Penerbangan Bajet


MURAHNYA JETSTAR

Tak salah kalau kita travel ke mana saja dengan naik low-cost flight sebab yang pentingnya kita sampai ke destinasi dengan selamat betul tak hangpa semua?

Zaman sekarang ni low cost carrier dah makin banyak especially kalau kita kat Malaysia ni ada banyak airlines company yang kita boleh naik. Salah satu airlines yang makin berkembang sekarang ni ialah Jetstar.



Walaupun low cost tapi korang boleh jugak cari cheapest Jetstar flights kat online especially kat Traveloka.


Aku nak kongsikan kepada hangpa yang aku sayangi ni pasal camna korang boleh dapatkan harga murah di Traveloka :

1. Mula-mula sekali hangpa kena install apps Traveloka atau surf website depa dan hangpa search Jetstar.

2.  Bila dah jumpa under section search hangpa isikan details macam tarikh pergi dan balik, destinasi korang dan juga untuk berapa orang. Suggestion aku ialah korang pilih date yang lama sikit dari sekarang ni, dan bukannya tarikh cuti sekolah atau perayaan. Dengan cara camtu hangpa akan dapat harga yang paling murah.

3. Lepas tu hangpa search dan kebiasaannya harga yang paling murah akan ada kat paling atas sekali. Kalau hangpa puas hati dengan harga tu hangpa terus buat booking dan boleh buat online payment guna kad kredit atau kad debit.

Senang kan? Traveloka ni selamat tau dan boleh dipercayai serta salah satu sistem yang makin famous dan digunakan orang lain sekarang.

 Jetstar is actually based dekat Australia, salah satu low cost airlines yang ada kat dunia. Lebih kurang 75 destinasi yang hangpa boleh terbang dengan Jetstar ni. Dari segi seating lak ada 2 class iaitu Economy Class dan Business Class.

Untuk Economy class hangpa boleh bawak maximum 7kg bag cabin tapi yang pastinya murah.

Economy class Jetstar. Nampak selesa ja kan?
Untuk business class pulak hangpa boleh bawak 2 kali ganda bag cabin dan seat dia luas sikit dari economy class punya seat. Apa-apa pun harga still murah kalau nak dibandingkan dengan airlines lain.

Ni pulak Business class Jetstar..
Kalau korang nak ke borneo pun boleh jugak dengan Jetstar, lagi-lagi kalau nak ke Kuching. Kat Traveloka hangpa boleh juga find out the cheapest flights to Kuching  kalau hangpa berminat.

Dan dekat Kuching banyak gak tempat-tempat yang boleh buat pengalaman bercuti hangpa penuh dengan manfaat. satu lagi cara untuk korang menyaksikan view matahari terbenam yang terindah di Sarawak adalah  dengan melawat Jambatan Darul Hana.

Lawa kan? Pemandangan waktu malam ikon pelancongan terbaru Sarawak- Jambatan Darul Hana
 Bila tiba waktu malam pula, kawasan di sekitar akan dilimpahi cahaya warna-warni yang memukau pandangan. Tak cukup lagi? Dengan bayaran hanya RM1 hangpa boleh menaiki feri yang ditawarkan kat sini untuk menyaksikan keindahan dari kawasan sungai. Selain tu, di sekitar Jambatan Darul Hana juga terdapat pertunjukan pancuran air muzikal yang berdurasi 15 minit pada setiap pukul 8.30 malam dan 10 malam.

Matang Family Park adalah sebuah kawasan taman flora dengan aliran air sungai yang segar dari pergunungan. Terletak hanyalah 22 km dari Kuching, taman ini adalah sebuah hutan hujan tropika yang berkeluasan mencecah 87.50 ekar. Boleh tahan gak besar dia. Untuk masuk kawasan air terjunnya dari tempat meletak kereta juga cukup mudah, menjadikan ianya lokasi yang sesuai dilawati bagi hangpa yang datang bersama keluarga.

Taman rekreasi Matang Family Park sesuai untuk buat gathering bersama keluarga mahupun rakan-rakan.
 Selain tu, Matang Family Park turut lengkap dengan prasarana seperti platform berjalan kaki, pondok rehat, jambatan gantung, bbq pit, menara pemerhatian, bilik mandi dan bilik persalinan.

Selain tu jom kelilingi diri korang dengan orang-orang muda yang berjiwa keusahawanan di Pasar Malam Metro City.

Pasar uptown Metro city yang famous di Kuching

 Kawasan pasar yang diwujudkan dengan tujuan untuk menambah pendapatan muda-mudi di sekitar Petra Jaya ini cukup meriah dengan jualan aneka makanan dan barangan yang boleh merambangkan mata. Bercakap tentang makanan, antara yang boleh hangpa cuba kalau datang ke sini adalah kopi Vietnam, teh tarik kaw, burger, goreng pisang cheese, kek cheese dan macam-macam lagi yang mengiurkan. Uii.sedap kot! Sambil melihat barangan jualan, hangpa juga akan dapat menyaksikan bermacam persembahan jalanan di sekitar pasar. Rugi kalau hangpa tak pergi.

So apa lagi? Kalau hangpa pun nak merasai pengalaman tu terjah ja laman web Traveloka untuk buat tempahan tiket penerbangan melalui Jetstar.

Semua pun boleh terbang tau! 😊😊😊

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://coretancikfafa.blogspot.com/2019/08/penerbangan-bajet-bersama-jetstar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penunjuk Perasaan Didakwa Mahu Lumpuhkan Hong Kong Lebih 170 Penerbangan Dibatalkan

Penunjuk Perasaan Didakwa Mahu Lumpuhkan Hong Kong Lebih 170 Penerbangan Dibatalkan

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 182 hits
Ketegangan yang berlaku di Hong Kong nampaknya sudah mencapai satu tahap yang baru selepas penunjuk perasaan meneruskan protes mereka buat minggu kesembilan berturut turut Pada hujung minggu yang lalu kumpulan penunjuk perasaan didakwa seol...
Ada Gangguan Teknis Sriwijaya Air Tunda Penerbangan Ke Balikpapan

Ada Gangguan Teknis Sriwijaya Air Tunda Penerbangan Ke Balikpapan

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 126 hits
Kapolres Kota Bandara Soekarno Hatta AKBP Victor Togi Tambunan membenarkan keterlambatan penerbangan Sriwijaya Air tujuan Balikpapan itu Namun hal tersebut tidak sempat membuat kericuhan yang parah
Percutian Bajet Musim Sejuk Dengan Traveloka Saleabration

Percutian Bajet Musim Sejuk Dengan Traveloka Saleabration

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 283 hits
Percutian Bajet Musim Sejuk Dengan Traveloka Saleabration Allhamdulillah kini dah hampir penghujung bulan Ogos Mesti ada yang merancang nak bercuti pada hujung tahun manakan lagi mahu merasai sendiri musim sejuk di luar negara Kalau Sheila ...
Tempat Riadah Bajet Di Tampin Waterpark

Tempat Riadah Bajet Di Tampin Waterpark

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 996 hits
Hi korang SA sebenarnya baru tau ada Tampin Waterpark ni tau tak pernah dengar lagi adik SA la ni si Lisa rajin mencari tempat riadah untuk anak anak kan terus diajaknya SA dan Dania tu yang pergi pagi Sabtu tu ikutkan malas nak pergi tapi ...
Bandara Hong Kong Batalkan Semua Penerbangan Hari Ini Karena Aksi Demo

Bandara Hong Kong Batalkan Semua Penerbangan Hari Ini Karena Aksi Demo

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 181 hits
Unjuk rasa yang sudah berlangsung sejak lebih dari dua bulan ini belum ada tanda tanda akan mereda Demonstrasi besar besaran ini dipicu oleh rencana pemerintah Hong Kong yang akan meloloskan undang undang ekstradisi
Penerbangan Pulang Pertama Jemaah Haji Malaysia Tiba 19 Ogos

Penerbangan Pulang Pertama Jemaah Haji Malaysia Tiba 19 Ogos

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 275 hits
Penerbangan pulang jemaah haji Malaysia dijangka tiba di KLIA pada pukul 2 50 petang waktu Malaysia pada 19 Ogos ini Foto Bernama Penerbangan pulang pertama jemaah haji Malaysia dijadual tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pa...
Empat Penerbangan Ke Samarinda Dialihkan Ke Balikpapan Akibat Cuaca Buruk

Empat Penerbangan Ke Samarinda Dialihkan Ke Balikpapan Akibat Cuaca Buruk

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 126 hits
Hujan intensitas sedang hingga deras merata disertai kabut awan mendung cukup tebal di Samarinda juga menyebabkan penerbangan Batik Air ID6671 dengan register PK LAW tujuan Jakarta juga mengalami penundaan
Gangguan Sistem Di Klia Beberapa Penerbangan Ditangguh

Gangguan Sistem Di Klia Beberapa Penerbangan Ditangguh

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 288 hits
SEPANG 22 Ogos Beberapa penerbangan ditangguhkan selepas kedua dua terminal Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur mengalami gangguan sistem sementara Setakat 10 30 pagi tadi terdapat 20 penerbangan yang dilaporkan ditangguh di terminal...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024