Pengalaman Pertama Kali Berkunjung Ke Sky Box Menara Kuala Lumpur


Buat pertama kali jejakkan kaki ke Menara Kuala Lumpur. Sejak si sulong sekolah, Menara Kuala Lumpur antara wishlist dia juga. Selalu sangat dah Arsyad duk sebut - sebut ajak pergi Menara Kuala Lumpur. Mungkin kat sekolah, cikgu pun dah beri pendedahan awal. Rezeki kerjaya ibu sebagai blogger, Gee ada dapat pass untuk visit Menara Kuala Lumpur bulan Februari yang lepas. So, kebetulan cuti raya cina yang agak lama pula tuh. Apa lagi terus on ke KL alang - alang cuti sekolah seminggu. Hihi

Explore Menara Kuala Lumpur Bersama Blogger Rodiah Amir & Mek Yunie

Kali ni Gee & family explore Menara Kuala Lumpur bersama rakan blogger Rodiah Amir & Mek Yunie & semestinya bersama suami dan anak-anak mereka. Hehehehe!!


Bagaikan rombongan, bila masing - masing punya anak kecil dan of course me paling ramai anak, terasa meriahnya suasana! Haha!! Bila ada anak kecil, waktu paling sesuai untuk mulakan eksplorasi adalah waktu pagi selepas sarapan pagi. Untuk mudahkan perjumpaan kami 3 family, kami jumpa di restoran berhampiran Menara Kuala Lumpur dan breakfast je kat situ. Sampai sana cari parking, pastu breakfast dan boleh terus mulakan eksplorasi. Hehe!! 


Recommendation!! Korang wajib bergambar kat depan Menara Kuala Lumpur ni sebelum korang mulakan eksplorasi korang. Especially yang ada anak kecil. Trust me! Hahahahaha!

Dah bergambar, seterusnya barulah korang boleh terus ke lobi atau kaunter tiket untuk bayaran masuk Menara Kuala Lumpur. Untuk membeli tiket, korang boleh beli di kaunter tiket atau kiosk yang disediakan di lobi. Kalau nak mudah lagi, korang boleh je beli tiket secara online! Lagi mudah kan?

Online Ticketing : << CLICK HERE >>
  Owh ya! Untuk tiket, Menara Kuala Lumpur juga ada tawarkan harga tiket mengikut pakej tau!! Pakej digabungkan dengan tempat-tempat menarik lain yang ada disekitar Menara Kuala Lumpur iaitu Mini Zoo, Blue Coral, XD Theatre dan Upside Down House.


Jom Ketahui Daya Tarikan Menara Kuala Lumpur

◉ Sky Deck

Sky Deck ni 'open air' tau! So korang boleh melihat pemandangan Kuala Lumpur dari ketinggian 300 meter dari aras tanah secara terbuka. Ada yang suka lihat panorama di malam hari. Kalau nak nampak bangunan - bangunan di Kuala Lumpur dengan jelas, korang haruslah datang pada siang hari.

◉ Sky Box

Di Sky Box nilah korang wajib ambil gambar! Sebabnya Sky Box ni berlantaikan dan berdindingkan cermin tau! Kalau gayat, korang better jangan tengok bawah. Hehe. Sky Box ada dua iaitu Sky Box Pink dan Sky Box Blue.


Sky Box Pink paling ramai orang que sebabnya view KLCC. Sky Box Blue pulak view bangunan - bangunan lain di Kuala Lumpur.


Nak bergambar, korang kena ambil nombor giliran. Limit masa hanya 2 minit untuk satu sesi bergambar di Sky Box. Kalau tak puas 1 sesi, korang boleh ambil banyak nombor. Hahaha! Di Sky Box dah ada tau professional photographer. Diaorang akan ajar macam - macam gaya nanti. Gambar korang boleh beli kat kaunter gambar. Tapi dont worry, nak ambil gambar dengan phone sendiri pun boleh. Hehe.

◉ Sky Cafe


Dah penat bergambar dan melihat panorama Kuala Lumpur, korang boleh singgah di Sky Cafe. Sky Cafe ni pun cantik kalau nak lepak sambil sejukkan badan dengan air cond sebabnya view Sky Cafe pun KLCC. Sedia maklum harga agak pricey sebab lokasi Cafe yang berada di atas Menara Kuala Lumpur plus view yang cantik. Haha. Gee beli jugak buat syarat merasa.. Hahahahah!

◉ Sky Deck


Sky Deck, korang boleh melihat panorama Kuala Lumpur dari dalam bangunan yang berhawa dingin. Kerusi pun banyak disediakan untuk korang berehat seketika. Paling mengujakan adalah apabila anak - anak dapat menggunakan teropong yang disediakan untuk melihat bangunan dengan lebih dekat lagi.

Rancang Percutian Bersama Keluarga ke Menara Kuala Lumpur!!

Kalau ada anak - anak yang tengah seronok untuk explore benda baru, Gee sarankan korang boleh bawak diaorang datang ke Menara Kuala Lumpur. Anak - anak Gee duduk atas cermin tu langsung tak gayat malah mulut asyik bertanyakan itu ini dengan ayah diaorang. Sorry ibu gayat, so takleh fokus apa diaorang tanya. Hahaha!


Sememangnya, trip ke Menara Kuala Lumpur memang terbaik! Thank you geng blogger RODIAH dan MEK YUNIE sebab sama - sama join trip kali ni. So next!! Kemana kita nak terjah pula? Jeng Jeng Jeng....

Untuk lihat info lanjut berkenaan Menara Kuala Lumpur, korang boleh terus ke sini :
www.menarakl.com.my
#sisgeejalanjalan












Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sisgee.com/2019/04/pengalaman-pertama-kali-berkunjung-ke.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Dan Di Mana Pertama Kali Kamu Pergi Ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur

Bila Dan Di Mana Pertama Kali Kamu Pergi Ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 339 hits
Pernakah kamu pergi ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur Bila dan di mana pertama kali kamu pergi ke PBAKL Pertama
4869 Lawatan Mesra Ke Sky Deck Menara Kuala Lumpur Ppim 2 4 19

4869 Lawatan Mesra Ke Sky Deck Menara Kuala Lumpur Ppim 2 4 19

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 330 hits
Lawatan mesra Ketua Aktivis PPIM toqqi bersama Timbalan Mufti Wilayah Persekutuan Hashim Bin Salleh ke Menara Kuala Lumpur Hadir sama Pengerusi PERKID Ustaz Masridzi Bin Sat dan Pengarah Latihan PPIM Izham Nayan
Pengalaman Kali Pertama Si Kembar Tiga Naik Kapal Terbang

Pengalaman Kali Pertama Si Kembar Tiga Naik Kapal Terbang

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 290 hits
Salam dears Mama dah banyak kali naik kapal terbang kita tak pernah rasa lagi kata si kembar Alahh sama macam naik bas je seat kecik sempit sempit naik kereta lagi selesa jawab Mama konon konon naik kapal terbang is nothing lah gitu Sedangk...
Jason Mraz Good Vibes Tour 2019 In Kuala Lumpur

Jason Mraz Good Vibes Tour 2019 In Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 470 hits
Jason Mraz Brings Good Vibes to Kuala Lumpur in May 2019Multiple GRAMMY Award winner JASON MRAZ will be bringing his Good Vibes Tour to Malaysia on 13 May 8 30pm at Axiata Areana In 2002 Jason Mraz shot to flame with his debut album Waiting...
Akses Sulit Kpu Tak Akan Hitung Surat Suara Diduga Tercoblos Di Kuala Lumpur

Akses Sulit Kpu Tak Akan Hitung Surat Suara Diduga Tercoblos Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 309 hits
Jadi jangan digeneralisasi terjadi di Malaysia ini hanya terjadi di Kuala Lumpur itu harus dipahami Jadi yang pos sudah ada kata Ilham
5 Things That You Need To Eat At Khazanah Sajian Desa Buffet Dinner Pullman Kuala Lumpur Bangsar

5 Things That You Need To Eat At Khazanah Sajian Desa Buffet Dinner Pullman Kuala Lumpur Bangsar

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 569 hits
Ramadhan is coming this 6th May and there are still a few days left to replace our last year Iftar so it s a note to me to get it done right away Let s get this opportunity to discover Ramadhan buffet that will run throughout the Muslim hol...
Sajian Melayu Asli Di Treat Restaurant Oakwood Hotel Residence Kuala Lumpur

Sajian Melayu Asli Di Treat Restaurant Oakwood Hotel Residence Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 588 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Masih banyak lagi bufet untuk menyambut Ramadhan yang tak berapa lama jer lagi dah Maha bagi korang pilihan nak yang murah exclusive dan juga hidan...
Video Lihat Reaksi Gordon Ramsay Cuba Sup Torpedo Buat Kali Pertama

Video Lihat Reaksi Gordon Ramsay Cuba Sup Torpedo Buat Kali Pertama

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 666 hits
Mengembara ke seluruh dunia membuatkan Gordon Ramsay sudah mencuba pelbagai menu pelik dan bagi Gordon sup torpedo di Pulau Pinang ini adalah salah satu daripadanya Buat yang tidak pernah cuba sup torpedo sebelum ini anda perlu menonton vid...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Quick To Act Against Citizens Slow To Act Against Politicians

Skuter Ev Yang Tengah Viral Tu Rupanya Nak Gila Boleh Cecah Top Speed 175km Jam

Liverpool Bukan Pilihan Yang Tepat Untuk Alonso Kata Matthaeus

Kadar Mas Kahwin Pahang Naik Bermula Rm100 Daripada Rm22 50 Sultan Pahang

Zahid Selar Bekas Ahli Samakan Umno Biawak Hidup

Kempen Mypalmpride Dilancar Demi Betulkan Salah Anggap Pengeluaran Minyak Sawit