Penggunaan Petrol Subaru Xv Sti


Semalam macam biasa tiba sahaja dari pejabat, Master akan cari makan malam.Kami tiba di rumah agak lewat, dalam lingkungan jam 9 malam, sebabnya kami bertolak lewat dari pejabat Master di Bangsar South kerana jalan yang sesak selepas hujan pada hari Jumaat. Lazimnya hari Jumaat memang akan sesak sebab bermulanya hari minggu di mana ramai manusia mencari tempat untuk berlibur, dan ramai juga yang memulakan perjalan keluar dari Kuala Lumpur untuk mencari tempat berehat.
Master hantar Mommy ke rumah dulu kerana Mommy diet gula dan garam, manakala Master memerlukan makanan untuk mengisi perut yang agak kekosongan.
Pada mulanya Master ke Gerbang Selatan untuk mencari sesuap nasi, tetapi kedai makan tersebut tutuplah pula. Akhirnya Master ke Nija untuk makan Roti Nan.
Hendak dijadikan cerita, di situ Master terserempak dengan seorang pemilik XV STI.

Berapa minyak XV kau pakai?Itu adalah soalan yang diajukan oleh pakcik tersebut kepada Master. Sambil itu dia memaklumkan bahawa XV milik beliau menggunakan 9 liter minyak per 100 kilometer.
Master tidak terus menjawab, kerana jawapan yang perlu diberikan agak panjang.
"Mula-mula semasa aku gunakan tekanan angin 35 PSI sebelum ni, XV aku gunakan 8.6 liter minyak per 100 kilometer.""Tapi baru-baru ni aku tukar guna tekanan 37 PSI, dapatlah dalam 7.4 liter petrol per 100 kilometer."Pakcik itu agak terkejut dengan penjelasan Master tersebut.
Sebenarnya Master pun agak terkejut, dan jika boleh dia masih mahu menjalankan kajian itu buat masa yang lebih panjang, kerana pada masa ini, kajian itu baru digunakan dalam masa 3 minggu, meliputi perjalanan ke Kelantan, Pulau Pinang dan juga perjalanan harian ke Kuala Lumpur.
Pengaruh tekanan tayar kepada penggunaan petrolSebenarnya ini adalah satu kajian di bawah satu teori, iaitu "tayar dengan tekanan angin lebih keras akan menjimatkan petrol".
Master masih cuba membuktikan teori tersebut dan nampaknya ia adalah benar setakat ini.
Kesan buruk penggunaan tekanan tayar lebih kerasNamun, kebaikan atau faedah menggunakan tayar dengan tekanan keras perlu dibayar dengan sesuatu juga.
Pertama, tayar keras akan menyebabkan perjalanan menjadi tidak selesa dan bunyi tayar lebih kuat. Tekanan 37 PSI memang agak tidak selesa, jadi mungkin selepas ini Master akan mencuba tekanan tayar 36 PSI pula.
Kedua, tekanan tayar yang terlebih akan mengurangkan jangka hayat tayar anda. Jadi walaupun anda jimatkan minyak, anda mungkin kena menukar tayar lebih cepat! Apabila harga tayar sebiji RM 500, mungkin ia perlukan lebih penelitian dan perbandingan di antara dua pilihan tersebut.
Berapakah tekanan angin yang sesuai untuk Subaru XV?Ia adalah subjektif. Lebih bagus jika menurut panduan yang disediakan oleh Subaru, tetapi Master tidak berapa gembira dengan panduan tersebut dan berasaka ia terlalu rendah.
Master merasakan bahawa tekanan 35 PSI adalah bagus untuk pemanduan selesa tetapi pecutan agak lambat, manakala tekanan 37 PSI bagus untuk memecut dan jimat petrol Subaru XV, tetapi pemanduan tidak selesa kerana hentakan keras dan bunyi bising pada tayar.
14 Jan 2017

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2017/01/penggunaan-petrol-subaru-xv-sti.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interpretzz+%28interpretZZ%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Petrol Prices Remain Unchanged Till Dec 6

Petrol Prices Remain Unchanged Till Dec 6

papar berkaitan - pada 30/11/2019 - jumlah : 165 hits
PETALING JAYA The price of RON97 petrol will remain at RM2 66 per litre until Dec 6 while RON95 remains unchanged at RM2 08 per litre and diesel at RM2 18 per litre The government has capped the price of RON95 and diesel to stabilise fuel p...
Cradle Fund Ceo S Room Reconstructed After Petrol Traces Found Says Witness

Cradle Fund Ceo S Room Reconstructed After Petrol Traces Found Says Witness

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 218 hits
Selangor JBPM fire investigations officer Abdul Halim Zulkefeli SHAH ALAM A witness in the murder trial of Cradle Fund CEO Nazrin Hassan told the High Court yesterday that he was ordered to reconstruct the crime scene after the Selangor fir...
Elak Barang Naik Petrol Ron95 Akan Naik 1 Sen Setiap Minggu Mulai Tahun Depan

Elak Barang Naik Petrol Ron95 Akan Naik 1 Sen Setiap Minggu Mulai Tahun Depan

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 214 hits
Mulai tahun depan harga minyak RON95 akan dinaikkan satu sen setiap minggu sehingga mencapai tahap yang stabil mengikut harga pasaran Hal ini dinyatakan oleh Timbalan Meteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Chong Chieng Jen d...
Subaru Xv Pemasangan Lampu Brek Ke 4

Subaru Xv Pemasangan Lampu Brek Ke 4

papar berkaitan - pada 30/11/2019 - jumlah : 295 hits
Hari ini merupakan hari yang agak menggembirakan kerana akhirnya penantian kami untuk memasang lampu brek ke 4 pada Subaru XV menjadi kenyataan Ia berlaku setelah sekian lama permohonan dan aduan kami kepada Subaru Seremban tidak mendapat s...
Ku Sangka Xv Sti Bermasalah Rupa Rupanya

Ku Sangka Xv Sti Bermasalah Rupa Rupanya

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 578 hits
Semalam Mommy mengadu kepada Master mengenai kehadiran cecair kekuningan pada bumper depan XV STI yang baru dibeli Nampak macam minyak tadi dah lap tapi ada balik kata Mommy Lebih Teruk Berbanding Proton Master bertenang dan cuba fikir deng...
Top Up Gas Air Cond Subaru Xv Kali Ke 2

Top Up Gas Air Cond Subaru Xv Kali Ke 2

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 512 hits
Kami singgah di Seong Hing Car Air Cond Accessories untuk tambah gas pendingin hawa Subaru XV Buat kali kedua dalam tahun 2019 penghawa dingin Subaru XV kehabisan gas Ini adalah masalah yang mengecewakan buat sebuah kereta yang baru berusia...
Targeted Petrol Subsidy Will Save Rm10 Bil Amanah Convention Told

Targeted Petrol Subsidy Will Save Rm10 Bil Amanah Convention Told

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 285 hits
Amanah delegates are told that the targeted petrol subsidy scheme will benefit eight million people of which five million will be those in the middle class SHAH ALAM Amanah vice president and Minister in the Prime Minister s Department Muja...
Waspada Penggunaan Alat Makan Dan Masak Karena Bisa Timbulkan Bahaya Bagi Kesehatan

Waspada Penggunaan Alat Makan Dan Masak Karena Bisa Timbulkan Bahaya Bagi Kesehatan

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 155 hits
Dilansir dari The Sun peneliti mengingatkan bahwa peralatan yang terbuat dari plastik bisa menimbulkan bahaya tanpa disadari Alat makan dan masak ini bisa menghadirkan racun yang merusak hati dan tiroid terutama ketika digunakan pada temper...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Satu Kesulitan Tidak Mungkin Menang Melawan Dua Kemudahan Tetap Optimis

Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja