Pemilihan Pkr 2022 Iltizam Hans Isaac Altimet Sertai Politik



Pemilihan PKR 2022: Iltizam Hans Isaac, Altimet Sertai Politik
AMPANG: “Maaf, saya bukan ahli politik…,” demikian tegas pengarah dan pelakon terkenal, Datuk Hans Isaac yang bertanding merebut jawatan Ketua Cabang Ampang bagi Pemilihan PKR 2022.
Hans atau nama sebenarnya Gerald Hans Isaac, 51, berkata dia hanya seorang akar umbi PKR yang suka bekerja dan tidak berminat untuk bermain politik sama sekali.
Bekas Pengerusi Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) itu menambah, sejak tiga tahun lalu dia telah melaksanakan program Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) dan menyantuni masyarakat di Ampang tanpa bantuan mana-mana pihak.
“Mengutamakan rakyat itu semua ahli politik dah cakap, hampir 100 peratus (mengatakan perkara itu). Bila nak undi berjanji, tapi bila dapat undi lain cerita.
“Saya tak suka berjanji, kalau saya cakap saya akan buat. Kedua, saya nak tukar cara berpolitik di Malaysia, di mana asyik nak menjatuh antara satu sama lain.
“Sudah tentu kita ada wawasan, saya ada isu KWSP (Kumpulan Wang Simpanan Pekerja) yang saya nak (perjuang) untuk freelance (pekerja bebas) dan kakitangan kontrak. Saya ada banyak benda dalam kepala saya kalau dapat peluang itu (sebagai Ketua Cabang). Tetapi pendek kata, kita kena menghormati antara satu sama lain dalam arena politik.
“Kita nampak rakyat dah tak yakin dengan ahli-ahli politik, dan kami nak gelombang baru daripada ahli-ahli politik tak kira daripada parti mana. Tidak masuk dalam Parlimen dan cuba memperkecilkan atau menjatuhkan antara satu sama lain,” katanya kepada Astro AWANI ketika hadir meninjau proses Pemilihan PKR cabang Ampang di Dewan Dato Ahmad Razali, di sini pada Sabtu.
Hans akan berdepan enam lagi pencabar bagi jawatan Ketua Cabang Ampang termasuk seorang lagi selebriti, yang juga penyanyi rap, Altimet.

Turut memberi saingan dalam pertembungan itu ialah Abdullah Md Zain; Sam Hoo Wai; Abdul Halim Mohamed Yusof; Daing Muhammad Reduan Bachok; serta Abdul Latif Shaari.
Mengulas lanjut, Hans yang menyertai PKR pada 2020 berpandangan penyertaan selebriti termasuk Altimet dan Datuk Afdlin Shauki dalam saingan Pemilihan PKR 2022 adalah hak masing-masing.
Pelakon filem Baik Punya Cilok itu juga mengakui terkejut dengan pencalonan Altimet bagi kerusi sama, namun dia terbuka menerima saingan daripada pelantun lagu Amboi itu dan menyerahkan kepada akal umbi untuk membuat keputusan.
Mengenai perancangan masa depan dalam arena politik termasuk pencalonan pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) pula, Hans berkata dia belum bersedia membincangkan mengenai perkara itu lagi.
Namun, dia terbuka dengan sebarang keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan parti jika diberikan kepercayaan kelak.
Altimet fokus isu kekeluargaan, wanita, belia
Sementara itu, Altimet atau nama sebenarnya Syed Ahmad Syed Abdul Rahman, 43, berkata dia akan memberi fokus kepada isu belia, kekeluargaan, dan wanita jika diberikan kepercayaan untuk berkhidmat di Ampang sebagai Ketua Cabang.
Dia juga melihat saingan Pemilihan PKR 2022 di cabang Ampang sebagai menyuburkan sistem demokrasi di kawasan tersebut, selain satu persaingan yang sihat.
“Saya rasa ia satu benda yang bagus sebab selebriti ini banyak benda yang dia buat akan membawa perhatian.
“Tetapi kali ini bawa perhatian bukan kepada kontroversi tetapi kepada demokrasi. Jadi mungkin pengikut-pengikut yang lebih muda, dia akan lebih peka terhadap sistem demokrasi dan proses-prosesnya,” katanya.
Ditanya mengenai pembaharuan yang bakal dibawa di Ampang berbanding penyandang sebelum ini, Datuk Zuraida Kamaruddin, Altimet berkata banyak perkara yang boleh ditambah baik di kawasan berkenaan termasuk dari segi pendidikan.
“Tak dapat dinafikan Datuk Zuraida ini, saya pun dulu mengundi untuk dia, dan banyak benda bagus yang dia buat untuk Ampang.
“Jadi kita nak cuba kekalkan dan tambah baik benda-benda yang baik itu, dan sambil itu kita tambah benda-benda yang baharu,” tambahnya.
Zuraida menang tanpa bertanding jawatan Ketua Cabang Ampang pada Pemilihan PKR 2018.
Bagaimanapun, beliau meninggalkan PKR pada 2020 dan bertindak menyertai Parti Pribumi Bersatu (Bersatu).
Pemilihan PKR 2022 berlangsung sejak 13 Mei lalu dan akan berakhir pada 22 Mei (esok) melibatkan Perak, Sabah dan Sarawak.
Sementara untuk pemilihan secara dalam talian, ia diadakan pada17 Mei bagi pengundi luar negara dan 18 hingga 20 Mei bagi ahli yang memilih untuk berbuat demikian.-AA
Pemilihan PKR 2022: Iltizam Hans Isaac, Altimet Sertai Politik
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Sah diracun! Yogi sikucing selebriti dan rakan mati akibat perbuatan khianat Keluarga saman TikTok selepas anak maut sertai cabaran Tak ada sebab RoS tolak pindaan Perlembagaan UMNO – Najib Dunia di ambang krisis makanan Polis guna handphone disaman Pendaki Gunung Suku hanyut: Bomba jumpa kaki mangsa Usul pinda perlembagaan disokong sebulat suara bukti UMNO sedia hadapi PRU-15 GPS takkan beri laluan Bersatu tanding di Sarawak Angkara pokok serai, lelaki parah ditetak Tiga Pengantin Adik Beradik Bersanding ‘Bawa Perut’ Perang mulut antara Tian, Prabakaran makin panas 2 pasangan kekasih dicekup berkhalwat di hotel bajet Layari Laman Facebook MYKMU.NET
DJ Dave Menyanyikan Lagu Raya Untuk Pandalela Di Hanoi

Farahdhiya tayang paha sebaik habis Ramadan

The post Pemilihan PKR 2022: Iltizam Hans Isaac, Altimet Sertai Politik appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/05/21/pemilihan-pkr-2022-iltizam-hans-isaac-altimet-sertai-politik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemilihan Pkr 2022 Lebih 67 000 Ahli Undi Dalam Talian

Pemilihan Pkr 2022 Lebih 67 000 Ahli Undi Dalam Talian

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 149 hits
KUALA LUMPUR Pengundian dalam talian bagi Pemilihan PKR 2022 yang dilaksanakan buat julung kali mendapat sambutan baik apabila seramai 67 419 ahli parti itu telah mengundi melalui aplikasi ADIL sejak 18 Mei hingga pada Jumaat Pengerusi Jawa...
Pemilihan Pkr 2022 Sembilan Ketua Cabang Di Negeri Pahang Menang Tanpa Bertanding

Pemilihan Pkr 2022 Sembilan Ketua Cabang Di Negeri Pahang Menang Tanpa Bertanding

papar berkaitan - pada 16/5/2022 - jumlah : 127 hits
KUANTAN Proses pemilihan Parti Keadilan Rakyat Pahang yang bermula pagi tadi menyaksikan sembilan daripada 14 Ketua cabang menang tanpa bertanding Antara yang mengekalkan jawatan ialah Ketua Cabang Kuantan Fakhrul Anuar Zulkawi Ketua Cabang...
Pemilihan Pkr Silap Langkah Boleh Bawa Kepada Pengkhianatan 2 0

Pemilihan Pkr Silap Langkah Boleh Bawa Kepada Pengkhianatan 2 0

papar berkaitan - pada 14/5/2022 - jumlah : 155 hits
DR SHAHNOR BASRIPemilihan kepimpinan Parti Keadilan Rakyat sedang melalui fasa fasa kempen perdebatan dan persaingan antara pasukan Persaingan paling ketara adalah diantara pasukan Datuk Seri Saifuddin Nasution dengan pasukan saudara Rafizi...
Pemilihan Pkr Hanya Perang Mulut Pemilihan 14 Daripada 15 Cabang Di Kedah Selesai

Pemilihan Pkr Hanya Perang Mulut Pemilihan 14 Daripada 15 Cabang Di Kedah Selesai

papar berkaitan - pada 15/5/2022 - jumlah : 199 hits
Pemilihan PKR Hanya perang mulut pemilihan 14 daripada 15 cabang di Kedah selesai ALOR SETAR Pemilihan Parti Keadilan Rakyat peringkat cabang di negeri Kedah yang berlangsung hari ini menyaksikan 14 cabang daripada keseluruhan 15 cabang di ...
Pemilihan Pkr Kelam Kabut Rafizi Akui Wujud Masalah Teknikal

Pemilihan Pkr Kelam Kabut Rafizi Akui Wujud Masalah Teknikal

papar berkaitan - pada 16/5/2022 - jumlah : 130 hits
agendaily com15 5 2022Rafizi Ramli Calon Timbalan Presiden PKR Mohd Rafizi Ramli mengakui berlaku masalah teknikal di beberapa kawasan termasuk membabitkan peranti ketika proses pemilihan secara fizikal parti itu ketika ini Beliau berkata p...
Bermulanya Pemilihan Pkr

Bermulanya Pemilihan Pkr

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 107 hits
malaysiakini comDiterbitkan May 13 2022 8 31 AMHari ini bermulanya pemilihan PKR yang akan berlangsung selama 10 hari Artikel ini akan menjelaskan secara ringkas bagaimana pemilihan ini berjalan dan jawatan yang dipertandingkan Jawatan yang...
Rafizi Dakwa 54 000 Daftar Pemilih Ragu Menjelang Pemilihan Pkr

Rafizi Dakwa 54 000 Daftar Pemilih Ragu Menjelang Pemilihan Pkr

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 142 hits
May 10 2022 Rafizi Ramli berkata daftar ragu itu dikenal pasti menerusi penemuan senarai data melibatkan 1 500 nama daftar pemilih didaftarkan hanya bersandarkan satu nombor telefon PETALING JAYA Calon timbalan presiden PKR Rafizi Ramli men...
Debat Najib Anwar Rintis Jajaran Baru Politik Umno Pkr

Debat Najib Anwar Rintis Jajaran Baru Politik Umno Pkr

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 175 hits
By May 12 2022Oleh SALADIN HASSAN SALLEHMALAM ini satu sejarah baru politik negara bakal tercipta Sejarahnya bukanlah berkisar soal kejantanan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang beran...
Politik 15 Ahli Pas Di Besut Sertai Umno Dari Walaun Kepada Macai

Politik 15 Ahli Pas Di Besut Sertai Umno Dari Walaun Kepada Macai

papar berkaitan - pada 16/5/2022 - jumlah : 121 hits
Seramai 15 ahli dan penyokong Pas di Kampung Gong Kulim Jerteh Terengganu mengisytiharkan keluar parti itu dan menyertai UMNO menerusi program BN Jugak Kesudahan di Jerteh Kumpulan yang diketuai Aziz Jidin 58 tahun menyerahkan borang keahli...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe