Pemuda Pas Diminta Terus Pertahankan Ulama


DENYUT REFORMASI




KUALA TERENGGANU - Kepimpinan baharu Dewan Pemuda Pas diharap dapat terus mempertahankan kepimpinan ulama kerana ia adalah satu konsep kepimpinan yang terbaik dan telus sama ada di peringkat parti atau kerajaan negeri.

Ketua Pemuda Pas, Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, contoh terbaik ialah menerusi kepimpinan kerajaan Kelantan yang sebelum ini diterajui Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sehinggalah kepimpinan sedia ada sekarang.

"Kepimpinan baharu diharap dapat memelihara kesinambungan perjuangan parti khususnya berkait prinsip dan dasar dan dalam masa yang sama menjadi pendesak kepada parti untuk terus membuat perubahan terutama dalam era baharu politik negara kini yang nyata berbeza.

"Antara yang penting adalah mempertahankan kepimpinan ulama kerana ia satu konsep kepimpinan yang dimuliakan oleh Dewan Pemuda Pas sejak diterajui oleh Datuk Mustafa Ali (veteran Pas) lagi," katanya pada sidang media selepas meraikan kejayaan Pasukan inovasi Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Panji Alam di sini, hari ini..

Muhammad Khalil berkata, persefahaman yang wujud antara golongan ulama dan profesional juga perlu dipelihara dengan baik.

"Kerajaan Kelantan terbukti memerintah dengan baik dan telus serta wujudnya persefahaman antara kepimpinan ulama dan profesional itu sendiri.

"Begitu juga Terengganu, kita dipimpin oleh Menteri Besar (Dr Ahmad Samsuri Mokhtar) yang semua maklum merupakan seorang tokoh akademik dan profesional," katanya.

Dalam pada itu, Muhammad Khalil berkata, beliau melepaskan jawatan sebagai Ketua Pemuda Pas bagi memberi laluan kepada muka baharu untuk menerajui kepimpinan sayap parti itu.

Menurutnya, Pas mempunyai ramai pemimpin pelapis yang baik dan pemilihan sempena Muktamar Tahunan Pas Ke-65 yang dijadualkan berlangsung 21 hingga 23 Jun ini adalah proses peralihan kepimpinan yang teratur untuk parti.

"Jawatan ketua pemuda ini tiada had umur, cuma saya mengambil keputusan untuk tidak mengekalkan jawatan ini bagi memberi ruang dan peluang kepada kepimpinan baharu untuk memimpin Dewan Pemuda Pas Pusat.

"Ia kerana, kita (Pas) mempunyai pelapis yang agak baik termasuk di semua peringkat baik kawasan, negeri dan pusat. Jadi, saya mahu proses peralihan kepimpinan berlaku dengan baik dan tersusun.

"Ibarat kata orang Terengganu, kita tak nak bagi sumbak (padat) atas tu, jadi, biar proses peralihan kepimpinan berlaku dengan perlahan dan baik supaya kita boleh lihat potensi kepimpinan baharu untuk pimpin Dewan Pemuda Pas dengan lebih baik," katanya.

Pada pemilihan itu nanti, Muhammad Khalil yang merupakan anak kepada Presiden Pas (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) dicalonkan bagi merebut jawatan ahli jawatankuasa pusat bersama Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/06/pemuda-pas-diminta-terus-pertahankan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ulama Pas Kalau Tak Tunggang Agama Tunggang Khinzir Pun Boleh

Ulama Pas Kalau Tak Tunggang Agama Tunggang Khinzir Pun Boleh

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 231 hits
News Diterbitkan Hari ini 4 34 petangMeskipun tidak mengakuinya secara langsung anggota Jawatankuasa Pusat PAS Mokhtar Senik memberitahu tidak mudah untuk seseorang menjadi penunggang agama Kata bekas pemimpin Dewan Ulama PAS Pahang itu aga...
Umno Willing To Offer Seats To Pas For Ge15 Says Ulama Chief

Umno Willing To Offer Seats To Pas For Ge15 Says Ulama Chief

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 328 hits
PAS MUKTAMAR Newly elected PAS Ulama chief Nik Muhammad Zawawi Salleh has claimed that Umno is willing to offer its seats to PAS in the 15th general election as part of an alliance against Pakatan Harapan Although there have been no formal ...
Zamri Vinoth Tak Patut Berucap Kata Pemuda Pas Perlis

Zamri Vinoth Tak Patut Berucap Kata Pemuda Pas Perlis

papar berkaitan - pada 20/6/2019 - jumlah : 522 hits
Diterbitkan Hari ini 10 39 pagiMUKTAMAR PAS Nama Muhammad Zamri Vinoth Kalimuthu bergema lagi dalam dewan persidangan Pemuda PAS di Bukit Gambang dekat Kuantan pagi ini Berucap pada sesi membahas ucapan utama ketua Pemuda PAS wakil PAS Moha...
Dewan Ulama Pas Pusat Lulus Usul Kerjasama Dengan Umno

Dewan Ulama Pas Pusat Lulus Usul Kerjasama Dengan Umno

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 234 hits
Dewan Ulama Pas Pusat menyokong kerjasama dengan Umno dengan meluluskan dua usul berkaitan taawun siyasi dengan Umno pada Muktamar Tahunan Dewan Ulama Pas ke 58 di Wisma Belia di sini semalam Usul berkenaan diterima sebulat suara perwakilan...
Ta Awun Strategi Ampuh Melayu Ketua Dewan Ulama Pas

Ta Awun Strategi Ampuh Melayu Ketua Dewan Ulama Pas

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 295 hits
Pas menyifatkan ta awun antara parti itu dengan UMNO merupakan strategi ampuh bagi memastikan keberadaan masyarakat Melayu sebagai kaum teras yang menjadi penentu kestabilan politik tanah air Ketua Dewan Ulama Pas Datuk Dr Mahfodz Mohamad b...
Tak Timbul Siapa Terajui Pembangkang Pemuda Umno Jawab Pas

Tak Timbul Siapa Terajui Pembangkang Pemuda Umno Jawab Pas

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 205 hits
June 20 2019 7 36 PMKUALA LUMPUR Pemuda Umno berpandangan tidak timbul soal teraju barisan pembangkang selepas Pemuda PAS hari ini berkata kerjasama politik antara kedua dua parti itu perlu menjadikan PAS sebagai nakhoda Ketua Pemuda Asyraf...
Pemuda Pas Susun Strategi Satu Lawan Satu

Pemuda Pas Susun Strategi Satu Lawan Satu

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 225 hits
SYAHIRAH SALLEH KUANTAN Ketua Pemuda PAS Malaysia Ir Khairil Nizam Khirudin tekad menyasarkan saingan PRU15 nanti berlaku secara satu lawan satu iaitu satu komponen melawan satu komponen PH Menurut beliau antara langkah bakal diambil bagi m...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli