Pendedahan Strategi Sebenar Najib Razak Tukar Peguam Dalam Kes Src




Assalamualaikum. Apa khabar semua?


Ramai yang menyangka tindakan Najib menukar peguam pada saat akhir adalah strategi terbaharunya untuk memenangi kes, sekaligus dibebaskan.


Ini salah sama sekali!


Najib bukanlah hendak memenangi kesnya. Bekas peguam Najib, Shafie Abdullah juga telah lama tahu Najib akan kalah di Mahkamah Persekutuan.


Bukti Najib mencuri wang SRC sangat kuat dan tidak boleh dipertikaikan lagi.


Ia disokong oleh jejak pergerakan duit (money trails), bagaimana Najib membelanjakannya dan bagaimana Najib menyalahgunakan kuasanya.


Semua ini telah dibuktikan dengan sangat kukuh.


Najib dan barisan peguamnya, baik Shafie, Jonathan LaidLaw (yang ditolak mahkamah), Zaid Ibrahim atau Hisyam Teh tahu sudah tiada cara untuk menang di Mahkamah Persekutuan. Noktah.


Jadi, kenapa Najib secara mengejut menggantikan Shafie dengan Hisyam Teh melalui firma guaman milik Zaid?


Mereka hanya mahu mencetuskan kontroversi dan Zaid tahu apa yang perlu dilakukannya. Tugasnya bukanlah untuk memenangi kes.


Dia dibayar untuk menjadikan mahkamah sebagai pentas drama bagi menunjukkan Najib adalah mangsa kezaliman apabila dinafikan hak untuk mendapat keadilan. 


Bukankah kita semua telah menyaksikan bagaimana peguam Hisyam Teh ‘beraksi dengan baik’ apabila secara tiba-tiba tidak mahu lagi mewakili Najib.


Tujuan mereka hanya untuk membentuk pemikiran masyarakat bahawa Najib adalah mangsa pendakwaan politik dan terdapat gerakan terancang untuk menghantarnya ke penjara.


Tetapi mood dan suasananya perlu dicipta bagi membolehkan mereka menghadap Seri Paduka Baginda dan menyembah maklum bahawa rakyat menyaksikan bagaimana Najib telah menjadi mangsa ketidakadilan.


Mereka kemudiannya akan memberitahu yang rakyat sudah bersiap sedia untuk bangkit. Maka, sewajarnya Tuanku mengembalikan keadilan melalui pengampunan diraja kepada Najib.


Ini adalah strategi sebenar mereka. Namun kejayaannya bergantung kepada kemenangan besar Barisan Nasional (BN) pada PRU-15 secara solo.


Dengan kuasa mutlak itu, mereka boleh memilih Perdana Menteri dan mengarahkannya menasihati Agong supaya Najib diberi pengampunan diraja.


Di sinilah ramai yang tersilap ‘baca’ dengan beranggapan segala drama di Mahkamah Persekutuan sepanjang minggu sebagai taktik Najib untuk melengahkan perbicaraan dan menyusun strategi baharu.


Tidak sama sekali!


Najib dan peguam sebenarnya telah mengangkat bendera putih apabila tiga hakim Mahkamah Rayuan mengekalkan hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta ke atas Najib.


Serentak dengan itu, kem Najib mula ‘mengasah senjata’ dan merancang bagaimana cara untuk mencetuskan keraguan dan mula memburuk-burukkan mahkamah.


Sasaran pertama mereka ialah Hakim Nazlan Ghazali dan sesuatu perlu dilakukan supaya perhatian masyarakat teralih sehingga Najib dilihat sebagai mangsa kezaliman.


Seterusnya, mereka menyerang Ketua Hakim Negara, Tengku Maimun untuk menjejaskan nama baiknya dan integriti Institusi Kehakiman Negara secara keseluruhannya.


Terserahlah kepada anda untuk menpercayai atau menolak coretan ini tetapi bermula hari ini, bukalah mata seluas-luasnya dan perhatikan apa yang bakal dilakukan Najib dan peguamnya.


Perhatikan juga bagaimana media seperti portal MalaysiaGazette melaporkan kes mahkamah Najib dan perhatikan juga gerak-geri individu seperti Lokman Adam dan Raja Petra.


Kerana segalanya adalah berkisar kepada usaha menggambarkan Najib sebagai mangsa pendakwaan politik sebagaimana yang dilakukan Anwar Ibrahim sewaktu bergelut dengan kes liwat dahulu,


Terima kasih kerana membaca coretan panjang ini dan jika anda prihatin dengan masa depan negara yang kita cintai ini, saya mohon ia disebarkan.


Nota : Ini adalah transkrip yang diterjemahkan KAKA daripada rakaman audio yang tular dalam media sosial




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/08/pendedahan-strategi-sebenar-najib-razak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Razak Kes Src 12 Perkara Yang Pertama Dalam Sejarah

Najib Razak Kes Src 12 Perkara Yang Pertama Dalam Sejarah

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 174 hits
Twelve incredible first time in history events in the SRC trial Lim Sian See 22 Ogos jam 9 26 pg 1 First time ever in history of Malaysia that a former PM is charged for corruption This is not surprising as this is the core campaign platfor...
Kes Src Esok Hari Penting Buat Saya Najib Razak

Kes Src Esok Hari Penting Buat Saya Najib Razak

papar berkaitan - pada 15/8/2022 - jumlah : 153 hits
Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan rayuan akhir yang dijadualkan berlangsung di Mahkamah Persekutuan di Putrajaya esok adalah hari penting buatnya Bekas Perdana Menteri itu akan cuba mengetepikan sabitan hukuman 12 tahun penjara dan den...
Najib Gagal Rayuan Akhir Kes Src

Najib Gagal Rayuan Akhir Kes Src

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 164 hits
malaysiakini comDiterbitkan Aug 23 2022 4 31 PMMahkamah Persekutuan mengekalkan sabitan dan hukuman terhadap Najib Razak dalam kes rasuah melibatkan SRC International Sdn Bhd bernilai RM42 juta Dia justeru akan menjalani hukuman penjara 12 ...
Najib Kata Mahkamah Tak Bagi Penangguhan Ini Kronologi Kes Src Najib Selama 4 Tahun

Najib Kata Mahkamah Tak Bagi Penangguhan Ini Kronologi Kes Src Najib Selama 4 Tahun

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 157 hits
Datuk Seri Najib Tun Razak gagal dalam rayuan terakhirnya untuk mengetepikan sabitan dan hukuman penjara 12 tahun serta denda RM210 juta bagi kesalahan menyeleweng RM42 juta dana milik SRC International Sdn Bhd Panel lima hakim Mahkamah Per...
Sebab Apa Kes Src Najib Penting Bagi Seluruh Malaysia

Sebab Apa Kes Src Najib Penting Bagi Seluruh Malaysia

papar berkaitan - pada 15/8/2022 - jumlah : 128 hits
Butterfly Effect A very small change in conditions can create a significantly different outcome Ini bermakna satu peristiwa kecil akan membawa implikasi yang besar Jadi keputusan kes Najib esok membawa kesan kepada seluruh Malaysia
Kes Saman Rm1 9 Juta Najib Bantah Dua Peguam Wakili Tommy Thomas

Kes Saman Rm1 9 Juta Najib Bantah Dua Peguam Wakili Tommy Thomas

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 190 hits
Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini membantah pelantikan dua peguam untuk mewakili Tan Sri Tommy Thomas dalam kes saman RM1 9 juta yang difailkan beliau terhadap bekas Peguam Negara itu Gambar fail BERNAMAKUALA LUMPUR Datuk Seri Najib Tun R...
Rayuan Kes Src Firma Guaman Nafi Tarik Diri Wakili Najib

Rayuan Kes Src Firma Guaman Nafi Tarik Diri Wakili Najib

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 202 hits
Zaid turut menafikan persetujuan firma guaman itu untuk mewakili Ahli Parlimen Pekan berkenaan dalam rayuan kes SRC tidak bermotifkan wang Gambar fail BERNAMAKUALA LUMPUR Firma guaman yang baharu dilantik untuk mewakili Datuk Seri Najib Tun...
Polis Terima Dua Laporan Berkaitan Draf Penghakiman Kes Najib Razak

Polis Terima Dua Laporan Berkaitan Draf Penghakiman Kes Najib Razak

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 138 hits
Polis telah menerima dua laporan mengenai dokumen tular berkaitan draf penghakiman rayuan akhir nbsp bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Ketua Polis Daerah Putrajaya ACP A Asmadi Abdul Aziz berkata pihaknya sedang menjalankan s...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11