Pemuda Umno Sabah Persoal Masidi Jurucakap Covid 19


 
Ketua Pemuda Umno Sabah Abdul Aziz Julkarnain berkata beliau bukan menidakkan pengalaman dan kebijaksanaan Masidi Manjun untuk menggalas tugas itu namun kerajaan negeri mempunyai organisasi.KOTA KINABALU: Pemuda Umno Sabah hari ini mempersoalkan pelantikan Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan, Masidi Manjun, sebagai jurucakap rasmi kerajaan negeri berhubung perkembangan terkini Covid-19 di negeri itu.
Ketuanya Abdul Aziz Julkarnain berkata, tugas itu sepatutnya diberikan kepada timbalan ketua menteri sebagai orang paling kanan kepada ketua menteri.
“Umum tahu hirarki pentadbiran kerajaan negeri ini mempunyai 3 timbalan ketua menteri yang seharusnya menjaga pentadbiran negeri sepanjang ketiadaan ketua menteri.
“Namun, ia tidak berlaku dan saya fikir harus diperbetulkan andainya kita terkhilaf tentang fungsi dan peranan masing-masing.
“Atas maksud itu saya berpendapat timbalan ketua menteri adalah orang yang paling wajar untuk menggalas tugas ketua menteri dan menjadi jurucakap rasmi kepada rakyat,” katanya menerusi hantaran di Facebook hari ini.
Aziz berkata, selain timbalan ketua menteri, menteri yang bertanggungjawab dengan kementerian pembangunan masyarakat dan kesejahteraan rakyat juga sesuai untuk menjadi jurucakap kerajaan berhubung perkembangan terkini Covid-19 kerana portfolio kesihatan berada di bawah kementerian itu.
Katanya, beliau bukanlah menidakkan pengalaman dan kebijaksanaan Masidi untuk menggalas tugas itu namun kerajaan negeri mempunyai organisasi.
“Ada yang memegang portfolio tertentu yang seharusnya dihormati agar mereka dapat berfungsi dengan baik misalnya, ada yang jaga belia, ada juga yang jaga kesihatan dan seterusnya.
“Saya sebenarnya tidak berapa gemar untuk mengkritik kerajaan Sabah yang baru ditubuhkan, namun sebagai sebahagian jentera yang membantu mendirikan kerajaan pada hari ini, saya tidak boleh memilih untuk berdiam diri.
“Rakyat Sabah, siapa pun dia, layak untuk menegur atau mengkritik sebagai sebahagian daripada proses semak dan imbang, sekiranya kerajaan pada hari ini melakukan kesilapan,” katanya.
Beliau berkata, siapa pun yang dilantik menjadi jurucakap bukanlah 1 isu besar namun hirarki dan fungsi pentadbiran haruslah dihormati sepanjang 5 tahun akan datang.
“Kita baru sahaja bermula dan seharusnya biarlah permulaan itu bermula dengan baik, teratur dan wajar mengikut peranan dan tanggungjawab masing-masing agar setiap menteri tidak keliru akan peranan dan tanggungjawabnya.
“Rakyat jelata sedang mengharapkan sebuah kerajaan yang fokus, tidak keliru dan tahu halatuju untuk membangun negara ini.
“Perjalanan seribu batu bermula dari 1 langkah dan kita baru bermula,” katanya. - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2020/10/pemuda-umno-sabah-persoal-masidi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+Must+Kn

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Umno Sungai Besar Terlibat Prn Sabah Negatif Covid 19

Pemuda Umno Sungai Besar Terlibat Prn Sabah Negatif Covid 19

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 218 hits
MOHD IZZATUL IZUAN TAHIR Mohd Imran TamrinSUNGAI BESAR Keputusan ujian saringan Covid 19 terhadap semua jentera Pemuda UMNO Bahagian Sungai Besar yang terlibat kempen Pilihan Raya Negeri Sabah baru baru ini adalah negatif Ketuanya Datuk Moh...
Halang Tukar Kerajaan Waktu Covid 19 Pemuda Umno Jangan Hipokrit Amk

Halang Tukar Kerajaan Waktu Covid 19 Pemuda Umno Jangan Hipokrit Amk

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 173 hits
Saranan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki agar Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim menangguhkan hasrat mempersembahkan sokongan majoriti Ahli Parlimen kepada Yang di Pertuan Agong dengan alasan perlunya gencat...
Masidi Large Number Of New Covid 19 Cases In Sabah Due To Samples Backlog

Masidi Large Number Of New Covid 19 Cases In Sabah Due To Samples Backlog

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 290 hits
Large number of new Covid 19 cases in Sabah due to samples backlog says Datuk Masidi Manjun Bernama picKOTA KINABALU Sabah Local Government and Housing Minister Datuk Seri Masidi Manjun says the large number of new Covid 19 cases in the sta...
Masidi Dismisses Rumour Sabah Cm Hajiji Hospitalised After Testing Positive For Covid 19

Masidi Dismisses Rumour Sabah Cm Hajiji Hospitalised After Testing Positive For Covid 19

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 244 hits
Sabah Chief Minister Datuk Hajiji Md Noor speaks during a press conference at The Sabah State Administrative Centre in Kota Kinabalu September 29 2020 With him are Datuk Seri Bung Moktar Radin and Datuk Masidi Manjun Picture by Firdaus Lati...
Covid 19 291 New Cases Two Deaths In Sabah Says Masidi

Covid 19 291 New Cases Two Deaths In Sabah Says Masidi

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 270 hits
KOTA KINABALU Sabah recorded another two deaths due to Covid 19 on Monday Minister in charge of Covid 19 matters in Sabah Datuk Seri Masidi Manjun said this brings the total number of deaths to 35 in the state He said there is also one more...
Hiburan Kena Kunci Pintu Rumah Zizi Kirana Risau Keadaan Datuk Di Sabah Gara Gara Covid 19

Hiburan Kena Kunci Pintu Rumah Zizi Kirana Risau Keadaan Datuk Di Sabah Gara Gara Covid 19

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 372 hits
Penyanyi Zizi Kirana baru baru ini meluahkan rasa risau dan bimbang akan keselamatan ahli keluarganya kini yang menetap di Sabah berikutan penularan COVID 19 yang kini semakin membimbangkan Menurut Zizi individu yang paling dirisaukannya ad...
71 Pct Of Covid 19 Beds Filled In Sabah Hospitals Icu More Than Half

71 Pct Of Covid 19 Beds Filled In Sabah Hospitals Icu More Than Half

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 286 hits
COVID 19 More than half of the intensive care unit beds allocated to Covid 19 patients in Sabah hospitals have been filled while 71 percent of regular beds are taken Health director general Dr Noor Hisham Abdullah said of the 110 ICU beds a...
Seven Consecutive Days Of Covid 19 Deaths In Sabah

Seven Consecutive Days Of Covid 19 Deaths In Sabah

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 207 hits
COVID 19 today hit a grim milestone it marked seven days in a row with Covid 19 deaths almost all of which were on its east coast Since Oct 10 all Covid 19 fatalities have been in the Borneo state In the past 30 days alone the state recorde...
Bsn Branch In Sabah Closed After Staffer Gets Covid 19

Bsn Branch In Sabah Closed After Staffer Gets Covid 19

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 255 hits
KOTA KINABALU Bank Simpanan Nasional is closing its main branch here for two days starting today after its staffer was tested positive for Covid 19 In a statement today BSN said the Kota Kinabalu branch was temporarily closed to enable thor...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman