ampunkan Najib Apa Kehendak 27 Juta Lagi Rakyat Malaysia Tanya Kadir

Ampunkan Najib Apa Kehendak 27 Juta Lagi Rakyat Malaysia Tanya Kadir

papar berkaitan - pada 9/4/2023 - jumlah : 211 hits
A Kadir Jasin Malaysiakini Jika Umno memohon pengampunan diraja buat bekas presiden mereka atas dasar simpati kata A Kadir Jasin adakah parti itu tidak memikirkan hal berkaitan lain semasa membuat ketetapan tersebut Kata Tokoh Wartawan Nega...
Modi Conveys Aidilfitri Greetings To Anwar And The People Of Malaysia

Modi Conveys Aidilfitri Greetings To Anwar And The People Of Malaysia

papar berkaitan - pada 22/4/2023 - jumlah : 198 hits
A file picture of Anwar and Modi during an official visit to India on Jan 10 2019 anwaribrahim TwitterKUALA LUMPUR India s Prime Minister Narendra Modi has conveyed Hari Raya Aidilfitri greetings to Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim a...
Wisma Putra Usaha Sedaya Upaya Bawa Pulang Rakyat Malaysia Di Sudan Kata Menteri

Wisma Putra Usaha Sedaya Upaya Bawa Pulang Rakyat Malaysia Di Sudan Kata Menteri

papar berkaitan - pada 18/4/2023 - jumlah : 195 hits
KERAJAAN akan berusaha sedaya upaya untuk memastikan keselamatan rakyat Malaysia di Sudan dan membawa mereka pulang ke tanah air dengan selamat susulan konflik di negara itu Menteri Luar Dr Zambry Abdul Kadir berkata pihaknya akan bekerjasa...
22 April 2023 Malaysia Sambut Aidilfitri

22 April 2023 Malaysia Sambut Aidilfitri

papar berkaitan - pada 21/4/2023 - jumlah : 295 hits
Umat Islam di seluruh Malaysia akan menyambut Hari Raya Aidilfitri pada Sabtu Pengumuman pengisytiharan itu dibuat oleh Penyimpan Mohor Besar Raja Raja Tan Sri Syed Danial Syed Ahmad Bagi menyempurnakan titah perintah Ke Bawah Duli Yang Mah...
Generasi Baharu Rakyat Malaysia Beli Berasaskan Nilai Dalam Talian

Generasi Baharu Rakyat Malaysia Beli Berasaskan Nilai Dalam Talian

papar berkaitan - pada 4/4/2023 - jumlah : 143 hits
Hi Korang Generasi baharu rakyat Malaysia membeli belah dengan tujuan dalam talian Data pasaran Shopee menunjukkan pengguna dalam talian berkemungkinan tiga kali ganda membeli produk yang menggalakkan penggunaan lebih bijak pada 2023 berban...
Umat Islam Di Malaysia Sambut Aidilfitri Sabtu Ini

Umat Islam Di Malaysia Sambut Aidilfitri Sabtu Ini

papar berkaitan - pada 21/4/2023 - jumlah : 155 hits
Petugas dan Ahli Jawatankuasa Melihat Anak Bulan Wilayah Persekutuan Labuan melakukan cerapan menggunakan teleskop Celestron Nexstar 5SE bagi melihat anak bulan untuk menetapkan tarikh 1 Syawal 1444H di Pusat Cerapan Menara Universiti Malay...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally

Temui Onew Di Malaysia Dalam Guess Onew Fanmeeting 2024 Pada 27 Julai 2024

168slot 168slot Biz 13 Jun 2024 168slot 168 Top 35 By Christa

Puaka Cuti Semester