Penghantar Makanan Dilanggar Lari Pada Hari Lahir



JOHOR BAHRU – Bukan sahaja impian menyambut hari jadi bersama ibu tidak kesampaian bahkan kehidupan seorang penghantar makanan terpaksa dibantu oleh ahli keluarganya selepas pemuda itu kini cuma terlantar akibat menjadi mangsa langgar lari dalam kemalangan di persimpangan lampu isyarat Jalan Kangkar Tebrau di sini, pada 26 Jun lalu.
Pada hari yang sepatutnya diraikan penuh kegembiraan itu, Mohammad Fakrul Azam Md Rosli, 22, berhasrat meraikan hari jadi bersama-sama keluarga selepas habis waktu kerja sebagai penghantar makanan Grab Food.
Abang pemuda berkenaan, Mohd. Fakhrudin, 26, berkata, adiknya itu merancang membeli kek selepas balik kerja untuk dihadiahkan kepada ibu mereka bagi mengucapkan terima kasih di atas jasa wanita tersebut membesarkannya.
Menurutnya, bagaimanapun Mohammad Fakrul terlibat kemalangan dengan sebuah kereta yang keluar dari persimpangan jalan tidak lama selepas dia keluar rumah untuk bekerja.
Akibat kemalangan tersebut katanya, Mohammad Fakrul parah dan dikejarkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) di sini kerana cedera parah di kepala, patah tulang bahu dan paha kanan.
“Kesan kemalangan itu mengakibatkan mata sebelah kanan adik saya tidak boleh dibuka sepenuhnya dan dia tidak boleh berjalan selama kira-kira lima bulan. Dia hanya dibenarkan pulang setelah tiga minggu ditahan di wad HSA.
“Saya sedih melihat keadaan dia yang dahulunya seorang yang aktif dan ceria, tetapi kini hanya terbaring di atas katil. Dia hanya minum susu menggunakan saluran tiub setiap tiga hingga empat jam sehari selain terpaksa memakai lampin pakai buang,” katanya ketika ditemui selepas program penyampaian sumbangan barang keperluan asas dan kerusi roda di Perumahan Rakyat (PPR) Taman Desa Mutiara di sini, hari ini.

Mohammad Fakrul Azam terlantar dan semua keperluannya diuruskan keluarga selepas terlibat kemalangan langgar lari semasa bekerja sebagai penunggang grab makanan.
Sumbangan tersebut adalah daripada dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) iaitu Volunteer Pasir Gudang dan Geng Tolong Orang (GTO).
Mohd Fakhruddin yang masih belajar di kolej berkata, keluarganya membelanjakan RM800 sebulan membeli susu dan lampin untuk Fakrul Azam selain membayar sewa ambulans RM600 bagi menghantarnya menjalani rawatan di hospital.
Sementara itu, Presiden Volunteer Pasir Gudang, Nurul Ain Zakaria berkata, pihaknya sedang berusaha mendapatkan bantuan bulanan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan Baitulmal bagi meringankan beban keluarga tersebut.
Katanya, bapa Mohammad Fakrul iaitu Md Rosli Md Nor, 58, sudah tidak bekerja sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Mac lalu manakala ibu mereka, Asiah Seman, 62, juga tidak bekerja dan mengalami masalah penglihatan.
Ketika ini katanya, hanya adik Mohammad Fakrul iaitu Nur Hidayah, 20, yang menyara keluarga dengan bekerja kilang dan mereka amat memerlukan sumbangan antaranya untuk membeli lampin dewasa, kain batik dan alat katil khas.
Bagi mereka yang mahu menghulurkan bantuan, boleh berhubung dengan Mohd Fakhruddin menerusi talian 017-8099640 atau sebarang sumbangan boleh disalurkan melalui akaun Maybank Mohd Fakhruddin Md Rosli 151285075388.
Sinar Harian
The post Penghantar makanan dilanggar lari pada hari lahir appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/09/24/penghantar-makanan-dilanggar-lari-pada-hari-lahir/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Arwah Baru Sambut Hari Lahir Akibat Kecuaian Orang Lain Anak Hilang Kasih Ayah

Arwah Baru Sambut Hari Lahir Akibat Kecuaian Orang Lain Anak Hilang Kasih Ayah

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 404 hits
Hanya kerana kecuaian orang lain dua anak kecil berusia 6 dan 3 tahun kehilangan ayah sekelip mata selepas terlibat dalam kemalangan jalan raya berdekatan Masjid Alam Impian Shah Alam Kejadian yang berlaku kira kira jam 4 petang telah merag...
Zuriat Adalah Hadiah Terindah Fazura Sambut Hari Lahir Ke 37

Zuriat Adalah Hadiah Terindah Fazura Sambut Hari Lahir Ke 37

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 372 hits
Sempena ulang tahun kelahiran ke 37 hari ini pelakon dan penyanyi Fazura menerima ucapan istimewa daripada suaminya Fattah Amin Menurut Fattah tiada kata kata dapat digambarkan betapa istimewanya pelakon filem J Revolusi itu terhadap diriny...
Ibu Sandra Dianne 4 Hari Lagi Hari Lahir Kakak Bayangkan Kesedihan Mama

Ibu Sandra Dianne 4 Hari Lagi Hari Lahir Kakak Bayangkan Kesedihan Mama

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 512 hits
Dia seorang anak yang baik sejak kecil tak pernah menyusahkan Dari awal mengandung langsung takda tanda morning sickness mengidam nak makan nasi apa je nasi asalkan nasi tu di masak sedap sedap source
Hadiah Hari Lahir 2020

Hadiah Hari Lahir 2020

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 606 hits
Assalamualaikum dan selamat pagi semua Pagi ini ditempat saya hujan dan sekarang sudah berhenti Segala aktiviti yang dirancang terpaksa dibatalkan Cadangnya nak buat facial resdung pada hari ini Mungkin ada hikmah kerana bangun tadi terasa ...
Sambut Hari Lahir Ke 38 Agensi Kongsi Foto Comel Hyunbin Semasa Kecil

Sambut Hari Lahir Ke 38 Agensi Kongsi Foto Comel Hyunbin Semasa Kecil

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 342 hits
Siapa sangka si kacak Hyunbin sudah pun mencecah usia 38 tahun pada tanggal 25 September ini Bagi menyambut hari yang bermakna ini syarikat naungan pelakon itu iaitu VAST Entertainment telah membelanja peminat dengan foto Hyunbin semasa kec...
Esok Hari Lahir Insyirah

Esok Hari Lahir Insyirah

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 365 hits
Esok Hari Lahir Insyirah Sedar tak sedar esok dah pon masuk 20 September 2020 Kenapa dengan esok Esok special day untuk anak sulung KakYa Esok hari lahir Insyirah Bila tiba jer hari lahir dia KakYa mudah sikit jadi sakit kepala nak fikir ba...
Sambut Hari Lahir Ke 37 Gigi Jihan Masih Jadi Bahan Gurauan

Sambut Hari Lahir Ke 37 Gigi Jihan Masih Jadi Bahan Gurauan

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 254 hits
Da tuo2 kene seprais Tu yg vogue sgt tu ootd Tu bukan acik kau tau Tu jihan muse Namo pun tokojut Alhamdulillah Terima kasih jihanizer ingat saya selalu support saya dan selalu rajin buat aktiviti walawpun dlm kekangan masa dan lokasi Semog...
Bila Shuib Hadiahkan Jam Tangan Rolex Puluhan Ribu Sempena Hari Lahir Sarah

Bila Shuib Hadiahkan Jam Tangan Rolex Puluhan Ribu Sempena Hari Lahir Sarah

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 385 hits
Bersempena ulang tahun kelahiran isteri penyanyi Siti Sarah Raissuddin yang ke 36 pelawak dan penyampai radio Shuib Sepahtu telah menghadiahkan seutas jam tangan jenama mewah iaitu Rolex bernilai puluhan ribu Shuib mengakui ia merupakan had...
Hamil 37 Minggu Fazura Terima Kejutan Hari Lahir Yang Ke 37 Baby Shower

Hamil 37 Minggu Fazura Terima Kejutan Hari Lahir Yang Ke 37 Baby Shower

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 367 hits
Yup still very pregnant and here comes 37 weeks A memorable night that I will cherish for a lifetime Thank you to my husband fattahaminz my best friend rizman n and the rest of my beloved besties who took the time and all the effort to orga...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions