Pengalaman Menaiki Teksi Berhantu


Pengalaman seram ini tidah mudah untuk aku lupakan. kisah seram ini berlaku pada 12 tahun yang lalu dan sukar untuk dipercayai. Aku nak kongsi kisah seram ini supaya kita berhati-hati bila dalam keadaan sepi dan sunyi. Kejadian ini berlaku semasa aku baru sebulan berpindah ke block 13, Eunos Crescent. Ketika itu kawasan tersebut belum membangun pesat seperti sekarang.

Waktu itu waktu selepas maghrib, aku bersama kakak memandu kereta dalam perjalanan pulang dari membeli pakaian untuk majlis perkahwinan saudara kami. Setibanya dipersimpangan Bedok/Chai Chee, kereta kami tiba-tiba buat hal. Apalah daya kami sebagai wanita untuk membaikinya. Aku dan kakakku bukan tahu apa-apa pun mengenai kerosakkan kereta. kalau rosak, kami berdua akan hantar kereta ke bengkel ataupun menghubungi pomen untuk membaiki kereta.

Mula-mula kakakku pun menghubungi pomen untuk membaiki kereta kami. Akan tetapi, pomen tidak berjaya dihubungi. Aku pun cuba untuk menghubungi abang kami untuk mendapat bantuan. Namun malangnya, abang kami masa tu tengah bertugas pada waktu malam. Dan kami pun terus membuat keputusan meninggalkan kereta di tepi jalan sahaja, menantikan hari esok untuk membaikinya.

Kami pun teruskan perjalanan dalan keadaan gelap dan ditemani cahaya lampu jalan. Kami berjalan perlahan-lahan disepanjang Bedok/Chai Chee sambil melihat kalau ada teksi yang melimpas. Setelah penat berjalan kami terus berhenti mengharapkan kedatangan teksi. Yang peliknya, hampir satu jam kami menunggu, langsung tiada kenderaan yang lalu lalang termasuk teksi.

Dalam keadaan bosan menunggu, tiba-tiba entah dari mana munculnya teksi yang berhenti betul-betul dihadapan kami. Aku dan kakak aku tidak menahan teksi tersebut tiba-tiba teksi itu berhenti sendiri. Tanpa berlengah kami terus menaikinya sambil mengucapkan rasa syukur.

Dalam teksi entah mengapa banyak cerita kami bualkan sehinggakan kami tidak sedar masa berjalan. Dan pak cik yang memandu teksi itu pun hanya mendiamkan diri dan terus memandu. Pada masa itu, barulah aku sedar bahawa hampir satu jam kami berada di dalam teksi setelah aku melihat jam di tangan.. Dalam satu jam, kami berada di dalam teksi berkenaan dan masih belum juga tiba di tempat tujuan kami sedangkan perjalanan dari Bedok ke Eunos Cresent hanya memakan masa lebih kurang 20 minit sahaja.

Apa yang pelik, tiada pun jem ataupun kereta yang lain lalu lalang sepanjang perjalanan kami. Mustahil mengambil masa satu jam untuk sampai ke destinasi kami. Aku segera mencuit kakak dan bertanyakan akan keganjilan yang kami rasakan dan tempat dilalui benar-benar kami tidak kenali langsung. kakak pun memberi isyarat menyuruh membaca apa saja ayat Al-Quran yang kami tahu. Terkumat kamit mulut kami membaca.

Setelah selesai, aku pun beranikan diri bertanya, " Apek kami nak ke Eunos Cresent! Ini jalan ke mana?" Apek tu hanya mengganggukkan kepalanya. Melihat situasi itu memnbuat aku bertambah gementar seperti hendak menanggis rasanya. Kakak pun menunjukkan wajah kerisauannya. Kami cekalkan hati dan terus membaca apa saja ayat-ayat yang kami ingat.

Tiba-tiba, kami seperti keluar daripada dunia lain. Teksi tadi terus membelok ke Eunos Crescent. Tanpa perlu kami memberitahu pemandunya, pemandu teksi itu terus berhenti betuk-betuk dihadapan blok kami.

Tanpa berlengah, kakak aku yang duduk di tepi pintu pun seperti terjun sahaja dari teksi tersebut dan aku terus menghulurkan wang note rm10 kepada pemandunya. Waktu aku menghulurkan wang tersebut, alangkah terperanjatnya aku apabila menyedari yang pemandu teksi yang kami naiki itu adalah seorang tua yang benar-benar lanjut usianya. Ketara sejuta kedutan ditangannya. Sayangnya aku tidak dapat melihat wajahnya langsung. Dia seperti cuba untuk menggelak wajahnya untuk di pandang.

Tanpa bersuara, pemandu itu menolak wang pemberian saya dengan isyarat tangannya. Dalam ketakutan dan kehairanan, aku terdengar kakak aku menyuruh aku keluar dari teksi tersebut dengan segera. Aku yang dari tadi terasa seperti terpaku, terus keluar dari teksi tersebut tanpa menutup pintunya kembali.

Belum sampai beberapa tapak kami melangkah, alangkah terkejutnya kami bila menoleh teksi itu sudah tidak kelihatan lagi. Menurut penerangan kakak aku, sewaktu turun dari teksi tadi, dia terperanjat apabila menyedari sebenarnya kami bukanlah menaiki teksi tetapi sebuah kereta yang dah terlalu usang pada pandangannya. Waktu itu aku melihat jam hampir pukul 11:30 malam. Sejak dari itu, aku dan kakak aku jarang lagi keluar malam-malam apatahlagi berjalan kaki. Alangkah anehnya perjalan dari Bedok ke Eunos Crescent mengambil masa tiga jam.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.seramshit.com/2019/08/pengalaman-menaiki-teksi-berhantu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengalaman Menaiki Star Cruise Dengan Bajet Rm1300 Seorang

Pengalaman Menaiki Star Cruise Dengan Bajet Rm1300 Seorang

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 410 hits
Anda pernah idamkan percutian di dalam kapal besar dengan menaiki Cruise Mungkin ada peluang kita semua juga nak merasai bermalam di atas kapal merentasi laut yang luar Tapi risau dengan belanja naik kapal besar naik kapal mewah mesti mahal...
Pengalaman Memasak Sebelum Kahwin

Pengalaman Memasak Sebelum Kahwin

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 309 hits
Assalamualaikum APAKAH masakan yang Sk pandai masak sebelum kahwin Seingat Sk la kan Sk mula memasak selepas arwah abah meninggal Arwah abah Sk dulu lama menjadi sura rumah apabila tidak lagi boleh bekerja selepas mengalami penyakit jantung...
Pengalaman Anak Lambat Berjalan

Pengalaman Anak Lambat Berjalan

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 386 hits
Rayyan Mikhael memang lambat pandai berjalan berbanding kakaknya yang pandai berjalan pada umur 1 tahun Mikha hanya pandai berjalan ketika umur 16 17 bulan Namun menurut pembacaan saya ia normal selagi perkembangannya sentiasa ada bermula d...
Pengalaman Naik Keretapi Dari Bangkok Ke Hatyai

Pengalaman Naik Keretapi Dari Bangkok Ke Hatyai

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 281 hits
SawadikaaBangsue Station 2 stop dari Chatuchak MarketBangsue StationHELLO Jadual perjalanan dari Bangkok ke daerah lain Bermulalah perjalanan 16 jam untuk ke Hatyai Aku dah tak sabar nak tidur atas tren sebab lately masa tidur terganggu Tap...
M Qube Hotel Penang Pengalaman Bermalam Di Capsule Hotel Canggih

M Qube Hotel Penang Pengalaman Bermalam Di Capsule Hotel Canggih

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 495 hits
Hi semua Mencari tempat yang murah dan menarik untuk menginap di Pulau Pinang Teringin untuk mencuba menginap di capsule hotel yang moden Kini korang boleh cuba M Qube Hotel Pulau Pinang Dengan harga bilik semurah RM 58 untuk Single Bedroom...
Pernah Nggak Kamu Punya Pengalaman Nangis Yang Konyol Rasanya Sedih Tapi Kok Lucu Juga

Pernah Nggak Kamu Punya Pengalaman Nangis Yang Konyol Rasanya Sedih Tapi Kok Lucu Juga

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 263 hits
Mau didiemin tapi kok lucu Mau diketawain tapi juga sedih Pernah nggak sih kalian di posisi begini
Pengalaman Lepas Jadikan Malaysia Lebih Siap Sedia Tangani Covid 19 Pakar

Pengalaman Lepas Jadikan Malaysia Lebih Siap Sedia Tangani Covid 19 Pakar

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 233 hits
KUALA LUMPUR 12 Feb Pengalaman Malaysia berdepan dengan krisis kesihatan seperti virus Zika Influenza dan Nipah pada masa lepas membolehkan negara ini sentiasa dalam keadaan bersiap sedia menghadapi sebarang penularan penyakit berjangkit Ke...
Kenapa Takut Posting Ke Sarawak Sabah Guru Kongsi Pengalaman Menyeronokkan Berkhidmat Di Sarawak Selama 14 Tahun

Kenapa Takut Posting Ke Sarawak Sabah Guru Kongsi Pengalaman Menyeronokkan Berkhidmat Di Sarawak Selama 14 Tahun

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 431 hits
Apabila bergelar seorang guru sudah pasti gelisah memikirkan tempat yang bakal ditempatkan nanti samada dalam semenanjung atau Sabah Sarawak Sudah pastinya ada kalangan mereka tidak mahu ke luar semenanjung risau dengan keadaan di tempat or...
Gaji Kecil Tapi Cukup Untuk Sebulan Ini Pengalaman Hidup Saya

Gaji Kecil Tapi Cukup Untuk Sebulan Ini Pengalaman Hidup Saya

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 517 hits
Alangkah indahnya jika Gaji Kecil Tapi Cukup Untuk Sebulan Tidak kira berapa pun gaji kita jika tidak diuruskan dengan baik pasti tidak akan cukup Ini adalah situasi biasa dalam keadaan ekonomi sekarang Baru tengah bulan gaji dah kering huh...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Hiburan Saya Rasa Mereka Ada Masa Depan Yang Baik Abby Abadi Dedah Aslam Kini Bawa Grab Dan Berniaga



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Ara Johari Delulu Chord

Apakah Pekerjaan Yang Paling Baik

Orang Yang Solatnya Tidak Diterima Allah Baca Supaya Ibadah Solat Kita Tidak Sia Sia

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale

Tiba Tiba Datang Rasa Nak Bersalin Doktor Kongsi Apa Patut Ibu Ayah Buat Jangan Panik

Ini Kata Kata Terakhir Korban Penganiayaan Senior Stip Sebelum Dipukuli Hingga Tewas